Niezależny hit zniknie ze sprzedaży, jeśli Unity wprowadzi niepopularne zmiany
Ale zmiana wpłynie na wszystkie wydane do tej pory gry na unity a jest tego cała masa, najbardziej zagrożone są "darmowe" gry mobilne bo za każdą zainstalowaną kopię powyżej 200 000 trzeba będzie zapłacić 0.2$, przy milionie to już są spore kwoty
Także twórcy Cult of lamb tylko perfidnie straszą bo sorry jak gra kosztuje 20$ to co znaczy 20 centów ale popularne darmowe gry będą mieć ogromne problemy i unity straci zapewne przez to 70-80% rynku
Nie straci bo nie ma wyboru zbytnio, a oni już mają 50-70% rynku, nie ma opcji, że im z tego nagle połowa zrezygnuje.
Poza tym nie trzeba płacić jak nie masz zysku lub instalacji, warunki muszą być spełnione oba, nie jeden z nich.
Zmiany idiotyczne, ale wielu to nie dotknie nawet.
"musieliby oni bowiem płacić firmie Unity Technologies 20 centów od każdej instalacji gry, która wygeneruje przychody wyższe niż 200 tys. dolarów.
Źródło: https://www.gry-online.pl/newsroom/cult-of-the-lamb-zniknie-ze-sprzedazy-tworcy-zli-na-zmiany-w-unit/z8268f2"
Nieprawda, 200k przychodów i 200k instalacji, warunki muszą być spełnione oba, i to jest dla planu podstawowego, a plan pro ma x5 te warunki.
Przecież jeśli kupię i nie usuną mi jej z konta, będę mógł instalować grę na okrągło i narażać ich na koszty.
Namawiają do zakupu wiedząc, że po 1 stycznia również dezaktywują klucze? Nieładnie...
To ma być od pierwszych instalacji (ale wliczając też nowe urządzenia), też nie widzę nigdzie informacji o dezaktywacji kluczy.
W FAQ unity napisało:
"the fee applies to eligible games currently in market that continue to distribute the runtime"
Więc może nie naliczają tego jeśli gra nie jest sprzedawana. No i inaczej sobie tego nie mogę wyobrazić - nie mogą przecież nagle zmusić deweloperów do płacenia im do końca życia bez żadnej opcji wyjścia / rezygnacji
Wersja, że od pierwszej instalacji pojawiła się dopiero niedawno w poście na Twiterze. Jeszcze wczoraj pracownicy Unity odpowiadając na pytania twierdzili że instalacja, deinstalacja a następnie ponowna instalacja będzie wiązała się z naliczeniem opłaty dwa razy. Oczywiście, o ile gra przekroczy zależną od planu liczbę instalacji oraz dochód za ostatnie 12 miesięcy. Tak więc dobrze że przynajmniej tutaj zrobili krok do tyłu. Pytanie czy są w stanie to zrobić, bo na razie nie wiedzą nawet jak, o czym wspominają nawet w wersji FAQ sprzed poprawki:
Q: If a user reinstalls/redownloads a game / changes their hardware, will that count as multiple installs?
A: Yes. The creator will need to pay for all future installs. The reason is that Unity doesn’t receive end-player information, just aggregate data.
Podejrzewam że tutaj może być problem, bo jeśli dochód za 12 miesięcy liczą wstecz (a tak mieli robić jeszcze wczoraj) a gra jednak przekracza ustalone progi, jest spora szansa że pierwszy rachunek Unity wystawi studiu pierwszego lutego.
What the Fu? Co Unity sobie myśli, to tym bardziej zniechęca do tego Silnika. MA SA KRA!!
zwykła promocja gry, oczywiście, że jej nie usuną, a 20 centów to płaci się z darmową wersję unity. Twórce hita chyba stać na 100 ojro miesięcznie opłaty za stanowisko? Wszystko by chcieli za darmo...