Nowinka w Cities Skylines 2 wzbudziła aplauz wśród graczy, znamy ją z SimCity
Pomarańczowa to sieci telekomunikacyjne, brązowa kanalizacja sanitarna, a żółta sieci gazowe. W koncu idą w realizm.
Najlepiej żeby nic nie trzeba było samemu robić a miasto budowało się jednym kliknięciem
Kazda z gier Maxis z serii SC była o wiele większym wyzwaniem niż symulator makiety, którym jest CS :(
Nie nie wiem, jakie wyzwanie były w SC?
Gram od SC 2000, i jak człowiek zrozumiał ekonomię to jedynymi były katastrofy naturalne, które też można odpalić w CS. Ot na początku trochę spokojniej trzeba było grać by budżet zbalansować.
Za to w CS przynajmniej wyzwaniem jest opanowanie ruchu drogowego i ogólnie pojętego transportu.
> co jest trudnego w Tekkenie? Jak człowiek zrozumiał parowanie...
> co jest trudnego w Soulsach? Jak człowiek zrozumiał uniki i patterny...
> co jest trudnego w The Witness? Jak człowiek zrozumiał logikę...
No - właśnie to w każdej z nich. Podobnie z ekonomią SC.
Dawno nie grałem ale w jedynce budowanie linii wysokiego napięcia było upierdliwe. To też mogliby usprawnić słupami wysokiego napięcia stojącymi przy drodze jak w rzeczywistości.
Problem właściwie był na początku, potem jak się już zbudowało większe miasto to prąd szedł z budynku do budynku, więc tylko dla oddzielonej dzielnicy wystarczyło dobudować linie, więc w sumie nic szczególnie uciążliwego.
Gralem we wszystkie SC gralem w CS i jak dla mnie ciekawszy system byl w CS z oddzielnym budowaniem mediow miasto mozna stworzyc bardziej roznorodne dla mnie SC bylo powielaniem gotowego projektu.
Chyba nie jest to jedyna rzecz zaczerpnięta z SimCity. Z tego co widać na trailerze to będzie można upgraedować elektrownie. Podejrzewam ,że będzie się to też tyczyło wysypisk śmieci itp.
Widać tez było na uniwersytecie.
Przekleję swój post spod artykułu z trailerem.
Rzeczy z trailera, ktore zauwazyłem.
1) Dodano zanieczyszczenie powietrza, nie tylko ground jak w jedynce
2) Budowanie drog wyglada dopuszcza duzo ostrzejsze katy, przez co wyglada to naturalniej, co wiecej od reki koloruje pasy na skrzyzowaniach, co w jedynce trzeba robic samemu za pomoca modow.
3) W narzedziu budowania drog jest masa opcji wczesniej dostepnych tylko w modach
4) Sa juz tramwaje, w jedynce weszly w dodatku
5) Jest wbudowany od początku zoning w stylu europejskim i US (nie pamietam czy w jedynce nie dodawaly tego mody czy bylo jednak po czasie dodane do opcji zarzadzania dystryktami)
6) Jest wiecej poziomow w zoningu mieszkaniowym i biurowym. Jest to o tyle fajne, ze w jedynce tego brakowalo, obchodzilo sie to wykorzystujac high zone europjeski jako middle zone.
7) Doszly upgrady budunkow, fajny bajer
8) Uniwersystem jak widac obsuguje dysktrykty a nie ma range jak zwykle budynki co ma sens. Szkola podstawowa musi byc blisko domu, ale uczelnie wyzsze raczej buduje sie per miasto
9) Na oko wyglada jakby tematyczne strafy przemyslowe z dodatku industry tutaj byly juz w podstawce. Ale pewnosci nie mam czy to ten zakres bo to tylko kilka klatek z menu.
Tak wiec zapowiada sie super i gra nie wyglada na podstawke jedynki z kilkoma poprawkami a zmian jest dosc sporo + wpadlo sporo contentu z dodatkow.
Choć jak widać te linie przegapiłem akurat.
Ale wprost chyba zapowiadano dodanie budowy sieci podziemnych? Niekoniecznie automatycznie z drogami...
Brązowe to kanalizacja sanitarna, tak przynajmniej jest na mapach do celów projektowych w realu :) . Bardzo fajnie, że twórcy idą w stronę realizmu, jestem bardzo ciekawy jak ta część wyjdzie w praniu.
Obok Starfielda to dla mnie obowiązkowy zakup w tym roku i gra na lata.