Wymagania sprzętowe Ratchet & Clank: Rift Apart na PC nie takie straszne, jak można sądzić [Aktualizacja]
A tak było w 2020 roku:
„Ratchet and Clank: Rift Apart is a game that utilizes dimensions and dimensional rifts, and that would not have been possible without the SSD of the PlayStation 5”.
Niby nie, a jednak tak.
spoiler start
Do 1440p 60 FPS trzeba lepszego PC niż PS5, które w trybie 60 FPS odpala grę bez problemu w 1800p.
Konsola też odpala grę, w trybie 4K 30 FPS RT (ze spadkiem do ~1800p) w takim trybie ponownie trzeba mocniejszego PC od PS5.
Do tego Nixxes bardzo poleca nam korzystanie z DLSS i FSR przez co zamiast grać w 1440p będziemy grać w 1080p. ;)
spoiler stop
Prawilnie przypominam, że gry o pajączkach na PC nadal nie wiedzą, co to i jak korzystać z HT i SMT.
Gra będzie działać na HDDkach, nie trzeba mocnego SSD ;) Czyli kojejny marketingowy bełkot się okazał ściemą. Sama gra bardzo fajna, jak ktoś lubi takie gry to jest to pozycja która śmiało można kupować (but remember - no preorders).
Najlepsze że na ppe uwierzyli w ten bełkot XD
Bo ludzie nie ogarniają tego, dlatego jest taka duża dezinformacja. Szybki dysk jest potrzebny, ale sam on nic nie da, gdyby nie oprogramowanie, które tym zarządza.
Ludzie nie wiedzą czym to uruchamianie szybkie jest, dlatego często głupoty gadają :)
W takim Ratchecie będąc na pulpicie konsoli od razu mogę uruchomić dany rozdział, bez uruchamiania gry, patrzenia na ekrany ładowania, ekrany twórców, menu główne, menu wyboru poziomu itd. Od razu z pulpitu wskoczyć do gry.
Niestety twórcy gier aż tak chętnie nie chcą tego implementować , bo to jednak od nich zależy, czy udostępnią tę technologię u siebie. Uruchamianie takiego Wiedźmina 3, gdzie od razu klikam na save z pozycji pulpitu, to fajna opcja, bo nie musze tracić kilkunastu sekund na uruchamianie samej gry.
to po prostu możliwość wczytania/kontynuowania gry z poziomu pulpitu, bez konieczności uruchamiania gry.
Do 1440p 60 FPS trzeba lepszego PC niż PS5, które w trybie 60 FPS odpala grę bez problemu w 1800p.
Konsola też odpala grę, w trybie 4K 30 FPS RT (ze spadkiem do ~1800p) w takim trybie ponownie trzeba mocniejszego PC od PS5.
No tak, bo przecież ustawienia ULTRA PC równają się tym z konsoli
A natywne 4k 60fps ULTRA Pc równa się też temu co na konsoli
Choć jednak nie XD
Do tego lepsza jakość Ray Tracingu i nie tylko RT reflections jak na konsoli (przemieszany z ssr lol) ale też RT reflections
A RT w tej grze na PS5 jest pełny czy ma też swoje ograniczenia? Kiedyś czytałem, że tylko postacie głównych bohaterów są w pełnym RT a cała reszta bazuje na screen space reflections.
Na PS5 jest jedynie ray tracing for reflections.
Wydanie na PC będzie naturalnie bogatsze pod tym względem.
The PC version of Ratchet & Clank: Rift Apart features ray-traced reflections with a variety of quality levels to choose from and newly added ray-traced shadows for natural light in outdoor areas
Szkoda, że rynek PC a konkretnie sprzęt, jest tak zróżnicowany. Przez to ciężko nowe technologie na nim wprowadzać. Mnie osobiście brakuje na PC tej funkcji błyskawicznego odpalania gier, jaka jest na PS5. Co z tego, że mam porównywalnie szybki dysk jak na PS, jak żaden lanczer nie oferuje szybkiego uruchamiania.
Sony mogłoby wypuścić swój lanczer i w nim przenieść tę technologię.
Gdy odpala się któryś raz już daną grę, to bezsens oglądać po raz enty, plansze twórców, loga, menu główne, menu do wczytywania zapisu, sam ekran ładowania itd.
Fajne jest to w PS5, że od razu po kliknięciu grę przenosi nas do świata gry, a nie, że musimy przechodzić ten rytuał przeklikiwania się, zanim zagramy.
Do platformówek takich jak Ratchet czy ogólnie gier, gdzie mamy wiele poziomów/rozdziałów, a chcemy sobie ograć jakiś konkretny, to rozwiązanie jest genialne, bo od razu bez uruchamiania gry, możemy wskoczyć do danego rozdziału.
Niestety na PC będzie trzeba uruchomić grę, przeklikać plansze, menu, wyszukać konkretny rozdział i dopiero wczytać rozgrywkę.
Na PS5 od razu z pulpitu konsoli mogę wskoczyć do dowolnego rozdziału.
Może kiedyś się doczekamy tej technologii i na PC.
Na początku lat 2000 popularne były mody właśnie likwidujące wszelkie plansze początkowe itp, tak by po kliknięciu ikonkę od razu wyświetlało się menu. To taka delikatna namiastka tego co jest na PS.
Faktycznie, to co oferuje ps5 to namiastka quick resume na xboxach a na Pc mamy mody. Mamy też direct storage, dzieki czemu gry ładują się szybciej niż na ps5 i to nawet na wolniejszych ssd.
Ważne, że próbowałeś
eot
Moim zdaniem lepsze niż wszelkie ficzery z xboxa, bo jest szybsze. Na PC nawet czegoś takiego nie ma za pomocą modów. Na xboxie żeby przeskoczyć do drugiej gry, musisz ją najpierw uruchomić, by ta była w tle. Na PS nie musisz w ogóle gry uruchamiać. Klikasz na ikonkę i od razu jesteś w świecie gry-sterujesz np. Ratchetem, od razu grając w poziom, który kinąłeś na pulpicie.
Na PC mody jedynie usuwają początkowe plansze - nie znalazłem moda dającego ikonkę zapisu gry, która możemy umieścić na pulpicie, by bez uruchamiania samej gery od razu wczytywać zapis.
Szkoda tylko, że tak mało gier na PS to wspiera, bo to fajna rzecz.
Ale odpalanie gry i od razu granie bez kolejnego loadingu przy wybieraniu opcje continue jest dostępne w wielu grach od wielu lat. To nie zależy od launchera czy ps5. Takie coś było np. W prototype czy the witness, chyba też the crew i wielu innych
To się tak wydaje że nie duże w 1080p mamy podane ustawienia średnie a tam podany jest RTX2060 karta ciutke lepsza od GTX1070 więc jak na średnie ustawienia w 1080p to wymagania dość wysokie.
"RTX2060 karta ciutke lepsza od GTX1070" ciutkę lepsza? 2060 jest 25% wydajniejsza od 1070. A jak włączymy DLSS który to będzie obecny w nowym Ratchetcie 1070 nie ma już nawet podjazdu. Zobaczymy jak te wymagania będą wyglądać gdy gra będzie już dostępna.
A tak było w 2020 roku:
„Ratchet and Clank: Rift Apart is a game that utilizes dimensions and dimensional rifts, and that would not have been possible without the SSD of the PlayStation 5”.
Gra będzie działać na HDDkach, nie trzeba mocnego SSD ;) Czyli kojejny marketingowy bełkot się okazał ściemą.
Dodam to dla ciekawostki:
Studia Insomniac Games oraz Nixxes opublikowali wymagania sprzętowe gry Ratchet & Clank: Rift Apart. Gra jako pierwsza wykorzysta technologię DirectStorage w wersji 1.2 z dekompresją danych na GPU.
Ratchet & Clank: Rift Apart to kolejna gra, która skorzysta z technologii DirectStorage, jednak w tym wypadku mowa o najnowszej wersji 1.2. Umożliwia ona otwierać pliki w trybie buforowanym, co przyda się wolniejszym dyskom HDD. W ten sposób twórcy gier mogą poniekąd maskować niższą wydajność HDD względem SSD w kontekście przenoszenia danych bezpośrednio do GPU. Prawdopodobnie to wykorzystanie DirectStorage 1.2 pozwoliło na wprowadzenie w minimalnych wymaganiach sprzętowych dysków HDD, choć Ratchet & Clank: Rift Apart był projektowany z myślą o SSD (a przynajmniej tak deklarują twórcy).
To wiele wyjaśnia. Dobrze, że mamy alternatywne rozwiązanie dla PC.
„Ratchet and Clank: Rift Apart is a game that utilizes dimensions and dimensional rifts, and that would not have been possible without the SSD of the PlayStation 5”.
Dział marketingu Sony jest taki, jaki jest. Też pisali, że gry exclusive nigdy nie wyjdą na PC. ;P
Wyglada na to ze oni sami nie wierzyli w ta generacje konsoli skoro ja tak wachlowali osiagnieciem technologicznym, niech ginie.
Jak to? Gra, która nie powstałaby gdy nie potęga SSD, będzie działać na HDD? Co to się stało?