Czy Steam Deck to właściwa platforma do grania w Baldur's Gate 3? Po 20 godzinach znam już odpowiedź
Wydajność jeszcze pójdzie w górę z implementacją FSR 2.0 i miejmy nadzieję przyszłymi patchami. A problem z ekwipunkiem może rozwiąże jakiś mod w przyszłości.
Dobrze wiedzieć, właśnie tego potwierdzenia potrzebowałem aby kupić. Jeśli natomiast chodzi o sterowanie to przecież SD ma przewagę nad zwykłym padem w postaci 2 touch padów + 4 dodatkowe przyciski.
Te 55 -81 FPSów na niskich to jakieś pobożne życzenia. W lokacjach zewnętrznych klatkaż potrafi spaść mooocno poniżej 30. Nie powstrzyma mnie to od grania ze względu na charakter rozgrywki i jakość tytułu(no i sporo rzekę się na szczęście w różnych jaskiniach i budynkach), ale warto wiedzieć żeby uniknąć rozczarowania. Nie wiem jak techniczny jest autor ale wskazywanie anizo, które ma przyzerowy koszt od lat jako winowajcy niskich osiągów nie wróży dobrze. FSR pomaga, ale wersja 1.0 obecnie dostępna w tytule robi z obrazu takie mydło że w czasie walki ciężko rozróżnić postacie, ja na razie gram bez i czekam na 2.0.
z drugiej strony czy potrzebuje więcej niz 30fps w tej grze? Tym bardziej ze tutaj mowa o przenośmy urządzeniu.
Wiadomo ze czym więcej klatek tym lepiej ale handheldach zawsze szło się na kompromisy.
No przecież napisałem, że i tak gram ;) Chciałem tylko zaznaczyć, że te wartości podane przez autora to takie trochę na wyrost. Polecam też dać tekstury na wysokie, bo na ilość FPS nie ma to wpływu, a gra wygląda ładniej (SD ma wystarczająco dużo pamięci).
20 godzin w tej grze to nic. Niestety też ją ogrywam na steam deck i nie jest już tak kolorowo, mimo iż kocham SDka to recenzja jest przekoloryzowana i brak tu takich opcji jak np zmiana z broni dystansowej na broń do walki w zwarciu, co wbrew pozorom jest istotne. Interface się krzaczy (przez to że jest mega kiepsko zrobiony i mam nadzieję że się poprawi na premierę PS5), optymalizacja leży i bardzo często fpsy potrafią spadać bez większego sensu. Każde miasto obniży wam fpsy nawet o połowę. Problemów tej gry nie jest może jakoś specjalnie dużo, ale takich typowo konsolowych (co tyczy się też decka) jest więcej i nawet targetowanie nie raz sprawia problemy bo przełączenie na "swobodne celowanie" gałką działa średnio dobrze pod różnymi kątami kamery. W przypadku tak dużych gier wydawanie werdyktu przed ukończeniem I aktu, albo bardzo pobieżnie gry będzie bez sensu bo jest dużo kłopotów nawet natury sterowania, czy płynności rozgrywki. Inna sprawa że BG3 mocno obciąża decka i godzina na baterii to max co zanotowałem. Jakby ktoś miał pytania jakieś to zapraszam - odpowiem na każde.
Przełączanie między bronią dystansową i kontaktową można sobie ustawić ma menu kołowych, które są edytowalne - ikonka strzałki i ikonka miecza.