Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Liczba czarów w Baldur's Gate 3 przyprawi o zawrót głowy

28.07.2023 09:45
1
firebird18
67
Pretorianin

W sumie... jaka gra/gry miały najwięcej czarów w historii gier?

28.07.2023 09:50
2
odpowiedz
Procne
74
Generał

Zależy jak liczyć. W Morrowind (a może wcześniej) mogłeś tworzyć swoje własne czary ze znanych "efektów". Tych efektów nie było wprawdzie tak dużo, ale z drugiej strony na pewno część czarów w BG3 to będą różne wersje tego samego "efektu". Mniej lub więcej obrażeń. Obrażenia innego typu, różne typy celu dla czaru itd.

28.07.2023 09:59
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
GreedFire
31
Centurion

BG2 miał około 300 czarów, więc nie jest to jakaś super pokaźna liczba. Szczególnie, że czary dzielą się na klasy które mogą ich używać albo lepsze odmiany czarów. Pewnie dodali standardowe czary związane z żywiołami z serii Grzechów Pierworodnych w tych dodatkowych 100.

28.07.2023 13:06
Miodowy
3.1
1
Miodowy
96
Nigdy nie był młody

BG2 miał około 300 czarów, więc nie jest to jakaś super pokaźna liczba.
300 a 600? Toż to dwa razy więcej :O

post wyedytowany przez Miodowy 2023-07-28 13:07:12
29.07.2023 18:12
3.2
darkhulk
42
Centurion

Oby to były sensowne czary, a nie jak w BG1 zamrażający dotyk czy śliska podłoga, lub odporność na pociski co trwa dwie tury :)
Takie super czary że ich nie opłacało się używać.

28.07.2023 09:59
4
odpowiedz
1 odpowiedź
Laschlo
33
Pretorianin

W podręczniku gracza do 5e jest chyba z 360 czarów. Pewnie z 450vjesli połączyć wszystkie podręczniki. Więc muszą to być różne wersje tego samego czaru.

28.07.2023 12:29
4.1
Jerry_D
64
Senator

Leczenie pomniejszych obrażeń, leczenie normalnych obrażeń, leczenie poważnych obrażeń
Przywołanie potwora 1, przywołanie potwora 2 itd.
Idzie trochę tych czarów nabić dzięki różnym wersjom jednego zaklęcia.

Swoją drogą czy liczą też zdolności czaropodobne jako zaklęcia.

post wyedytowany przez Jerry_D 2023-07-28 12:29:54
28.07.2023 10:27
5
1
odpowiedz
1 odpowiedź
dienicy
75
Generał

firebird18
Magic: The Gathering Arena

28.07.2023 13:08
Miodowy
5.1
1
Miodowy
96
Nigdy nie był młody

Jeśli uznawać też gry "papierowe" to analogowy MTG ma kilka razy więcej :O

28.07.2023 11:34
6
odpowiedz
4 odpowiedzi
kubsts
10
Konsul

Ciekawe w sumie czemu baldur nie zaoferuje dubbingu?

28.07.2023 11:37
Jackov
6.1
4
Jackov
48
Konsul

Odpowiedz jest raczej prosta- koszta.

28.07.2023 18:11
6.2
nowmat91
7
Legionista

Gra ma jedynie angielski voice, jesteśmy najmniejszym rynkiem który dostał napisy w swoim języku.

28.07.2023 19:58
6.3
1
grabeck666
82
Senator

Ja czasem myślę, że ludzie totalnie nie zdają sobie sprawy z tego ile kasy idzie na voice acting. Do tego w grze jak Baldur, gdzie ilość tekstu idzie w setkach jeśli nie tysiącach stron.

28.07.2023 20:15
6.4
TheFrediPL
101
Generał

Jesli wierzyć temu co czytałem w bg3 1.5 miliona słów w cyberpunk jak i wiedźmin ma tych słów po około 500k, nie opłacałoby się na tak mały rynek. I tak mamy dobrze patrząc że polska jest raczej małym rynkiem, a z tego jeszcze masa osób będzie piracić lub kupi gdzieś po taniości za granicom.

post wyedytowany przez TheFrediPL 2023-07-28 20:16:13
28.07.2023 11:37
😜
7
odpowiedz
makaronZserem
39
Generał

Czemu na głównym zdjęciu Drax ma wąsy?

28.07.2023 12:35
9
odpowiedz
Tofeeel
12
Chorąży

Jak w zaklęciach z drugiego poziomu trafiłem teleport i kulę ognia, to nic mi więcej póki co nie potrzeba xd

28.07.2023 12:55
10
1
odpowiedz
Inquerion
39
Generał

Wolę 100 zróżnicowanych i przydatnych niż 600 bezużytecznych i niewiele różniących się od innych.

28.07.2023 13:04
👍
11
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
boy3
112
Senator

D:OS 2 miał strasznie mało czarów na tle takiego baldura, więc jest to dobra wiadomość

W D:OS kupowało się księgi z zaklęciami, w BG3 jak będzie się zdobywało zaklęcia?

post wyedytowany przez boy3 2023-07-28 13:07:03
28.07.2023 13:14
elathir
11.1
elathir
103
Czymże jest nuda?

Pewnie zgodnie z D&D zależnie od klasy.

28.07.2023 20:02
11.2
grabeck666
82
Senator

W dużym skrócie wszystkie klasy prócz czarodzieja dostają zaklęcia wraz z lvlem i mogą wybrać kilka z nich do używania. Czarodzieje dostają je z lvlem i mogą znajdować zaklęcia i zapisywać je w swojej księdze zaklęć powiększając swój wachlarz.

28.07.2023 14:15
12
odpowiedz
radek1982
26
Konsul

jeśli dojdą mody to tych czarów będzie więcej w samych d&d są całe podręcznki z czarami które mają 1k stron więc jest tego troche.

28.07.2023 14:49
A.l.e.X
😍
13
odpowiedz
1 odpowiedź
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

będzie ich tyle ile jest w systemie :) a uwielbiam go mimo że na dzisiaj to archaiczny :)

28.07.2023 20:04
13.1
grabeck666
82
Senator

No nie. Bo nie wszystkie czary da się przenieść do gry i wiele z nich nawet nie ma sensu przenosić do gry.

28.07.2023 15:13
14
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany1379048
16
Pretorianin

PR-owy bełkot. Dotyczy to też "podzaklęć" jak sami napisali, czyli jak jest zaklęcie Disguise Self to pozwala z pomocą iluzji wyglądać w BG3 jak przedstawiciel innej rasy. I cyk - 18 opcji do wyboru.

Plus standard, jak np. Symbol of... Tu wstaw rodzaj czy widoczny na infografice spell Contagion pozwalający wybrać typ choroby. No 600 zaklęć fest..

Ze względu na level capacity i tak pewnie nie zaimplementują w grze zaklęć z poziomów powyżej 6, więc liczba przekraczająca sumę wszystkich czarów z podręczników to tylko marketing. A ponoć zabraknie takich podstaw jak Shield u magów.

post wyedytowany przez zanonimizowany1379048 2023-07-28 15:16:53
28.07.2023 16:47
14.1
kaagular
79
Generał

Dokładnie, to trochę tak jakby liczyć liczbę kombinacji skilli (czyli czarów) w PoE. Wyjdzie tego jakiś kosmos i to jest fakt i na plus, ale czy to zaraz są "inne czary" bo mają trochę inne efekty? Na przykład słabsze obrażenia, ale większy zasięg, albo obrażenia od trutki lub od zimna?

28.07.2023 20:08
14.2
grabeck666
82
Senator

Co nie zmienia faktu, że nawet nie licząc powtarzalnych wersji, które wymieniłeś, i tak dawno takiej różnorodności nigdzie nie mieliśmy.

29.07.2023 09:12
14.3
zanonimizowany1379048
16
Pretorianin

kaagular Przecież dokładnie to samo możesz powiedzieć o czarach w D&D, którym to systemem Pillarsy były w dużym stopniu inspirowane - inny typ obrażeń, inny sposób obrony przed efektem, inny obszar działania, inny status nakładany na cele objęte zaklęciem = inny czar. Ja tu piję do tego, że na liście czarów w BG3 masz np. to wymienione przeze mnie Disguise Self i to jest jeden czar, ale gdy chcesz go rzucić, to z menu wybierasz 18 opcji, czy chcesz z pomocą iluzji udawać wyglądem krasnoluda, elfa itp. To wciąż jest jeden czar, bez względu kogo będziesz udawał z jego pomocą. A te 600 czarów to z liczeniem właśnie każdej takiej opcji, jako zupełnie inny czar. Dlatego to jest PR-owy bełkot.

grabeck666
A ta różnorodność wywodzi się tylko z tego, że mając licencję D&D Lariani przyszli właściwie na gotowe i tylko budżet ograniczał, ile z tych czarów zdołają przenieść do gry. A że na klasycznego RPG-a budżet Larianów jest ewenementem, taki mamy tego efekt. Więc żeby takie porównanie liczby czarów miało sens, trzeba spojrzeć na inne adaptacje gotowych systemów RPG. W ostatnich kilkunastu latach takie gry stworzyły studia: n-Space, Tactical Adventures, Owlcat Games czy Heroic Fantasy Games, ale one nie miały nawet 5% budżetu Larianów i liczba zaklęć w ich grach jest mniejsza. N-Space to w ogóle marnie zaadaptowało D&D 5E. Poza Solastą na SRD 5.1 zarówno Pathfinder 1E i D&D 3.5 (OGL) tych zaklęć oferują więcej od D&D 5E. W teorii Kingmaker, Wrath of the Righteous czy Knights of the Chalice 2 powinny mieć więcej czarów niż Baldur's Gate 3, a nie mają. Wniosek? Kwestia ograniczonego budżetu.

Ja bynajmniej nie krytykuje Larianów pod tym względem. Jedynie zwracam uwagę, zanim pojawią się ludzie mówiący "a kto innym broni narobić tyle czarów w grze", że takie efekty nie są kwestią tego, czy studio coś chce zrobić, tylko czy ma pieniądze na wykonanie takiej pracy i jak obszerny jest materiał źródłowy. Bo jak musieli sami sobie wymyślać zaklęcia i zaciskać pasa w kwestii budżetu, to można spojrzeć na liczby z Original Sin.

28.07.2023 15:52
15
odpowiedz
PawKowal
20
Konsul

600 czarow, 17tys wariantow zakonczen. To teraz jeszcze niech napisza ile kombinacji liter uzyli tworzac unikalne slowa. Bzdury

28.07.2023 16:34
16
odpowiedz
2 odpowiedzi
janni319507727a
8
Legionista

Gra wygląda dobrze (mimo że to nie moje klimaty) więc nie wiem po co robią sztuczny marketing na ilość. Wiadomo, ze wiele bedzie sie powtarzac w roznych wariantach przy tych samych efektach graficznych. Myślę, że w pełni unikalnych bedzie koło 100. W Elden Ringu też wiele spelli opierało się na tym samym assecie graficznym tylko w zmienionych kolorach i skali.

post wyedytowany przez janni319507727a 2023-07-28 16:37:59
28.07.2023 16:46
16.1
Jerry_D
64
Senator

łatwy marketing bo ludzie mają obsesję na punkcie liczb. Tyle km2 terenów do zwiedzania, tyle setek godzin do przejścia, tyle tysięcy NPC do porozmawiania... Ludzie się tym podniecają, wuj z tym, że i tak 3/4 gry nawet w całości nie przejdzie, a może 3% rzeczywiście wykorzysta te wszystkie możliwości.

Najbardziej zorientowanych w tematyce RPG i zaciekawionych już dawno przyciągnęli tym co pokazali w EA, a teraz trzeba zaciekawić szerszą publiczność niekoniecznie wiedzącą co to jest to całe D&D i BG, więc się zaczyna marketing liczbowy plus "oburzeniowy" (bo seks i brutalność, oburzajcie się ludzie i róbcie nam reklamę).

28.07.2023 17:46
16.2
szopen469
87
Pretorianin

Trochę tak. Zapewne z tych 100 to będzie totalny useless. Takie wiecie, śmieszki typy fajerwerki, albo możliwość pozbawienia kogoś ubrania. A reszta to będzie czar który może rzucić tylko łucznik. Odpowiednik dla druida, i coś podobnego dla łotrzyka.
Albo zmiana w niedźwiedzia, wilka, sowodźwiedzia albo osła.(jeden czar kilka zwierząt= wiele czarów)

28.07.2023 17:41
17
1
odpowiedz
4 odpowiedzi
szopen469
87
Pretorianin

Nie jestem fanem klasycznych RPG. Divinity oryginał sin 2 mnie odrzuciło(jakoś nie wiem. Nie mogłem tego poczuć.) Ale coraz bardziej skłaniam się do zagrania w Baldura.

28.07.2023 20:10
17.1
1
grabeck666
82
Senator

No akurat DoS2 jest dość specyficzne więc wcale się nie dziwię, że cię odrzuciło. Larian ma swój specyficzny sposób robienia gier, który obiecali, że trochę przytemperują w BG3. Choć dalej ilość wszystkiego (z każdym zagadaj, najlepiej po kilka razy, zajrzyj do każdej skrzynki, zajrzyj POD każdą skrzynkę, kamień, wskocz na każdy klif itd) będzie dla wielu osób przytłaczająca.

29.07.2023 14:08
17.2
tumir88
25
Centurion

Turowa walka z cRPG będzie zawsze lepsza od walki w czasie rzeczywistym z gier aRPG typu Wiedźmin, Cyberpunk 2077 czy TES...

post wyedytowany przez tumir88 2023-07-29 14:09:06
31.07.2023 08:20
MasterOfMotivation
17.3
MasterOfMotivation
6
Pretorianin

Ponoć ma być opcja aktywnej pauzy jak w DA Origins

31.07.2023 08:41
elathir
17.4
1
elathir
103
Czymże jest nuda?

Ponoć ma być opcja aktywnej pauzy jak w DA Origins

A skąd ta plotka? Było wielokrotnie powtarzane, że takiej opcji nie będzie.

31.07.2023 08:18
MasterOfMotivation
18
odpowiedz
MasterOfMotivation
6
Pretorianin

Zawsze co średnio 10 lata wychodzi taka właśnie gra. Tak dopracowana i rozbudowana, od legend dla fanów. W 2015 był to Wiedźmin 3, w 2005 był to RE4. Chociaż jednak pamietam, że w latach 2000-2010 to takich dopracowanych gier wychdoziło więcej niż 2015-2023.... Jasne wyszedł Elden Ring, ale nie jest to gra dla kazdego.

Wiadomość Liczba czarów w Baldur's Gate 3 przyprawi o zawrót głowy