Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Deweloper sam stworzył najważniejszy mod do Jagged Alliance 3, który pokazuje szanse na trafienie

16.07.2023 09:21
1
1
CzyCieBoli
20
Konsul

Bo to specjalnie nie dodali. Acz uważam że mogli dać jako opcjonalnie do wybory w grze.

16.07.2023 13:22
Persecuted
2
3
odpowiedz
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

Trochę nie rozumiem argumentacji, że gra zmieni się w logiczną, bo gracz pozna informację, która normalnie jest ukryta (ale jak najbardziej istnieje w kontekście mechaniki gry).

Inna rzecz, że jestem zaskoczony faktem, że za szansę na trafienie nadal odpowiada liczba wyrażono procentowo. Sądziłem, że ukrycie tego elementu wiąże się po prostu z tym, że twórcy bardziej dowolnie manipulują szansą na trafienie, pozwalając graczowi uniknąć frustrujących sytuacji, w których liczba pokazuje np. 99%, a postać i tak chybia.

Ja bym to zrobił tak, że gracz przed oddaniem strzału widzi jedynie 3 możliwości:
- Zielona, trafienie gwarantowane (100%).
- Żółta, trafienie niepewne ale wysoce prawdopodobne (szansa zaczyna się sztywno od 70%, do czego doliczamy jeszcze czynnik odległości od celu, różnicę wysokości, rodzaj broni itd., a także modyfikatory wynikające z ustawień gry i cech najemnika),
- Czerwona, trafienie niepewne, mało prawdopodobne (jak wyżej, tylko szansa podstawowa wynosi 40%).

Dzięki temu gra dawałaby graczowi wystarczająco dużo informacji, ale bez denerwująco nieprzewidywalnych "cyferek".

post wyedytowany przez Persecuted 2023-07-16 13:28:50
17.07.2023 10:57
Miodowy
3
1
odpowiedz
Miodowy
96
Nigdy nie był młody

"...tworzył najważniejszy mod do Jagged Alliance 3..."
Najważniejszy? Dla kogo? Dla starych grzybów jak ja to tylko ułatwiacz i psuj klimatu.

17.07.2023 15:25
4
odpowiedz
Jaya
62
Generał

Pewnie nie zainstaluję tego mod'a, ale będę musiał się przekonać czy mechaniki pozwalają na wyłaczanie interfejsu.

Można by wszystkie statystyki powyłączać dla immersji, ale w pewnym momencie dojdzie do tego, że trzeba będzie zrobić z turowej gry Wildlandsa z systemem gore lepszym niż w Dead Island 2 i Far Cry.

Dajmy np. bieganie na koniec tury. Widać po grach bywa tak kłopotliwe, że prawie zawsze postać się zatrzymuje na koniec tury. Można by chyba dać smugę głównie i dziwną pozę przeciwnika, aby było czytelne strzelanie do ruszającego się przeciwnika.

Może tylko w Battletech tą kojarzę jakieś bieganie (choć nie znoszę wizualizacji tego biegania i statystyk, wynikających z biegania)

Brak wskaźnika HP też może być dużym problemem. Da się,... ale najlepiej gdy widać, że przeciwnik kuleje, odlatuje z bólu, dziwnie patrzy, dziwnie krzyczy,... czasem tekst/czy % to jedyne wyjście (jakoś mi się Postal też skojarzył w tym momencie)

post wyedytowany przez Jaya 2023-07-17 15:27:26
17.07.2023 15:31
5
odpowiedz
Jerry_D
64
Senator

Szczerze mówiąc nie widzę konieczności używania tego moda. W zasadzie wszystkie niezbędne informacje zapewnia podejście zdroworozsądkowe.

Mój wytrenowany najemnik leży, wygodnie opierając broń dla lepszej stabilności, ma precyzyjny karabin, a wróg znajduje się w zasięgu skutecznym broni i niczego nieświadomy, stojąc w miejscy pali sobie papierosa? Moje szanse na trafienie są bardzo wysokie.

Mój niedoświadczony w posługiwaniu się bronią najemnik stoi mierząc do przeciwnika znajdującego się na granicy zasięgu skuteczności broni i mierzy tylko w wystający zza osłony czubek głowy? Moje szanse są bardzo niskie.

Przeciwnik postawił zasłonę dymną i mój najemnik próbuje strzelać w kierunku przeciwnika, którego sam nie widzi, ale polega na wskazówkach kolegi, który ma cel w polu widzenia? Strzelam na ślepo, mogąc trafić jedynie fuksem i jedyne, co w tym przypadku mogę sensownie zrobić, to walnąć serią, żeby przydusić przeciwnika ogniem i zmienić pozycję tego najemnika na korzystniejszą, albo ułatwić reszcie atak.

Mój najemnik jest uzbrojony w pistolet i zauważył wroga z karabinem wyborowym, znajdującego się poza zasięgiem skutecznego strzały? Próba ataku to samobójstwo, trzeba na gwałt szukać dobrej osłony albo postawić zasłonę dymną i wycofać się pod jej osłoną.

To jest taktyka taka, jaką stosuje dowódca oddziału na polu walki. Bierzesz wszystko co wiesz o swoich ludziach, sprzęcie i sytuacji taktycznej, robisz rachunek potencjalnych zysków i strat i wybierasz reakcję, która wydaje się w danych okolicznościach najlepsza, w oparciu o twoją wiedzę, zdrowy rozsądek i wyszkolenie. Żadnych cyferek wskazujących jaki masz procent powodzenia.

I jest też taktyka bardziej logiczna, a może raczej optymalizacyjna, gdzie widzisz procenty i podejmujesz działania, żeby uzyskać jak największe prawdopodobieństwo sukcesu. Nie twierdzę, że ta mechanika jest zła. Jest absolutnie w porządku. Grałem tak w niejedną grę i nie narzekam. Jednak mnie osobiście bardziej pasuje podejście intuicyjne, szczególnie w kolejnej części serii JA, która właśnie z tego rozwiązania jest znana.

Wiadomość Deweloper sam stworzył najważniejszy mod do Jagged Alliance 3, który pokazuje szanse na trafienie