Tomb Raider I-III Remastered | PC
jakie ogromne zaskoczenie i tyle komenatrzy :)
Jedynka to była mega gierka, Czekam z wypiekami chociaż chciałbym naprawdę dobry remake.
No dobra ale coś poza grafiką zostało zmienione czy sterowanie dalej jest takie toporne jak było?
Niby fajnie, ale te gry są tak stare, że potrzebują remake'ów. Jedynka co prawda takiego się doczekała o nazwie Anniversary.
Pierwsze części TR od Brytyjczyków z Core Design pod względem grywalności, klimatu, wyzwania (brak znaczników, zagadki, wspinaczka) są zauważalnie lepszymi grami od nowszych części od Crystal Dynamics, które nie potrafiły zapewnić takiej frajdy i dzikiej satysfakcji. Wyszedł remake jedynki, który jest niby fajny, ale jest wyraźnie gorszą grą od oryginału (bezpieczną pod amerykański rynek).Te nowsze Tomby są fajne do zagrania, ale wraca się i tak do pierwszych części, które mają to coś. Remake nie zastąpi oryginału, bo tracą takie odświeżenia kluczowe aspekty dzięki którym dany klasyk stał się tak wybitny. To przeważnie kiepsko sprawdza się w moim przypadku. Gry klasyczne mają cechy unikalne, a mocne odświeżenia w stylu remaków pozbywają się tej magii i nowe wersje nie potrafią się już wyróżnić na tle innych gier. Fenomen Tomb Raider 1-4 czy Thief 1 i 2 i innych lubianych klasyków jest podobny do tego z Gothic 1 i 2. Wiadomo, że chodzi o klimat przez duże K, mega grywalność przez duże G i specyficzny styl, gdzie ciężko znaleźć to w nowszych odpowiednikach, które już prowadzą nas za rączkę jak po sznurku, nie różnią się od konkurencji za bardzo stylem, mechaniką i sterowaniem.
To prawda, że remake bardzo się różnił i że stare odsłony mają to coś. Niemniej jednak sterowanie mocno kulało. Fajnie mi się grało w jedynkę, ale na dzisiejsze standardy jest toporna.
Uważam, że jakakolwiek zmiana w powyższych będzie na niekorzyść.
Niby fajnie, ale te gry są tak stare, że potrzebują remake'ów. Jedynka co prawda takiego się doczekała o nazwie Anniversary.
I całe szczęście że nie zrobili ich ja Anniversary bo to nie był dobry tytuł. Może inna grafa i sterowanie, ale cała reszta robiąca klimat poszła się kochać.
No dobra ale coś poza grafiką zostało zmienione czy sterowanie dalej jest takie toporne jak było?
Sterowanie to samo.
No i można grac w dodatki co wcześniej było ograniczone - a dla gracza zagranicznego wręcz niemożliwe.
Ten Remaster może się udać Bo Remastery świetnie wychodzą w bardzo starych grach chociać te Tomb raidery troche są za stare przydał by się chyba Bardziej Remake. Ale ciekawe jaka będzie Ocena bo oczekiwania są całkiem Przyzwoite.
Ale Remaster jak już to Bardziej W Tomb Raider Legenda Bo nawet pada Xbox 360 nie obsługiwał Tylko zwykłego. Ale Tomb Raider Underword już Obsługiwał
Na steamie pisze że będą napisy pl.
A na gol dalej że tylko eng
Więc kto kłamie?
1.
czekam z wypiekami ? To nie para młoda ze byś musiał przywitać tombraidera chlebem, i solą
Potwierdzona możliwość przełączania między klasycznym sterowaniem (tank control a'la Gothic) a nowoczesnym.
Po więcej - w tym temacie. Nawet jak nie szprechacie po ingliszu to możecie chociaż obrazki pooglądać :]
https://www.neogaf.com/threads/tomb-raider-i-iii-remastered-%E2%80%93-features-detailed-new-key-art-revealed.1665908/
Jedyną lepszym r emakem Tomb Raider , było i jest Tomb Raider The Dagger Of Xian z 2017, szkoda że osoba która go tworzyła nie dokończyła projektu.
za drogo 111zł jak cena spadnie do 50-60zł wtedy można sie zastanowić
Świetna gra, do tej pory mam orginalny z PSX. Nowe gry z tą płaska deska były nudne, stara dobra Lara powraca!
Nowa Lara to dramat. Ta z 2013 Rise i Shadow. Bez warkocza, bez dwóch pistoletów, i socjopatka zamiast pani archeolog. Momentami czułem się tam jak w Doom Eternal. Z szacunkiem do Dooma oczywiście. Dziś kupuję tą trylogię:).
GOL-owi jak coś tłumaczyć, to jak dziecku podać kolejną łyżkę kaszki, a to dziecko nijak nie żre. Wymagania tu podają inne i w artykule o tym jak sobie TR daje radę na Steam, jak wypada w przeciągu tego dnia również podają inne.
Tu Windows 7 w wymaganiach tam Windows 10/11. Zdecydujcie się w końcu.
Walicie byki za bykami, a Myst, który oryginalnie wyszedł w 1993 nadal w waszym przekonaniu jest z 1995
Minimalne: Intel Core i3-3240 3.4 GHz / AMD FX-4100 3.6 GHz 4 GB RAM karta grafiki 1 GB GeForce GT 730 / Radeon R7 240 lub lepsza 5 GB HDD Windows 7 64-bit
Tomb Raider I-III Remastered – minimalne wymagania sprzętowe na PC
Poniższa konfiguracja ma zapewnić 30 kl/s w rozdzielczości 1920x1080 na niskich ustawieniach.
Procesor: Intel i3 3240 / AMD FX 4100
Karta graficzna: Nvidia GeForce GT730 / AMD Radeon R7 240
Wersja DirectX: 12
Pamięć RAM: 4 GB
Miejsce na dysku: 5 GB
System operacyjny: Windows 10/11 64-bit
Edit: Tomb Raider zremasterowany nie działa na Win7, a podane wymagania to pomyłka
Dziala i to nawet na 32-bitowym
Podobno za model Lary jest odpowiedzialny niejaki Konrad Majewski.
Takie info widnieje na X
Troszkę pograłem w każdą część, by sprawdzić zmiany i jestem mile zaskoczony, bo zrobili więcej niż przypuszczałem znając leniwe podejście przy produkcji większości remasterów. Poprawiono mocno modele postaci/wrogów, a już zwłaszcza model Lary to ogromna różnica na plus. Poprawiono tekstury choć są zbyt plastelinowe więc fanowskie tekstury HD do oryginalnych wersji sprawiają lepsze wrażenie. Mamy lepsze cieniowanie więc w niektórych miejscach, gdzie wcześniej coś było widać teraz panuje prawdziwy mrok. Dodano roślinność i jest dużo ładniejsza woda. Ładowanie jest prawie tak szybkie jak oryginałów co jest rzadkością przy odświeżeniach. Bardzo wygodnie też przełączamy się między każdą częścią trylogii. Przy podejściu do przedmiotów lub obiektów interaktywnych dodali znak zapytania, ale dobrze, że w opcjach można to wyłączyć, bo mnie takie casualowe dodatki akurat drażnią. W sterowaniu oryginalnym rozglądanie zmienili z NUM0 + klawisze kierunkowe na V + klawisze kierunkowe. Reszta klawiszy identycznie, ale jest możliwość konfiguracji. Dodano możliwość przełączenia na całkiem nowoczesne sterowanie WASD + mysz. Fajna sprawa, że zaoferowali taki wariant. Sprawdziłem jak to sprawuje się przy rozgrywce. W tych grach jestem tak przyzwyczajony do oryginalnej konfiguracji, że raczej na nowoczesnym nie dałbym rady grać tak skutecznie jak na oryginalnym, gdzie mam opanowane perfekt. O samych grach nie będę tu pisał, bo dość szczegółowo i precyzyjnie w listopadzie ubiegłego roku opisałem każdą część w wątkach oryginalnych wersji Pc.
Tomb Raider 1
https://www.gry-online.pl/gry/tomb-raider-i/z915ba#pc
Tomb Raider 2
https://www.gry-online.pl/gry/tomb-raider-ii/z9c33#pc
Tomb Raider 3
https://www.gry-online.pl/gry/tomb-raider-iii-adventures-of-lara-croft/z51b02#pc
Benekchlebek -> Tak już to widzę jak działa, skoro sprzeczne są wymagania. Co innego tu, co innego w artykule to 1, a 2 przy 64-bitowym wyskakuje błąd z kernelem, co oznacza że wymogiem jest minimum Win 10, a tutaj Win 7 jest zwyczajnym oszustwem. Jak się gier nie testuje, a robi się kopiuj wklej zżynka informacji ze Steam, to tak to jest. Po za tym gry na Win 7 przychodzą nadal do Steam jak grzyby po deszczu, pomimo wycofania wsparcia? Gaben leniuch zamiast blokować wejście gier na platformę, to lekką ręką wpuszcza gry wspierające niewspierany system. Sorry, ale jakby pogrzebać dalej to i znajdziemy gry pod XP robione, więc strzał w stopę.
Zalety remastera kończą się na ulepszonej grafice i polskim tłumaczeniu, bo reszta wydaje się zrobiona na odpierdziel tak jakby nikt tego nie przetestował. Sterowanie współczesne i praca kamery - do dupy. Trzeba przełączać się czasami na stary widok, by widzieć się dzieje przed Larą, bo kamera dostaje szału i lata od lewej do prawej. Można było wiele rzeczy naprawić (chociażby ulepszyć interakcje z dźwigniami albo nawet opcjonalnie przyspieszyć niektóre animacje), a tak gra jest archaiczna, sztucznie wydłużona i przestarzała, i zamiast cieszyć się z eksploracji oraz niezłych zagadek, to walczymy z jej wadami.
Ukończyłem jedynkę, ale do reszty podejdę dopiero jak twórcy wydadzą porządne poprawki. Na ten moment nie warto.
Takie opinie padają, jak ktos nie używa klasycznego sterowania grając na padzie krzyżakiem, lub sama klawiatura z rozgladaniem sie numpad 0 jak w oryginałach
I rozumiem, że w remasterze zmieniłeś sterowanie na identyczne? (Które defaultowo mocno się różni od oryginalnego) i również grałeś krzyżakiem?
Przyspieszyć ?? hahaha A gdzie ci sie tak spieszy, jak nie masz cierpliwosci to nie bierz sie za Lare. To gra dla twardzieli młody.
W tą grę gra się tylko na klawiaturze bez użycia pada i z ustawieniem rozglądania się kamerą na numpad 0. A jeśli grałeś inaczej, to się nie dziwię, że narzekasz.
Benekchlebek -> SczypiorWtorek: testowałeś na 7 32bit?, gdzie?
Jakiś czas temu postanowiłem ze przejdę wszystkie tomb raidery
1,2,3,4 emulator psx i jazda ale jednak temat odłożyłem wiec zacząłem od
2000: Tomb Raider: Chronicles
2003: Tomb Raider: The Angel of Darkness
2006: Tomb Raider: Legenda
2007: Tomb Raider: Anniversary
2008: Tomb Raider: Underworld
2013: Tomb Raider
2015: Rise of the Tomb Raider
2018: Shadow of the Tomb Raider
Spin-offy
2010: Lara Croft and the Guardian of Light
teraz jak pojawił się Remastered już 1 skończona zaczynam 2 wiadomo nie każdemu musi się podobać zalicze 2,3,4 i w końcu temat tomb raider będę mogł zamknąć
Ta gra jest bezczelna. Śmieje się człowiekowi w twarz.
Najpierw kwestia remasteru. Fatalne sterowanie, katastrofalna praca kamery, która zahacza o każdą ścianę, często po prostu nic nie widać: co przed nami, co pod nami. Gra ma sporo błędów technicznych: lara skacze na mostek, pada w płomieniach jak gdyby wpadła do lawy, przeciwnicy mają straszne AI co ma swoje plusy bo łatwiej ich pokonać, ale często wchodzą w ściany i się blokują, dźwignie raz działają raz nie, czasem pociągnę za dźwignie, wychodzę, ale cofam do niej bo nie odblokowało się przejścia, a dźwignia wciąż w swej poprzedniej pozycji. Remaster jest po prostu koszmarny.
Kwestia samej gry.
To jak ta gra robi z gracza debila to jest koszmar. Spadające głazy, których nie da się znikąd przewidzieć, pułapki co mają ten sam problem. Każdy korytarz to albo zasrana zagadka, albo skakanina albo pułapki. Zero frajdy z tych mechanik, jedynie strzelanie może się bronić, aczkolwiek Lara nawet nie umie często celować w przeciwników, ponieważ precyzyjnie należy się ustawić, by auto-aiming zadziałał. Tak samo ze wskokiem na platformę powyżej, bądź poniżej. Co do milimetra należy stanąć, żeby panienka mogła się chwycić, bo inaczej nic z tego nie będzie.
Techniczny paszkwil.
Koszmarny remaster koszmarnej gry.
To były naprawdę przykre czasy dla gamingu 30 lat temu skoro teraz mnóstwo ludzi wspomina tą grę z sentymentem i wzdycha do jej rewolucyjności. Gdybym ja grał w gry w latach 90 to zniechęciłby mnie do tego stopnia, że w życiu w przyszłości po żadne bym nie sięgnął, skoro Tomb Raider ma być przykładem gry na swoje czasy rewolucyjnej.
Skandal
Hydro naucz się pisać w końcu.
Fortnite to nie moja ocena i nie wiem, skądto się wzięło. Spiderman owszem, podtrzymuję. Mega dobra gra
Witam jestem fanem Tomb Raidera i musiałem zagrać wyszły już mody na ulepszenie gry graficznie programem reshade wygląda jeszcze lepiej dużo opcji do wyboru oświetlenie cienie proszę obejrzeć filmik.
https://www.youtube.com/watch?v=px70WGfgJeg
Na wyspach pacyfiku podobno jest kot w butach
Widziano także klexa, którego mrówka niosła