Twórcy Terrarii wsparli finansowo konkurentów Unity: „Prosimy tylko o to, aby pozostali dobrymi ludźmi”
Tylko pytanie czy te otwartoźródłowe silniki mają funkcjonalność na poziomie tego np. nieszczęsnego Unity.
Sam używałem trochę Ubuntu wiele lat temu i na desktopie działał bardzo dobrze. Tylko z lenistwa nie zainstalowałem go na obecnym PieCu
Nie mają, w tym sensie nawet się nie zbliżają do unity, przynajmniej nie te z newsa.
W zasadzie mało który jest w stanie zbliżyć się do dużych komercyjnych silników jak unity/ue, to zawsze będzie mniej możliwości, ale imo tego są i takie , które absolutnie wystarczą i mają najbardziej potrzebną większość.
"Tylko pytanie czy te otwartoźródłowe silniki mają funkcjonalność na poziomie tego np. nieszczęsnego Unity."
Funkcjonalność, choć ważna, to zdecydowanie nie jest jedyną rzeczą, którą trzeba brać pod uwagę. Przede wszystkim ogromną zaletą Godota jest to, że NIE JEST własnościowym, lecz WOLNYM oprogramowaniem, a więc można go w pełni swobodnie i legalnie instalować i używać do woli(licencja MIT) i nikt nie może nikogo za to pozwać, żądać dodatkowych opłat, czy stawiać jakieś dodatkowe warunki, czy czegokolwiek nakazywać/zakazywać. Nie ma też żadnych innych ograniczeń typu DRM/aktywacja online
Unity zaś jest własnościowym oprogramowaniem, a więc należy on do firmy, która go stworzyła i każdy, kto chce z niego korzystać, musi się liczyć z tym, że będzie na jej łasce. To samo dotyczy każdego innego własnościowego oprogramowania!
Co z tego, lepiej już zapłacić haracz niż robić słabe technologicznie gry/wydawać fortunę na własny silnik.
GODOT jest świetnym silnikiem z bardzo ciekawą, unikalną filozofią tworzenia. Easy to learn hard to master ;) Oczywiście to nie jest silnik (tak samo jak FNA), który w jakimkolwiek stopniu można odnieść do hegemonów pokroju Unity czy UE, ale i nie do każdego projektu znajdzie zastosowanie. Ale do gier 2D jest idealny, do prostych 3D też będzie ok. Jak ktoś chce zacząć przygodę z tworzeniem, zna Pythona (język skryptowy w GODOT jest meeega podobny) to poczuje się jak ryba w wodzie. Polecam :]
Potwierdzam , w końcu na stare lata postanowiłem przemóc lenistwo i pujść w Indie gamedev. Obecnie poznaje GODOTa i jest bardzo przyjemny, szczególnie jak ktoś ogarnia języki skryptowe. Od unreala (który uważam za obecnie najlepszy silnik na rynku) i unity odstraszała mnie konieczność dobrego opanowania C++ i C#...
Ale Godot wcale nie ma mniejszej funkcjonalności od Unity, zwłaszcza w 2D i GUI gdzie unity do dziś nie ma patchfindingu 2D, tile map mimo kilku lat rozwoju jest 10 razy gorsze niż w godot, spline-y dodali dopiero w tym roku, z gui nic nie robili od 2019 itd
Bo Unity to trochę jak gry Bethesdy, jak czegoś nie ma do moderzy dorobią - dokupi sie z asset store
Tylko po co początkującemu game developerowi kobyły pokroju Unity czy UE skoro i tak nie wykorzysta w pełni ich potencjału?
Dużym studiom to czasem nie wychodzi i dostajemy niezoptymalizowane, brzydkie potworki.
Lepiej skupić się na mniejszych, schludniejszych silnikach.