Współpraca AMD i Bethesdy przy Starfieldzie nie podoba się wielu fanom
Jak już musicie nas dręczyć tymi reditowymi pierdołami, to moglibyście przynajmniej samodzielnie przetłumaczyć te komentarze? Na serio, to się tak ciężko czyta jak ogląda reżyserowane gameplaye z co-opa na prezentacjach.
GOL wrzuca wynurzenia losowych atencjuszy z Twittera, bo nie ma o czym pisać xD
Kiedy komentarze ze stron porno, panie redaktorze?
Pomijając tweety w wiadomości masz przytoczoną ocenę społeczności filmu zapowiadającego na kanale ytube firmy AMD, jedną wypowiedź z naszego forum i jedną z zachodu (reddit). Jeżeli uważasz, że to mało, to podeślij te strony porno z jakich korzystasz na co dzień. Zobaczmy co da się zrobić.
kakaokangurekkaoand2mothersfromyourokolica.cum a na serio to dobrze że jest protest. mam kartę która pozwala na dlss to czemu mam się zniżać do czegoś co jakościowo nie wypada tak dobrze. Do tego korzystam z dlaa 90% skalowanie co wychodzi klatkowo i jakościowo wgl good przymniaq.
Lepiej mi powiedz, kiedy przestaniecie artykuły o filmach i serialach pchać do RSS GryOnline.
Zdziwiłbym się gdyby takiej współpracy by nie było, skoro gra ma promować xboxa, w którym siedzą podzespoły amd, i chcą wykorzystać ich technologię.
Ładnie sobie wychowali społeczność, bez rozmydlaczy i sztucznych fps jak żyć?
A FSR nie dziala przypadkiem rowniez z kartami Nvidii? Bo w przeciwienstwie do DLSS to technologia ekskluzywna dla ich kart...
Działa ale zazwyczaj gorzej od DLSS i nie oferuje frame generation. Więc jak ktoś ma RTX to traci sporo a jak ma RTX 4000 to traci jeszcze więcej.
FSR działa, ale niestety obecna wersja nie ma startu do DLSS.
Nie chodzi o ilość zyskanych klatek, bo tutaj jest totalny remis (mowa oczywiście tylko o DLSS2 vs FSR, bez nowinek z DLSS3), tylko o jakość obrazu, gdzie obraz z DLSS nigdy nie przegrywa z FSR i zazwyczaj wygląda znacznie lepiej. Nie mówiąc o "perełkach" pokroju Control, gdzie obraz z DLSS wyglądał lepiej, niż natywna rozdzielczość 4K, bo deweloperzy ewidentnie coś spieprzyli w teksturach.
Na dowód chociażby HU, który zrobił testy w 26 grach, porównując jakość obrazu między DLSS a FSR (a HU jest raczej uznawany za fanbojów AMD niż NVIDII, która wręcz w pewnym momencie stwierdziła, że nie warto im posyłać kart graficznych do recenzji).
https://www.youtube.com/watch?v=1WM_w7TBbj0
micin3
Tak DLSS jest lepsza techniką jednak to co piszesz to trochę manipulacja zobacz trochę i poczytaj gościu mówił że niektórych przypadkach wynik jakości jest taki sam jak na DLSS co i tak jak na technikę która nie wymaga specjalnych rdzeni to upokorzenie dla NVIDIA
Ja oglądając na TV 4K w większości przypadków nie odróżniam praktycznie żadnej różnicy i żeby to zobaczy trzeba stanąć i się dobrze przyglądnąć
I teraz jak wyjdzie FSR3.0 ciekawe z jakiej techniki będą korzysta osoby mające karty Rtx3060 które no już powoli na wysokich nie dają rady zwłaszcza w 1440p
A przypominam że to najpopularniejsza karta Steam, a RTX4000 to niewypały cenowe które zyskają popularność za 2-3 lata po premierze RTX5000
DLSS natomiast pokonuje najbardziej w 1080p bo wtedy jest najbardziej ogromna strata i wtedy technika FSR wygląda blado.
Co niby w mojej wypowiedzi jest manipulacją?
DLSS jest lepszy od FSR, i to jest fakt.
Jest lepszy, bo jest sprzętowo wspomagany - coś, co ciężko konkurencji przeskoczyć (przynajmniej obecnie).
Nie obchodzi mnie gdybanie i co będzie, jak FSR3 wyjdzie - nie jestem jasnowidzem, a promocyjny bełkot AMD lata mi koło nosa.
To, że ty nie widzisz różnicy, nie znaczy, że jej nie ma - kwestia grafiki i wygładzania nie jest widzimisiem nikogo, tylko może zostać dokładnie zmierzona.
Ale w którym momencie stwierdzam, że jakość to "wszystko"? Stwierdziłem po prostu, że obecnie DLSS jest obiektywnie lepszą metodą upscalingu i nie ma żadnego powodu używać FSR, jeżeli karta obsługuję DLSS. Przykład z Hogwarts jest chybiony, bo użytkownik RTX3060 używa DLSS a nie FSR, bo DLSS3 to DLSS2 z dwoma dodatkowymi bajerami i DLSS3 nie blokuje używania DLSS2 - użytkownik RTX3060 używa tylko DLSS2, bez FG. Lepszym przykładem jest najnowszy Jedi, który ma tylko FSR - i w którym to FSR (przynajmniej na premierze) zostało zaimplementowane fatalnie, robiąc z gry mydło.
Co do Hogwarts Legacy, to wspominałem o tym, jak to było na premierę. Wówczas użytkownik RTX 3000 nie mógł korzystać z DLSS, tylko z FSR. Nie miał takiej opcji po prostu.
O czym ty w ogóle piszesz? Na premierze można było używać DLSS na każdej karcie RTX3XXX od momentu premiery. DLSS3 nie jest osobnym DLSS. Implementacja DLSS3 WYMAGA implementacji DLSS2, użytkownicy RTX3XXX po prostu nie mogli włączyć Frame Generatora (DLSS3), upscaling (DLSS2) działał normalnie.
deweloper gry w pierwszej kolejności wybierze raczej rozwiązanie, które zadziała na wszystkim. Dodanie czegoś dla węższej grupy odbiorców rozważa się zapewne dopiero wtedy, gdy ktoś jest skłonny to dofinansować. :)
Co to za fikołek mentalny? W którym momencie w ogóle napomknąłem o temacie opłacalności? Co mnie obchodzi, co jest opłacalne dla dewelopera? Z punktu widzenia konsumenta, DLSS2 i 3 > FSR2
No i tacy tu są eksperci od siedmiu boleści, jak ktoś ma rtx 3xxx i gra ma DLSS3, to ma po prostu DLSS i tego się używa na rtx 3xxx...
dlss3 to nazwa marketingowa, która oznacza dlss2 + fg + reflex
"DLSS2 i 3 > FSR2" - nie zawsze: "Pod względem jakości stanowczo zatem wygrywa FSR 2". https://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/hogwarts-legacy-test-kart-i-procesorow.html
HU to nie wyrocznia, więc nie ma co generalizować na bazie 1 testu.
"Co mnie obchodzi, co jest opłacalne dla dewelopera?" - po prostu warto się zastanowić, jak w grze nie ma opcji DLSS, a jest FSR, zwłaszcza że różnice w jakości nie są zawsze tak diametralnie duże, jak sugerujesz. Wiele zależy od implementacji.
Oczywiście powinno być DLSS I FSR do wyboru w każdej grze jednak trzeba wziąć pod uwagę że NVIDIA taka święta nie była przez lata zawsze była zamknięta na swoje technologie nawet wypchała TressFX które było sporo lepsza techniką ale oczywiście nikt tego nie pamięta bo przecież NVIDIA wpychała swoją technologie i mówi to osoba która posiada GTX1070 i to dzięki AMD ta karta daje jeszcze radę na szczęście już niedługo kupuje RX6700XT i pa pa zieloni.
Jednym z powodów dla których kupuje kartę jest to że jest bardziej opłacalna oraz ma dodatkowe lepsze oprogramowanie ( nie mówię o sterownikach) tylko o AMD Adrenaline.
NVIDIA w swoich sterownikach nie ma opcji zablokowawani FPS Podczas grania tylko trzeba wyłączyć grę albo szukać programu.
Dodatkowo nie ma aplikacji do śledzenia FPS na Telefonie lub Tablecie
wcześniej przy RX470 AMD miało aplikacje AMD Link dzięki temu stary tablet służył mi podglądu i ustawień dziś przy NVIDIA leży i się kurzy.
Ciekawe czy jakby to było partnerstwo z NVidią to by krzyczeli o blokowaniu konkurencji.
Nie wiem, choć się domyślam.
Wtedy było by nie trzeba było kupować karty AMD.
Oczywiście jestem za tym by wszyscy mieli dostępną technologię do wyboru to najlepsza opcja i każdy zdecyduje co chce mieć jednak po części czuje się przez NVIDIA ostro wydymany brakiem alternatywy dla kart bez DLSS NVIDIA twierdzi że kupcie RTX to dostaniecie no fajne to się teraz czują osoby które znów zostały wyruc... przy kartach RTX3000.
Ale gry, które mają partnerstwo z Nvidią nie mają blokowane technologie konkurencji vide Cyberpunk 2077 posiada FSR AMD i XeSS Intela.
Wszystkie karty od rtx 2xxx wzwyż obsługują DLSS, wszystkie gry z DLSS3, mają DLSS2 działający na tych kartach.
NVidia dosłownie WYDAJE nawet projekt, darmowy, Streamline, który ułatwia dodanie wszystkich technik upscalingu do dowolnej gry, gdyby próbowali cokolwiek blokować to taki projekt nawet by nie istniał, bo to by nie miało sensu.
Byłbym bardzo zdziwiony gdyby nvidia blokowała użycie DLSS. :D To problem tylko dla użytkowników nvidii. Jestem pewien że brak FSR im by nie przeszkadzał.
Jak Nvidia ma ekskluzywne technologie i ekskluzywne partnerstwa z grami to nie ma problemu. Czy gdy jakaś gra ma tylko DLSS to ktoś oskarża Nvidie o blokowanie FSRu bo nie widziałem?
Oczywiście w tekście wybrany komentarz jakieś nieznanego użytkownika z 19 postami, który pasuje pod tezę.
Jaka gra ma TYLKO DLSS? Pytam z ciekawości, bo nie słyszałem o takiej sytuacji, większość gier, w kóre grałem, jak miały DLSS to miały także FSR i niekiedy intelowskie rozwiązanie.
Masz tu zobacz: https://www.pcgamingwiki.com/wiki/List_of_games_that_support_high-fidelity_upscaling Między innymi A Plague Tale: Requiem, Sackboy: A Big Adventure, Marvel's Midnight Suns, System Shock Remake, Kena: Bridge of Spirits, Monster Hunter Rise, Sifu, Vampire: The Masquerade - Swansong. Cyberpunk 2077 przez 2 lata miał tylko DLSS.
A no, rzeczywiście. Nie sądziłem, że jest aż tyle gier z brakiem wsparcia FSR przy posiadaniu DLSS.
Oczywiście, osobiście uważam to za czyste nie umieszczać w grze rozwiązania open-source, jakim jest FSR, przy umieszczeniu DLSS, który wymaga już karty jednego producenta.
Tylko, że NV nikomu nic nie blokuje i to potwierdzili, w dodatku wydają projekt, który ułatwia dodanie wszystkich tego typu technik naraz do gry, a AMD rżnie głupa i nie chce jasno odpowiedzieć.
Co miała nv ekskluzywnego co blokowało amd z innego powodu, że nv miała rozwiązanie, a amd nie? Nigdy nie było tak, żeby nv blokowała coś co amd miało lepsze dla ogółu posiadaczy danej gry.
Nie chodzi o samo partnerstwo per se, tu nikt problemu nie ma, chodzi o to, że prawdopodobnie wynika z niego, że nie będzie DLSS.
A DLSS jest LEPSZE od FSR i to znacznie, graczy z gpu nv jest więcej, 80%+, więc pojawia się problem braku najlepszej funkcji tego typu dla większości graczy w grze co jest KARYGODNE.
Nawet "fanboje" amd z hardware unboxed potwierdziły, że DLSS miażdży FSR
https://i.imgur.com/uZm2eLF.png
Co zabawne skala była od tie - remis, do max +++ w każdą stronę dlss i fsr
fsr nawet ani razu nie dostało fsr+ xD
Już nie pamiętamy afery z GameWorks i znikającego TressFX z serii Tomb Raider? Albo afer z teselacją? Albo z cofaniem zgodności z DX 10.1 do DX 10 w Lost Planet?
"graczy z gpu nv jest więcej, 80%+, więc pojawia się problem braku najlepszej funkcji tego typu dla większości graczy w grze co jest KARYGODNE."
Najwięcej graczy nadal ma GTXy, a nie RTXy, więc dla nich FSR to jedyna opcja.
Nie, już więcej graczy ma RTX niż gtx, po za tym te gtxy to większosć daje redę w nowych grach już tylko z 1080p, a w takiej rozdzielczości fsr czy nawet DLSS, wygląda jak kupa i tak, to się opłaca od 2k wzwyż.
Więc fsr dla gtx to żadna opcja, bo po włączeniu wygląda nędznie i tak, a w najlepszym wypadku na 2k załapią się posiadacze gtx 1080 i może 1070.
Posiadaczy rtx i tak jest więcej niż amd.
Nadal nie zmienia to faktu braku wsparcia najlepszej opcji czyli DLSS dla 100% posiadaczy kart od rtx 2xxx wzwyż.
Żaden przypadek, ani z gameworks, ani z jakimiś tam włosami, ani tasselacją nie jest tak żałosny jak blokowanie wprost znacznie lepszej funkcji kart konkurenta, a wspomniane problemy nie zawsze wynikały z działań nv, gameworks na swój czas to były jedyny pakiet tego typu, który ułatwiał implementacje w grze, nie wina amd że nie mieli nic, tressfx potrafił działać marnie i pożerał 20 +fps, po czasie nikt tego nie używa, bo się nie sprawdziło, a i tak było w promilu gier itp.
Ostatecznie już powyżej pokazałeś, że masz nikłe pojęcie o technice, a liczy się TU I TERAZ, nie to co było, teraz amd ma problem by potwierdzić prostym tak lub nie czy blokują DLSS.
A jeżeli tak to jest to żałosne i nie ma tu żadnego tłumaczenia.
Ja mam gdzieś smrody amd z przeszłości by im teraz wypominać, a też były, liczy się tu i teraz.
Sprawa jest dość oczywista.
Wystarczy spojrzeć ile gier przy współpracy (partnerstwie) od Nvidia i AMD ma w swojej ofercie upscaling danej firmy, i kto blokuje w tym konkurencję - przekupując twórców gier.
Ostatnio wydane gry.
Gry z partnerstwem Nvidia nie obsługujące upscaling od AMD: 1
Gry z partnerstwem AMD nie obsługujące upscaling od Nvidia: 10
W tym, ta jedna nie obsługująca AMD może wynikać z tego:
"zaledwie jedna nie obsługuje jakiejś wersji FSR i może to wynikać częściowo z faktu, że w okresie premiery tytułu FSR 2 nie było jeszcze dostępne."
Oświadczenie od Nvidia:
"NVIDIA nie blokuje i nie będzie blokować, ograniczać, zniechęcać ani utrudniać deweloperom wdrażania konkurencyjnych technologii w jakikolwiek sposób. Zapewniamy wsparcie i narzędzia dla wszystkich twórców gier, aby mogli łatwo zintegrować DLSS, jeśli się na to zdecydują, a nawet stworzyliśmy NVIDIA Streamline, aby ułatwić twórcom gier dodawanie konkurencyjnych technologii do ich gier."
https://www.gry-online.pl/newsroom/amd-moze-blokowac-dlss-w-niektorych-tytulach-aaa/z52585a
Dramat po prostu. Na konsolach biją się o gry a na PC… o upscaling, z tym że to AMD wydaje się tutaj niegrzecznym chłopcem. Nie potrafią przekonać do swoich sprzętów grających, to zostają jeszcze takie nieładne praktyki. Dla mnie jest jasna - jeśli jest taka opcja to gra powinna mieć i FSR i DLSS.
Przecież gry zoptymalizowane z AMD ściskają beznadziejnie na PC z karta NV. Przecież większość użytkowników PC ma NV (nawet jedli nie najnowszą).
Jak ta opinia w sieci jest spolaryzowana, gorzej jak w polityce/religii.
Albo hype, albo bojkot dla danej firmy/produkcji/produktu.
Po pierwsze FSR działa także na kartach od NV. Po drugie konsole mają podzespoły od AMD więc tym bardziej zrozumiała decyzja. Po trzecie użytkownicy Intel+NV mieli zawsze mniejsze problemy gdy gry były optymalizowane pod konkurencję niż odwrotnie.
Sam jestem posiadaczem leciwej karty od NV i kolejna karta także będzie od NV, ale jeśli to ma zapobiec wylewaniu wiader szamba zaraz po premierze, bo gra się nie uruchamia, to niech działają.
Zresztą co mnie to ... będzie ok po premierze to kupię, nie będzie to zostanie mi prawie 300 zł w kieszeni.
AMD sie stacza. Najpierw ten caly cyrk z krypto i scalperami, potem porzucili karty low/low-mid/mid, slepo nasladujac NVidie. Jeszcze sie dzisiaj dowiedzialem o problemach licencyjnych z sprzetowym wsparciem dekodowania video h264 i h265 na kartach AMD. Do tego problemy z palacymi sie kartami i procesorami (i wiem ze to technicznie byl asus ale sporo przy okazji wyszlo problemow po ich stronie)
To tutaj to juz nawet nie jest wisienka na torcie, co najwyzej kolejna cegla w murze...