AMD ekskluzywnym partnerem Bethesdy przy Starfieldzie; w grze może zabraknąć DLSS
w grze może zabraknąć DLSS
I dobrze może dzięki temu Nvidia nie maczała w optymalizacji zawyżając wymagania.
Z tego właśnie powodu Todd Howard uważa, iż technologia FSR 2.0 radzi sobie w Starfieldzie naprawdę dobrze. Gra nie tylko wygląda niesamowicie, ale i działa wyjątkowo płynnie.
Widzieliśmy tę płynność na pokazie MS.
haha " Nvidia nie maczała w optymalizacji zawyżając wymagania." xD chodzi o opis czy serio wierzysz że specjalnie zapychają grę a twórcy się na to godzą by zagrało w nią mniej graczy XDXD
Rzadko piszę komentarze ale AMD powoli doprowadza mnie do szału. Tworzą image firmy dla ludzi a ich postępowania mówią kompletnie co innego. Wszystkie gry które były tworzone we współpracy z AMD ostatnimi czasy były tragicznie zoptymalizowane (Callisto Protocol, Star Wars Jedi: Survivor) a FSR pogarsza grafikę oferując praktycznie zerową pomoc jeśli chodzi o wydajność gry. Nvidia nie jest święta, bardzo daleko jej do tego jednakże oni nie blokują technologii FSR w grach które promują. Mam nadzieję że niedługo ludzie zaczną o tym mówić i AMD przestanie stosować tak antykonsumenckie zagrywki.
Możesz się wkurzać na AMD, ale to zwykła chłodna kalkulacja twórcy gry - bez wsparcia finansowego nikomu nie opłaca się wstawiać DLSS tylko dla GeForce RTX skoro FSR działa na wszystkim.
Jak deweloper doda najpierw FSR to nie ma potrzeby dodawać DLSS, zwłaszcza że implementacja tego drugiego wymaga więcej czasu, zasobów i wsparcia, gdy przy FSR zazwyczaj mało albo wcale. Gdy najpierw wstawi DLSS, to nadal opłaca się wstawić FSR dla całej reszty użytkowników.
No i mody podmieniające DLSS na FSR też istniały dla wielu gier, które dłuższy czas miały tylko technikę NVIDII. Np. do Cyberpunka. O przekupstwie się wówczas jakoś nie mówiło. ;)
tworcy elden ringa dalej nie wiedza jak zrobic plynny framerate. ja bym sie ich nie sluchal. nawet nie potrafia odpowiednio dobrac ustawien graficznych w wersji na nowe konsole, przez co najlepsza wersja konsolowa to odpalanie wersji ps4 na ps5 xD
tak, mialy tylko technike nvidii, bo fsr 2 dopiero niedawno istnieje, fsr 1 ktory jest crapem tez zreszta wyszedl po dlss 2. o tym oczywiscie nie pomyslales, co?
2022.06 - premiera FSR 2
2022.06 - mod do Cyberpunk podmieniający DLSS na FSR
2022.11 - patch ze wsparciem FSR 2 w Cyberpunk
no i dobrze, przeciez to nie musial byc jakis super priotytet dla nich. i tak fajnie ze stare gry dostaja update'y ze wsparcie dla dlss czy fsr nawet kilka lat po premierze gry. dla porownania sporo last-genowych gier na konsolach nie dostaje nawet patcha z 60 fps np. rdr2 ma max 30 fps na konsolach (a w wersji pecetowej rdr2 dodali po premierze dlss i fsr)
Aha, nie chodziło o deweloperów Elden Ringa, tylko Edge of Eternity. Pomyliłem gry. Sorry.
ale z czym mieli problem tworcy Edge of Eternity? z szybkiego googlowania widze ze dlss ma rozmyte tekstury w tej grze, czyli pewnie tworcy nie przeczytali wytycznych nvidii gdzie nvidia mowi jak ustawic lod bias. partacze. ale lod bias mozesz sobie nawet samemu w ustawieniach sterownika zmienic dla danej gry.
Co do Edge of Eternity to odnosiłem się do Twojego stwierdzenia, że implementacja jest tak samo prosta. Nie jest: "The devs said in response that "implementing DLSS was quite complex to integrate into Unity for a small studio". In contrast, adding FSR was "very easy… it only took me a few hours"."
Najgorsze że ludzie kibicują jednej albo drugiej firmie, to są molochy multi miliardowe, ale co tam biedne Amd, zamiast jechać po obu firmach i być fanem samego siebie czyli Konsumenta osoby która z tego produktu korzysta, wolicie kibicować molochom w walce miedzy sobą. Szczerze mam nadzieje że najtańsze karty biedą po 3000k pln może się niektórzy obudzą.
Todd znowu zaczyna za dużo mielić ozorem.
Zaczynam się obawiać o stan gry.
Cóż, dla graczy nie jest to dobra informacja. Pokazuje tylko, że każdy z konkurentów (w tym wypadku AMD) chce osiągnąć korzyść wspierając „kasowy tytuł” celem rozreklamowania swoich technologii kosztem usunięcia z niego rozwiązań opracowanych przez przeciwnika. Na takim działaniu traci tylko użytkownik gry.
Niektórzy z nas mają karty AMD, inni NV, więc gdyby producent gry faktycznie myślał o końcowym odbiorcy - czyli o graczu - to byłby zaimplementował w tytule technologie oferowane zarówno przez NV jak i AMD. Lubię produkcje Beth (poza Fallout'ami - nie przypadły mi do gustu, pewnie dzięki niepowtarzalnemu doświadczeniu wyniesionemu z poprzednich tytułów tej serii, a zrobionymi jeszcze przez Black Isle Studios i wydanymi przez Interplay Entertainment), niemniej nie mogę bez słowa komentarza zaakceptować takiego działania.
No... to chyba w tym przypadku tak jest? DLSS działa tylko na kartach NV, FSR na wszystkich.
Wg mnie to jest dobre rozwiązanie albo jedno albo drugie wystarczy zagrać w cp2077 i od razu widać jakie błędy daje mix technologiczny w silniku gry.... Stare dobre przysłowie mówi: "Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego".