Najnowszy hit Steama nie grzeszy optymalizacją, nawet RTX 4090 wydaje się łapać zadyszkę
Co ciekawe, najwyraźniej Remnant II optymalizowano z myślą o tzw. upscalingu.
W oficjalnym wątku w serwisie Reddit poświęconym kwestiom technicznym czytamy, że gra od początku była tworzona tak, by używać DLSS, AMD FidelityFX Super Resolution itp. Innymi słowy, gra miała wykorzystać tę technologię nie w celu osiągnięcia większej liczby fps, lecz osiągnięcia docelowej płynności animacji.
Z powodu DLSS i FSR twórcy gier stali się bardziej leniwi w kwestii optymalizacji gier. Sorry, ale nie tędy droga.
Czyli stało się to co było wiadome od początku pojawienia się tej technologii rozmydlaczy . Producenci gier całkowicie odpuścili sobie optymalizację bo przecież wszystko "poprawi " technologia rozmydlaczy. W ten sposób gry stałe się w normalnych warunkach niegrywalne a gawiedź ma polecieć do sklepu po nowe kastraty NVIDIA z DLSS
Czyli stało się to co było wiadome od początku pojawienia się tej technologii rozmydlaczy . Producenci gier całkowicie odpuścili sobie optymalizację bo przecież wszystko "poprawi " technologia rozmydlaczy. W ten sposób gry stałe się w normalnych warunkach niegrywalne a gawiedź ma polecieć do sklepu po nowe kastraty NVIDIA z DLSS
Co ciekawe, najwyraźniej Remnant II optymalizowano z myślą o tzw. upscalingu.
W oficjalnym wątku w serwisie Reddit poświęconym kwestiom technicznym czytamy, że gra od początku była tworzona tak, by używać DLSS, AMD FidelityFX Super Resolution itp. Innymi słowy, gra miała wykorzystać tę technologię nie w celu osiągnięcia większej liczby fps, lecz osiągnięcia docelowej płynności animacji.
Z powodu DLSS i FSR twórcy gier stali się bardziej leniwi w kwestii optymalizacji gier. Sorry, ale nie tędy droga.
To już było widoczne wcześniej przy PS4/X1 które "Są tak podobne do PC, że portowanie gier będzie banalnie proste"
Ale co portowanie ma tu do rzeczy, skoro na konsolach gra też jest skopana. Tryb jakości, to na PS5 i XSX raptem 1296p, a kolejne dwa - 792p i 720p. 720p! Pomimo tego, o stabilnej płynności i tak nie ma mowy. Fuszerka i tyle.
Optymalizacja jest solidnie olana, co widać chociażby po wykresach na TPU.
RTX4090 osiąga te same wyniki, co RX7900XTX, co może także sugerować problemy z CPU, bo RX7900XTX nie powinien być o 20% szybszy, od RTX4080 (mówią wyłącznie o 4K), a już na pewno nie powinien iść łeb w łeb z RTX4090, przegrywając z nią w min. fpsach.
No chyba, że to już jakaś zagrywka AMD, że mają celowo spowalniać karty NVIDII (ale to byłby niezły plotwist, bo jeżeli dobrze pamiętam, NVIDII jest sponsorem Remnanta2).
A TPU nie użyło słabego procka, tylko 13900K, czyli defacto top topów. Zastanawia mnie, jak z innym prockiem (np. 7800X3D) wyglądały by wyniki w 4K.
Remnant 2 nie grzeszy wydajnością, nawet RTX 4090 wydaje się łapać zadyszkę
Jest to tylko po części prawda biorąc pod uwagę jaką gra ma oprawę graficzną natomiast prawie każda nowa gra na RTX 4090 w 4K chodzi w okolicach 40-70 klatek. Dopiero gdy odpalimy wałek od Nvidia zwany DLSS to uzyskiwana jest większa ilość klatek.
Czemu uważacie, że to wina twórców, a nie korporacji takich jak Nvidia które celowo zawyżają wymagania i niszczą optymalizację aby sprzedawać z roku na rok nowe podzespoły?
Najnowszy model Nvidii ze „średniej” półki – GeForce RTX 4060 – nie zapewnia stabilnych 60 fps nawet w rozdzielczości 1080p. Ba, nawet mocniejszy RTX 3070 Ti ledwo przekracza tę granicę.
Po co robić antyreklama na RTX 4060? O RTX 3070 Ti nie wspomnę, co nadal leży w magazynie NVIDIA? RTX 5000 jest za kilka lat.
GTX 1000 i RTX 2000 to mogę jeszcze zrozumieć, ale żeby od razu RTX 3000 i RTX 4000? Z takim podejście raczej zachęca gracze do kupowanie konsoli u konkurencji, a nie ulepszenie PC. To raczej nie leży w ich interesie.
To raczej nowoczesne technologii czynią nam bardziej leniwi ludzie. To taka natura ludzka.
Czemu uważacie, że to wina twórców, a nie korporacji takich jak Nvidia które celowo zawyżają wymagania i niszczą optymalizację aby sprzedawać z roku na rok nowe podzespoły?
Oczywiście, AMD i NVIDIA wymusza na twórcach, żeby ich topy (RTX4090 i RX7900XTX) osiągały sub60 w 4K.
Tak było nie, nie zmyślam.
"czemu uważacie, że to wina twórców, a nie korporacji takich jak Nvidia które celowo zawyżają wymagania i niszczą optymalizację aby sprzedawać z roku na rok nowe podzespoły?"
[conspiracy_theory_start] Jak powszechnie wiadomo, AMD, Nvidia i Intel mają do tego celu specjalnie przeszkolone zespoły. Za każdym razem, gdy jakieś studio pracuje nad nową grą, grupa doskonale wyszkolonych, bezwzględnych profesjonalistów udaje się do domu szefa studia, przystawia lufę do głowy jego żony/córki/syna/ojca/matki/babki/psa/chomika/złotej rybki i mówi "sp***lisz optymalizację w tej grze albo..." [conspiracy_theory_stop]
Najprostsze wyjaśnienia są zwykle najlepsze i najtrafniejsze. Nie zakładaj złośliwego działania w sytuacjach, które można wytłumaczyć zwyczajnym lenistwem i niekompetencją.
Dla mnie ważniejszą rzeczą przy tej grze jest to, czy poprawiono balans gry, tak, żeby granie solo też było możliwe. W 1 części gra uniemożliwia zabawę solo, no chyba, że ktoś jest masochistą.
A miał UE5 spowodować, że gry mniejsze będą miały wymagania, zwłaszcza że to nie jest wielki świat, tylko raczej taka korytarzowa produkcja.
Ale tak w ogóle to ja sobie pocinam na lapku z 3060 w 1080p i wszystko elegancko śmiga.
A ta gra juz wyszla? Ja kupie za rok na summer sale. Dobrze ze dali coop. Mnie tylko to interesuje.
Co ciekawe, najwyraźniej Remnant II optymalizowano z myślą o tzw. upscalingu.
W oficjalnym wątku w serwisie Reddit poświęconym kwestiom technicznym czytamy, że gra od początku była tworzona tak, by używać DLSS, AMD FidelityFX Super Resolution itp. Innymi słowy, gra miała wykorzystać tę technologię nie w celu osiągnięcia większej liczby fps, lecz osiągnięcia docelowej płynności animacji.
Jaka żenada. Te technologie powinny przede wszystkim służyć starszym kartom. Dzięki nim, taki GTX 1060 powinien na lata być nie do zdarcia. Jak ktoś kupuje nowego RTXa, to chyba nie po to aby grać z DLSS. Upscaling nie może zastępować optymalizacji. Ci deweloperzy to chyba wstydu nie mają publicznie się chwaląc, że im się gry nie chciało optymalizować.
Jak ktoś kupuje nowego RTXa, to chyba nie po to aby grać z DLSS.
ale niby czemu? wlaczenie dlss quality daje lepsza jakosc w porownaniu do natywnej rozdzielczosci i jeszcze daje wiecej fpsow. wiec czemu z tego nie korzystac?
gry powinny miec optymalizacje tylko dla starszych kart, a nowsze maja chodzic bez optymalizacji? tak jest lepiej wtedy?
gry powinny miec optymalizacje tylko dla starszych kart, a nowsze maja chodzic bez optymalizacji?
Nowsze karty powinny mieć zapas mocy, a nie od początku ledwo dawać sobie radę z DLSS. No tak, ale karta ma pożyć do premiery nowej generacji.
to juz jest wina gry ze tak slabo chodzi. to nie jest wina DLSS
Ale jak to, przecież ten rozmydlacz dlss miał dawać lepszy obraz, a sztuczne klatki lepszą płynność. To jak to w końcu jest? Tyle się naczytałem w komentarzach o ich zaletach.
Coraz gorzej z branżą gier, gorzej dla nas graczy a prawie każda premiera nowej gry to potwierdza. Cieszę się, że mam rtx 30xx bo ta seria chyba jest ostatnią sensowną, rtx 40xx to śmiech na sali szczególnie pod względem tego jak jest wyceniona. Sumy pieniędzy za które trzeba kupić sprzęt żeby sobie komfortowo pograć są coraz wyższe, chyba że chcesz kastrata w postaci konsoli, to wtedy wciąż stosunkowo nie wiele. Wydaje mi się że niedługo producenci będą musieli zrewidować podejście, bo jak jeszcze gracze dają się dymać na pre-orderach i kolecjonerkach to w kategorii sprzętu już nie bardzo. Jak sprzedaż im przydzwoni w podłogę i sobie buzkę rozwali to zaczną się normalne wyceny sprzętu i robienie sensownych podzespołów. Wcześniej oczywiście będą lamenty dużych graczy w mediach, że sprzedaż PC znów słabo stoi.
W sumie zero zdziwienia. To tylko potwierdza, że z zasady gry AAA powinno się kupować 5 lat po premierze, gdy stanie się dostępny sprzęt, z myślą o którym je projektowano.
Z powodu DLSS i FSR twórcy gier stali się bardziej leniwi w kwestii optymalizacji gier. Sorry, ale nie tędy droga.
Żodyn się nie spodziewał...
Kolejne reklamowanie i wciskanie graczom na siłę nowego sprzętu od Nvidii. Przecież w jedynkę grałem jeszcze na starym kompie z i5-4690K, GTX 9704GB i 16GB pamięci, i gra chodziła bardzo ładnie z grafiką na najwyższych. Druga część z kolei wygląda może ciut lepiej od jedynki ale bez szału, więc nie rozumiem skąd nagle taki skok jeśli chodzi o wymagania....
Śmiech na sali. GeForce 4090 dostaje zadyszki bez DLSS. Przecież to jest tak naprawdę liniowa gra. Zadyszki to by mógł tu dostawać GTX 980ti a nie ku..wa największy potwór RTX 4090 do chu..a pana...
I już specjalnie zmielili tytuł by nie było wiadomo, że to Remnant 2
Źródło: https://www.gry-online.pl/newsroom/remnant-2-optymalizowano-pod-dlss-nawet-4090-to-za-malo-na-ultra/z425f25.
A tam. Nie świadczy to o tym, że twórcy będą od teraz olewać optymalizacje, bo są techniki, jak DLSS czy FG, które wygenerują dodatkowe klatki. Świadczy to tylko o tym, o czym już każdy zainteresowany graniem na PC wie:
1. Nie warto kupować gier PC na premierę, bo są niedopracowane. Dopracowane stają się dopiero po roku czasu na rynku( o ile twórcy się przyłożą do pracy nad poprawkami).
2. Granie na PC cały czas wiąże się z ulepszaniem swoich podzespołów i liczeniem się z tym, że gry wychodzą słabo zoptymalizowane. Bardzo często pomocne jest obniżenie jakości grafiki na średnie lub wysokie, bo te najwyższe potrafią ostro zajechać nawet drogie PC-ty. Na takich konsolach ustawienia to zazwyczaj miks średnich i wysokich. Taki RDR 2 na PS4/Xone niektóre efekty ma na niższym poziomie jakości niż pecetowy odpowiednik low.
Innymi słowy. Nie kupować gier na premierę. Niech się twórcy przykładają do pracy a nie olewają optymalizacje, bo ludzie i tak kupią byle chłam. Po drugie, obniżyć swoje oczekiwania co do nieziemskiej grafiki i nie nabierać się na sztucznie podrasowane ustawienia, które tylko psują wydajność. Oduczyć się tego odruchu wszystkiego w prawo w opcjach. No chyba, że wszyscy macie hajsu jak kruszwil, ja nie mam i stosuje te dwie zasady powyżej i jestem zadowolony.
Jak dla mnie, zloty srodek to maksymalizowanie wymagan sprzetowych gry do 100W calkowitego poboru mocy (najbardziej efektywnych ukladow) potrzebnego do plynnej rozgrywki na tolerowalnych detalach.
Wszystko powyzej to zakladanie wzrostu wydajnosci czy dostepnosci sprzetu ktorego moze nie byc lub ktory moze miec prohibitywne koszta. Gralem w kilka tytulow ktore sie na tym przejechaly, bo wymagania byly wysokie a sprzetu najzwyczajniej niebylo, gralo malo ludzi i naprawde fajne tytulu padaly zanim zdazyly rozwinac skrzydla.
Zwlaszcza ze w okolicach 100W obecnie mozna jak najbardziej stworzyc cos co pozamyka duza czesc populacji w piwnicach skuteczniej niz wszystkie monstra/obcy z horrorow razem wziete... :)
Powiem tak gry 10 lat temu wyglądały tak samo jak dziś mając GTX 660 grałem we wszystko bez żadnych spadków dzisiaj Leniwe BUŁY ma ją do dyspozicji 8-10 mocniejsze karty i olewka jest na optymalizacje ,na ODPIER....... Aby sztuka bo są moce kary a grafika z 2013 do 2023 jest niemal niedoszczegalna tylko wtedy wystarczyło 1-2 VRAM dziś robi się brzydsze gry krure wymagają 4-8 Vram
Oddałem nie dość że działa średnio to jeszcze brak pl
Taki rachet i clank działa lepiej i wygląd sporo lepiej to aż wstyd że ta gra jest na UE5 widziałem lepsze na U4
Co ciekawe, najwyraźniej Remnant II optymalizowano z myślą o tzw. upscalingu.
Czyli co, próba promowania na siłę technologii typu DLSS, AMD FidelityFX Super Resolution wymyślonych w sumie przez producentów kart graficznych? Czyli wymyślili te technologie, by RT był w ogóle sensowny przy włączonym uspcalingu, a teraz płacą twórcom gier, żeby zaniedbali optymalizację, żeby przypadkiem uwydatnić korzyści z owych technologii upscalingu właśnie dla napędzania sprzedaży kart? A twórcy oczywiście zaniedbują optymalizację tak bardzo, że wręcz zaoszczędzą na tym grube pieniądze i jeszcze zarobią za używanie technologii producentów kart...
Właśnie zacząłem grać i fakt - optymalizacja nie istnieje, DLSS to KONIECZOŚĆ, nie wybór. Ustawienia średnie, 1080p i bez DLSS na moim RTXie 3060 o 60 klatkach mogę pomarzyć. Nic dziwnego, że gra sama włącza to na trybie Performance domyślnie.
Gra wygląda jak może z połowy cyklu życia PS4, a działa jak działa. Ten niesamowity UE5 coś deweloperom widać nie pomaga.
Widocznie silnik do filmów i oprawy Wiadomosci TVP nie zawsze musi zapewniać efektywność w tworzeniu gier :) Przynajmniej na reklamowanym poziomie dla małych twórców, bo pojedyncze duże studia pewnie go ogarną, tak jak to było z UE4
Szkoda tylko, że ogarnięci deweloperzy to i zrobią świetnie wyglądające gry bez pomocy UE5 i większość takich zresztą bez niego od zawsze się obywała.
Tak jak mówisz, reklamowane było jako dobre narzędzie dla mniejszych studiów, a okazuje się że rzeczywistość wcale taka piękna nie jest. Chociaż może i łatwiej się gry TWORZY... Ale optymalizacja to jeden z najważniejszych aspektów podczas jej tworzenia, a widać z tym już nie pomaga.