Jak bardzo można naprawić wydajność w GTA 4 - nowy film dobrze to pokazuje
Trick trochę stary, DXVK poprawia też sporo nowszych gier, np. Assassin’s Creed Origins i Odyssey które działają na DX11, i cały czas walą po limicie draw calls (od AC: Unity Ubi Lol nic się nie nauczył) stąd ciągły stuttering i frametime graph wygląda jak trampolina.
Dla najlepszych wyników, należy odpalić Benchmark z 3-4 razy, aby Vulkan wygenerował ładną paczką shader cache.
GTA 4 "Remaster" jest następny w kolejce aż strach pomyśleć co z tego wyjdzie.
Rok temu ograłem ponownie GTA 4 Complete znowu robiąc i maksując wszystko. Masa świetnej zabawy, najlepsze GTA z serii jak i jedna z najlepszych gier ever. Detale i smaczki dalej dziś robią wrażenie. Najgorzej wypadają cutscenki i modele postaci. O ile te kilka bardziej popularnych ujdzie to czasowi znajomi Niko czasem wyglądają tragicznie.
Ale nie o tym się tu rozpisywać.
Sprawa dotyczy wydajności jak źle ta gra wciąż potrafi działać. Im nowszy pecet tym gorzej. Nawet 10 lat temu chodziło to lepiej niż teraz i aby było w miarę przyzwoicie bez spadków fps i stutteringu to trzeba się pobawić w modernizowanie plików, wierszy i kilka innych łatek. Wszystko opisane jest na Steam i to loteria co jednemu zadziała lepiej a innemu gorzej.
Po kilku godzinach prób i błędów udało się uzyskać stabilne 55-60fps niemal cały czas. Ze spadkami do 45-50 podczas jazdy przez mosty gdy widać centrum w oddali. To i tak dużo lepsze niż 25-40fps od samego początku gry. Oczywiście trzeba też obniżyć suwaki odległości do 30-40% one z resztą nigdy nie działały dobrze na żadnym sprzęcie by ustawiać je na 100%. Cały problem jest w silniku, który słabo wykorzystuje CPU i GPU. Nawet Asasyny jak 3,4 i 5, które miały z tym też problemy tak źle nie działaja jak GTA 4.
Jedynie z czym mam problem na swoim super nowoczesnym sprzęcie to przeskakiwanie obrazu. Wygląda to tak jakby z filmu była wycięta jedna milisekunda i podczas odtwarzania była ona pomijana co jest denerwujące podczas grania.
Wyłącz całkowicie vsync/synchronizację pionową w ustawieniach gry. Zamknij grę, uruchom panel sterowania nvidii, ustaw synchronizację pionową na "włączona", odpal grę i już żadnych przeskoków obrazu nie będzie. Na kartach nvidii i patchu 1.0.7.0 to działa na 100%. Nie wiem jak z radeonami.
Winiłbym raczej win 10. Na 10 jeszcze nie testowałem ale jak 2 lata temu grałem na win 8.1 na 1070 to miałem ponad 100fps w 1080p. Więc ten facet ma albo lipne cpu albo coś nie tak z tym dyskiem.
Problemy to ta gra miała tylko na hdd + sprzęt który był wtedy. Dzisiaj nawet medium end radzi sobie z nią bez problemów.
Mi na Radeon 6500, intel i5 10th i Windows 10 działa bardzo płynnie. Jedynie ponownie zainstalowałem grę i pokazuje mi że moja karta ma tylko 500 mb pamięci. Ale to i tak pozwala grać praktycznie na ultra w full hd. Jednak pamiętam że te 2 miesiące temu normalnie pokazywało dostępne 4 gb vram. Ta gra to loteria.
No niestety ale wgrywając plik d3d9.dll, ilość dostępnej pamięci VRAM z 16GB spada do 512MB, próbowałem kilku fixów z YT ale nic nie pomaga. Tylko usunięcie pliku przywraca właściwą ilość VRAM, a bez niego gra po 5-10 min zacina sie niemiłosiernie (RTX4080).
musisz stworzyc plik commandline w katalogu gry(mozliwe ze juz tam jest) i tam wpisac komende na dostepna pamiec vram
poszukaj na googlach, mialem to samo, rozwiazanie jest banalne
znalazlem, wklejasz to do pliku tekstowego nazwanego commandline
-nomemrestrict
-norestrictions
-availablevidmem 4096
gdzie liczba odpowiada twojej ilosci vram
normalnie
plik do katalogu z gra i gotowe
no i najlepiej jeszcze commandline ktory podalem wyzej
Nie wiem czy to dobrze zrobiłem, bo nie jestem pewien czy u mnie działa.
- stworzyłem plik tekstowy podpisany "commandline" i wklepiłem
-nomemrestrict
-norestrictions
-availablevidmem 4096 (tu zmieniłem na 12288)
Wkleiłem z pobranego folderu setup.dxvk i do folderu z grą i wszystko co było w folderze x64.
Odpalam R launcher i grę.
sciagnij te paczke z dxvk z serwera gola, wypakuj archiwum i z folderu x32 skopiuj TYLKO plik d3d9.dll do katalogu z gra
nie ma bata, musi dzialac i roznice powinenes szybko zauwazyc, u mnie ten pliczek zdzialal prawdziwe cuda
ja własnie zrobiłem tak jak jest napisane na GOLu i nie dośc że jak u niektórych mam tylko 512mb dostępnej pamięci Vram (zamiast 6gb) to gra działa dużo gorzej niż przed wgraniem pliku xD