„Byłem zazdrosny”; oto co znani twórcy RPG sądzą o Baldur's Gate 3
Aktywna pauza to co innego niż tryb taktyczny/turowy.
Jeśli natrafiasz na książkę ale przeciwnicy są stosunkowo blisko to byłoby przydatne by móc zatrzymać czas zamiast włączać tryb taktyczny czym wytrącasz się z rytmu gry.
Dodatkowo, kiedy masz kamerę podążającą za postacią i klikniesz by postać gdzieś szła ale zauważysz coś na podłodze to miło by było zatrzymać grę i płynnie kliknąć by postać weszła w interakcje z przedmiotem zamiast albo próbować nacelować na przedmiot kiedy kamera się rusza (BG3 ma bardzo słabe rozpoznawanie przedmiotów przez myszkę, często trzeba polować na piksele czego nie robiłem od czasów kiedy grałem w przygodówki click&point z lat 90) albo zatrzymać postać i wtedy kliknąć w przedmiot.
Nie jest to duży problem ale irytujący.
PS. Ale gra single która nie zatrzymuje czasu po naciśnięciu esc to zjebany pomysł, już dwa razy musiałem wczytywać save bo postać weszła w interakcje z przeciwnikiem kiedy musiałem odejść od kompa.
brak prostego, łatwo dostępnego przycisku pauzy
Gdyby tylko istniał WIELKI przycisk oznaczony klepsydrą zatrzymujący czas w grze i pozwalający przejąć szczegółową kontrolę nad każda postacią.
Pan Josh najbystrzejszy nie jest
Aktywna pauza to co innego niż tryb taktyczny/turowy.
Jeśli natrafiasz na książkę ale przeciwnicy są stosunkowo blisko to byłoby przydatne by móc zatrzymać czas zamiast włączać tryb taktyczny czym wytrącasz się z rytmu gry.
Dodatkowo, kiedy masz kamerę podążającą za postacią i klikniesz by postać gdzieś szła ale zauważysz coś na podłodze to miło by było zatrzymać grę i płynnie kliknąć by postać weszła w interakcje z przedmiotem zamiast albo próbować nacelować na przedmiot kiedy kamera się rusza (BG3 ma bardzo słabe rozpoznawanie przedmiotów przez myszkę, często trzeba polować na piksele czego nie robiłem od czasów kiedy grałem w przygodówki click&point z lat 90) albo zatrzymać postać i wtedy kliknąć w przedmiot.
Nie jest to duży problem ale irytujący.
PS. Ale gra single która nie zatrzymuje czasu po naciśnięciu esc to zjebany pomysł, już dwa razy musiałem wczytywać save bo postać weszła w interakcje z przeciwnikiem kiedy musiałem odejść od kompa.
Spróbowałem. Zrozumiałem. Że sam nie posiadasz nawet rozumku.
móc zatrzymać czas zamiast włączać tryb taktyczny czym wytrącasz się z rytmu gry.
Zatrzymanie czasu cię z rytmu nie wytrąca ale zatrzymanie w trybie taktycznym cię już wytrąca? Brzmi jakbyś nie bardzo wiedział czego chcesz.
Dodatkowo, kiedy masz kamerę podążającą za postacią i klikniesz by postać gdzieś szła ale zauważysz coś na podłodze to miło by było zatrzymać grę i płynnie kliknąć by postać
Czyli wcisnąć wielki przycisk z klepsydra który zatrzyma czas i ruch postaci a także niechybnie kamerę. No chyba że sam nią majtasz ale to już twój problem.
Ale gra single która nie zatrzymuje czasu po naciśnięciu esc to zjebany pomysł, już dwa razy musiałem wczytywać save bo postać weszła w interakcje z przeciwnikiem kiedy musiałem odejść od kompa.
Bo gdybyś miał choćby pół rozumku to włączyłbyś tryb turowy zatrzymując czas i mając pewność że żaden przeciwnik nie wejdzie z tobą w interakcje jeśli tego nie chcesz.
Czy potrzebujesz by ktoś Ci wytłumaczył jak to działa czy spróbujesz sam do tego dojść?
Dożyłem czasów, kiedy brak takiego banalnego QoL jak zwykla pauza jest bronione.
Powodzenia w używaniu trybu turowego w cutscenkach.
Albo próba pauzy po zakończeniu walki (spoiler, nie da się bo gra potrzebuje kilku lub niekiedy kilkunastu sekund, zanim pozwoli kolejny raz wejść w tryb turowy).
Ten tryb turowy to w ogóle działa w bańce. Nawet jeśli go włączymy odchodząc od kompa, to świat dalej funkcjonuje po swojemu i różne rzeczy tam mogą mieć miejsce.
Ta bańka jest do tego stopnia dziwnie zrobiona, że rzucając buff, np. Błogosławieństwo na całą drużynę i zaczynając paroma postaciami walkę, gdy np. czwarta wciąż się skrada niewykryta, nie uczestnicząc w walce, to "tury" płyną dla wszystkich inaczej. Ci w walce mają zatrzymany czas, a ta postać co się skrada np. traci już buff, bo minęła minuta - chociaż reszta drużyny dokładnie ten sam buff ma wciąż aktywny przez kolejne 9 rund. Tak samo w przypadku niewidzialności, postać funkcjonuje poza czasem.
Dodam, że tę bańkę trybu turowego można exploitować. Np. dla każdego kto nie bierze udziału w walce, ale z jakiegoś powodu nie został do niej wciągnięty, "zagrowany", czas płynie wciąż normalnie i np. efekty utrzymujące się, jak Plaga owadów, Zabójcza chmura itp. będą systematycznie zadawać obrażenia, zabijając takie postacie, chociaż postać, która taki czar rzuciła zrobiła to w swojej turze, której nawet nie zakończyła xD
Więc tak, pauza jest potrzebna.
Np. tutaj Karlach nie uczestniczy w walce a dostaje ciągłe obrażenia i zapauzować nie można. https://www.youtube.com/watch?v=MUDmx9Oh6Ak
Silvaren masz sporo racji, ale ten filmik to slaby przyklad, tam autor kompletnie nie ma pojecia mechanik w tej walce :p
Osobiscie tryb taktyczny "eksploituje". Na zasadzie, ze zaczynam walke jedna postacia, jesli mozna, a pozostale rozstawiam lub dolanczam do walki na najlepszych dla nich zasadach. Choc mam wrazenie ze to co robie to wlasnie celowe mechaniki tworcow gry. Zreszta NPCe robia tro samo, czesto dolanczaja do walki juz po jej rozpoczeciu.
Niewątpliwie twórcą udało się stworzyć dość uniwersalny projekt dla wielbicieli D&D jak i fanów trójwymiarowej przygody. Kamera "prawie TPP" podczas eksploracji jak i walka turowa plus "otwarty" mini/maxi :) świat, świetnie wymodelowane postaci dobrze zaprojektowane lokacje (choć nie bez problemów podczas pracy kamery) przyjemnie współgrają i tworzą jedną opowieść. Mi np. świetnie się gra na piecu używając pada :)
Przykro mi, że jesteś skrzywdzony przez system edukacji. Polecam zacząć czytać książki.
To nie jest żadne nadęcie. To rozpaczliwa próba zachowania naszego języka. Co to znaczy "nie bieski"? Jeżeli to coś znaczy to "bieski" jest przymiotnikiem. Przymiotniki z nie piszemy razem. Tak samo jak można napisać, że twórcą czegoś jest jedna osoba. Twórcą Wiedźmina jest Pan Sapkowski. Przeczytałeś Ojca Chrzestnego, ale Potopu już nie?
"Co to znaczy "nie bieski"?"
"biesy" = "diabły", "bieski" = "małe biesy", ewentualnie "biesy" pieszczotliwie
Czyli "nie bieski" znaczy, że to nie są diabełki. Więc jeśli chciałbyś napisać, że coś ma kolor niebieski, to "nie bieski" jest naturalnie błędne, ale rzeczywiście coś znaczy i takie połączenie w innym kontekście istnieje i mógłbyś powiedzieć, że "To nie bieski, tylko demonki."
Nawiasem mówiąc, za pisanie "ą" zamiast "om" i odwrotnie powinno się chyba odsyłać przymusowo na powtarzanie podstawówki, żeby sobie przypomnieli odmianę przez przypadki.
Poza tym zgodzę się, że kolega Gilbert88 się niepotrzebnie przyczepił, ponieważ ten portal ustawił normalną edycje za pay wallem. Każdy ma prawo popełnić błąd ale nie każdy tutaj ma prawo go poprawić, jeśli nie zapłaci.
"nie bieski" znaczy, że to nie są diabełki.
Tez mi sie tak wydaje.
Za kazdym razem jak tu zagladam to zauwazam, ze ktos nie widzi roznicy pomiedzy "jakby" i "jak by" itp. stad taka aluzja. Jednakze, czepianie sie o pisownie na umierajacym forum kiepskiego (juz) portalu, to moim zdaniem zajecie niewarte czasu i wysilku.
"Co to za powalona maniera wstawiać ą zamiast om?".
Polski jest żywym językiem i nieustannie ewoluje. Gdyby 1000 lat temu istniał internet, na pewno ktoś by zadał głupie pytanie:
"Co to za powalona maniera wstawiać om zamiast om[jer twardy]?".
Jasne, piszmy bez przestrzegania jakichkolwiek zasad ortograficznych gramatycznych, wynikających z historii itp., bo "język ewoluuje".
Zresztą, może i język ewoluuje, ale mam wrażenie, że obecnie drogę tej ewolucji wyznaczają ludzie dla których sama ewolucja nie była zbyt łaskawa.
Ja to zazdrosny jestem o to, że RPG-ów ze świata D&D jest od groma, a ze świata Warhammer Fantasy Roleplay wciąż nic. Mimo że sporo czasu już upłynęło od momentu, gdy Games Workshop zmienił licencjonowanie, przez co jest bardziej dostępne dla mniejszych developerów.
Chodzi Ci o Warhammer jako RPG z prawdziwego zdarzenia, a nie kolejne gry strategie (Total War) czy FPS, co ukazały się do tej pory?
RPG-ów ze świata D&D jest od groma
Nie, nie. Nadal jest za mało.
Że co? To właśnie z uniwersum Warhammera jest najwięcej gier. Warhammer 40k oraz Warhammer Fantasy ma pełno gier. Ponad 300 gier. W Dungeons and Dragons masz Wrota Baldura, Magic The Gathering Arena, Icewind Dale, Neverwinter, Planescape, Eye of Beholder i pare innych tytułów.
Przecież firma od warhammera to kopiuje wszystkie gry i tworzy covery na bazie warhammera
Na przykładzie oryginał / cover
Cywilizacja - Warhammer wypuszcza Gladius
Strategia real time typu Warcraft III / SC2 mamy sage warhammer 40k
Killing Floor 2 / Lead 4 dead 2 i tu pojawia się Vermintide 2
Nie chce i sie wypisywać wszystkiego, ale co roku pojawiają sie po 2-3 covey gier na silniku fantasy opartym o warhammera.
Na wiki jest lista, ale dość niekompletna.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Games_Workshop_video_games
Jakiś czas temu powstałą jakaś tam gra typu amerykański futbol.. i co siej dzieje?! Iczywiście warhammer robi swojego covera i powstaje gra o nazwie Blood Bowl 3
i wole aby skupili sie na własnych tytułach typu total war i dalszej jej sagi niż kopiowanie i tworzenie forków/coverów innych gier... jak leci.
Brak mi słów tylu ekspertów i jak widzę żaden nie ogarnia że Warhammer Fantasy Roleplay, to cos innego niż Warhammer Fantasy Battle czy 40k na podstawie których powstało pierdyliard gier :P System gry i świat jest świetny, IMO gra na podstawie tego systemu byłaby świetna.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Warhammer_Fantasy_Roleplay
Och widzę że krytyka w komentarzach Josha Sawyera, ale brawa dla developera za trzeźwy umysł. Szkoda że on nigdy nie skończył BG III Black Hound od Black Isle, przez zagrywki Interplaya, potem jeszcze Obsidian został wykiwany przez ATARI kiedy trwała już preprodukcja BG III, również pod kierownictwem Sawyera. Szkoda człowieka miał w garści dwa razy projekt, który przez panów w garniturach nie doszedł do skutku.
w bg 3 strasznie irytuje mnie praca kamery i nawigacja po mapie tragedia
Spróbuj w zakładce dostępność wybrać automatyczny obrót kamery i suwak na maksa w prawo. Trochę pomaga ogarnąć kamerę.