Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Mod dodający DLSS do gry Starfield już dostępny

01.09.2023 09:58
1
Seyonneq
11
Legionista

"Przypomnijmy na koniec, że gra Starfield powstała z myślą o pecety, Xboksa Series S i Xboksa Series X. Tytuł będzie dostępny od momentu debiutu rynkowego (czyli od 6 września) dostępny także w abonamencie Game Pass zarówno na PC, jak i konsolach Xbox."

Końcówa jest do przepisania od nowa ;)

01.09.2023 10:00
elathir
2
odpowiedz
6 odpowiedzi
elathir
103
Czymże jest nuda?

Dopisałbym info do newsa o modzie na 21:9, Bo jak sie okazało gra natywnie nie wspiera (sic!).

Alex wrzucił linki w wątku starfielda.

post wyedytowany przez elathir 2023-09-01 10:01:09
01.09.2023 10:48
DocHary
2.1
DocHary
71
Unclean One

elathir No pogięło ich? Nowa gra FPP bez wsparcia dla ultra? A ten mod wyrabia z 32:9?

post wyedytowany przez DocHary 2023-09-01 10:48:47
01.09.2023 10:49
hopkins
2.2
1
hopkins
218
Zaczarowany

Z tego co widzę, to gra wspiera 21:9. Wyjątkiem jest menu i cutscenki.

01.09.2023 10:53
elathir
2.3
elathir
103
Czymże jest nuda?

Tak mój błąd, źle zinterpretowałem wiadomość jedną.

01.09.2023 11:29
2.4
1
micin3
133
Buc

Gra nie wspiera 32:9, wspiera jedynie 21:9

01.09.2023 11:40
prawdziwy
2.5
prawdziwy
20
Pretorianin

Dziwne, bo już pokazywali grę uruchomianą na szerokim ekranie.

01.09.2023 11:56
2.6
micin3
133
Buc

prawdziwy
Dziwne? Raczej niedorzeczne, bo grę prezentowali na tym samym monitorze, co obecnie mam (G9 Odyssey), a wypuszczona wersja go nie obsługuje, przez co są czarne pasy po bokach.

01.09.2023 10:03
Adrian Werner
3
odpowiedz
Adrian Werner
208
Generał

GRYOnline.plTeam

Seyonneq
Dzięki :)

01.09.2023 10:29
4
odpowiedz
6 odpowiedzi
menatort
10
Legionista

Mam takie pytanie bo wiem że w wymaganiach gry jest dysk SSD. Czy gra w ogóle nie pójdzie na dysku HDD czy po prostu będzie mulić? Czy może na to też będzie mod ?

01.09.2023 10:42
4.1
Tasdeadman
52
Generał

Będzie działać ale będzie bardzo długo się ładować a ekrany ładowania są bardzo częste.

01.09.2023 10:46
tgolik
4.2
tgolik
143
Generał

Kolego, pożycz od kogoś stówkę i kup dysk SSD. Przyda się też w innych grach i przyspieszy start systemu.

01.09.2023 10:55
elathir
4.3
elathir
103
Czymże jest nuda?

Obstawiam, ze problemów będzie więcej.

CP 2077 miał co prawda SSD dopiero w zalecanych, ale na HDD problemów było sporo. Poza długimi czasami ładowania obstawiam problemy z ładowaniem tekstur czy doczytywaniem obiektów. Ogólnie odpalenie tej gry na HDD podobnie jak w wypadku CP może być źródłem wielu mimicznych błędów.

01.09.2023 11:27
4.4
zanonimizowany1255967
74
Generał

Bardzo szybki, wpinany w płytę dysk SSD 1TB nvme kosztuje jakieś 60% ceny zwykłego Starfielda.
Nigdy nie było jeszcze tak tanich dysków jak teraz więc nie wiem jak można narzekać że coś potrzebuje ssd

01.09.2023 14:29
4.5
Twoja stara 1993
52
Generał

1Tb Dysk SSD to koszt około 160 zł
Sam wczoraj kupiłem ale głównie dlatego że wymieniałem stary talerzowy który z wszystkich komponentów był najgłośniejszy
teraz mam 2 SSD w kompie.
A HD zostawiam na jakieś dane bo tylko do tego się nadaje.

04.09.2023 17:50
4.6
zanonimizowany1388665
0
Pretorianin

Ja teraz zakupilem za niecale 500zł 2TB SSD z okolo 7GB odczyt/zapis i pozbylem sie ostatniego HDD, ktorego mialem od okolo 10 lat. Nie bede tesknic. Sluzyl mi jedynie jako backup na wazne pliki i jakies tam video.

01.09.2023 10:41
😐
5
odpowiedz
7 odpowiedzi
Pulchniaczek
37
Pretorianin

Mod? To powinno być natywnie w grze!

01.09.2023 11:38
Link
5.1
4
Link
18
Generał

Pulchniaczek
Ale jak sam widzisz, AMD zapłacił twórcy Starfield, aby sprawić, by karty NVIDIA i DLSS są mniej opłacalne. NVIDIA robi to samo u niektórych grach, gdzie DLSS 3 działa tylko dla wyłącznie karty NVIDIA. AMD i NVIDIA nie są do końca uczciwe.

Niestety. Jak się mawiają, gdzie dwa mocarstwa wojują, to cywilów ucierpią najbardziej, czyli my.

post wyedytowany przez Link 2023-09-01 11:39:43
01.09.2023 11:41
prawdziwy
5.2
prawdziwy
20
Pretorianin

ale nie ma i tyle.

01.09.2023 12:23
5.3
Jaya
62
Generał

Racja, że powinno być natywne, ale podobnie DLSS powinien działać na każdej karcie graficznej.

FSR działa na każdej karcie. Jeśli wyjdzie w dobrej formie FSR3 z interpolacją klatek to i tak pewnie wybiorę FSR pomimo, że mam NVidię RTX'a.

Mod z DLSS raczej będzie lepsza opcją, ale z drugiej strony NVidia czasem broni się tym, że musi uczyć "neurony". Niby trzeba popracować nad tym DLSS'em zanim dostanie się lepszy obraz, przez to może nie być już zbytnio różnicy pomiędzy jakością FSR i DLSS z moda.

post wyedytowany przez Jaya 2023-09-01 12:25:34
01.09.2023 19:48
Link
5.4
Link
18
Generał

Jaya
to i tak pewnie wybiorę FSR pomimo, że mam NVidię RTX'a
Ale czasami lepiej jest wybrać DLSS i wypróbować ze względu na jakość.

Pamiętam, że DLSS działa lepiej w Resident Evil 4 Remake w starszej wersji niż FSR, bo nie ma anomalie.

pomimo, że mam NVidię RTX'a
To wyjdziesz na plusie, bo możesz korzystać FSR i również DLSS do wyboru. ;)

post wyedytowany przez Link 2023-09-01 19:49:13
04.09.2023 14:26
5.5
1
Jaya
62
Generał

Link - do tej pory DLSS trzyma zawsze najlepszą jakość, wyprzedza o duży krok FSR. Tu się dużo nie zmieniło. Szumy trochę zabijają FSR, ale głównie w starych wersjach.

To co jest w Starfield to chyba celowy zabieg - można go wyłączyc. Może dzisiaj sprawdzę DLSS, do tej pory było akceptowalnie na tym 2070S w 40fps 2K, ale wolę oczywiście 60fps.
Ciężko manewrować detalami, aby być zadowolonym.

I tak na bank muszą coś zrobić w grze z poziomem jakości do tego co widać, jak chcą przychylne recenzje "przeciętnego gracza".

Co jakbym miał dzisiaj kupować kartę graficzną?

Jak się porówna dość świeże benchmarki to Nvidia staje się jedynie opłacalna przez istnienie DLSS. Obecnie nawet z RT On karty w tej samej cenie wyprzedzają Nvidię bez "skalowania rozdzielczości", a już dużo bardziej rośnie wydajność z RT Off.
Tym bardziej brak DLSS jest tragiczny dla kart Nvidii.

Po co mieć włączony DLSS jak z inną kartą (intel/amd) gra zadziała bez żadnego skalowania, albo z FSR, które będzie rozwijane przez lata od premiery karty graficznej? Prawdopodobnie też na tych kartach te rozwiązania będą działały najlepiej, a na nvidii będą straty.

FSR może nie być takie złe jak się chce trochę dłużej trzymać kartę graficzną.

post wyedytowany przez Jaya 2023-09-04 14:26:57
04.09.2023 17:42
5.6
Jaya
62
Generał
Wideo

Link

https://youtu.be/ZtJLCAWSzR8?si=wbPJyaBUPFmcg-44&t=30

U mnie tak jak na filmie - nie bardzo widać różnicy na 2K. Wg filmu dopiero przy 4k dopiero coś się zauważy.

Głównie można regulować rozdzielczość skalowania i ocenić gdzie ładniej się to skaluje i czy wystarczą takie detale oddali.

Albo to DLSS jest słabo zaprogramowane, albo FSR2.2 bardzo nadgoniło konkurencję.

Jeszcze raz zainstaluje z Reshade kiedyś, aby być pewnym, że to DLSS w ogóle chodzi, jak znajdę interesujące kolory i mody.

04.09.2023 17:53
5.7
Jaya
62
Generał

Finalnie mogę być za FSR bo ma dostępne wyostrzanie - chyba przez jego brak głównie ten DLSS jest taki sobie.

01.09.2023 10:41
xKoweKx [stalker.pl]
6
odpowiedz
10 odpowiedzi
xKoweKx [stalker.pl]
143
Stalker

Wg komentujących nic nie daje bądź tworzy nowe artefakty graficzne. Swoją drogą to wyłączyłem u siebie FSR by sprawdzić ile będę miał fps-ów i nie było jakiejkolwiek różnicy... nawet pomiędzy ustawieniami niskimi a ultra jest mała różnica i nie mogę osiągnąć 60 fpsów

post wyedytowany przez xKoweKx [stalker.pl] 2023-09-01 10:50:15
01.09.2023 11:31
6.1
zanonimizowany1255967
74
Generał

To wyłącz vSync i gSync bo inaczej monitor 60Hz ogranicza maksymalną liczbę klatek, ewentualnie to blokada max fps w panelu sterowania nvidii

01.09.2023 11:45
Link
😂
6.2
Link
18
Generał

Przecież vSync i gSync nie mogą być włączone jednocześnie. Nie dziw się, że nie wszystko działa jak należy. Albo vSync, albo gSync. Proste.

01.09.2023 11:55
xKoweKx [stalker.pl]
6.3
1
xKoweKx [stalker.pl]
143
Stalker

humman mam wyłączony VSync, zresztą gdybym miał jakiś limit to w menu i interfejsie nie miałbym 165 fpsów. W budynkach jest lepiej, ale na zewnątrz to mam konsole 30 fps

01.09.2023 12:19
Szefoxxx
6.4
Szefoxxx
81
Doradca

Gra ledwo wyszła, może są jeszcze jakieś problemy albo za słaby cpu i wtedy różnicy nie będzie, bo inni testowali z dlss 3.5 i zgłaszają znacznie lepsze rezultaty niż z fsr2 co nie jest zaskoczeniem...

Link

Mylisz się, gsync i vsync mogą być jak najbardziej włączone razem i ma to zastosowanie, także sprawdź sobie na necie co i jak i po co.

post wyedytowany przez Szefoxxx 2023-09-01 12:20:08
01.09.2023 12:26
6.5
Titakk
81
Konsul

Z komentarzy w internetach wychodzi, że musisz obniżyć skalę rozdzielczości renderowania, gdy używasz FSR, w przeciwnym razie nic to nie da.
Rzekomo wygląda to tak: ustawienie skali na 50% dla zrównoważonej, 66% dla jakości i 75 dla ultra Jakości

01.09.2023 12:47
kriegaffe
😂
6.6
kriegaffe
39
Pretorianin
Image

no, zero różnicy z FSR...

01.09.2023 14:03
xKoweKx [stalker.pl]
6.7
1
xKoweKx [stalker.pl]
143
Stalker

kriegaffe no niestety nie ogarnąłem, że muszę zmienić rozdzielczość renderowania i rzeczywiście daje trochę boosta, ale z twojego screena nie wynika jaki jest procent renderowania rozdzielczości. W przypadku DLSS nie ma takiego kombinowania. To FSR to gówno straszne, wygląda wyjątkowo słabo w porównaniu do dlss. Pierwszy raz jestem zmuszony do używania tego sposobu skalowania rozdziałki.

01.09.2023 14:11
kriegaffe
6.8
kriegaffe
39
Pretorianin
Image

xKoweKx [stalker.pl]
Bzdury piszesz. FSR 2 jakością w zasadzie się nie różni od DLSS. Poszukaj sobie analiz w sieci a nie powtarzasz to co gdzieś przeczytałeś u jakiegoś fanboja.
Poniżej masz screena ze Starfielda z porównaniem włączonego FSR na 75% i bez FSR, detale na ultra. Z ręką na sercu powiedz czy to wygląda źle.
A nawiasem mówiąc to Starfield to pierwsza gra, w której jest takie skalowanie FSR, że masz suwak na procenty. Normalnie w grach jest regulowany jak DLSS czyli jakość, optymalne, wydajność.

01.09.2023 14:19
xKoweKx [stalker.pl]
6.9
2
xKoweKx [stalker.pl]
143
Stalker

Nie bzdury tylko doświadczenie i moja opinia. W każdej grze w przypadku roślinności albo włosów wychodziło niesamowite ziarno w przypadku FSR (np. w Calisto Protocol wyglądało to tragicznie jak bohater miał na głowie szumiącą łysą pałę). Przy włączonym DLSS nie widziałem praktycznie żadnych różnic. Nie obchodzą mnie statyczne porównania z YT, tylko rzeczywiste odczucia i samodzielne porównania na prawdziwym produkcie. Wg mnie FSR to gówno i tyle w porównaniu do DLSS.

02.09.2023 10:37
Link
6.10
Link
18
Generał

Szefoxxx
To dziękuję za info, nauczycielu.

kriegaffe
FSR 2 jakością w zasadzie się nie różni od DLSS.
To zależy od wersji FSR/DLSS i wersji gry.

Testowałem Resident Evil 4 Remake w starszej wersji, gdzie FSR działa gorzej, bo występuje trochę anomalie, a DLSS działa poprawnie.

Nie każdy tytuł gry potrafi obsługiwać DLSS lub FSR w sposób poprawny. Niektóre gry wymagają poprawki.

Zgodzę się, że FSR jest na równy z DLSS w niektórych grach. Ale to zależy od wersji. U Control kiedyś działa gorzej, a teraz jest lepiej.

post wyedytowany przez Link 2023-09-02 11:41:11
01.09.2023 11:23
ODIN85
😐
7
odpowiedz
9 odpowiedzi
ODIN85
34
Senator

To jeszcze mod na hdr i pojazdy by się przydał.

01.09.2023 11:37
A.l.e.X
7.1
1
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

HDR włączysz z autoHDR zmieniając plik rozpoznawany przez sterownik, zapewne następna paczka od nv będzie już miała zaimplementowane to pod Starfielda. Dodatkowo działają wszystkie filtry z NV więc jest nawet nie dobrze co b. dobrze tylko czemu to społeczeństwo coś dodaje a nie Beth ?

01.09.2023 11:43
prawdziwy
7.2
prawdziwy
20
Pretorianin

Na pojazdy by się przydał plus, aby było można było zbierać surowce nie wysiadajć.

01.09.2023 11:57
7.3
micin3
133
Buc

No brak pojazdów to padaka, wszystkie punkty oddalone od siebie o conajmniej kilometr, a pomiędzy nimi nic się nie dzieję. Narazie połowę gry spędzam na skakaniu i bieganiu między punktami.

01.09.2023 12:21
Szefoxxx
7.4
Szefoxxx
81
Doradca

Brak pojazdów w tej grze to największy wtf, tyle rzeczy i systemów zrobili, a oczywistego słoni a w składzie porcelany nie zauważyli...

01.09.2023 20:02
Qverty
7.5
Qverty
39
w olejku lub w pomidorku

Pojazdów nie ma i nie będzie bo ten silnik nie ogarnie tego. Ile wam to trzeba tłumaczyć?

post wyedytowany przez Qverty 2023-09-01 20:02:34
02.09.2023 11:48
Link
7.6
Link
18
Generał

Macie rację. Brak pojazdu w Starfield to największe nieporozumienie. WTF!? Jak mogli na to nie wpaść? Skoro dają nam latający pojazdu do dyspozycji, to powinno dać nam również pojazdu naziemny, bo technologia w uniwersum Starfield na to pozwala. W grze Mass Effect, Subnautica albo No Man's Sky nie było to problemu. Nawet w Daggerfall możemy jechać na konie.

Qverty
W Starfield możemy latać pojazdu, a w Daggerfall możemy jechać na konie. Nawet w Skyrim i Oblivion są konie. Więc to dla mnie marna wymówka.

Nie zdziwię się, jeśli dadzą nam pojazdu naziemny w formie płatny DLC...

post wyedytowany przez Link 2023-09-02 11:50:26
04.09.2023 14:29
7.7
Jaya
62
Generał

Funkcję pojazdu mógłby spełniać JetPack, albo jakiś większy montowany kombinezon/podczepiany plecak skrzydła i latanie jak w iron manie.

Na bezludziach większość łazików nie ma sensu, chyba, że się robi wszystko na płasko jak w Mass Effect Andromeda.
Rozumiem dlaczego nie ma teraz pojazdu, ale także cierpię, że go nie ma, a przynajmniej opcji aby ten mały jetpack latał bardziej w poziomie.

Ewentualnie można by podróżować przy pomocy trochę większego drona/parasola.

post wyedytowany przez Jaya 2023-09-04 14:33:08
04.09.2023 14:40
7.8
Jaya
62
Generał

Link - w grze Mass Effect, Subnautica albo No Man's Sky nie było to problemu - no to chyba nie grałeś w te gry.

Mass Effect - dużo płaskiego terenu i podejrzanie archaiczny pojazd, wymagający dużo miejsca na statku.
Subnautica - grałem dużo lat po Early Accesie i dalej dostawałem całą masę bugów. To jest całkiem inny poziom techniczny projektu gdy coś co wisi w "powietrzu czy wodzie", a co innego coś co idzie/jedzie po ziemii.

No Mans Sky - początki jakie były tej gry? Nie każdy chyba pamięta. I tak większość gry łaziłem tam bez pojazdu.

Jetpack - powinni poprawić jego działanie i myślę, że będzie iron man.

W BG3 nie ma nic i nikt nie zwraca uwagi bo dali za dużo skał i odległości między osadami/aktywnościa. Wolę zostawić jak jest i znaleźć w międzyczasie coś co urozmaici chodzenie.

W każdym razie tą rzecz zawalili, a przecież mieli proste wyjścia.

post wyedytowany przez Jaya 2023-09-04 14:42:11
04.09.2023 15:10
Link
7.9
Link
18
Generał

Jaya
no to chyba nie grałeś w te gry.
Grałem, grałem. Po prostu nie wiesz o mnie wszystkiego.

Za to nie grałem w początkowe wersji No Mans Sky, tylko późniejsze. Subnautica też nie grałem w alpha wersji. Więc nie mogłem wiedzieć o niektóre rzeczy, który wspominałeś.

Co do Mass Effect, to masz rację. Mass Effect i Starfield to są zupełnie różne poziomy.

W BG3 nie ma nic
Ale za to tam nie ma aż tak duża mapka typowy dla gry sandbox, ani 1000 planety do eksploracji, więc brak koń nie jest tam aż tak odczuwalny.

W każdym razie tą rzecz zawalili, a przecież mieli proste wyjścia.
Tu się zgodzę. Przecież da się wprowadzić pojazd do gry i nałożyć odpowiednie ograniczenie, żeby nie można jechać wszędzie, co mogłoby spowodować problemy techniczne. Tak jak Elden Ring, gdzie koń nie może dotrzeć tam wszędzie, gdzie tylko zechcemy np. lochów i zamki. Jeśli mój pamięć nie myli się, to da się zbierać lootów i siedzieć na konie jednocześnie.

Oby twórców modów szybko rozwiązują ten problem.

post wyedytowany przez Link 2023-09-04 15:11:29
01.09.2023 11:39
prawdziwy
8
odpowiedz
prawdziwy
20
Pretorianin

Za dużo bawienia się z tym, FSR wystarczy i już większej dużej różnicy nie ma, z tego co widziałem na innych rozgrywkach na tej karcie graficznej.

01.09.2023 11:49
UrBan_94
9
odpowiedz
2 odpowiedzi
UrBan_94
43
Geralt z Rivii

Zmieńcie datę, bo gra wychodzi 5 września jednak.

01.09.2023 17:50
9.1
zanonimizowany1291595
39
Legend

Nope.

01.09.2023 18:14
John_Wild
😜
9.2
John_Wild
40
Okropnie_Wściekły_Dzik

Jeszcze jeden komentarz o zmianie daty i dam Ci bana ;)

01.09.2023 11:55
10
3
odpowiedz
zanonimizowany1365918
23
Pretorianin

Ciocia Beth jaka jest taka jest, ale za tą dowolność i łatwość modowania ich gier należy im się szacun... W przeciwieństwie do innych nikogo nie pozywają, nie kasują modów, nie próbują przejąć ich na własność... Jasne mieli te odpały z monetyzacją modów mimo wszystko nieskuteczne więc no...

01.09.2023 12:01
11
odpowiedz
wiesiugeralto
23
Pretorianin

Czekam na mod na swobodną eksplorację galaktyki ;)

01.09.2023 12:26
😉
12
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1389198
3
Generał

Modami zategują.

post wyedytowany przez zanonimizowany1389198 2023-09-01 12:30:20
01.09.2023 12:31
12.1
4
zanonimizowany1389198
3
Generał
Image

.

post wyedytowany przez zanonimizowany1389198 2023-09-01 12:31:19
01.09.2023 17:54
😁
12.2
Dragoon84
105
Generał

Jak śpiewał klasyk: "przyjdzie walec i wyrówna" =D

01.09.2023 17:50
😈
13
odpowiedz
Dragoon84
105
Generał

No to karuzela ruszyła :D

01.09.2023 19:57
14
odpowiedz
zanonimizowany1390890
8
Pretorianin

Niemożliwe... jestem zszokowana, że PureDark udostępnił tego moda za darmo.

Jest też dostępny mod pozwalający zmienić FOV, bo takiej opcji nie ma w grze z 2023r co jest skandaliczne.

Można też to zrobić ręcznie, edytując wartości:

[Camera]

fFPWorldFOV=100.0000
fTPWorldFOV=100.0000

w pliku StarfieldCustom.ini

Mały offtop, jeśli chodzi o pana PureDark i jego mody, to zdecydowana większość modów od niego była płątna w tym ostatnie, najnowsze jego dzieło, czyli mod do RDR 2 dodający DLSS 3.

Nvidia i R* zostały poinformowany o tym, a R* wspomniał że przekazał info do swojego działu prawnego.
Oczywiście gracze też ładnie go pojechali.

Wiadomość Mod dodający DLSS do gry Starfield już dostępny