Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Basim w AC Mirage wydaje się przesadzony, jego „teleportacja” budzi kontrowersje

13.06.2023 10:16
Wronski
1
4
Wronski
24
Generał

No wlasnie jak zobaczylem ten teleport to reklama powrotu do korzeni mi cos nie bajglala, to w koncu ma byc "realistyczna" gra czy z elementami fantasy?

13.06.2023 10:17
2
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
Smutny.Pan
23
Konsul

To akurat żadna nowość w serii takie dziwaczne zdolności. Przykładowo w Unity Arno miał umiejętność, która dosłownie sprawiała że wyglądaliśmy jak ktoś inny. Również z twarzy.
Ale fakt. Takie rzeczy mocno wybijają z imersji. Plus jest taki, że nie ma obowiązku z ich korzystania.

post wyedytowany przez Smutny.Pan 2023-06-13 10:19:29
13.06.2023 11:04
2.1
2
zanonimizowany1370475
15
Pretorianin

O ile dobrze pamiętam to była to tylko dość leniwie zaimplementowana opcja przebrania się za postać npc aby wtopić się w otoczenie. Nie chciało im się projektować osobnych przebrań dla głównego bohatera więc po prostu przemieniałeś się w jakiegoś npca wraz z jego twarzą, raczej nie było to "kanoniczne" w story xd

13.06.2023 17:37
2.2
1
Smutny.Pan
23
Konsul

Nie no, to wiadomo że nie działo się "realnie" w grze :p
Podobnie będzie z tymi teleportacjami Basima (chyba że faktycznie to będzie działanie jakiegoś artefaktu ISU). Chodzi właśnie o te leniwe zaimpletowanie poszczególnych funkcji. Zamiast włożyć odrobinę wysiłku, by jakoś to wyglądało, to poszli w efekty które psują imersje.

13.06.2023 10:31
😃
3
odpowiedz
abraham11
48
Pretorianin

Zawsze czegoś ktoś się czepi bo każdemu się nie dogodzi nawet gdyby jakaś gra była idealna

13.06.2023 10:33
U.V. Impaler
4
3
odpowiedz
12 odpowiedzi
U.V. Impaler
224
Hurt me plenty

Tak, realistyczna gra w której kolesie biegają po dachach, ścianach bez żadnego wysiłku i problemów z tym związanych, skaczą ze 100 metrów do wozów z sianem, nie robiąc sobie krzywdy i ukrywają się wśród ludzi w fikuśnych strojach, wyróżniających się z odległości kilometra. Nie wspomnę o wzroku orła, odczytywaniu wspomnień z DNA za pomocą leżanki i innych duperelach, typu artefakty dające wielką moc.

A co do tematu. Nie ma tu żadnego powrotu do korzeni. Jest tylko gra na tych nowych mechanizmach z dodanymi starymi ficzerami.

post wyedytowany przez U.V. Impaler 2023-06-13 10:33:57
13.06.2023 11:00
4.1
2
Capybearo
30
Chorąży

Tak podchodząc do tematu, to każdą grę i większość filmów można uznać za nierealistyczne. Jest jakiś poziom tolerancji, który nie wyrzuca odbiorcy z poczucia imersji i tutaj najwyraźniej został on przekroczony.
Czy gdyby w grze fantasy (d&d dajmy na to) pojawił się - tak po prostu - katolicki ksiądz, to byś stwierdził, że spoko, bo przecież tu wszystko jest możliwe?

13.06.2023 11:29
4.2
Kamook
124
Generał

Dla kogoś z tyłkiem przypiętym do krzesła, bieganie rzeczywiście może wydawać się nierealistyczne, a po dachach z kondycją to już w ogóle cuda nie widy. :) Jak imperator coś p*****olnie to tylko śmiać się, kaskaderka, niemożliwe. Teleportacja spoko :)

post wyedytowany przez Kamook 2023-06-13 11:30:56
13.06.2023 11:38
Qverty
4.3
Qverty
39
w olejku lub w pomidorku

Tak, realistyczna gra w której kolesie biegają po dachach, ścianach bez żadnego wysiłku i problemów z tym związanych

podpowiem Ci tylko, że słowo "parkour" nie zostało wymyślone przez Ubisoft na potrzeby gier, ludzie naprawdę to uprawiają już od lat biegając po miastach. I żyją.

13.06.2023 11:40
Wronski
4.4
5
Wronski
24
Generał
Image

Czyli Ubisoft klamalo w zywe oczy z tym powrotem do korzeni?

Tzn to jest normalne ze Assasyni teleportowali sie do celu zeby ich zlikwidowac?

13.06.2023 12:30
U.V. Impaler
4.5
5
U.V. Impaler
224
Hurt me plenty

Qverty ---> Jeez, naprawdę? Nie twierdzę, że bieganie po ścianach i dachach nie jest możliwe, Ameryki nie odkryłeś. Ale nie w taki sposób i tego się czepiaj, a nie samego faktu, że istnieje parkour.

Wronski ---> Nie, po prostu w ich ocenie to jest powrót do korzeni. W mojej i także wielu innych ludzi, to nie jest powrót do korzeni, miałem inne oczekiwania. Na tę chwilę wygląda to tak, że dodano brakujące lub - lepiej - wycięte z czasem funkcjonalności i tyle. Ubisoft wciąż wielu rzeczy nie pokazał, myślę, że celowo. Na przykład tego jak będzie wspinaczka wyglądać. Czy tak jak dawniej, czy jak w erze O/OD/V, bo ten drugi wariant jest słabszy. Zabójstwa z teleportem do mały pikuś tak naprawdę, zresztą nikt nie każe Ci tego używać.

post wyedytowany przez U.V. Impaler 2023-06-13 12:32:27
13.06.2023 13:00
Edziek
👎
4.6
Edziek
44
Generał

Redaktor naczelny i taki kiepski komentarz
Myślałem że tego typu argumenty już dawno zostały obalone ale najwyraźniej nadal trzeba tłumaczyć co to jest zakres tolerancji...

13.06.2023 13:05
Persecuted
4.7
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

To raczej zależy od tego, kto i co uważa za korzenie serii, bo z tego co widać wśród samych fanów, interpretacje są tu skrajnie różne. Jednym wystarczy Bliski Wschód, śledztwa przed zabójstwami i większy nacisk na skradanie, inni oczekiwali czegoś jeszcze innego (choć w sumie nie wiadomo czego ;d), ale wszystkim nie dogodzi :).

13.06.2023 14:53
Crod4312
😂
4.8
Crod4312
157
Legend

inni oczekiwali czegoś jeszcze innego (choć w sumie nie wiadomo czego ;d)

Oni sami nie wiedzą czego xd

13.06.2023 16:14
Metaverse
4.9
1
Metaverse
68
Senator

biegają po dachach, ścianach bez żadnego wysiłku
Dokladnie, to jest zupelnie odklejone, jak ktos sie wspinal lub chociaz ogladal to chyba zauwazyl. Tymczasem wlasnie szybkie poruszanie w walce niekoniecznie musi byc tak przesadzone. Ponoc Bruce Lee uderzal tak szybko ze nie rejestrowaly tego kamery i na potrzeby filmu musial zwolnic.

13.06.2023 18:53
😜
4.10
boy3
112
Senator

Ludzie, już zapomnieliście że to animus dlatego mogą do gry włożyć cokolwiek? Nawet jakieś durne mechaniki czy niestworzone rzeczy, dlatego to jest fikcja

post wyedytowany przez boy3 2023-06-13 18:53:34
13.06.2023 22:48
4.11
janosik6
115
Konsul

U.V. Impaler ale Ty jesteś dziwny, aż sam jestem zdziwiony.

14.06.2023 11:07
Herr Pietrus
4.12
Herr Pietrus
230
Ficyt

Dla mnie to akurat jest powrót do korzeni, ale teleportacja mi nie pasuje, chociaż wiem, że to Animus i można wszystko

13.06.2023 10:54
Shadoukira
5
odpowiedz
1 odpowiedź
Shadoukira
101
Chill Slayer

Poza tą umiejętnością teleportacji to osobiście mam jeszcze zastrzeżenia do parkouru, który wydaje sie powolny i mało płynny. Tak samo skradanie też nie wydawało się jakieś rozwinięte. Jak dla mnie te aspekty były już lepiej wykonane w AC Unity.
Ogolnie cieszę się z powrotu do korzeni, bo jestem fanem starszych części AC, ale nie oznacza to, że Ubosoft powinien sie również cofać technologicznie.

13.06.2023 12:38
5.1
zanonimizowany932226
101
Senator

osobiście mam jeszcze zastrzeżenia do parkouru, który wydaje sie powolny i mało płynny.

Parkour jest identyczny jak w Valhalli, nawet animacje są takie same. Różnica jest w designie mapy. Powstawiali więcej pudeł, rusztowań, belek wystających z ziemi, żeby przypominało to starsze odsłony i aby sprawniej się przemieszczać między ulicą a dachami budynków.

13.06.2023 11:13
6
odpowiedz
Asami
16
Konsul

To nie jest teleport, tylko błyskawiczny skok i podwójny doskok. Równie dobrze można by zrobić błyskawiczny skok i podwójny rzut nożem.

Ludzie czepiają się dosłownie wszystkiego. Masakra.

post wyedytowany przez Asami 2023-06-13 11:13:36
13.06.2023 11:25
7
odpowiedz
1 odpowiedź
Cyrawn
11
Pretorianin

Dla mnie AC skończyło się na Valhalli.
Za dużo tych gier w serii i męczenia jednego tematu, może i będzie to fajny tytuł dla fanów ale ja podziękuję tym razem i postoję.
Szczerze mówiąc do szczęścia na 2023/24 wystarczą mi Cities 2 i Starfield, z ciekawości jeszcze spróbuję pograć w dodatek do Cyberpunka.

13.06.2023 12:28
7.1
3
dev1anceONE
31
Centurion

Cyrawn Ostatni AC w którym byli Assassyni, to Syndicate, no na siłe to Origins ale to początki Ukrytych(Hidden Ones), Odyssey i Valhalla po za nazwą i mikrootoczką, nie mają nic wspólnego z prawdziwymi AC

13.06.2023 11:34
8
1
odpowiedz
Kamook
124
Generał

W batmanie AK było to świetne rozwiązane, ale potem przyszedł GK z swoimi teleportującymi się do rok lotniami i nieboskłonem do odbijania się i wszystko zebał. Najwidoczniej ubi wzoruje się na tym ostatnim.

13.06.2023 12:29
😒
9
2
odpowiedz
Wouxus
20
Chorąży

Nie ma co wierzyć Ubishitowi.

13.06.2023 12:31
10
odpowiedz
boy3
112
Senator

Pamiętajcie że akcja gry to symulacja w animusie a nie w realu, mogą wrzucić cokolwiek do gry bo #Animus

13.06.2023 12:33
sasuke284
11
odpowiedz
sasuke284
87
Fleshless

Teleportacja to moim zdaniem pół biedy
Gorzej z kamerą

13.06.2023 12:35
Digitalynx
12
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Digitalynx
43
Konsul

Ubisoft lubi takie rzeczy, to tak jak mark & execute z ostatnich Splinter Cellów :) To są ich super ficzery, które automatyzują gameplay i według nich wyglądają 'cool'. Typowe Ubizmy ;)

post wyedytowany przez Digitalynx 2023-06-13 12:36:11
14.06.2023 10:25
12.1
aleksanderz
14
Legionista

W splinter cellu to było cool

13.06.2023 12:37
😂
13
2
odpowiedz
adikos007
14
Legionista

Parkour w tej serii i tak już od dawna przestał mieć jakieś resztki immersyjności.

Swobodne bieganie po wszelakich przeszkodach jak po łące. Wybijanie się z pełnego zwisu na wyprostowanych rękach o kilka wysokości swojego ciała w górę, tylko po to by się złapać wystającego z gładkiej, otynkowanej ściany kamyczka albo cieniutkiej fugi między cegłami i zaraz bez wysiłku, w biegu powtórzyć cały manewr x razy, aż się tak wejdzie na kilkudziesięciometrowy budynek. A potem równie szybkie zeskakiwanie z tego wysokiego budynku na cienką, luźno przewieszoną pomiędzy budynkami niżej linę, która nawet nie drgnie, zaś bohater ląduje idealnie stopami na tym kawałku sznurka i bez choćby najmniejeszego zachwiania równowagi może sobie dalej swobodnie po nim biec sprintem z całym rynsztunkiem, ot jak gdyby nigdy nic.

I takich przykładów różnych bzdur można mnożyć i mnożyć. Co odsłonę granica absurdu przesuwała się coraz dalej, aż w końcu dotarliśmy już do etapu teleportacji...

Fajny parkour to był w starych Prince of Persia, gdzie bohater przechodząc po cienkich, wystających gzymskach przytulał się ciałem do ściany i krok za kroczkiem przesuwał dalej, gdzie chodząc po cienkich krawędziach szedł powoli balansując równowagę lewo-prawo (a i tak mógł spaść), gdzie zeskakując na jakieś wiszące liny łapał się ich rękoma i tak też się ich trzymając je potem pokonywał, gdzie wbieganie na gładką ścianę było ograniczone do max kilku metrów, w zależności od rozbiegu itd itp. Ogólnie wszystko było tam zrobione z umiarem i smakiem, wyglądało jakoś tak naturalniej, na tyle realnie by nie psuć immersji, ale też nie czyniąc tempa rozgrywki jakimś nużącym czy za mało dynamicznym.

No ale gdyby teraz dać coś podobnego do nowych Asasynów to współczesne pokolenie graczy, ze swoim ADHD, gdzie wszystko musi pędzić, błyskać, wybuchać i zapewniać stały, nieprzerwany przepływ informacji to by chyba oszalało przy takiej grze.

13.06.2023 13:02
Persecuted
14
odpowiedz
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus
Wideo

Moim zdaniem sam pomysł jest świetny i idealnie pasuje do tego typu gry (aż dziw bierze, że projektanci skradanek nie sięgają po niego częściej), ale powinno to raczej przypominać Fear Takedowns z Arkham Knight, a nie po prostu teleportację:

https://www.youtube.com/watch?v=9cH2zmLtRAs&ab_channel=SenseiSentai

13.06.2023 13:31
15
odpowiedz
YeeYeeHaircut
9
Legionista

Mogliby to przerobić na wzór powaleń grup wrogów z arkham knight, gdzie batman skakał od jednego do drugiego wroga. Były świetne - mega cinematic i dawały sporo satysfakcji

13.06.2023 14:03
MineBeziX
16
odpowiedz
MineBeziX
64
Generał

Co prawda nie lubię takich zdolności teleportacji wręcz, ale ludzie chyba zapomnieli że te "elementy fantasy" były w AC od pierwszej części. Jabłko Edenu i klony Al Mualima w walce z nim, ktoś coś?

13.06.2023 14:17
Cygi
😁
17
odpowiedz
Cygi
26
Pretorianin

Po gejmpleju Origins na E3 też była afera, bo tam była strzała GPS, także tego...

13.06.2023 14:49
18
odpowiedz
Asmodeus
38
Senator

Ta "teleportacja" to 1:1 ultimate (4ty skill) Ash'a z Warframe (kiedys, teraz po zaznaczeniu Ash tworzy kilka cieni, wczesniej sam sie teleportowal).

13.06.2023 17:16
19
2
odpowiedz
Mikolajwill
26
Centurion

Ta umiejętność, to żadna nowość, była już w poprzednich częściach, tylko wtedy ubisoftowi chciało się zwyczajnie dopracować animacje. Tutaj im się poprostu nie chciało albo nie mieli czasu i pomyseli sobie "ej, zróbmy niby takie czary-mary i będziemy mieli mniej roboty".

13.06.2023 17:35
maciell
20
odpowiedz
1 odpowiedź
maciell
122
Senator

Dla tych co grali w poprzednia czesc to zadna tajemnica, ale

spoiler start

Basim to w koncu reinkarnacja ISU.

spoiler stop

wiec teleportacja to bylby najmniejszy pikus.

13.06.2023 18:52
NOWAHUTANACZASIE
20.1
NOWAHUTANACZASIE
16
Konsul

maciell
No tak, i to może być powiązane.
Bardziej intrygujące są te potworki, kim są i skąd i po co;)

post wyedytowany przez NOWAHUTANACZASIE 2023-06-13 18:52:23
13.06.2023 18:37
NOWAHUTANACZASIE
21
2
odpowiedz
NOWAHUTANACZASIE
16
Konsul

To to jest spoko jeszcze. Głupie jest to że strażnicy nie widzą cie jak jesteś kilka metrów od nich...bo jesteś nieco wyżej niż oni:)

13.06.2023 18:51
NOWAHUTANACZASIE
22
odpowiedz
NOWAHUTANACZASIE
16
Konsul

A bardzo mi się podobało w nowym materiale to jak Basim zablokował uderzenie mieczem strażnika i w ripoście zabił go JEDNYM CIOSEM:)
Czyli koniec (może) gąbek na ciosy.

13.06.2023 21:23
Harry M
23
1
odpowiedz
Harry M
194
Master czaszka

IMO spoko opcja - nie ma wymogu korzystania z tej umiejętności, a każdy kto grał w Valhallę wie, że jest to uzasadnione fabularnie

14.06.2023 00:52
24
odpowiedz
MelChioRpl
81
Pretorianin

Po obejrzeniu gameplayu stwierdzam że tak w sumie gracze czepiają się jedynej nowości, reszta to stary dobrze znany kotlet z tymi samymi asetami

14.06.2023 05:53
25
odpowiedz
inMate1818
24
Chorąży

Przesadzony to jest ten portal AMATORSZCZYZNĄ...

14.06.2023 10:22
26
odpowiedz
aleksanderz
14
Legionista

Dokładnie o tym samym pomyślałem, powinien dobiegać do przeciwnika i w spektakularny sposób zabijać.

Wiadomość Basim w AC Mirage wydaje się przesadzony, jego „teleportacja” budzi kontrowersje