Klimatyczna grafika z Gothic Remake prezentuje życie mieszkańców Starego Obozu
Mi to wygląda na screen z gry tylko mocno podrasowany różnymi efektami, a nie grafikę koncepcyjną i pewnie zobaczymy w piątek wnętrze starego obozu na krótkim zwiastunie lub jakąś rozgrywkę zaprezentują.
Mam nadzieję, że dowiemy się tego w piątek o 21.
Co ma być w piątek i gdzie to obejrzeć?
Co ma być w piątek i gdzie to obejrzeć?
Pokaz THQ Nordic. Na materiale poniżej promujący pokaz był Gothic Remake więc liczę, że coś się pojawi w tym temacie. Zapewne na ich kanale będzie.
https://www.youtube.com/watch?v=zGnIa-MaJmw
https://showcase.thqnordic.com
Pierwsze demko wyszło pod koniec 2019, to w ile mieli to ulepić od zera? Rok?
No to już myślałem, że wtedy ruszyły prace i spokojnie się wyrobią do 2023... W takim tempie to Gothic 2 wyjdzie po 2030 :D
Tyle trwa obecnie tworzenie gier. Gra obecnie składa się z bardzo wielu elementów. Gothic 1 nie jest wielką grą, ale konieczność wierności pierwowzorowi i dodaniu tam pasujących mechanik powiela pracę(Alkimia nie jest jakaś wielka, choć pewnie większa niż obecnie Piranha- 3 lata temu to było 35 osób, obecnie pewnie sporo więcej) . Dlatego za wiele projektów "ulepszających stare tytuły" nie bierze się żadne duże studio... Bo później jest płacz że zepsuli podstawową mechanikę... 1 zepsuli, 100innych poprawili...
Pewnie ten Gothic będzie miał wiele takich aspektów, na które gracze będą kręcić nosem...
kurcze, czuje się jak przed premierą gothic 3 i te screeny pokazujące grę BEZ ŻADNEGO GAMEPLAYA
Nie mogę się doczekać THQ Nordic Showcase.. oby pokazali coś, albo date podali :O
Edit: Moim zdaniem to ścierwojad a nie zębacz :P
widzę że ludzie to teraz każde gówno łykną... za tą pseudo gre krzyczeć 200+ to złodziejstwo w biały dzień... juz pomijam ze dosłownie klon gry to jeszcze jak na obecne standardy i mechaniki w grze to jest jakiś żart... można pograć w darmowe gry które zapewnią wiecej kontentu i czasu rozgrywki niż ten skok na kasę! I nie to ze mam coś do serii,,, bo zagrywałem sie w gothicy ale frajerem nie jestem by coś takiego łykać!
Słuszna uwaga. Górnicy raczej nie mają w swojej diecie zębaczy i brzytew, za to odwrotnie owszem. Zębacz chętnie schrupie kopacza a brzytwa kreta :)
O właśnie a propos thorusa. Mogliby zrobić tak, żeby on nocą wychodził albo spać albo jeszcze coś szybko zrobić i iść spać, no bo przecież bez sensu, żeby zawsze stał całą dobę. Nawet dobrze by było, żeby co jakiś czas jadł, bo chyba nigdy nie widziałem by jadł i zresztą chyba tak samo z innymi strażnikami. To trochę psuje immersję. Podobnie z innymi imiennymi strażnikami jak bloodwyn, szakal i reszta, choć nie nie mam pewności czy faktycznie nie śpią. Jeszcze kilka innych postaci też mogłoby czasem spać, ale nie mam pewności czy np. saturas, xardas i diego czasem sypiają. Poza tym dobrze by było, żeby strażnicy np. bram, mostu i wejścia do siedziby wodzów czasem się zmieniali z innymi.
Niby masz rację ale to tylko gra więc nie oczekujmy nie wiadomo jakiego realizmu, gdy się grało w oryginał to nawet nikt nie pomyślał o tym co napisałeś, przynajmniej w tamtych czasach.
No, ale chodziło o to, żeby były jakieś szczegóły, które umilają grę. Poza tym dodanie trasowania i czasu startu trasowania to żadna sztuka. Tak samo to nie było sztuką w oryginale. A poza tym nawet oryginał ma wprowadzone jakieś rutyny npc, o jednej porze gdzieś tam coś robią, a o innej porze już gdzieś indziej coś innego robią. Podobnie npc czasem jedzą czy piją. Takie właśnie miłe szczegóły, które też są prostym skryptem aktywującym animację/trasowania/zużycia i generowania (npc jedzący w gothicach 1 i 2 zawsze generowali sobie nowe jedzenie, a jedząc zużywali je. Dlatego u niektórych można było non stop kupić jakieś jedzenie) postaci.
Poza tym, ja osobiście myślę, że gdyby piranie mieli więcej czasu, to na pewno by dodali więcej trasowania. W końcu nie udało im się dokończyć, zostawili pewne rzeczy niedokończone, a wiele już mieli zrobione jak trasowanie niektórych npc to i żaden problem dodać jeszcze kilka tras. A już na pewno świadczy o tym problem z reakcją na wyciągniętą broń gracza wchodzącego do środka, powodujący dezaktywację reakcji na zbliżenie się gracza. A to był już nie lada błąd i raczej nie taki do olania.
Poza tym dodanie trasowania i czasu startu trasowania to żadna sztuka.
Hee patrząc na obecne gry to może to być problem nie wiem czego to wina może obecnych gównianych silników na których robione są gry, patrz np. Cyberpunk 2077.
Także chciałbym aby to wyglądało tak jak opisujesz i żeby świat gry żył dużo bardziej niż w oryginalne ale patrząc na realia i obecnych rynek gier to niestety ciemno to widzę bo albo w ogóle tego nie dodadzą, a jak już dodadzą to będzie to z błędami.
Ok, może faktycznie w większych i współczesnych grach nie jest to łatwiejsze niż dawniej. Rzeczywiście jest dużo czynników i poziom skomplikowania jest dużo wyższy, bardziej złożony kod. To prawda, że faktycznie trasowanie może nie być tak łatwo zaimplementowane i może albo zostać łatwo popsute przez złożoność gry albo po prostu być bugnięte w złożonym świecie. A dawniej faktycznie była prosta mapa waypointów dla npc i wystarczyło zaimplementować skrypt poruszania się i tylko ustawiac waypointy dla danych npc. Jednak zawsze mapy waypointów są nieduże, czy to w skyrimie czy to w gothicu, bo w końcu wszystkie znajdują się w osadach, więc sprawa mogłaby być do zrobienia. A poza tym gothic ma zaledwie 4 mapy (obozy i kopalnia nowego obozu) i to niezbyt duże, pozostałe małe w kopalniach, obozie bandytów i świątyni śniącego i reszta w postaci malutkich obszarów spawnu potworów. To dużo waypointów nie jest, a sama gra nie jest też ogromna. A zresztą dodanie dodatkowych paru waypointów to żadna robota dla profesjonalisty.