Mapy w Cities: Skylines 2 będą ogromne, nowy film je pokazuje
AntyGimb - może tym razem nauczą się doczytywać assety z dysku?
Chociaż fakt, w jedynce wyłączenie nieużywanych i tak nic nie dawało :D
W przypadku takich gier ramu szybko ubywa to jeszcze żeby te 64GB wystarczyły.
Takie Anno 1800 spokojnie zjadało ze 20 gb przy średnio rozwiniętym świecie, to co dopiero taki CS w pełnym 3D.
20GB? to znaczy że maksymalnie rozwinięty świat w tej grze to 40GB ramu? Biorąc pod uwagę że sam system i programy działające w tle też potrzebują ramu to prawie te 64 trzeba mieć.
Miałem rozwinięte niecałe połowę wysp w starym świecie i zaczęło mi wyłączać grę mając wtedy jeszcze 16 gb. Po dokupieniu i za jakiś czas sprawdzałem zużycie to dochodziło już do 20 wliczając system itp. Ale widać schemat, że gra zjadała coraz więcej wraz z rozbudową imperium. Nie wiem tylko, czy to nie była też trochę słaba optymalizacja. Z drugiej strony taki planet coaster sprzed wieku lat miał 12 gb w zalecanych, a jest znacznie mniejszą grą. Niestety,ale dzisiaj na strategie tego typu 32 gb stają się tak takie wstępnym optimum i zazwyczaj wystarczy, ale może dla ludzi min/max nawet tyle brakować i trzeba im 64 gb.
Jak zwiększyć fps w Jedynce, porady?? które mody, ustawienia sytemu etc zrobic, by nie żarło przy dużym mieście aż tak mocno
XMP ramu w biosie, podkrecenie procka, podkrecenie grafy, tylko najpotrzebniejsze mody (TM:PE, moveit, fps booster, node controller, wszystkie anarchy, imt), customowy windows 10/11, ustawienia nvidia/amd control panel, wlaczenie pliku stronnicowania. Niestety na niewiele się to zda ponieważ RAM można zwyczajnie "naprawić" włączeniem pliku stronnicowania i gra sobie pobierze z dysku tyle ile potrzebuje, problem natomiast pojawia się z procesorem. "Nie zmieni nic" to czy mamy 2 rdzenie czy 36 rdzeni i 72 wątki. Gra korzysta tylko i wyłącznie z 2 rdzeni CPU. Dlatego liczy się najbardziej w tej grze single core. Jeśli posiadasz np. 8 rdzeni i 16 wątków to gra i tak będzie wykorzystywać tylko 2 rdzenie na 100% obciążenia a reszta rdzeni/wątków będzie odpoczywać. Cities Skylines to idealny przykład eksploatowania krzemu w CPU, może zbić piątkę z Escape From Tarkov oraz Star Citizen.
Domyślnie plik stronnicowania jest albo automatycznie kontrolowany przez windows albo wyłączony. Ja napisałem żeby włączyć. Ja mam 32gb ramu a plik stronnicowania ustawiłem na 64000. Idealnie Cities wypełnia mój dysk gdy ładuje assety więc nie wiem czego nie zrozumiałeś? Nie wiem też czego nie rozumiesz w ustawieniu profilu XMP. Przeważnie wielu ludzi, którzy nie siedzą w komputerach nie wie nawet co to jest. Czemu customowy system? Ponieważ jest kilka buildów, które bardzo odciążają CPU przez to, że w tle nie działa 100 procesów systemu Windows. Widać, że gówno wiesz ale się prujesz za darmo żeby pokazać "ooo ale ja jestem mądry napiszę "xd" i pokażę typowi co ja to nie jestem" jednocześnie pokazując gówno. Dodatkowo jakiś drugi kretyn łapkuje w górę Twój wysryw tak samo nie mając pojęcia. Windows 10/11 ma tyle gówna w tle, że szkoda gadać a w Cities przy modach liczy się każda klatka. Pozdro ignoranci.
ale po co chcesz robic cokolwiek z plikiem stronnicowania skoro jest automatycznie wlaczone w windowsie?
xmp sie ustawia jak instalujesz ram w komputerze, a nie jak chcesz zwiekszyc fpsy w jakiejs grze. no i co z tego ze ludzie nie znajacy sie na komputerze nie znaja sie na tym? ja nawet nie wiem jak dzialaja samochody, no i co? nie potrzebuje tego wiedziec.
customowy system to jakies wymysly gimbusow ktorym sie wydaje ze jak beda grzebac w systemie to bedzie chodzic lepiej a skonczy sie tylko tym ze beda ci jakies bugi i errory sie pokazywac.
idz sobie ccleanera odpalac, gimbie striggerowany xd
pozdro z fartem elo mordo smierdz konfidentom
Co Wy wszyscy z tym RAM? Skąd pewność, że nie wzięli tego aspektu na warsztat i nie zoptymalizują tego?
Takie ograniczenie jest w jedynce od samego początku. W pewnym momencie już niczego nie zbudujesz.
Pytanie po co? Ciekawy jestem ile % map w CS1 było w całości lub prawie całości zabudowywanych. Mi to się nigdy nie udało, wolałem robić nową, inaczej. Większa mapa to zawsze in plus ale jakiego sprzętu to będzie wymagało?