Nie mam doświadczenia ze starszymi grami i ich aktywacjami.
Jeżeli jest sobie gra z serii podanej w tytule tego wątku, to czym jest ta aktywacja?
Gdzieś czytałem, że serwery odpowiedzialne za tę aktywację już dawno temu zostały wyłączone.
Czy kupując dzisiaj taką grę, uda mi się ją uruchomić bez tej aktywacji?
Czy ta aktywacja dotyczyła gry w całości, czyt tylko rozgrywki sieciowej / wieloosobowej?
No i tak z czystej ciekawości: na czym dokładnie ta aktywacja polegała i jak to działało w szczegółach?
Przykład o co mi chodzi:
Była bardzo problematyczna i niedopracowana. W efekcie czego piraci grali w spokoju, a legalni dostawali po tyłku. Dziś trzeba się wspomagać "witaminkami", aby pograć. Sytuacja przegrana dla legalnego gracza...
Wszystko zależy od producenta. Część z nich olała sprawę i bez cracka nie poradzisz sobie. Część udostępniła patcha, który wyłączył wymóg aktywacji. Czasami też można było przypisać grę kluczem z pudełka do całkowicie innej platformy (najczęściej Steam).
To pudełko nie jest czasem z Alpha Protocol? Ta gra chyba była do Steam przypisana.
Zobacz klucz z tej gry na tej platformie, powinien Ci załapać.
Spróbuj wklepać kod (jeśli taki jest) do Steam'a. GTA 4 swego czasu dostało taką opcję dzięki czemu GfWL przestał być wymagany.
Zgadza się: Alpha Protocol.
Zastanawiam się czy go kupić i jakie ew. będę miał problemy.
Dodam tylko, że przeglądam zdjęcia tych pudełek i na niektórych z nich jest informacja, że wymagają konta Steam.
Ale akurat ta tutaj wersja nie ma nic na ten temat i stąd to moje pytanie w tym wątku.
Ta wersja ma nawet na okładce rok 2006, a Steam to od kiedy się stał na tyle popularny, że gry zaczęły się tam pojawiać masowo? Ta swoją drogą to wybieram gry co Steama itp. nie wymagają. Takie mam cel w zbieraniu kolekcji :)
Zgadza się, że legalni gracze mają pod górkę, a reszta ma spokój.
Ciekawe czy ta gra dostała jakiś element wyłączający ten wymóg aktywacji. Wie ktoś?
Jak chodzi tylko o Alpha Protocol
to premierowe wydanie ma klucz do weryfikacji online, ale to nie był steam, tylko co innego.
Ale wydano patch 1.1, który usuwa obowiązek aktywacji gry
Alpha Protocol v. 1.1.0 EU
link tutaj
https://www.gry-online.pl/download/alpha-protocol-szpiegowska-gra-rpg-v-110-eu-patch/z47391
istnieje wersja US patcha, ale ona jest nie zgodna z europejska wersja gry.
możliwe, że reddycje gry w tańszych seriach zawierały już patcha czyli nie było już obowiązku aktywacji gry
Na 75% klucza Alpha Protocol nie da się wykorzystać do aktywacji na steamie
troche historii, bo przy ogłoszeniu zakończenia istnienia GfWL, twórcy kilku/wybranych gier tak zrobili, że klucz do GFWL z pudełka można aktywować na steamie czyli dostało się grę w wersji steam, niezależną od gry z płytki z pudełka)
niebieski Cdprojekt od dystrybucji gier przestał istnieć i patche do gier przez nich wydanych trzeba szukać na innych stronach.
Dzięki za wyjaśnienia, za link, i za kawałek historii :)
A co oznacza: "niebieski Cdprojekt"?
Wg tego: https://www.gry-online.pl/newsroom/szczegolowo-o-systemie-antypirackim-w-alpha-protocol/zcc900
Premierowe wydanie nie było przypisane do Steam, miało jakieś zabezpieczenie Uniloc, które miało być wywalone po około 2 latach, więc pewnie ta łatka wyżej powinna pomóc w uruchomieniu gry.
Swoją drogą, gra obecnie jest niedostępna w sklepach, niezły biały kruk Pan posiadasz ;).
Przeczytałem ten artykuł i komentarze pod nim.
Takie zabezpieczenie jest dla mnie spoko. Nie mam nic przeciwko jeżeli już ktoś chce zabezpieczać.
Fajnie, że od razu napisali, że po 2 latach to zdejmą (i słowa dotrzymali). Przynajmniej wiadomo, że to zabezpieczenie nie będzie (i nie jest) problemem dla kolejnych wersji Windowsa itp.