Baldur’s Gate 3 zaoferuje 17 000 wariacji zakończeń. Nie, nie pomyliliśmy się z zerami
Nie oszukujmy się, różnice między zakończeniami są takie, że zmieni się co najwyżej jedna linijka tekstu po trwałej śmierci jednego z kompanów. Takich faktycznie zmieniających przebieg zakończenia to pewnie jest co najwyżej kilkanaście.
Dokładnie tak będzie. Kolejny bełkot marketingowy. Ale produkt trzeba sprzedać.
Nie powiedziałbym, że to bełkot marketingowy, bo Larian nigdzie tak tego nie reklamuje. To było wyciągnięte przez dziennikarza, a do tego tekst tego nie mówi, ale developerka sama potwierdziła, ze to kosmetyczne zmiany. Tak czy inaczej nie była w stanie podać bez dłuższego liczenia ile faktycznych zakończeń będzie, czyli możemy się spodziewać, że tyle ile w historii gamingu nigdy jeszcze nie było - na pewno dużo.
Czy smieciowe Fallouty od bethesdy tez nie mialy takiego marketingu? Skoro Todd Howard moze tak klamac bo to "marketing" dlaczego mniejsza firam nie moze?
Jak ja nie lubię tego marketingowego bełkotu, w którymś wiedźminie było to samo. Jeśli "zakończeniem" jest filmik podsumowujący, zlepiony z decyzji jakie podjęliśmy w kluczowych questach, a każdą inną wersję filmu traktujemy jako oddzielnie zakończenie, to niewielka liczba questów generuje kosmiczne liczby zakończeń.
Załóżmy, że mamy w grze 8 kluczowych questów, które mogą się skończyć na dwa sposoby. Oraz 5 kluczowych questów, które mogą się skończyć na trzy sposoby. To nam daje 15552 zakończeń. Tak, tylko 13 zadań jest w stanie wygenerować ponad 15 tysięcy "zakończeń"...
Tylko jak istotnym dla ogromnej fabuły może być fakt, że gdzieś tam po drodze pomogliśmy (lub nie) osadzie zmagającej się z niedoborem żelaza... Tak jak pisałem, w bodajże drugim Wiedźminie było to samo, gdzie mieliśmy niby to różne zakończenia, bo ktoś tam żył albo zginął. Żenujące.
Skad ci sie wziela liczba 15552, bo ja liczbe mozliwych wariacji zapisalbym matematycznie 2^8x3^5 a to daje znacznie wiecej niz niz 15tys.
Lub inaczej; Dobre, Złe, Neutrealne zakończenie ! + 8 NPC do zwerbowania + ich
nastawienie Pozytywne lub Negatywne do głównej postaci. To też wygeneruje mnóstwo zakończeń.
Jeszcze biorąc pod uwagę Dobry zły lub Chaotyczny Dobry (podstawowo chyba 9 D&D 2.5) i wpływ na ten aspekt to zakończeń może być wiele, wiele więcej.
Trochę źle liczycie, bo kolejność w tym wypadku nie ma znaczenia.
Tak więc trzeba sięgnąć po kombinację bez powtórzeń. Dajmy na to każdy quest wpływający na zakończenie generuje średnio 3 warianty (to i tak sporo), więc dałoby to 18 takich qustów.
Ale ta wartość 17k może też oznacza coś innego, jak liczbę klocków dostępnych. A tych można namnożyć drobnymi zmianami. Tak więc naprawdę ta liczba może oznaczać cokolwiek.
Jak już to kombinacji, czyli jak w Divinity w zależności od tego co robiliśmy narrator na końcu mówił co innego - o konkretnym wątku. Mogliśmy mieć kombinacje zakończeń AAAAA lub BAAAA lub CAAAA, ABAAA i tak dalej. Można więc to liczyć w setkach, tysiącach, ale de facto mieliśmy kilka wątków z kilkoma wariantami. Wątpię aby w tym przypadku miało jakiś cudem być 17k czegoś innego niż właśnie kombinacji.
Jeśli jednak to faktycznie będzie co innego, to ja chcę zobaczyć co, bo nie wyobrażam sobie aby zrobili 17k zakończeń w dosłownym rozumieniu.
Żałosny to jest twój szitposting i potrzeba wyplucia kolejnego nieśmiesznego komentarza pod prawie każdym tekstem.
Może dość tych spoilerów w temacie BG3? Co chwila jakiś news zdradzający detale gry - wiem ze musicie zapewnić sobie poczytne artykuły ale może nie kosztem przyjemności własnych odkryć w grze.
Trudno nie czytać tyt. wątków gdy się przegląda forum panie nie czytaj.
Jeśli to jest dla ciebie spoilerem to polecam poszukać specjalisty bo źle z tobą
To tak samo jak Blizzard mówił że Diablo 4 ma 120 dungeonow, po czym się okazało że gra ma 120 wejść do 10 roznych dungeonow.
Serio, 174 godziny przerywników? Nie chodzi tutaj czasem o wszystkie dialogi w grze?
Tak, to też zostało sprostowane i obejmuje wszystkie wariacje dialogów.
Oczywiście, żeby ich doświadczyć trzeba by przejść grę kompletem dostępnych ras, podras, klas, origin characters i wykazać się wszystkimi umiejętnościami. Nawet jak będą chęci, to życia na to nie wystarczy przy takiej liczbie kombinacji, gdzie tych unikatowych dialogów będzie raptem kilka na rozdział.
17000 zakończeń, tak jak Mass Effect 3 miał 16...
Jak zliczyć każdą zmienną w myśl zasady - jeśli na jakimś etapie stanąłeś przed wyborem i dokonałeś alternatywnego wyboru, to pewnie tyle by się uzbierało, ale czy będzie to zauważalnie rzutować na zakończenie czy w ogóle w jakimś stopniu gracz doczeka się reakcji? Pewnie jakiś drobny komentarz się pojawi od czasu do czasu, na zasadzie reakcji, ale cudów nie ma się co spodziewać.
Gra z pewnością będzie fajna, pogram przez sierpień a potem tylko Starfield ;) .
po komentarzach widać że większość nie ma podstawowej wiedzy z matematyki z szkoły podstawowej ;) naprawdę takie z was dzbany ?
jak kolega wyżej napisał wystarczy 14 zadań w grze które miałyby dwa różne zakończenia opisane potem w podsumowaniu jako nasze wybory i liczba kombinacji zakończeń osiągnęła by prawie 17K.
Nikt przecież nie mówi, że będzie 17 tysięcy zakończeń, tylko, że tyle będzie wariacji. Youtuber zadał pytanie i taką dostał odpowiedź. Pytał też o liczbę "głównych" zakończeń, nie wariacji, ale na to nie dostał odpowiedzi.
Plus tak wystarczyło by 14 zadań do tego, ale nie widziałem gry, gdzie tak by to wyglądało, najprawdopodobniej zakończenia będą powiązane z najważniejszymi wydarzeniami z gry, towarzyszami i być może jakimiś ostatnimi wyborami.
Tu chyba sobie wielu wyobraża że w zakończeniu będzie info o Mieszku z lasu, który umarł albo nie w jakimś zadaniu.
Divinity original sin 2 też miało ich kilkaset idąc tą logiką. Nawet był wspomniany NPC z jednym małym questem, który nie miał żadnego znaczenia dla głównej historii gry.
Coś mi się nie chce wierzyć że aż tyle, a jeżeli nawet to jestem ciekawy czy będzie ktoś wstanie wszystkie zakończenia sprawdzić zanim oszaleje. Mnie osobiście znudziło by się po 5 wersjach zakończenia.
No to może się wyjątkowo się przekonam znowu do DnD przy okazji BG3.
Obym znowu nie był znużony jakością fabuły i walki, ale skoro jakiś developer wyjątkowo się stara, to czemu by znowu nie spróbować.
17k. Kto wie, ale może łatwo zgadnąć, że będzie dużo wariantów drobnej kosmetyki "dialogowej/tekstowej". Tłumaczenia mogą się nie udać, zwłaszcza, jak autorzy gry zapomną, że są języki gdzie jest cała masa odmian jak w PL. To też byłoby miejsce dla modułu AI.
Ważniejsze ile w tej drobnicy jest sensownych/głównych zakończeń.
Kojarzę zakończenia gdzie po prostu jest podsumowanie przygody. Tak najłatwiej chyba stworzyć te warianty, a zwłaszcza jak się liczy nawet takie pierdoły jak wybór falgi i koloru z palety kolorów.
Sensownie dało by zrobić jakiś wynik matematyczny konsekwencji np. postać, a lubi bardzo postać b - pobrali się. Też można sobie dla reklamy mnożyć ilość zakończeń.
może nie starczyć nam życia
Moze ? Biorac pod uwage ze jedno przejscie głównej fabuły z większością misji pobocznych zajmie ok 100h poznanie wszystkich zakonczen to 200 lat grania non stop :)
Jak dla mnie te 17 000 wariacji zakończeń to zwykły blef marketingowy
oby to nie okazała sie cyferkowa wydmuszka ,podają coraz to nowe liczby a w komentarzach ludzi którzy grali w wczesny dostep az roi sie od opinii ze to nie jest Baldurs gate tylko jakis mod do divinity original sin 2 : D
Chciałbym zobaczyć że aż roi się od tych opinii xD
Sam gram w to EA od początku i jasne, to dalej RPG z turowym systemem walki, ale ze względu na wszystko co związane z D&D 5 i opiniami społeczności, wszystkimi rzeczami które tam larian zrobił, ta gra ma swój własny styl.
Grałem we wczesny dostęp i mogę powiedzieć, że "ten rój" komentarzy to ...
Ja wprawdzie nie grałem ale po screenie idzie nawet poznac ze z Baldurem to ma tyle wspolnego co piernik z wiatrakiem : D
Czyli mąkę, podstawowy składnik.
Nie, ta gra to BG3, to widać i czuć jak się zagra. Oburzona jest mniejszość zdecydowana. Bajeczki o modzie do DoS2 opowiadają tylko ludzie co tą grę na screenach widzieli.
I tak jest wiele różnic w stosunku do klasyka, ale po tylu latach to nieuniknione, ale klimat D&D i Zaginionych krain czuć mocno a to najważniejsze.
Z jednej strony tak, z drugiej D&D też bywa podobnie absurdalne. A oni celują właśnie w papierowego ducha, a tutaj bez humoru nie ma opcji. Kto na sesji jako barbarzyńca nie rzucał niziołkiem albo nie próbował bardem uwieść BBEG lub upić smoka niech pierwszy rzuci kamieniem.
Z chęcią przywitam coś bez kija w tyłku jak Pillarsy (by nie było dobre gry, ale ostatnio za dużo mamy produkcji traktujących się zbyt poważnie).
Martwię się o jakość wątek główny. To nadal wielka niewiadoma. Ale gameplay raczej jestem spokojny.
A różnice między wariantami pewnie będą polegać na zmianie kropki w wykrzyknik lub pytajnik. W najlepszym wypadku zmieni się jedno słowo.
I tak pewnie będzie
Można łatwo obliczyć ile decyzji potrzeba do tych 17000 prze wyliczenie pierwiastka, jak wszystkie decyzje miały by 2 wybory to musiało by ich być 130 a jak wszystkie miały by po 3 decyzje to było by ich 25, przy wyborach 4 to tylko 11 itd
Same zakończenia to po prostu będzie zestaw innych plansz czy cutscenek
Matematyka ci się rozjechała. Musisz wyciągnąć logarytm o podstawie równej liczbie decyzji.
Dla dwóch opcji wystarczy 14 decyzji żeby mieć prawie 17 000 wariacji zakończenia. Dla 3 opcji wystarczy 7 decyzji, żeby przebić 17 000.
Aż się boję jak będzie wyglądać efekt prac grupy zapalonych pasjonatów, którzy postanowią dokładnie zbadać trzecie Wrota Baldura pod tym kątem i przeanalizować każdy z dostępnych wariantów w materiałach na YouTube jak to ma się w przypadku wszystkich pasjonatów detali i zawiłości rozbudowanych tytułów. Wiedźmin 3 się przy tym chyba zawstydzi.
Mało tego, że różnice pomiędzy poszczególnymi zakończeniami będą kosmetyczne, to zapewne po premierze okaże się, że twórcy chwaląc się ich ilością przyjęli pewne określony zasady liczenia. Jakby policzyć "normalnie", to nagle z 17 tys. zrobi się 17. Też dużo, za dużo, nikt tyle nie potrzebuje, ale jednak nie tysiące.
PS. Ja bym się takim czymś nawet nie chwalił, bo liczba jest absurdalna. To znaczy, że albo coś tu śmierdzi, albo nie za ładnie pachnie.
17000? To strasznie mało.
20 postaci, z których każda dostaje jedną linijkę tekstu typu: "Mietek przeżył i wyprowadził sie na wieś"/"Mietek zginął w ostatecznym starciu poświęcając życie dla drużyny" generuje ponad 100 000 zakończeń.
większość starych gier RPG typu Baldurs Gate miało na końcu podsumowanie : np. co się stało z naszymi towarzyszami potem (niektórzy mogli też nie przeżyć), takie podsumowanie jeśli dotyczyło by np. 6 lokacji które mogłyby mieć na końcu dwa różne stany + 9 towarzyszy którzy mogli by mieć na końcu dwa różne stany daje nam ile różnych kombinacji ? Uzyskanie takiego wyniku jak 17K czy nawet 100K różnych kombinacji końcowego podsumowania wbrew pozorom to nie jest nic wielkiego. Co więcej nie wymaga to absolutnie napisania 17K różnych filmów podsumowujących wystarczy nakręcić po dwa dla danego wyboru. BG2 miał takich kombinacji na koniec ile ? kto zgadnie ten dostanie marchewkę :)