Salut!
Myślę nad zakupem kierownicy Logitech G920 do xboxa i mam jedno pytanie. Czy są jakieś sterowniki do tej kierownicy gdy gram na xboxie? Wiem, że na PC są ustawienia kierownicy (dołączone zdjęcie- link poniżej). Są też takie sterowniki/ustawienia kierownicy na xboxie? Czy pozostaje ustawianie jej tylko z poziomu gry?
W każdej grze można ustawić promień skrętu kierownicy? Czułość pedałów? Itp.
Jezeli tylko gra na to pozwala, to tak.
Może ktoś grał i zna odpowiedż na moje pytania.
Czy w tych grach można zmieniać promień skretu? Są jakieś ustawienia kierownicy?
- AC Competizione
- Dirt Rally 2.0
- F1 2023
- Forza Horizon 4/5
AC Competizione, Dirt Rally 2.0 oraz F1 2023 maja opcje kalibracji kierownicy, wiec na pewno bedziesz w stanie ustawic ja sobie tak, zeby tobie pasowalo. Co do Forzy Horizon nie wiem, bo gralem wylacznie na padzie.
Jeszcze mam pytanie. Czy w tych grach w ustawieniach w grze można regulować siłe FFB i czułość pedałow?
Jeśli ktoś ma tu tę kierownicę to może jest w stanie odpowiedzieć mi, czy podczas szybkich ruchów są jakieś zgrzyty zębatek? Czytałem, że u niektórych się to zdarza. Trzeba naprawde mocno przegiąć by taki zgrzyt/przeskok sie pojawił?
FFB w tej kierownicy bardzo glosno pracuje. Obejrzyj sobie...
https://www.youtube.com/watch?v=c1MNxVs0jtU
Nowa czy stara, nie ma znaczenia. FFB oparty na mechanizmie zebatkowym tak dziala. Jedni mowia, ze to w ogole nie przeszkadza. Drudzy, ze nie przeszkadza, ale polecaja granie w sluchawkach. Trzeci (w tym ja) mowia, ze jest to na tyle glosne, ze nie idzie sie przyzwyczaic, a sluchawki nie pomagaja. Osobiscie podczas zabawy odnosilem wrazenie, ze wszystko ma sie za chwile rozsypac.
Film powyzej idealnie pokazuje, jak glosny jest FFB przy minimalnych nierownosciach na torze. Nie wyobrazam sobie gry w jakis tytul typu Offroad.
czy podczas szybkich ruchów są jakieś zgrzyty zębatek? Czytałem, że u niektórych się to zdarza. Trzeba naprawde mocno przegiąć by taki zgrzyt/przeskok sie pojawił?
Nigdy nie miałem przeskoku na zębach, a momentami potrafię dość mocno kierę molestować. Nie wiem jak nieumiejętnie trzeba się posługiwać kierownicą żeby coś gdzieś przeskoczyło, bo ja nie widzę takiej fizycznej możliwości
Jeżeli chodzi o film, to nie mam bladego pojęcia w którym miejscu był ustawiony mikrofon, ale całe nagranie wydaje mi się jednak przesadzone. Owszem, G29/920 są głośne, ale kuźwa nie aż tak! Idąc nomenklaturą Goozysa ja jestem w obozie tych którym to nie przeszkadza, nawet jak nie używam słuchawek. Zwyczajnie jestem skoncentrowany na jeździe i dźwiękach dochodzących z głośników, tak że chrobotania kierownicy w zasadzie nie słyszę. No chyba że mówimy o ETS2/ATS, ale tam nie ma aż tylu okazji do poważniejszego uruchomienia FF. No i najazdu sąsiadów narzekających na odgłosy młota pneumatycznego też nigdy nie miałem :P
Osobiscie podczas zabawy odnosilem wrazenie, ze wszystko ma sie za chwile rozsypac.
Ja tak miałem na samym początku jak kupiłem Driving Force GT - swoją drogą genialna kierownica biorąc pod uwagę przedział cenowy. Później już się przyzwyczaiłem, tak że po zakupie G29 już nie miałem obaw że się coś zaraz połamie.
Nie wyobrazam sobie gry w jakis tytul typu Offroad.
Sporo grałem w różne Dirt-y i WRC i jak wyżej, odgłosy kiery nie robiły na mnie wrażenia.
Oczywiście wszystko co powyżej, zostało napisane z perspektywy osoby na ten moment mieszkającej w pojedynkę, a kiedy jeszcze mieszkałem z rodzicami, podczas gry miałem zamknięte drzwi do pokoju. Zdaję sobie jednak sprawę z faktu, że gdyby oprócz mnie w pomieszczeniu była jeszcze jakaś osoba przykładowo czytająca książkę, mogłoby to jej przeszkadzać.
Na pewno mikrofon jest ustawiony blisko bazy, stad tak glosno i wyraznie slychac prace FFB, bo zapewne ten film powstal w celu zeby ogolnie zobrazowac ten problem. Z wlasnego doswiadczenia jednak wiem, ze malo sie to rozni od tego, co osobiscie zaobserwowalem. Jest pelno filmow na YT pokazujacych, jak glosno ten system pracuje. Sa filmy, gdzie mikrofon wisi nad streamerem lub stoi na kokpicie w sasiedztwie kierownicy. Wszedzie slychac to charakterystyczne chrobotanie. Moge wiele dobrego napisac o kierownicach Logitech, bo sa rewelacyjnie wykonane, diabelnie precyzyjne, kalibracja to dziecinna zbawa, no ale... :)
No pewnie że słychać chrobotanie, ten typ już tak ma i nie trzeba mi tego tłumaczyć, bo mam z tym do czynienia na co dzień :) Ale oglądając ten film można dojść do wniosku że kiera tak przeraźliwie hałasuje, że zagłusza dźwięki z gry, piętro wyżej dzieci się budzą, a okoliczne sejsmografy rejestrują wstrząsy ;)
Tak jak napisałem wcześniej, fakt że ten model jest głośny, ale nie aż tak katastrofalnie, jak to sugeruje załączone nagranie :)
A Logitech G923 wersja na xboxa też tak ma? Jest tam już ulepszony FFB i dzwięk ten dalej występuje? Wie może ktoś coś na temat tej kierownicy?
Mechanizm FF jest nadal ten sam, cały czas oparty na zębatkach, więc będzie w zasadzie to samo. To ulepszenie force feedbacku o którym piszesz, polega na zwiększeniu częstotliwości obliczeń wykorzystywanych do generowania sił, a w niektórych grach do wspomnianych obliczeń wykorzystywany jest silnik fizyczny gry. To ma spowodować że FF będzie jeszcze bardziej precyzyjny i responsywny, co jednak nie zmienia faktu, że w środku samej kierownicy nadal wykorzystywany jest stary mechanizm zębatkowy.
Jezeli nie ogranicza cie budzet, to lepszym rozwiazaniem bedzie Thrustmaster T300RS lub T300RS GT Edition.
A wiesz, ze nie wiedzialem? Sprawdzilem z ciekawosci i faktycznie, zeby podlaczyc T300 do klocka, to trzeba jakiegos huba uzywac.
Wiec w sumie sprawa zalatwila sie sama :)
A więc Logitech G920 to najrozsądniejszy wybór jeśli chodzi o kierownicę do Xboxa? Czy jeszcze może coś polecisz do ok. 1tyś?
Mimo mojej osobistej awersji do kierownic tego producenta, to tak, uwazam G920 za rozsadny wybor. Czy najrozsadniejszy, to juz musi wypowiedziec sie
Mam do was Panowie jeszcze jedno pytanie. Jak to jest z tym sprzęgłem w grach? Skoro AC to symulator to w teorii sprzęgło chyba odgrywa jakąś role? Ciekawi mnie działanie tego sprzęgła, co jeśli podczas ruszania się za szybko puści a za mało da się gazu? Auto zgaśnie, zacznie szarpać? I jak to też wygląda w FH4?
W FH4 nigdy sprzęgła nie używałem, więc się nie wypowiem. W AC teoretycznie można zdławić silnik, ale nie jest to super realistyczne, bo po dodaniu gazu automatycznie z powrotem odpali - chociaż tutaj jacyś weterani AC musieliby się jeszcze wypowiedzieć, czy da się jakoś pobawić ustawieniami gry żeby coś z tym zrobić. Z drugiej strony w ETS2/ATS sprzęgłem musisz operować tak jak w prawdziwym samochodzie, co jest dość ciekawym wyzwaniem podczas ruszania pod górkę z ciężkim towarem :)
A na koniec ciekawostka odnośnie NFS Pro Street - to chyba jedyny Need For Speed w którym sprzęgło faktycznie ma znaczenie. Podczas zmiany biegu samochód nie przyspiesza, a wręcz przeciwnie, zwalnia, tak jak to powinno wyglądać. Odkryłem, że używając sprzęgła samemu (po włączeniu odpowiedniej opcji w ustawieniach) da się zmieniać biegi dużo szybciej, tzn. czas "wciśniętego sprzęgła" jest o wiele krótszy, niż używając automatycznej skrzyni, czy ręcznej ale bez manualnego sprzęgła. A to potrafi dać całkiem konkretną przewagę nad rywalami i zaoszczędzić ładnych parę dziesiątych sekundy na okrążeniu. Mała rzecz a cieszy ;)
Jeśli się nie mylę, to AC (albo to Project Cars) to jedyny symulator, w którym samochód gaśnie, jeśli się przy ruszaniu nie użyje sprzęgła, nawet mając półautomat.
Jezdze w AC na manualu ze sprzeglem, ale jeszcze nigdy silnik mi nie zgasl. Przy ruszaniu bez sprzegla troszke szarpnie samochodem i tyle. Zmiana biegow bez sprzegla tez jest mozliwa i widac tylko, jak szaleje licznik RMP.
Via Tenor
Cofam co napisalem wyzej. Dzisiaj pierwszy raz odkad gram w AC, zgasl silnik.
Przypomnij sobie która to była gra bo to dość ważne dla mnie. Project Cars raczej grać nie będę. ;)
W trakcie kalibracji urzadzenia bedziesz mogl okreslic promien skretu, ktory cie interesuje.
No wiem, ze na iXie :)
Na konsoli nie masz mozliwosci skorzystania z G Hub, wiec pozostaje tobie kalibracja urzadzenia w grze, ktora jest podstawa do poprawnego ustawienia kierownicy. No i dziwne by bylo, gdyby tej mozliwosci na konsoli nie bylo. Ale niech sie wypowie jeszcze ktos, kto ma konsole i te gre.
Ale teraz tak sobie szukam na Internetach i widze, ze w tej grze na konsoli chyba nie ma opcji kalibracji kierownicy. Jestem w glebokim szoku!
W tej grze... Assetto Corsa? Pozostaje mi grać na ustawieniach jakie beda odgórne?
Chyba oto chodzi, bo jest mozliwosc ustawienia promienia skretu itd. Na PC wyglada to troche inaczej i mozna jeszcze dodakowo skonfigurowac pedaly oraz shifter, jezeli takowy sie posiada. Ale jezeli na klocku sa takie ustawienia jak powyzej, to bardzo dobrze.
Jeżeli to jest z XBOXa to wlasnie o to mi chodziło.
Głównie o promień skrętu i czułość FFB.
Dzięki wielkie!
nvm
Sorry że tak dociekam no ale... nie chce mieć później niemiłej niespodzianki ;)
To że można ustawić promień skrętu to juz wiemy, ale jaka została zastosowana mechanika?
Wiem że z poziomu G HUBA ustawienie promienia skrętu wygląda w taki sposób, że zostaje aktywowana blokada elektroniczno/mechaniczna dzięki której nie można przekroczyć danego premienia. Np ustawi się na 600° to kierownica sie zatrzyma na 600°.
A jak to się ma w przypadku ustawień z gry? Jest też taka blokada?
Nie mam pojęcia. W sumie skręt większy niż 90 przydaje się chyba tylko do driftu i jakiegoś Euro Truck Simulator?
Ja co prawda mam T300RS GT, ale jezeli w grze ogranicze promien skretu np. z 1080 do 540, to kierownica blokuje sie w ten sam sposob, jak przy ustawieniach z menedzera. Zakladam, ze G920 bedzie tak samo sie zachowywalo. Dziwie sie, ze
W sumie skręt większy niż 90 przydaje się chyba tylko do driftu i jakiegoś Euro Truck Simulator?
Tak z ciekawosci zapytam... Grasz w ACC ze skretem 90 stopni?
Mam ustawiony skręt na 900 stopni, w niektórych autach typu Porsche 800. Są auta wiedziałem gdzie się ustawia nawet 420. Chodziło mi bardziej że jak się ścigasz to rzadko kiedy przekraczasz te 90.
PS. Pamiętasz jak online się ścigaliśmy w Moto GP 08 albo któreś starsze? ;)
W Logitech blokada jest oparta na mechanizmie, a to oznacza, ze po ustawieniu np. 600 stopni nie jestes w stanie dalej przekrecic kola, a przynajmniej tak powinno to zadzialac.
Uff... po tym, jak napisales o tych 90 stopniach, to przyzanam, ze bylem mocno zmieszany i probowalem sobie wyobrazic, jak by to mialo wygladac. Po prostu zle zrozumialem... :)
A co do MotoGP, to bylo to lata swietlne temu, wiec nie pamietam z kim sie wtedy scigalem. A jezeli juz, to na pewno bylo to MotoGP '08, bo od tej czesci zaczalem moja przygode z ta seria.
Obecnie w wolnych chwilach gram w MotoGP 17 i trochę liznąłem 18. Posiadam tez 19 oraz 20, których w ogóle jeszcze nie uruchomiłem. Wiec trudno mi tutaj cos wiecej napisac w kwestii polecenia. Przez moment pogralem tez w MotoGP 23 i wygladlo to calkiem sensownie. Na tyle na ile moglem ocenic model jazdy, to chyba nie odbiegał za bardzo od tego w RIDE 4. Graficznie, bajka... Czytając jednak opinię graczy odnośnie ostatnich części, to chyba mało co się w tej serii zmienia. No i w sumie nie dziwie się, bo jak to sie zwyklo mowic, ciężko wymyślić koło na nowo. Czy warto zainwestować swój czas i pieniądze? Hmmm... Dla osoby, która nigdy nie grała, seria MotoGP może być źródłem fajnej zabawy. Ja osobiscie jednak czuje mocne zmęczenie tematem. Nie czuję już tego dreszczyku emocji podczas zabawy i prawdopodobnie 17 będzie moja ostatnia częścią w którą zagram od początku do końca.
Swoją drogą jak oceniacie AC/ACC? Czuć że jest to gra czy fizyka jest na tak wysokim poziomie, że czuje się jakby autentycznie kierowało się realnym samochodem?
Fizyka w obu grach oparta jest o dane telemetryczne, wiec mozna zalozyc, ze samochody w grze zachowuja sie jak prawdziwe. Ciezko mi jednak to w jakis sposob zweryfikowac, bo nie mam w garazu zadnego Ferrari ani Porsche. Prywatnie posiadam Lancera Evo X i jeszcze nie znalazlem modu, ktory chociazby w polowie zblizyl sie do tego, jak zachowuje sie moj samochod w trakcie szybkiej jazdy na torze. A mialem okazje pojezdzic sobie na Sachsenring i Oschersleben. W Internetach pisza, ze niby ACC to na chwile obecna krol krolow wsrod symulacji. Pisza tez, ze Automobilista 2 lub rFactor 2 czy iRacing. Ile gier, tylu graczy i tyle opinii. Verstappen sciga sie w iRacing i gdzies tam kiedys wypowiadal sie, ze blisko tej grze do symulatora z prawdziwego zdarzenia. Ile w tym prawdy, a ile marketingu, nie wiem...
Natomiast co do Assetto Corsa, to mam ponad 460 godzin za soba. Bawie sie rewelacyjnie. Model jazdy jest tak bardzo sugestywny, iz jestem w stawie uwierzyc, ze wlasnie tak prowadzi sie te wszystkie samochody. I jak wspomnial nizej
Z X'em jest taki problem że jest tylko właśnie AC/ACC i FH Motorsport o ile tą drugą można nazwać symulatorem. Pewnie jakieś zacięcie ma, nie wiem nigdy nie grałem.
Generalnie przez pandemię w świecie sim racingu pojawiło się wielu prawdziwych kierowców ( w sensie takich którzy jeżdżą na codzień w prawdziwych seriach wyścigowych) i wielu dalej zostało. Jednocześnie oczywiście ścigając się w realu.
Bez dwóch zdań jeżeli chcesz po prostu się dobrze bawić, nie budować jakiejś filozofii wokół tego to kierownica i masz tysiące godzin z głowy.
Aha, za wczasu przemyśl swój setup (biurko czy stand) bo ja musiałem kilka rzeczy przemyśleć o których za wczasu nie pomyślałem (choćby jak skutecznie unieruchomić krzesło czy baze z pedałami).
W AC nie grałem. W ACC totalnie wsiąkłem. Na padzie spędziłem chyba z 240h, to na kierownicy na pewno podwoję wynik...
że czuje się jakby autentycznie kierowało się realnym samochodem? jak sobie dowalisz odpowiedni rig to pewnie tak. Ja się po prostu dobrze bawię.
Stałem się nareszcie posiadaczem G920 :D
Dziękuję wszystkim za wszelakie odpowiedzi. Jak będę miał jeszcze jakieś pytania to z chęcią przyjdę tu jeszcze raz. Do zobaczenia na torze!
Via Tenor
Zycze tysiacy przejechanych kilometrow :)