Wymagania sprzętowe Cities Skylines 2 cieszą i niepokoją na przyszłość
Każdy, kto grał w Cities Skylines 1, ten wie, że 16 GB to za mało, jak chce zbudować miasta na jeszcze większe skali.
Dobrze, że kupiłem 64GB bo nawet przeglądanie internetu to umnie 30GB na dzień dobry plus inne aplikacje w tle, które potrzebuje.
Ciekawe że ci 30gb do internetu nie wystarcza co za bzdury u mnie max 5-6 gb bierze i to tylko wtedy jak mam z 10 kart otwartych i discorda i inne programy w tle.
Dwie sprawy - gdy RAMu jest pod dostatkiem:
1. niektóre aplikacje lubią sobie go hurtowo pożerać i nie spieszą się z jego zwalnianiem. Co wcale nie znaczy, że tyle potrzebują
2. Windows preloaduje i trzyma w pamięci najczęściej używane aplikacje, tak żeby szybciej się uruchamiały
Jeśli patrzysz na zużycie pamięci i z tego powodu kupujesz więcej RAMu to dałeś się zrobić w bambuko
Wodę kupujesz tylko w baniakach 5litrow, nawet jak potrzebujesz napić się łyka xD
Procka trzeba kozaka. Dobrze, że już po modernizacji jestem to można spać spokojnie.
Przy modach to i 64GB się zapełnia bardzo szybko.
Jeżeli ktoś będzie chciał bardzo modować tego nowego potworka to w stajni warto mieć 128GB i to też nie będzie jakiś porywający wynik.
W jedynkę grałem na dwóch kompach, jeden z 32gb ramu drugi z 64 i ten z 32 zapchał się ultra szybko.
Dwójka to "lepsze" wszystko więc i wymagania samej gry przewyższą jedynkę, te rzeczywiste a nie na papierze, który przyjmie co się da.
Dobrze, że kości ramu są stosunkowo tanie bo gra warta inwestycji w sprzęt.
To znaczy że te całe modyfikacje są kiepsko albo w ogóle nie są zoptymalizowane i szkoda się nawet brać za nie bo kto to widział żeby pakować specjalnie do modów 128GB ramu.
W moim przypadku najważniejsza kwestia to procesor - czy nowa wersja Cities odpali na procesorach nieobsługujących AVX (czyli na procesorach z 1 generacji).
Bo jedynka nawet jako tako działała.
Uff dobrze że przy składaniu komputera zainwestowałem w te minimum 32gb 3600mhz na przyszłości ale te 2080ti i Rx 6800 XT w rekomendowanych robi wrażenie a to niby tylko City Builder
Każdy, kto grał w Cities Skylines 1, ten wie, że 16 GB to za mało, jak chce zbudować miasta na jeszcze większe skali.
Ze wszystkimi DLC to nie starcza w dowolnej skali.
Wróć, nie mam wszystkich DLC i tylko ok. 10 obiektów z Warsztatu. Do tego małe miasto. 16 GB starcza na styk - z teksturami na medium. Z kilkoma assetami więcej i teksturami na high gra się już sypała. A nie będę ustawiał nastu GB pliku wymiany...
W sumie pograłbym jeszcze czasem, tylko kupowanie teraz DDR4 nie ma sensu :(
A może taniej wyjdzie przy dobrym internecie granie w to w chmurze? Jakieś GeForce Now czy coś w tym stylu.