7 lat No Man's Sky na jednym filmie; od największego zawodu 2016 r. do uwielbienia graczy
Ciekawe czy Starfield będzie chociaż w połowie tak otwarty i tak rozbudowany...
Wielki szacun dla Hello Games za nie porzucenie swojego dziecka i rozwijanie go przez tyle lat!
Zrobili tam faktycznie multi i da się spotkać innych ludzi? Muszę spróbować znowu zagrać może tym razem na psvr?
Ciekawe, że wciąż mają możliwość tworzenia takich darmowych rozszerzeń i dodatków. Na czym zarabiają? Bo chyba nie ma aż tylu nowych kupców..
I jeśli da się, to skąd te kosmiczne ceny za byle dodatek z gardła wyjęty do innych gier?
Mozliwe ze sytuacja jest zgoła inna i podzieliła ten sam fenomen co Minecraft. Gracze przychodzą i odchodzą to na ogół populacja trzyma się wysokich liczb zrównoważona. Gracze zawsze chcieli dobry futurystyczny symulator z kosmosem, planetami i ciałami niebieskimi który dawałby wiele swobody do kombinowania i podejmowania się aktywności. Po prostu gra trafiła we właściwe gatunki + rzadką niszę. Na dodatek byli pierwsi z pomysłem. Developer tej gry nie jest po prostu chciwy i oferuje dobre wsparcie dla gry. Chociaż pewnie jakby wydali pełnowartościowy dodatek to pewnie by mogli chcieć jakieś opłaty, a że jak obiecuję się wsparcie popremierowe + rozbudowe gry o darmowe aktualizację to też powinno się nigdy nie łamać tej obietnicy jeśli utrzymanie jej jest możliwe. Mają u mnie duży respekt za bycie ludźmi własnych słów, szacunek do społeczności graczy oraz naprawdę długie wsparcie gry, to zachęca mnie by do tej gry wrócić. Życzę im dalszych sukcesów. Starfield możliwe że podzieli gorszy los, bo wsparcie dla gry z dużej ilości firm kończy się zazwyczaj po 2-3 latach jeśli dobrze na siebie zarabia, wszystkie dodatki będą płatne, niewykluczone że jeśli będą pazerni to mogą dowalić jeszcze agresywną monetyzację w postaci mikro. Nie jest to jednak przesądzone, a jak starfield będzie odebrany i zapamiętany uzależnione będzie od tego czy dostarczą high quality content (<<-- oczywiście wpadki się zdarzają, inna kwestia gdy będą popełnione błędy wymagające poprawy to jednak gra zrobiona z sercem dopieszczona vs celowe zaniedbanie w wyniku np chciwości i traktowanie jako dojnej krowy do póki nie wyschnie / uśmierci się) i czy będą fair w stosunku do społeczności graczy.
Po prostu to długi ogon sprzedażowy i rozrost tynku PC przez te lata, jeszcze całkiem niedawno Terraria miała 400tyś ocen na Steamie a teraz prawie milion, to na tyle stara gra że nowe oceny mogli wystawiać tylko nowi gracze
Tak samo NMS jeszcze 2-3 lat temu miało niecałe 100k ocen a teraz już dwa razy więcej a oceny rosną proporcjonalnie do sprzedaży
Studio jest małe, niezależne i na dodatek gra cały czas się sprzedaje. A dlaczego konkurencja nie idzie w ich ślady? Bo to chciwe, parszywe łajzy. Ubisoft i Activision cały swój model wydawniczy opiera na wydawanie patcha jako nowej gry.
Oczywiście jak najbardziej masz rację co do No'Man Sky.
Aczkolwiek fakt, że developerzy tak haniebnie oszukali graczy na początku premiery, na zawsze pozostanie skazą na ich wizerunku. Gracze wybaczyli, ale nie zapomną.
Mimo, że gra jest bardzo generyczna i wielu osobom może się nie spodobać to należy oddać szacunek deweloperom i brać z nich przykład. Gdyby wszyscy devsi mieli takie podejście.. Szkoda, że tak nie jest. Do ideału brakuje większego urozmaicenia w świecie gry no i open multiplayer tak żebyśmy spotykali graczy na każdej planecie, w przestrzeni kosmicznej jakieś lepsze misje co-op itp. itd. Ale i tak gierka jest bardzo fajna. Kosmiczny sandboxik.
Miałem w końcu zagrać ale wychodzi Starfield. Jak się ma nim zawiodę to w końcu przysiądę i do No Mans