Graliśmy w Forzę Motorsport - rozprawiło się z nią dwóch redakcyjnych ekspertów
O pit stopach i strategii zmiany opon oraz paliwa rozumiem można zapomnieć ? Znaczy nie było tego w tej wersji ? Nawet możliwości zjazdu do pit stopu ?
Jest PIT stop, opcja zmiany opon, tankowania i napraw ale w singlu jest automatyczny, po wjeździe w aleje serwisowa oglądamy cutscenke pitstopu, poza tym wyścigi na 3-4 okrążenia w demie to zbyt krótko by wymiana miała znaczenie. W multi to może być bardziej istotne, możliwe ze potem dodadzą tez jakieś dłuższe wyscigi?
Pit-stopy oraz strategie dotyczące opon i paliwa są. Przed wyścigiem można np. ustalić stopień napełnienia baku, a gra na bieżąco oblicza przewidywany czas okrążenia, który zmienia się o tysięczne części sekundy z każdym dodanym/odjętym litrem. Różnych mieszanek ogumienia oczywiście też to dotyczy.
I chociaż można było pobawić się tymi elementami w demie, trudno wyciągnąć sensowne wnioski na ich temat, mogąc wziąć udział tylko w trzech krótkich wyścigach :)
Fakt, twórcy rozwodzili się nad tym, jak to ostatnie sześć lat, czyli aż trzy razy dłuższy czas niż przerwy pomiędzy premierami poprzednich odsłon serii, poświęcili na analizowanie i odtwarzanie fizyki jazdy samochodów z różnych dekad, ulepszanie symulacji przyczepności opon w różnych warunkach, czyli wszystko to, co w symulatorze wyścigów siedzi „pod maską”, w kodzie gry.
6 lat? Ciekawe. Bo Turn 10 usiadło do FM dopiero na początku 2019 roku.
No tak, szkoda, że nie ma jakieś rewolucji w nowej odsłonie. Wbrew pozorom do takiej gry wyścigowej można dodać wiele ciekawych rzeczy. Każdy naśmiewa się z trybu fabuły w Grid Legends, ale sam pomysł dodania fabuły do takich gier jest wg mnie warty rozwoju i lepsza gra, która w słaby sposób próbuje coś nowego, niż ciągle ten sam odgrzewany kotlet, z minimalnie lepszą grafiką i jakimiś niuansami, których istnienie zanotuje tylko zatwardziały fan gry.
"Kłopot w tym, że krótkie, trzy- albo czterookrążeniowe wyścigi z kampanii to zbyt mało czasu, by przedostać się z końca stawki na przód, zwłaszcza gdy ustawimy w miarę szybkie awatary"
Jak nie będzie opcji wyboru długości wyścigu, jak w poprzedniej części, to dla mnie kampania nie w ogóle sensu. Dla 3 czy 4 okrążeń, to szkoda uruchamiać grę. Dlatego też zrezygnowałem z ogrywania GT7, bo nie pozwala się to, ani trochę w czuć w wyścig i czerpać z niego przyjemności.
Jak to wygląda ze sztuczną inteligencją w kontekście tych pierwszych kilku kierowców, w poprzedniku było z reguły tak, że bot na pierwszym miejscu po jakimś czasie samotnie sobie jechał wyraźnie przed resztą botów i resztę się dość szybko wyprzedzało po czym zostawał ten jeden na przodzie. Jak jest tutaj, ma się wrażenie, że to wyścig faktycznie z wieloma kierowcami czy może dalej jest wrażenie, że większość to pachołki do wyprzedzenia a wyzwanie zapewnia tylko pierwszy bot? Tak było przynajmniej na wysokim ustawieniu ai wcześniej.
Jakie odczucie z czasu ładowania między menu a rozpoczęciem wyścigu?
Czy dobrze zrozumiałem, że przed każdym wyścigiem było to zapoznanie z torem trwające 3 okrążenia? Nie do ominięcia?
1. Na wyższych poziomach trudności przeciwnicy z pierwszych miejsc nadal mają tendencję do zostawiania reszty stawki daleko w tyle. Jeśli szybko nie przebijesz się przez "tłum", będziesz mieć problem z dogonieniem liderów w trakcie kilku okrążeń (a z reguły tyle mają trwać tu wyścigi w karierze). Ogólnie odniosłem wrażenie, że rywale prezentują różny poziom umiejętności i nie jeżdżą w jednakowym tempie - jeszcze jeden czynnik, który w moim odczuciu czyni wyścigi mniej przewidywalnymi i ciekawszymi.
2. Wczytywanie danych między menu a torem odbywało się szybko na Xboksie Series S. Więcej czasu (trochę) zajmuje przeklikanie paru animacji i ekranów w menu wyścigu.
3. Tak, praktyka jest przed każdym wyścigiem, ale można ją dość łatwo pominąć.
Przyszło mi jeszcze jedno pytanie do głowy, a propos działania abs przy hamowaniu i graniu na padzie. Przy hamowaniu chyba przy wszystkich autach abs działa pulsacyjnie do przesady i czuć ciągle wibracje na padzie jak się hamuje - w sposób, który mnie drażni bo jakby na zmianę pojawia się i znika bardzo szybko wibracja. Można ten efekt wyraźnie zauważyć jak hamuje się do zera to widać za autem ślady opon przerywane na zmianę kawałek gdzie koło było w pełni zablokowane i jest zdarta guma na asfalcie po czym na chwilę abs puszcza i tak w kółko, powstaje taka zebra za autem.
Radziłem sobie wrzucając w miarę możliwości do każdego auta najlepsze hamulce w modyfikacjach, żeby odblokować zmianę ciśnienia w układzie hamulców (nie jestem pewien czy to tak się nazywało) na sporo niższe co jednocześnie przeciwdziałało pełnemu zblokowaniu kół przy hamowaniu jak i wyraźnej poprawie w zatrzymywaniu pojazdu gdzie do ugrania jest z reguły kilka(naście) metrów co zresztą dobrze pokazują na boku te wyliczone osiągi auta gdzie droga hamowania przy niższym ciśnieniu w każdym aucie daje sporą poprawę.
To teraz pytanie czy możesz coś powiedzieć na temat działania abs grając na padzie w nową odsłonę? Tak samo czy coś poprawili?
Na ten temat niestety nie jestem w stanie się wypowiedzieć - odruchowo wyłączyłem wszystkie asysty, gdy tylko trafiłem do menu, i już do nich nie wracałem. Postaram się zwrócić uwagę na działanie ABS-u, grając w pełną wersję ;)
Już wiem dlaczego nie pokazują tej gry z kamerą wewnątrz auta. Jezu jak to paskudnie wygląda...
Na ostatnich materiałach gra akurat wygląda dobrze jakby podbili lekko grafikę. Tu masz jazdę pod słońce i poświatę/God rays - jak inaczej miałoby to wyglądać na screenie?
Dla osób chcących wejść w świat wyścigów samochodowych to może być naprawdę tytuł godny polecenia.
No właśnie nigdy nie miałem do czynienia z Forzą Motorsport, co innego Forza Horizon bo były grane od 3,4 i 5.
Tak że na FM czekam jak na nic innego, kierownica jest i zobaczymy :D
Nie gram w takie gry, ale po tym co przeczytałem to mam wrażenie, że GT jest lepsze