Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Główny scenarzysta serii Dragon Age o BG3 „Cieszyłem się każdą godziną gry”

29.08.2023 15:49
Qhorin
1
3
Qhorin
18
Legionista

Przypomnę, że David Gaider odszedł z Bioware w 2016 roku

29.08.2023 16:16
2
odpowiedz
khadzad
47
Konsul

Ta grafika juz byla!

29.08.2023 16:28
amatiash
3
1
odpowiedz
1 odpowiedź
amatiash
21
Chorąży

Czuję się zakłopotany, biorąc pod uwagę wszystkie rzeczy, o których od czasu do czasu mi mówiono, że są zbyt "staromodne" jak na nowoczesny tytuł: cichy protagonista, turowa walka, nic przypominającego monetyzację lub grę-jako-usługę. A doszliśmy do tego miejsca

Serio ludzie myślą, że turowa walka i brak monetyzacji w grach są staromodne? xD

29.08.2023 18:05
3.1
Jerry_D
64
Senator

Jeśli chodzi o turową walkę, to niestety tak, jest spora grupa ludzi dla której taka rozgrywka jest nie do przełknięcia. O staromodności braku monetyzacji to się raczej musieli wypowiadać inni twórcy/wydawcy nastawieni na wyrwanie ludziom z portfela ostatniego grosza.

29.08.2023 16:40
4
odpowiedz
6 odpowiedzi
pan1cz
40
Centurion

U mnie początkowy zachwyt powoli przemija w 3 akcie wg pełnym irytacji w stosunku do poprzednich. Mam już ponad 300h i lecę na 2 poziomie trudności. Dlaczego przemija..?
1. Natężenie questów..
Nie wiem czy tylko ja odnoszę takie wrażenie ale w 3 akcie następuje wysyp questów... Praktycznie na każdym kroku. Począwszy od głównych wątków aż po sidequesty.. Co i rusz coś nowego, gdzie w poprzednich lokacjach było tego zdecydowanie mniej. Tu zaś na samych towarzyszach zgarniam min bodajże 5questów.
2. AI zarówno towarzyszy jak i przeciwników..
Z początku, gdy tych przeciwników było mniej aż tak to nie raziło. Teraz, gdy irytuje kolejka 10 lub więcej przeciwników męczące jest, gdy np 5 z nich lata po całej lokacji bez ładu i składu... Niektórzy nawet tepują się poza obszar walki wtf... Natomiast towarzysze... Czasem przerasta ich podążanie i trzeba przechodzisz na poszczególne postacie, aby przeprowadzić je przez prostą drogę typu wskocz. Raz nawet nie ogarnąłem i przy walce dopiero się jorgnąłem, że mi Lea zela zamuliła i przerosła ją drabina (WTF).
3. Mechaniki przeciągające np walkę...
Rozumiem, że jakoś trzeba popracować nad wzrastającym poziomem trudności przeciwników czy bossów ale... 7 ładunków "nie do zdarcia"?! Poważnie? Podobne rozwiązanie nawet przy słabych rywalach?! Jest sanktuarium etc ale to za mało? Trzeba jeszcze wrzucić 'nie do zdarcia' na x hitów..? Mało ambitne. Wolałbym umiejętność bossa pozwalającą na dłuższą walkę (np niepodatność na ataki x czy coś w tym stylu)... Zwłaszcza, że jest ograniczenie do 4 postaci grywalnych w teamie!
4. Ceny itemów...
1, 2 akt i ceny po kilka tysi, max bodajże 6... 3 akt - ponad 16k golda za pancerz, gdzie najlepsze itemy u mnie przy sprzedaży to max kilka tysi, gdybym sprzedał wszystko, co mam. Gdzie tu balans?
5. Niezwykle irytujący system zarządzania swoimi zasobami...
Brak jednego wspólnego zasobnika dla wszystkich w obozie wymusza wręcz korzystanie z tego samego teamu do znudzenia, bowiem mało komu zapewne chce się szastać towarzyszami i co chwile ich ubierać podbijając do skrytki obozowej czy przeglądając wspólne eq. W dodatku jak już coś dana postać ma w 'bagażu' to dopiero włączenie jej do teamu pozwala na wyrwanie tychże itemów, co również przeciąga sztucznie czas gry a nie wpływa jakkolwiek pozytywnie na odbiór mechaniki.
6. Kolejkowanie rywali w walce..
Wraz ze wzrostem naszego poziomu, brnięciem przed siebie.. wzrasta także ilość napotykanych przeciwników. Gdy jest ich np 2 x więcej od nas to czas przejścia tury wzrasta a często jest to obserwowanie rywala jak przechodzi z punktu x do punktu y.... Zdecydowanie pomogłaby opcja pominięcia np danej tury rywala na postaci itp az do ruchu grywalnej przez nas postaci.

To takie pierwsze z brzegu, który wg mnie dość negatywnie wpływają na odbiór.
Podzielacie opinie? Jak z tym u was?

post wyedytowany przez pan1cz 2023-08-29 16:42:32
29.08.2023 16:48
4.1
khadzad
47
Konsul

Ad 3.

spoiler start

Zepchnij kultystów to jej się Nie do zdarcia nie odtworzy.

spoiler stop

Walki z Bossami muszą być wymagające. Poza tym zabicie jej bez wyżej wymionego triku nie zabiera więcej jak 3 tury. 4 ataki mnichem, 3 ataki barbem i potem czysty dmg

29.08.2023 18:13
4.2
Jerry_D
64
Senator

"ponad 16k golda za pancerz, gdzie najlepsze itemy u mnie przy sprzedaży to max kilka tysi, gdybym sprzedał wszystko, co mam."
Tak mi się przypomniała taka stara przygodówka Złoto i Chwała Droga do El Dorado. Tam padła idealna odpowiedź na twoje zastrzeżenia w tym punkcie: "Tak funkcjonuje rynek, szanowny panie! Kupuj tanio, sprzedawaj drogo."

O ilości questów w trzecim rozdziale się jeszcze nie wypowiem, bo przede mną daleka droga do Wrót Baldura. A jeśli chodzi o przeciąganie walki, to nie zdążyło jeszcze mi nic specjalnie dokuczyć. Być może później się to zmieni.

29.08.2023 19:36
4.3
pan1cz
40
Centurion

khadzad Walka z bossami - oczywiście, popieram. Tylko tutaj masz walkę z bossem a przed nim jeszcze bodajże 4-5 z podobną pasywką. Boss stanowi naturalne wyzwanie.. ale dzielenie się tą pasywką z przeciętniakami na ~50hp to żadne wyzwanie a sztuczne wydłużanie walki. Tak to odbieram.

Jerry_D co do golda - oczywiście masz pan rację. Tylko problem w tym, że nie idzie zarobić w tym trzecim akcie na takie itemki. Co innego jakby istniała jakakolwiek mechanika pozwalająca taki gold zdobyć - wtedy balans jakiś by istniał. Jednorazowe strzały to max kilkaset golda. Fajne jest rozwiązanie np w Wartales, gdzie można dodatkowo dorobić odhaczając questy z tawerny lub handlując między wioskami.

29.08.2023 22:55
4.4
zanonimizowany1379048
16
Pretorianin

Upcastujesz magiczny pocisk do takiego poziomu, by te skorupkę 7 ciosów zdjął i po sprawie. Orin zginęła w pierwszej turze u mnie.

30.08.2023 00:56
4.5
pan1cz
40
Centurion

Silvaren brawo Ty! Ja natomiast mam ale do MECHANIKI a nie stricte walki z orin. Szacun, że ma 7 ladunkow. Poprzednich bodajze 4mobków tez mialo ale mniej. Tylko co to zmienia..? Nadal jest to pompowanie czasu gry.

PS. nie mam magicznego pocisku w wachlarzu czarów.

post wyedytowany przez pan1cz 2023-08-30 01:10:52
03.09.2023 02:28
4.6
Odison
26
Pretorianin

Akt 3 jest najlepszy

29.08.2023 16:52
Ppaweł
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
Ppaweł
63
Senator

Co, teraz będzie robić newsy o tym jak ktoś znany jara się grą?

29.08.2023 18:02
5.1
Jerry_D
64
Senator

Ale w czym problem? Ja rozumiem, jakby wzięli wypowiedź o BG3 pana Mietka, co to w jakimś zapomnianym serialu przez pół minuty był widoczny na ekranie, jako żul, więc jest "znany", to by był news o niczym. A jak się wypowiada o grze RPG facet, który zajmuje się tworzeniem RPG od lat i w dodatku uczestniczył w pracach nad poprzednią częścią, to chyba jego wypowiedź jest godna uwagi. Inna sprawa, że zamiast robić z tego kolejnego newsa, mogli zaktualizować istniejący, gdzie przedstawiali wypowiedzi przedstawicieli branży o grze.

03.09.2023 10:30
SpoconaZofia
😁
5.2
SpoconaZofia
80
Legend

Nie on tylko jego żona. Ma liczną rodzinę. Zostały jeszcze dzieci itp

29.08.2023 16:54
Link
6
odpowiedz
7 odpowiedzi
Link
18
Generał

Może to da myślenie dla BioWare, że nie warto uprościć gry RPG i zbliżyć do poziomu MMORPG, jaki jest Dragon Age 2 i 3.

Ale niestety szef EA Games tego nigdy nie zrozumie i ma to w nosie. Dla niego najważniejsze to "uproszczone" gry dla masówki dla wyciągnięcie duże pieniędzy z portfeli plus Denuvo w prezencie. Więc to nie zmieni się, jeśli chodzi o nowe gry od BioWare pod kontroli EA Games.

post wyedytowany przez Link 2023-08-29 16:55:24
29.08.2023 17:03
kęsik
6.1
kęsik
155
Legend

Link A co ma wspólnego Dragon Age II z MMORPG?

29.08.2023 17:15
Link
6.2
Link
18
Generał

kęsik
Uprościli Dragon Age 2 w stosunku do Dragon Age 1. Niektóre elementy w DA2 bardziej przypominają gry MMORPG (albo gry jRPG, jak wolisz, bo przeciwnicy wyskakują z znikąd) niż klasyczne, zachodnie gry RPG sprzed laty np. umiejętności klasowe.

Takie są moje odczucie.

post wyedytowany przez Link 2023-08-29 19:42:34
29.08.2023 20:16
kęsik
📄
6.3
kęsik
155
Legend

Link Idąc tym tokiem myślenia Mass Effect 2 też bardziej przypomina MMORPG bo jest uproszczony w stosunku do ME1. To, ze coś jest uproszczone nie znaczy ze jest gorsze, nie znaczy że coś jest jak MMORPG.

29.08.2023 20:38
Link
6.4
Link
18
Generał

kęsik
Idąc tym tokiem myślenia Mass Effect 2 też bardziej przypomina MMORPG bo jest uproszczony w stosunku do ME1
Naprawdę? Jest mi odwrotnie. Mass Effect 2 sprawia wrażenie ulepszony w stosunku do Mass Effect 1, jeśli chodzi o gameplay. Np. dodali amunicji do gry, czego w ME1 nie było. Jest bardziej wymagający w moim odczucie.

30.08.2023 00:35
Marokso
6.5
Marokso
77
Konsul

Link
Może jestem ślepy, ale czym różni się styl walki w DA:O względem pozostałych gier z serii? Może wyzbyli się krwi i animacji wykończenia przeciwnika, ale DA raczej generalnie ma taki usypiający system walki

30.08.2023 00:40
6.6
boy3
112
Senator

Może jestem ślepy, ale czym różni się styl walki w DA:O względem pozostałych gier z serii?
2 i 3 miały gorzej wyglądające animacje, i gorzej zaprojektowany rozwój postaci, dodatkowo w 3 trzeba klikać klawisz ataku aby postać atakowała

30.08.2023 11:34
Link
6.7
Link
18
Generał

Marokso
boy3
Dobra. Mamy różne opinie, więc nie mam nic do dodanie.

Wiadomość Główny scenarzysta serii Dragon Age o BG3 „Cieszyłem się każdą godziną gry”