Brak Baldur's Gate 3 na Xboxach mocno boli, fani debatują o sensie wspierania Xbox Series S
To jest fajna budżetowa konsola, ale nie ma się co oszukiwać, że to dodatkowa praca dla developerów.
Największym problemem jest tutaj polityka Microsoftu gdzie gra musi mieć takie same opcje na obu konsolach. Idiotyzm.
To jest fajna budżetowa konsola, ale nie ma się co oszukiwać, że to dodatkowa praca dla developerów.
Największym problemem jest tutaj polityka Microsoftu gdzie gra musi mieć takie same opcje na obu konsolach. Idiotyzm.
Od razu ludzie mówili, że S to porażka i ciągnie w dół obecną generację konsol tylko zagorzali fanboje m$ byli innego zdania
Swoją idiotyczną polityką, MS zrobiło z jednej z największych premier tego roku czasowego konsolowego exclusiva dla konkurencji. Większego prezentu Sony nie mogło w tym roku dostać od konkurenta.
Rozumiem chęć wydawania gier w podobnym stanie na słabszą konsole, ale jeżeli jest z tym duży problem, to nie ma sensu opóźnianie premier kosztem mocniejszego brata.
Przecież Baldur's Gate 3 wychodzi 6 września wtedy kiedy Starfield, który wychodzi tylko na Xboxy. PC Master Race i Xboxiarze będą zagrywać się w Starfielda, a soniacze w BG3.
Zero zaskoczenia, od samego początku mówiłem że tak będzie to się fanatycy Microsoftu pastwili, że MS wie co robi i że wystarczy obniżyć rozdzielczość a ogólnie to konsola ma docelowo być tylko urządzeniem do streamingu...
No to MS pokazał jak wie co robi, ich konsola jest kamieniem u szyi tonącego bo ogranicza wydajność Serii X.
Są rzeczy których zmianą rozdzielczości nie zmienisz, ona nie wpływa np. na obliczenia fizyczne które zawsze będą takie same a mówimy o konsoli, której wydajność graficzna jest niedużo wyższa od Xboxa One i sporo niższa od One X czyli konsol poprzedniej generacji.
A jeszcze jest procesor słabszy od tego z Series X no i kluczowe czyli mniej pamięci co dla konsol jest o tyle istotne, że w układzie APU pamięć jest dynamicznie dzielona między grafikę a procesor więc Series S ma nie dość, że mniej możliwego dostępnego VRAMu to i RAMu ma mniej.
I co dalej skoro ta generacja jeszcze nie weszła nawet na wysokie obroty a już Xbox ma zadyszkę przez ograniczenie sprzętowe?
Czy Microsoft oleje swoich klientów i wycofa się ze wsparcia dla tego złomu czy może w końcu pojawi się ten mityczny streaming?
Co do ewentualnego streamingu, to też jest półśrodek który raczej nie zadowoli ludzi.
Po pierwsze, wymagać będzie bardzo dobrego, stabilnego i stałego internetu a to jest problem (co ciekawe niezrozumiały dla Polaka bo my mamy bardzo dobry i powszechny internet a zachód, zwłaszcza USA czy UK już tak kolorowo nie ma).
Po drugie, fizyka. Niezależnie jak szybki by Internet nie był, jakiej technologii by się nie użyło, sygnał musi wyjść z naszego sprzętu, przejść długą drogę przez masę węzłów i dotrzeć do serwera, tam musi wykonać się akcja i sygnał musi wrócić do naszego urządzenia a to powoduje opóźnienia, które wykluczą poważną grę w tytuły wymagające zręczności czy szybkiej reakcji. Zapomnieć można o poważnej grze w tytuły wyścigowe, sportowe, strzelanki, bo to jakbyście grali z pingiem 500ms.
Przeciez te konsole maja niemal identyczne procesory w series x boostuje do 3,8 ghz a w series s do 3,6 ghz. Roznica w pamieci wynika z tego, ze series x jest przeznaczona do grania w wyzszych rozdzielczosci, stad potrzeba wiekszej ilosci pamieci RAM (16GB) dla karty graficznej, chociaz faktycznie zamiast 10 GB w serie s mogli dac te 12 GB. A jesli chodzi o zadyszke to ja zlapaly nawet PS5 i xbox series x, jak tylko zaczely sie ukazywac tytuly wylacznie na nowa generacje. Jestem ciekaw jak sobie poradza obie konsole z UE5. W usludze Nvidia Geforce Now opoznienia moga wynosic ponizej 100ms.
Ale najbardziej chodzi o ten RAM, bo APU ma dzielone i tu nie ma znaczenia, że to jest dla większych rozdzielczości bo deweloperzy mają wolność alokowania tej pamięci.
I tu pojawia się problem, że o ile na SX możesz np. dynamicznie zredukować rozdzielczość żeby zwiększyć dostępność pamięci dla procesora, albo w ogóle poświęcić grafikę na rzecz wydajności procesora.
W SS tego nie zrobisz bo masz tylko 10GB RAMu, masz związane ręce.
A co do streamingu, to są to wartości teoretyczne i dla każdego gracza będą inne, bo to wszystko zależy od trasy sygnału klient - serwer.
Odległość, ilość węzłów, stosowana technologia przyjmowania/nadawania, rodzaj przewodów bo to ważne ile masz kabla miedzianego, ile światłowodu a może twój operator używa gdzieś radia.
Masa zmiennych która drastycznie indywidualizuje opóźnienie. Jak się podepniesz bezpośrednio do serwerów Nvidii to będziesz miał kilka ms a jak będziesz siedział na ranczo w Arizonie a twój jedyny internet to radiówka to będziesz miał 300 ms. A nawet te standardowe 100 ms przy niektórych grach zręcznościowych to nieakceptowalna wartość.
A co do xbox series s to napisalem, ze mogli wlozyc te 2 GB dodatkowej pamieci.
Moim zdaniem problemy tej gry na esce wynikaja z braku doswiadczenia studia Larian w portowaniu gier na konsole. W dodatku mikromietki nie zunifikowal pamieci tak jak to zrobil Cerny w PS5 tylko podzielil ja na szybka i wolniejsza pamiec, co powoduje dodatkowe problemy optymalizacyjne.
Jakość internetu jest tylko jedną ze składowych opóźnienia więc możesz sobie kupić światłowód 1Gbps a mieć ping 200+ bo nie masz serwera w pobliżu a sygnał musi fizycznie przebyć odległość klient - serwer - klient, po drodze przeskakując przez masę węzłów różnej jakości.
Bo się na tą samą datę wrypali co ich potencjalny best exclusive Starfield.
Dwie wielkie gry w tym samym dniu to kiepsko.
Ci co bardziej czekali na BG3 niż Starfielda zawsze mogą zejść na lepszą drogę i dołączyć do posiadaczy konsoli Sony. Też rozwiązanie. A i gry lepsze.
Wielka szkoda, byłby jeszcze większy sukces sprzedażowy dla Baldur's Gate 3.
Ciekawe jak długo mają jeszcze zamiar ciągnąć tą debilną politykę wydawania gry na XSX i XSS jednocześnie...
Za to Xbox będzie mieć od cholery innych RPG niedostępnych na PlayStation.
Ohhh co za smuteczek :((( dlatego warto miec dwie konsole proste
Trzeba być naiwnym aby wierzyć, że to powód dla którego gra została opóźniona na Xboxa.
Pewnie Sony zapłaciło za ekskluzywność lub Microsoft chciał wykupić Larian i to symboliczny gest z ich strony co sądzą o tym wykupieniu opóźniając premierę na Xboxa.
Tak, tak. Zdejmij swoją foliowa czapeczkę Kranie, bo CEO Lariana już dawno obalił twoja mierna teorię.
jesteś jak płaskoziemca co nie wie niż o świecie bo kisi przed telefonem cały dzień ....
Ty nawet nie zdajesz sobie sprawy co by się stało gdyby było jak piszesz i wyszło by to na jaw ....
Zniszczyło by to developera.
Wiem tyle, że ty nic nie wiesz https://www.ppe.pl/news/323400/sony-oficjalnie-placi-za-pominiecie-xboksa-sedzia-corley-zdradza-szczegoly.html
Żyj tam dalej w woim świecie gdzie rzeczywistość to codzienne fakty na TVN o 19:30
A teraz poproszę pajacu podać mi wiarygodny dowód na to, że Sony zapłaciło Larianowi. Podałeś tylko dowód na to, że podkupili FFXVI. Sędzia Corley nic nie wspomniała o Baldur's Gate 3.
Parafrazując twoje słowa, zakładaj swoją foliowa czapeczkę , gdzie rzeczywistość to wydumane fakty i chore teorie.
Zezwoliliby na downgrade graficzny i po problemie. Nikt chyba nie oczekuje, że dał za konsolę połowę mniej i będzie miał to samo.
Ale pierdolety, to jest po prostu szukanie wymowek a nie faktyczny problem. Przeciez ta gra ma takie minimalne wymagania ze XSS pociagnalby to z palcem w d. Poziom szukania wymowek podobny co ten quantum error co niby dysk xboxa jest wolniejszy i przez to jest problem - a dam sobie reke odciac ze wcale nie jest im potrzebna pelna predkosc ssd ani ps5 ani xboxa. Problem z dzisiejszym gamedevem jest fakt ze biora programistow ktorzy nie potrafią zrobić optymalizacji i wychodza takie potworki jak najnowszy star wars co mial problem plynnie dzialac na kompach za grube tysiace. Chyba nikt nie oczekuje ze gry na XSS beda dzialac w 4k60fps, z czym ma problem "nawet" XSX/PS5, chyba ze microsoft ma takie posrane wymogi, tego nie wiem. Mam kompa za dobry hajs i scinki jak byly tak sa bo obecnie co nowsza gra to gorzej chodzi mimo ze czesto wcale lepiej nie wygladaja. To juz nawet call of duty działa calkiem sprawnie pomijajac bugi i crashe.