Starsza karta graficzna przerobiona na 44 GB pamięci VRAM: prawdziwy test możliwości!
Pamiętam jak kiedyś po premierze pisałem że RTX2060 powinien mieć 8Gb Vram
Dziś ta karta będzie gorsza niż GTX1070 z 8Gb Vram.
Oczywiście jeśli kto kupuje co 2-3lata karty to nie problem ale jak ktoś kupuje karty co 4-5 lat to lepiej wybierać kartę z większym Vram.
Tyle vramu to ja bym chcial na swojej 3080 do szczęścia, to proba samodzielnej przerobki dla 99% masy jest całkowicie nieopłacalna z wielu powodów.
To tak jak do rtx 4090 dawać i5 2 gen
Lub 64 GB do kompa z 2010 roku
Niby można niby trochę da ale po co
No bo gry konsumuja vram, na dodatek są coraz bardziej zasobożerne? Jak chcesz wykorzystać potencjał rdzenia gpu jeśli pamięć VRAM niedomaga? Po za tym słabe alegorie, nie porównuj 2010 z 2023 gdzie wtedy chociażby inne technologie były używane i gry miały znacznie mniejsze zapotrzebowanie na moc obliczeniową.
Brak wsparcia? Tego się nie dowiemy bo Nvidia raczej nie odpowie na to pytanie....
Ktos raz stworzył sobie RTX'a 3070 z 16 gb vram i karta ocierała się w 4K o 3080 miażdżąc wersje Ti
"Problem ten jest powszechny w przypadku tego typu modyfikacji, głównie ze względu na brak odpowiedniego wsparcia ze strony sterowników, które są niezbędne do prawidłowego działania karty."
To niech jeszcze napisze własny sterownik i będzie śmigać ;P
Na szczęście nawet standardowa 2080 Ti dalej daje radę i to nawet w 4K (czasem przy pomocy skalowania, czasem DLSS). Ciekawe czasy, że mając 5-letnią kartę dalej można uruchamiać praktycznie wszystkie tytuły na pełnych (lub prawie pełnych) detalach. Wyobraźmy sobie podobną sytuację choćby w 2007 gdzie ktoś popyla w Crysisa na maks ustawieniach mając GeForce4 Ti 4800.
Tylko że dziś grafika praktycznie stoi w miejscu przez lata była używana mała pamięć Vram przecież 6-7lat temu twierdzono że 6Gb Vram wystarczy do 1080p i dopiero teraz zaczyna się większe zapotrzebowanie na Vram.
Oczywiście są wyjątki jak Cyberpunk gdzie grafika jest bardzo dobra ale są też klapy graficzne jak świeże golum czy przykładowo Immortals of Aveum które wygląda tak średnio jak na takie wymagania.
I nawet Gry na UE5 dupy nie urywają bardziej przypominają U4.
Teraz zobacz jakie były karty produkowane przez okres 2003-2009 przez 6lat grafika się ogromne rozrosła z 32mb kart do 1Hd ilekroć wzrosła oprawa graficzna.
I zobacz dziś gry z 2017-2023 czy dużo w oprawie się zmieniło?
Jedynie Raytracing coś zmieniło a tak to niektóre gry nowsze AAA wyglądają gorzej niż gry z przed 2017.