Gothic Remake wreszcie z trailerem; Górnicza Dolina wprost kipi przemocą
No dobrze, prerenderowany filmik filmikiem, ale mnie gameplay interesuje. Do tej pory nic. Wygląda całkiem ładnie, ale ja chcę to zobaczyć w akcji, bo w historii gamingu wiele gier wyglądało ładnie na zwiastunach.
przyjemny trailer, ale żadnej daty, żadnych konkretów :/
Czy pokazali kogokolwiek z nowego obozu w ogóle?
Zaczyna to wyglądać bardzo ciekawie. No i ta muzyka. Wielkim fanem Gothica nigdy nie byłem i raczej nigdy nie będę, ale wyjątkowego klimatu tej serii zarzucić nie można.
No dobrze, prerenderowany filmik filmikiem, ale mnie gameplay interesuje. Do tej pory nic. Wygląda całkiem ładnie, ale ja chcę to zobaczyć w akcji, bo w historii gamingu wiele gier wyglądało ładnie na zwiastunach.
Sam jestes prerenderowany filmik, bo akurat to tutaj to wyraznie jest na silniku zrobione.
Szkoda, brak gameplaya, nie było nawet Bezia na trailerze ale muza fajna i jest klimat.
Powiedzmy sobie szczerze, przyszliście tu wszyscy tylko po to aby pocałować...
No ten xD
Demo nie miało absolutnie żadnego klimatu. Ten trailer aż nim ... śmierdzi.
Jestem usatysfakcjonowany.
Mam nadzieję, że twórcy dowiozą to wszystko do końca i będziemy się bawić tak samo dobrze, jak 20 lat temu.
Aż do dziś.
Nie mam parcia na terminy, niech to tylko i po prostu zostanie dobrze zrobione.
Kolejny dzień i znowu to samo
Od oryginalnych 1. i 2. się odbiłem ze względu na zjebane mechaniki i ogólny brak balansu. Historię Bezimiennego znam ze streamów. Nie ukrywam że czekam na ten remake z nadzieją.
Pewnie chciał level scaling jak w TESach i Wiedźmin 3, a nie od zera do bohatera jak w Gothic :)
Skalowanie wrogów w Wiedźminie 3 to opcja, która automatycznie dostosuje poziom wrogów do poziomu gracza. Dzięki temu Geralt otrzyma więcej doświadczenia za pokonanie tych wrogów niż przy wyłączonym skalowaniu wrogów. Czego znów nie rozumiesz?
a gdzie misiu kolorowy miales lvl scaling w wiedzminie 3? grales wogole w niego? ze takie bzdury chodzisz i powtarzasz?
W opcjach. W zasadzie Wiedźmin 3 łączył najgorsze opcje z dwóch przeciwnych stron - albo miałeś level scaling jak w Skyrimie, albo go wyłączałeś i potworki oraz przeciwnicy byli porozstawiani z tyłka z ich poziomami. Taki na przykład Novigrad, gdzie masz Utopce i Topielce po jednej stronie rzeki tak gdzieś na 10+ poziomie, a po drugiej... Te same Utopce i Topielce, tylko że mają już poziom 30. poprzypisywali poziomy wręcz losowo czasem miałem wrażenie.
Ani to ani to w Wiedźminie po prostu nie działało.
Ależ to jest paskudne!
I nie, nie chodzi mi tu o to, że grafika przestarzała bo generalnie jest na przyzwoitym poziomie... teksturki, modele niczego sobie..
...tylko, że tutaj stylistyka jest po prostu obrzydliwa - ktoś tu chyba uznał, że jak obniży nasycenie do minimum to uzyska "mroczny" klimat.
No, niestety nie udało się bo teraz gra jest zwyczajnie wyblakła, większość ekranu jest niemalże biała - za wyjątkiem tych kilku miejsc, gdzie są pochodnie, w których zresztą też ogień zdaje się wyblakły jakby tam biały fosfor palili...
Ja rozumiem, że gracze narzekali na to, że świat był zbyt kolorowy w demie ale to trzeba było zmienić paletę barw a nie zjechać suwakiem nasycenia do minimum i wywalać wszystkie kolory w choinkę...
Poza tym ta przemoc, którą "kipi Górnicza Dolina"... to też wszystko jest strasznie przesadzone - przekleństwa, pobicia... taka przemoc dla nastolatków... W Gothiku chodziło raczej o to, że każdy zajmował się swoimi interesami i nie obchodziło go co się dzieje z innymi... a tutaj wygląda to tak jakby każdy chciał pokazać jaki to on nie jest agresywny...
Generalnie z każdym pokazem mam coraz większe wrażenie jakby twórcy znali tę grę z komentarzy na forach a sami w nią nigdy nie zagrali i nie przemyśleli o co w niej chodzi.
Zluzuj zwieracz, człowieku, to jest takie intensywne na potrzebę traileru. Co miał przejść przez 2 minuty przez obóz bez żadnej interakcji? Chodziło, by w trailerze się działo, a nie przesadzone.
To już jest wyższy poziom czepialstwa.
Agresywni też byli w oryginale, bo potrafili złoić skórę za samo wejście do chaty, a ktoś nawet nas próbował wywabić z obozu podstępem i zatłuc. Co do przekleństw skazańców to w oryginale był mimo wszystko łagodny język jak na zbiorowisko największych szumowin, bo nie było w zasadzie prawdziwie wulgarnego słownictwa. Jedynie w modzie Mroczne tajemnice z tego co pamiętam pojawiały się rzeczywiście brzydkie słowa pozbawione dobrego smaku.
Dla mnie demo też było troszkę wyblakłe.W każdym razie coś mi nie pasowało tam z paletą barw. Największe jednak zastrzeżenie w demie miałem chyba do zmienionego charakteru Beziego i Diego, przesadnie nachalnego samouczka i dziwnego systemu walki, który kompletnie nie pasował mi do Gothic.
Na arenie widzę będą też walki z potworami jak w Oblivion. Nieźle upiekł tego śmialka smoczy jaszczur. Będzie można nie tylko zostać mistrzem areny, ale też obstawiać walki. O pewnej porze walki będzie obserwować Gomez. Nie jest źle, bo stary obóz jest swojski, ale brakować będzie tego kultowego polskiego dubbingu, bo wątpię, że nowy wypadnie tak fajnie jak ten oryginalny od CD Project, który stał się kultowy na równi z tym od Baldura 1 i 2, The Longest Journey, Syberia 1 i 2. Po angielsku zawsze gorzej słucha się mi dialogów z Gothic. Ciekawe kto wcieli się przy polskiej lokalizacji w rolę Bezimiennego w Gothic remake. Oby Jacek Mikołajczak.
Jakby to był dobrze zrobiony obóz, rzeczywiście mroczny, klimatyczny, z szeptami pozbawionych nadziei więźniów, z pomrukami bariery w tle, z lewymi interesami na boku...
Wtedy mógłby przejść nawet spokojnie przez cały obóz i nie byłoby nudno.
A tu jeszcze kilka zrzutów ekranu dla zobrazowania o co chodzi...
Przecież tutaj większość obrazu jest niemalże biała...
Via Tenor
Jak Ci nie odpowiada, to zrób sobie swój rimejk. Lepszy!
Z Blac Jackiem i dziwkami!
Tutaj mamy podobnie - z tym, że jest dodatkowo ogień pochodni...
taki o średnio ciepłym kolorze...
A tu - dla porównania - obraz z gry...
brunatne niebo, ciemnozielona trawa, czarno-szare kamienie, brązowe drewno...
Żaden problem po premierze ściągnąć preset Reshade i poprawić mocno kolorostykę. Każdy Resident evil z tych ostatnich (7, Village, remaki 2, 3, 4) miał szarobure kolory wyblakłe, a z porządnym presetem Reshade szło bardzo mocno poprawić czerń i całą kolorystykę. Graficznie wtedy prezentowały się dużo lepiej niż bez.
Problemem jest silnik, na Unreal Engine zawsze wszystko błyszczy się jak psu jajca i wygląda jak wybielone. Te odbicia są po prostu beznadziejne, każdy element sprawia wrażenie jakby był mokry i ktoś go oświetlał lampą ledową. To nie jest problem jedynie Gothic Remake. Może da się jakoś to naprawić robiąc grę na tym silniku, ale chyba niewielu devów w ogóle próbuje (a już na pewno nie tacy amatorzy jak Alkimia Interactive). Tak samo np. ogień na tym silniku wygląda bardzo charakterystycznie i już po samym wyglądzie i kolorystyce ognia często widać, że jakaś gra jest robiona na UE.
A że jeszcze w Gothic Remake nałożyli na to ten żółty filtr (nie potrafiąc oddać klimatu oryginału w normalny sposób) to już swoją drogą.
Nie ma to jak porównywać sceny w pełnym słońcu i po południu i narzekać, że jest inne nasycenie barw.
O właśnie!
Czyli nie tylko ja to widzę, że zamiast ciężkiego ale naturalistycznego klimatu Gothika dostaliśmy UE4 + filtr maskujący...
JPRDL!
Przecież to tylko trailer! To nie jest beta ani alfa.
To tylko trailer!
Przecież to jasne jak słońce, że jeszcze do dnia premiery to wszystko przejdzie przez milion poprawek.
A z resztą... po co dyskutować z trolami.
Bo rozumiem, że w pełnym słońcu wszystko się świeci na biało?
Poza tym na opublikowanym wcześniej zwiastunie z kopalni też mamy do czynienia z wypranymi kolorami.
Ok. jest trochę ciemniej ale kolory jak były wyprane tak są
Jakimi trollami?
Gram w Gothika od lat, bardzo zależy mi na tym remaku więc chyba mogę się podzielić krytycznymi uwagami?
Czy też o Gothiku aut bene aut nihil?
A co do tego, że "przejdzie mnóstwo zmian" to te zmiany już zaszły.
Gracze po ograniu teasera narzekali (słusznie zresztą) na zbyt intensywne kolorki to co zrobili twórcy?
Po prostu zmniejszyli nasycenie... Geniusze...
Nie poprawili ogólnej stylistyki, nie zmienili tekstur etc. po prostu zabrali kolory.
Reakcje na twoje posty (rzeczowe i z przykladami) sa przykladem na to jak dziala fanatyzm i mechanizm wyparcia. ;) Do tego oczywiscie standardowa agresja i ataki bo "Gothica obrazajom!111"
Zgadzam sie z toba. Kolory sa mega wyprane, estetyka w sumie nijaka i nudna (choc oryginaly tez troche takie sa, wiec pewnie zamierzone) i wszystko jest pojechane jakims "bialym" filtrem i kontrastem/balansem bieli podkreconym na max.
"Postprocessing dla opornych" by sie przydalo komus kupic.
Podobnie jest zreszta w nowym Diablo. Kolory wyprane i wszystko generyczne bo "mhroczhnie ma byc". Ludzie narzekali na "kolorowe" D3 wiec devsi, ktorych przerasta zrozumienie kontekstu i niuansu przesuneli poposru suwak "color intentity" na 90% w lewo.
Ale tam przynajmniej kontrast i biel nie sa podkrecone na 100.
Pod wzgledem estetycznym wyglada to poprostu brzydko, nieciekawie i generycznie.
Zrobiłem taką małą próbkę żeby zobaczyć jak by to wyglądało ze zbitą mgłą i podniesionymi kolorami, na pewno dałoby się dużo więcej z tego wyciągnąć jakby ktoś porządnie przysiadł/pogrzebał bezpośrednio w silniku. Miałem mieszane uczucia w tej dyskusji ale rzeczywiście poszli na łatwiznę mocno, pozbawienie kolorów, mocna ekspozycja, połysk na wszystkim, mgła, wszystko to ma zamaskować te gorsze modele i tekstury.
Niby klimatyczny, fajnie pokazuje życie w obozie, ale nijak ma się to do samej gry. Wątpię byśmy w czasie normalnej rozgrywki mieli do czynienia z takimi reżyserowanymi wydarzeniami.
Wątpię byśmy w czasie normalnej rozgrywki mieli do czynienia z takimi reżyserowanymi wydarzeniami.
Nie ma szans.
Jedyne co mi się nie podoba w tym trailerze, to szata nowicjusza z obozu na bagnie, jest taka nijaka i nie podobna do tej z gothica 1
Według mnie wygląda to świetnie i naprawdę oddaje klimat Starego Obozu ;) Ten Remake naprawdę może się udać i oddać ducha Gothica.
Tylko bez oryginalnego polskiego dubbingu to i tak nie będzie to samo.
Wyobraźcie sobie Bezimmiennego mówiącego innym głosem niż Jacka Mikołajczaka - nie da się ;)
Twórcy powiedzieli,że chcą zebrać oryginalną obsadę na tyle na ile się da a wielu aktorów dalej można usłyszeć w różnych produkcjach gdzie podkładają głos. W tym Pana Mikołajczaka : ) . Więc chyba o to nie musimy się martwić ( oczywiście trzeba poczekać do oficjalnego Polskiego trailera) lub czekać na jakieś oficjalne informacje od aktorów bądź studia które będzie nagrywać dubbing : ). Jedynie tylko mieć nadzieje ,że studio stanie na wysokości zadania i da nam lokalizacje przynajmniej zbliżoną jak najbliżej do tej z oryginału którą zrobił CDP .
Zmarło tylko dwóch aktorów głosowych którzy podkładali głosy w pierwszym Gothicu. Andrzej Tomecki i Marek Obertyn. Tylko druga sprawa jest taka, że podkładali oni głosy siedmiu, czy ośmiu postacią.
Ciężko się ogląda cokolwiek związanego z Gothikiem bez polskiego dubbingu, oj ciężko.
Skoro już się uparli "poprawiać" wszystko i zmieniać dla samego zmieniania, to mogli zauważyć (akurat na tym filmiku rzuca się to w oczy), że przy wszystkich wariantach wyglądu kopaczy (czyli niby tych na samym dole drabiny społecznej w obozie, co ledwo wiążą koniec z końcem i latają w podartych koszulach) mają oni zbyt porządne obuwie. Powinni łazić w jakichś starych trampkach z odpadającą podeszwą (przynajmniej niektórzy), coś jak Franek Dolas po przegranej w karty :D.
Zamiast wyłapywać i poprawiać takie detale, to oni zmieniają jakieś totalnie z czapy rzeczy, typu przerobienie ścierwojadów z ptaków na dinozaury (a komu to potrzebne?), orków na zielonych, umięśnionych ludzi itp itd...
I żeby nie było, niektóre zmiany, typu rozbudowa areny w Starym Obozie, czy wątku pobocznego z Wieżą Mgieł są ok (przynajmniej w założeniach, bo zależy jeszcze czy zostanie to dobrze zrealizowane), po prostu sporo innych zmian nie ma kompletnie żadnego uzasadnienia. Robią zmiany, które nie tylko nie poprawiają odbioru, ale jeszcze psują to co w oryginale było ok (np. zmiana całej naturalnej fauny na potworki z horroru), a jednocześnie ignorują wiele bardziej rzucających się w oczy detali, jak chociażby właśnie to ze strojami kopaczy, czego zmiana przynajmniej uspójniłaby trochę obraz kolonii.
Nic jeszcze tak naprawdę nie widziałeś, ale już wszystko wiesz. Zawsze możesz zostać przy oryginale.
Ludzie, spokojnie. To trailer, a jak wiadomo, w trailerach zwykle wszystko jest prerenderowane. Trailery mają za zadanie głównie przedstawiać klimat, miejsca, ludzi, otoczkę, pewne rzeczy (np. widoczne mechaniki typu kradzież, reakcja na najście do szałasu itp.), historię, jakieś konteksty i tła, ogólnie charakter gry. Czasem przedstawiają głównie historię i wydarzenia, czasem sam charakter rozgrywki. Zależnie od celu i rodzaju trailera. One nie mają za zadanie dosłownie przedstawiać grę i rozgrywkę, ogólnie nakreślają czym będzie gra.
Moim zdaniem świetnie zobrazowali grę i jak wyglądać będzie rozgrywka. Taka zbliżona duchowo do oryginału.
Takie teasery mają tylko zachęcic do pre-orderow. Moim zdaniem najpierw produkt dopiero gra a kasa się będzie zgadzać. Poczekamy zobaczymy.
Wygląda to naprawdę obiecująco. Trzyma klimat, twórcy puszczają oczko do fanów np. nieudaną próbą skradania się.
Z minusików:
- kolory trochę zbyt wyblakłe
- kopacze mogliby wyglądać na bardziej styranych (ubrania)
- bariera jest słabo widoczna, a dodawała ona dużo klimatu w oryginale
Szczerze? Takie se... Zrobili z tego starego obozu i skazańców jakieś prymitywne zwierzeta, która skaczą w klatce i atakują siebie nawzajem niczym troglodyci, albo małpy.
XD A ty myślisz, że w takiej kolonii karnej to kto siedzi? Wielcy intelektualiści czy ludzkie-zwierzęta, które znają tylko argument siły? Klasyczny Gothic był przesadnie ugrzeczniony pod tym względem i teraz to przynajmniej wygląda jak kolonia karna, a nie wycieczka po bułki do sklepu.
Nie obchodzi mnie twoje wyobrażenie starego obozu i tego kto tam siedział. To miało być na kanwie pierwszego Gothica, a tutaj wygląda to jak psychiatryk agresywnych prymitywów, których jedyną rozrywką jest dawanie sobie po mordzie.
Bo tak wygląda kolonia karna. Jesteś jakiś odklejony? Jak ci nie pasuje to pograj w Teletubisie. Tam nie ma prymitywów co się leją po mordzie i siedzą w koloni z morderstwa...
Kurde rzeczywiście strasznie dużo przemocy w tym trailerze :/ bo przecież w orginalnym gothicu to nie bylo tak że Bullit ci wywalał bułę na ryj przy chrzcie wody co nie ?. Nie było także motywu haraczu w obozie przez bloodwyna czy szakala gdzie ten pierwszy nasyłał na ciebie kopaczy do przyjaznej rozmowy w której konwersację prowadzi Kilof i twarz Burego ? Wszyscy w kolonii byli dla siebie mili i przyjaźni oraz nie bylo szemranych typów. Strasznie słabo Alkimia odwzorowala klimat gothica. Co jeszcze może zrobią dowody ze Gomez wiedział ?
Ale wy, oszołomy, jeden z drugim widzicie różnicę między sporadycznymi bójkami i to na dodatek przeważnie POZA obozem, a motywem, gdzie na każdym roku ktoś w obozie dostaje po mordzie?
Jeszcze te z dupy wzięte przykady o bullicie, nasłaniu kopaczy przez bloodwyna xD A zczaiłeś, geniuszu, że wszystkie wymienione przez ciebie przykłady to przejawy agresji właśnie POZA obozem, a nie w obozie? Jeśli nie znasz podstawowych faktów, to może byś się po prostu w tym temacie nie odzywał?
[link] gif kompletnie nie powiązany z sub OPem, a poza tym jak tak bardzo szukasz przykładów agresji w obozie to proszę bardzo, kopacz Herek [link]
Pierwszy Gothic nigdzie się nie wybiera, więc zawsze będzie można wrócić do tego klasyka, dlatego na Remake staram się patrzeć bez żadnych uprzedzeń czy oczekiwań, ale życzę zarówno sobie jak i wszystkim, żeby wyszła z tego możliwie jak najlepsza gra, utrzymana w duchu jedynki.
Świetny trailer i naprawę fajny klimat. Tylko, że moim zdaniem to nie jest klimat pierwszego GOTHICA :)
Polscy gracze powinni być zachwyceni, bo wszystko jest szaro-bure i występują tam same chłopy.
A w co gra taki pro gracz jak ty? A no w Reksia hahaha, sprawdziłem twój profil ty mały łobuzie.
Zwiastun cholernie klimatyczny, ale dalej nic o premierze, ani nie pokazali kawałka gry.
Ale jak gra będzie, jak te ich filmy, to nie ma się czego bać :).
Nie ma tu żadnego klimatu dla mnie zwykły filmik o niczym . Pozdrawiam tych co robią pranie po zobaczeniu tego filmiku .
Z ciekawości powiedz mi kolego na czym polega specyfika klimatu gothica ? jestem bardzo ciekaw bo chyba w różne gry graliśmy.
Jakbym nie znał tytułu gry to bym myślał, że Amerykusy tworzą swoją wersję Kingdom Come'a.
jak narazie to nic nie pokazuje ten trailer...a co w realu bedazie to co innego