Pierwsze recenzje Baldur's Gate 3 są pełne zachwytów; to RPG bliskie ideału
Ledwo zdążyłem pobrać i wejść do menu głównego a tu wysyp recenzji ! Na jakiej podstawie tak szybko te entuzjastyczne recenzje skoro ma być 100 godzin grania ?
Pytanie do grających – czy wszystkie kwestie dialogowe w tej grze są czytane? Jest pełen voice over?
A ja zapytam a propo tekstów. Jak dużo jest tego porównując do Orignal Sin 2. Szczerze lubię ten typ gier, ale chce też grać, a nie utonąć w morzu tekstu.
W I akcie raczej niedużo, nie licząc sytuacji, gdy wchodzi się do huba w postaci gaju druidów, gdzie możesz gadać z dziesiątką NPC-ów. Z drugiej strony nikt do tych interakcji nie zmusza. Pytanie jak będzie dalej, w szczególności w tytułowym mieście.
Póki co walka jest dynamiczna, chociaż do większych bitew jeszcze nie dotarłem. Za to ślamazarna jest eksploracja i dialogi, które sztucznie są wydłużane przez animacje turlania kośćmi. To jest fajne na początku, ale przydałoby się to wyłączyć na dłuższą metę i zaznaczyć jakimiś checkboxami na stałe opcjonalne premie do rzutów z wszelkiego rodzaju magii wspierającej (wskazówki, przyjaciele itp.).
Myślałem ze kupię na premiere ale Walka turowa i kamera izometryczna to największe minusy :( Szkoda ze to nie RPG z widokiem zza pleców…
I byś musiał ciągle kręcic kamerą, a w kamerze izometrycznej walka jest dużo czytelniejsza
no, akurat BG od zawsze miało walkę turową i rzut izometryczny i nie miało być inaczej z 3. A ty dosłownie i serio chciałeś kupić w ogóle bez żadnej wiedzy na temat tej marki, nawet w ogóle bez zobaczenia jakiejkolwiek gry z tej serii? To jest jakaś głupota, to dosłownie jak kupowanie kota w worku. Zresztą głupotą jest też oczekiwać od takiej marki innej kamery niż izometrycznej jeśli w ogóle nie widziało się tej gry. A poza tym nie żeby coś, ale chyba ciągle było powtarzane, że to gra turowa z widokiem izometrycznym, a ty je ignorowałeś czy jak, bo chyba po prostu olałeś każdą informację. Naprawdę nie rozumiem takich graczy...
ale Walka turowa i kamera izometryczna to największe minusy :( Szkoda ze to nie RPG z widokiem zza pleców…
Sorry, ale to tak jakby napisać:
walka w czasie rzeczywistości i widok TPP to największe minusy :( Szkoda ze to nie RPG z widokiem izometrycznym
Obie rozwiązanie mają swoje zalety i wady. Nie można uznać to za największe minusy. To kwestia gustu. Tym bardziej, że widok izometryczny jest rozsądny wybór dla walki turowe i dowodzenia drużyny. Nieważne, jakie widoki i system walki wybieramy, zawsze znajdą się osoby, co nie lubią takiego rozwiązania. Nie da się ze wszystkich pogodzić.
Przypominam, że Baldur's Gate 2 i Divinity 2 też ma widok izometryczny.
Widać że Divinity original sin 3 nieźle sobie radzi na początku. Nadal schematy Lariana są popularne wśród recenzentów i graczy.
Ledwo zdążyłem pobrać i wejść do menu głównego a tu wysyp recenzji ! Na jakiej podstawie tak szybko te entuzjastyczne recenzje skoro ma być 100 godzin grania ?
Early Access, preview itp. itd.
Nie dużo wcześniej, a dopiero w niedzielę. Tylko nolife przejdzie taką grę w tym czasie, by wystawić w miarę uczciwą ocenę. Mortismal Gaming skończył całość rzeczywiście, ale sam zastrzegał, że to za mało, by w pełni ocenić tytuł i mówił, że gra ma problemy na późniejszych etapach.
Ponad 340 tyś graczy na Steam!!!
Brawo Larian!
Im więcej, tym lepiej. To dla dobra Larian Studios i przyszłe gry, gdyż:
https://www.ppe.pl/news/324249/baldurs-gate-3-musi-osiagnac-gigantyczna-sprzedaz-larian-studios-aktualnie-nie-chce-dolaczyc-do-microsoftu.html
Dlatego piractwo dla takiego tytułu to wielki grzech.
Gram i ja. Nawet pobrało się bez problemu jak robiłam obiad ;-)
Tak samo i ja w godzinke pobrane 100gb. H3j battle net a ty jak tam z patchem 8gb i 1,5 h ściąganiem?
Mam namyśli niedawny patch do D4 na Battlnecie, który pobierał się i wgrywał 1,5 h. Tutaj gra pobierała się z maksymalnym transferem. Wyśmiewam jakość ich serwerów po prostu.
Pierwsze wrażenie bardzo dobre. Nawet te walki turowe mam wrażenie, że zostały lepiej wykonane i są bardziej płynne. Czuć baldura i divinity, z korzyścią dla baldura.
Poczekam na więcej recenzji skupiających się na fabułę, bo tylko ona mnie interesuje. Ludzi odpowiedzialnych za scenariusz poprzednich części nie ma przy 3, więc jakość może być różna. Jeżeli fabularnie będzie bardzo dobrze, to przejdę grę na Youtubie.
Dla mnie gry rpg, które mają walkę turową, to archaizm lat 90, gdzie po prostu z przyczyn technicznych tak projektowało się sporo gier. Dziś dla mnie nie do zaakceptowania, by w grze RPG nie mieć wpływu na walkę w czasie rzeczywistym.
Chyba że opiera się o system, który z założenia musi być turowy jak np. karcianki.
W turówki grałem za dzieciaka od początku lat 90, do wczesnych 2000.
Dziś nawet dla epickiej fabuły nie będę się katował.
Patrząc po zainteresowaniu i ogólnym szumie, to BG3 może być pod tym względem świetne. I fajnie, bo więcej dobrych gier, to lepiej dla graczy.
Dobrze, że te mniejsze gry też skupiają się na narracji, a nie tylko pustej rozgrywce.
Miłej gry wszystkim, którzy lubią się katować tą mechaniką. ;)
nie lubię dlatego pytam, konsolowa wersja ma wyjść we wrześniu a pamiętam że w Divinity działało to świetnie.
Gra super. Jedyne do czego sie przyczepie to ta nieszczesna zmiana z ASI przy tworzeniu postaci. Moj biedny human monk zostaje na papierze bo nie mam jak go przeniesc. Ale lada moment będą mody które naprawia ten błąd twórców:D
Nowa Zelda, w USA skrajnie popularna.
I to w zasadzie na tyle. Konkurencja będzie między tymi dwoma grami, choć biorąc pod uwagę ilu fanbojów N siedzi w zachodniej prasie to może być ciężko.
By nie było, nie krytykuję tutaj nowej Zeldy czy coś, po prostu odnoszę wrażenie, że istnienie spora część mediów za oceanem, która poza N nie widzi gamingu, może jakieś głośne akcyjniaki na PS.
Gdyby nie rzut izomeryczny i walka turowa, gra byłaby mega. Tak to niestety dla wąskiego grona odbiorców, tyle, że najszerszego spośród wszystkich istniejących gier tego typu.