Mod dodający DLSS do gry Starfield już dostępny
"Przypomnijmy na koniec, że gra Starfield powstała z myślą o pecety, Xboksa Series S i Xboksa Series X. Tytuł będzie dostępny od momentu debiutu rynkowego (czyli od 6 września) dostępny także w abonamencie Game Pass zarówno na PC, jak i konsolach Xbox."
Końcówa jest do przepisania od nowa ;)
Dopisałbym info do newsa o modzie na 21:9, Bo jak sie okazało gra natywnie nie wspiera (sic!).
Alex wrzucił linki w wątku starfielda.
Mam takie pytanie bo wiem że w wymaganiach gry jest dysk SSD. Czy gra w ogóle nie pójdzie na dysku HDD czy po prostu będzie mulić? Czy może na to też będzie mod ?
Będzie działać ale będzie bardzo długo się ładować a ekrany ładowania są bardzo częste.
Kolego, pożycz od kogoś stówkę i kup dysk SSD. Przyda się też w innych grach i przyspieszy start systemu.
Obstawiam, ze problemów będzie więcej.
CP 2077 miał co prawda SSD dopiero w zalecanych, ale na HDD problemów było sporo. Poza długimi czasami ładowania obstawiam problemy z ładowaniem tekstur czy doczytywaniem obiektów. Ogólnie odpalenie tej gry na HDD podobnie jak w wypadku CP może być źródłem wielu mimicznych błędów.
Bardzo szybki, wpinany w płytę dysk SSD 1TB nvme kosztuje jakieś 60% ceny zwykłego Starfielda.
Nigdy nie było jeszcze tak tanich dysków jak teraz więc nie wiem jak można narzekać że coś potrzebuje ssd
1Tb Dysk SSD to koszt około 160 zł
Sam wczoraj kupiłem ale głównie dlatego że wymieniałem stary talerzowy który z wszystkich komponentów był najgłośniejszy
teraz mam 2 SSD w kompie.
A HD zostawiam na jakieś dane bo tylko do tego się nadaje.
Ja teraz zakupilem za niecale 500zł 2TB SSD z okolo 7GB odczyt/zapis i pozbylem sie ostatniego HDD, ktorego mialem od okolo 10 lat. Nie bede tesknic. Sluzyl mi jedynie jako backup na wazne pliki i jakies tam video.
Ale jak sam widzisz, AMD zapłacił twórcy Starfield, aby sprawić, by karty NVIDIA i DLSS są mniej opłacalne. NVIDIA robi to samo u niektórych grach, gdzie DLSS 3 działa tylko dla wyłącznie karty NVIDIA. AMD i NVIDIA nie są do końca uczciwe.
Niestety. Jak się mawiają, gdzie dwa mocarstwa wojują, to cywilów ucierpią najbardziej, czyli my.
Racja, że powinno być natywne, ale podobnie DLSS powinien działać na każdej karcie graficznej.
FSR działa na każdej karcie. Jeśli wyjdzie w dobrej formie FSR3 z interpolacją klatek to i tak pewnie wybiorę FSR pomimo, że mam NVidię RTX'a.
Mod z DLSS raczej będzie lepsza opcją, ale z drugiej strony NVidia czasem broni się tym, że musi uczyć "neurony". Niby trzeba popracować nad tym DLSS'em zanim dostanie się lepszy obraz, przez to może nie być już zbytnio różnicy pomiędzy jakością FSR i DLSS z moda.
to i tak pewnie wybiorę FSR pomimo, że mam NVidię RTX'a
Ale czasami lepiej jest wybrać DLSS i wypróbować ze względu na jakość.
Pamiętam, że DLSS działa lepiej w Resident Evil 4 Remake w starszej wersji niż FSR, bo nie ma anomalie.
pomimo, że mam NVidię RTX'a
To wyjdziesz na plusie, bo możesz korzystać FSR i również DLSS do wyboru. ;)
To co jest w Starfield to chyba celowy zabieg - można go wyłączyc. Może dzisiaj sprawdzę DLSS, do tej pory było akceptowalnie na tym 2070S w 40fps 2K, ale wolę oczywiście 60fps.
Ciężko manewrować detalami, aby być zadowolonym.
I tak na bank muszą coś zrobić w grze z poziomem jakości do tego co widać, jak chcą przychylne recenzje "przeciętnego gracza".
Co jakbym miał dzisiaj kupować kartę graficzną?
Jak się porówna dość świeże benchmarki to Nvidia staje się jedynie opłacalna przez istnienie DLSS. Obecnie nawet z RT On karty w tej samej cenie wyprzedzają Nvidię bez "skalowania rozdzielczości", a już dużo bardziej rośnie wydajność z RT Off.
Tym bardziej brak DLSS jest tragiczny dla kart Nvidii.
Po co mieć włączony DLSS jak z inną kartą (intel/amd) gra zadziała bez żadnego skalowania, albo z FSR, które będzie rozwijane przez lata od premiery karty graficznej? Prawdopodobnie też na tych kartach te rozwiązania będą działały najlepiej, a na nvidii będą straty.
FSR może nie być takie złe jak się chce trochę dłużej trzymać kartę graficzną.
https://youtu.be/ZtJLCAWSzR8?si=wbPJyaBUPFmcg-44&t=30
U mnie tak jak na filmie - nie bardzo widać różnicy na 2K. Wg filmu dopiero przy 4k dopiero coś się zauważy.
Głównie można regulować rozdzielczość skalowania i ocenić gdzie ładniej się to skaluje i czy wystarczą takie detale oddali.
Albo to DLSS jest słabo zaprogramowane, albo FSR2.2 bardzo nadgoniło konkurencję.
Jeszcze raz zainstaluje z Reshade kiedyś, aby być pewnym, że to DLSS w ogóle chodzi, jak znajdę interesujące kolory i mody.
Finalnie mogę być za FSR bo ma dostępne wyostrzanie - chyba przez jego brak głównie ten DLSS jest taki sobie.
Wg komentujących nic nie daje bądź tworzy nowe artefakty graficzne. Swoją drogą to wyłączyłem u siebie FSR by sprawdzić ile będę miał fps-ów i nie było jakiejkolwiek różnicy... nawet pomiędzy ustawieniami niskimi a ultra jest mała różnica i nie mogę osiągnąć 60 fpsów
To wyłącz vSync i gSync bo inaczej monitor 60Hz ogranicza maksymalną liczbę klatek, ewentualnie to blokada max fps w panelu sterowania nvidii
Przecież vSync i gSync nie mogą być włączone jednocześnie. Nie dziw się, że nie wszystko działa jak należy. Albo vSync, albo gSync. Proste.
Gra ledwo wyszła, może są jeszcze jakieś problemy albo za słaby cpu i wtedy różnicy nie będzie, bo inni testowali z dlss 3.5 i zgłaszają znacznie lepsze rezultaty niż z fsr2 co nie jest zaskoczeniem...
Mylisz się, gsync i vsync mogą być jak najbardziej włączone razem i ma to zastosowanie, także sprawdź sobie na necie co i jak i po co.
Z komentarzy w internetach wychodzi, że musisz obniżyć skalę rozdzielczości renderowania, gdy używasz FSR, w przeciwnym razie nic to nie da.
Rzekomo wygląda to tak: ustawienie skali na 50% dla zrównoważonej, 66% dla jakości i 75 dla ultra Jakości
Bzdury piszesz. FSR 2 jakością w zasadzie się nie różni od DLSS. Poszukaj sobie analiz w sieci a nie powtarzasz to co gdzieś przeczytałeś u jakiegoś fanboja.
Poniżej masz screena ze Starfielda z porównaniem włączonego FSR na 75% i bez FSR, detale na ultra. Z ręką na sercu powiedz czy to wygląda źle.
A nawiasem mówiąc to Starfield to pierwsza gra, w której jest takie skalowanie FSR, że masz suwak na procenty. Normalnie w grach jest regulowany jak DLSS czyli jakość, optymalne, wydajność.
Nie bzdury tylko doświadczenie i moja opinia. W każdej grze w przypadku roślinności albo włosów wychodziło niesamowite ziarno w przypadku FSR (np. w Calisto Protocol wyglądało to tragicznie jak bohater miał na głowie szumiącą łysą pałę). Przy włączonym DLSS nie widziałem praktycznie żadnych różnic. Nie obchodzą mnie statyczne porównania z YT, tylko rzeczywiste odczucia i samodzielne porównania na prawdziwym produkcie. Wg mnie FSR to gówno i tyle w porównaniu do DLSS.
To dziękuję za info, nauczycielu.
FSR 2 jakością w zasadzie się nie różni od DLSS.
To zależy od wersji FSR/DLSS i wersji gry.
Testowałem Resident Evil 4 Remake w starszej wersji, gdzie FSR działa gorzej, bo występuje trochę anomalie, a DLSS działa poprawnie.
Nie każdy tytuł gry potrafi obsługiwać DLSS lub FSR w sposób poprawny. Niektóre gry wymagają poprawki.
Zgodzę się, że FSR jest na równy z DLSS w niektórych grach. Ale to zależy od wersji. U Control kiedyś działa gorzej, a teraz jest lepiej.
HDR włączysz z autoHDR zmieniając plik rozpoznawany przez sterownik, zapewne następna paczka od nv będzie już miała zaimplementowane to pod Starfielda. Dodatkowo działają wszystkie filtry z NV więc jest nawet nie dobrze co b. dobrze tylko czemu to społeczeństwo coś dodaje a nie Beth ?
Na pojazdy by się przydał plus, aby było można było zbierać surowce nie wysiadajć.
No brak pojazdów to padaka, wszystkie punkty oddalone od siebie o conajmniej kilometr, a pomiędzy nimi nic się nie dzieję. Narazie połowę gry spędzam na skakaniu i bieganiu między punktami.
Brak pojazdów w tej grze to największy wtf, tyle rzeczy i systemów zrobili, a oczywistego słoni a w składzie porcelany nie zauważyli...
Pojazdów nie ma i nie będzie bo ten silnik nie ogarnie tego. Ile wam to trzeba tłumaczyć?
Macie rację. Brak pojazdu w Starfield to największe nieporozumienie. WTF!? Jak mogli na to nie wpaść? Skoro dają nam latający pojazdu do dyspozycji, to powinno dać nam również pojazdu naziemny, bo technologia w uniwersum Starfield na to pozwala. W grze Mass Effect, Subnautica albo No Man's Sky nie było to problemu. Nawet w Daggerfall możemy jechać na konie.
W Starfield możemy latać pojazdu, a w Daggerfall możemy jechać na konie. Nawet w Skyrim i Oblivion są konie. Więc to dla mnie marna wymówka.
Nie zdziwię się, jeśli dadzą nam pojazdu naziemny w formie płatny DLC...
Funkcję pojazdu mógłby spełniać JetPack, albo jakiś większy montowany kombinezon/podczepiany plecak skrzydła i latanie jak w iron manie.
Na bezludziach większość łazików nie ma sensu, chyba, że się robi wszystko na płasko jak w Mass Effect Andromeda.
Rozumiem dlaczego nie ma teraz pojazdu, ale także cierpię, że go nie ma, a przynajmniej opcji aby ten mały jetpack latał bardziej w poziomie.
Ewentualnie można by podróżować przy pomocy trochę większego drona/parasola.
Mass Effect - dużo płaskiego terenu i podejrzanie archaiczny pojazd, wymagający dużo miejsca na statku.
Subnautica - grałem dużo lat po Early Accesie i dalej dostawałem całą masę bugów. To jest całkiem inny poziom techniczny projektu gdy coś co wisi w "powietrzu czy wodzie", a co innego coś co idzie/jedzie po ziemii.
No Mans Sky - początki jakie były tej gry? Nie każdy chyba pamięta. I tak większość gry łaziłem tam bez pojazdu.
Jetpack - powinni poprawić jego działanie i myślę, że będzie iron man.
W BG3 nie ma nic i nikt nie zwraca uwagi bo dali za dużo skał i odległości między osadami/aktywnościa. Wolę zostawić jak jest i znaleźć w międzyczasie coś co urozmaici chodzenie.
W każdym razie tą rzecz zawalili, a przecież mieli proste wyjścia.
no to chyba nie grałeś w te gry.
Grałem, grałem. Po prostu nie wiesz o mnie wszystkiego.
Za to nie grałem w początkowe wersji No Mans Sky, tylko późniejsze. Subnautica też nie grałem w alpha wersji. Więc nie mogłem wiedzieć o niektóre rzeczy, który wspominałeś.
Co do Mass Effect, to masz rację. Mass Effect i Starfield to są zupełnie różne poziomy.
W BG3 nie ma nic
Ale za to tam nie ma aż tak duża mapka typowy dla gry sandbox, ani 1000 planety do eksploracji, więc brak koń nie jest tam aż tak odczuwalny.
W każdym razie tą rzecz zawalili, a przecież mieli proste wyjścia.
Tu się zgodzę. Przecież da się wprowadzić pojazd do gry i nałożyć odpowiednie ograniczenie, żeby nie można jechać wszędzie, co mogłoby spowodować problemy techniczne. Tak jak Elden Ring, gdzie koń nie może dotrzeć tam wszędzie, gdzie tylko zechcemy np. lochów i zamki. Jeśli mój pamięć nie myli się, to da się zbierać lootów i siedzieć na konie jednocześnie.
Oby twórców modów szybko rozwiązują ten problem.
Za dużo bawienia się z tym, FSR wystarczy i już większej dużej różnicy nie ma, z tego co widziałem na innych rozgrywkach na tej karcie graficznej.
Ciocia Beth jaka jest taka jest, ale za tą dowolność i łatwość modowania ich gier należy im się szacun... W przeciwieństwie do innych nikogo nie pozywają, nie kasują modów, nie próbują przejąć ich na własność... Jasne mieli te odpały z monetyzacją modów mimo wszystko nieskuteczne więc no...
Modami zategują.
.
Niemożliwe... jestem zszokowana, że PureDark udostępnił tego moda za darmo.
Jest też dostępny mod pozwalający zmienić FOV, bo takiej opcji nie ma w grze z 2023r co jest skandaliczne.
Można też to zrobić ręcznie, edytując wartości:
[Camera]
fFPWorldFOV=100.0000
fTPWorldFOV=100.0000
w pliku StarfieldCustom.ini
Mały offtop, jeśli chodzi o pana PureDark i jego mody, to zdecydowana większość modów od niego była płątna w tym ostatnie, najnowsze jego dzieło, czyli mod do RDR 2 dodający DLSS 3.
Nvidia i R* zostały poinformowany o tym, a R* wspomniał że przekazał info do swojego działu prawnego.
Oczywiście gracze też ładnie go pojechali.