Malutka aktualizacja do Baldur's Gate 3 naprawia trzy ważne błędy
Artefakty w dialogach w podmroku miałem grając na vulkanie. W czasie ea użytkownikom nowszych GPU Lariani z dwóch api zalecali właśnie vulkan. Digital foundry wykazało w testach, że użytkownicy Nvidii powinni jednak wybrać direct x, a amd vulkan.
Ja bym bardzo chętnie wybrał DirectX, ale nie mogę. Za często dostaję error directx, a na vulkanie (po pierwszym duzym patchu chyba) tylko raz albo dwa na sesję grania (kilka godzin)
Z ciekawości, jaka karta? Ja na direct x miałem ze 4 crashe w sumie, ale na stabilność nie narzekałem. Nie widziałem też różnic wydajności między jednym i drugim api, bo blokowałem klatki najpierw na 100 z dlss a potem na 60 bez dlss. Na DX przełączyłem właśnie przez prostokątne artefakty wyskakujące w obszarze dialogów.
Chciałbym aby w końcu naprawili bug, który powoduje że po wczytaniu save'a utworzonego w trakcie dialogu, pojawia się tylko jedna opcja dialogowa: "1. Continue...". Taki save zasadniczo jest do skasowania bo nic z tym już nie zrobisz.
Dziwne. W moim przypadku gra zapisana w czasie dialogu zawsze wczytuje się w momencie rozpoczęcia tego dialogu (lub sekwencji dialogu przed dokonaniem wyboru).
U mnie jak u Bukarego, odtwarza się poprzednie kwestia NPC i ląduję po niej w miejscu gdzie zapisałem.
Ja miałem raz ten błąd z "Continue", ale to nie był zapis w trakcie dialogu. Normalnie chciałem pogadać z jakąś postacią poboczną i mi to wyskoczyło.
Ja do niedawna nawet nie wiedziałem, że można zapisywać podczas dialogów. :-)