Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Wymagania sprzętowe Cities Skylines 2 cieszą i niepokoją na przyszłość

12.06.2023 12:17
Link
1
4
Link
18
Generał

Każdy, kto grał w Cities Skylines 1, ten wie, że 16 GB to za mało, jak chce zbudować miasta na jeszcze większe skali.

12.06.2023 12:28
prawdziwy
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
prawdziwy
20
Pretorianin

Dobrze, że kupiłem 64GB bo nawet przeglądanie internetu to umnie 30GB na dzień dobry plus inne aplikacje w tle, które potrzebuje.

12.06.2023 17:58
CHRISU66
😂
2.1
CHRISU66
17
Chorąży

Ciekawe że ci 30gb do internetu nie wystarcza co za bzdury u mnie max 5-6 gb bierze i to tylko wtedy jak mam z 10 kart otwartych i discorda i inne programy w tle.

12.06.2023 18:19
2.2
1
Procne
74
Generał

Dwie sprawy - gdy RAMu jest pod dostatkiem:

1. niektóre aplikacje lubią sobie go hurtowo pożerać i nie spieszą się z jego zwalnianiem. Co wcale nie znaczy, że tyle potrzebują
2. Windows preloaduje i trzyma w pamięci najczęściej używane aplikacje, tak żeby szybciej się uruchamiały

Jeśli patrzysz na zużycie pamięci i z tego powodu kupujesz więcej RAMu to dałeś się zrobić w bambuko

13.06.2023 07:36
2.3
MleczarUs
0
Centurion

Wodę kupujesz tylko w baniakach 5litrow, nawet jak potrzebujesz napić się łyka xD

12.06.2023 12:41
Rumcykcyk
3
odpowiedz
Rumcykcyk
120
Głębinowiec

Procka trzeba kozaka. Dobrze, że już po modernizacji jestem to można spać spokojnie.

12.06.2023 12:45
4
odpowiedz
2 odpowiedzi
Cyrawn
11
Pretorianin

Przy modach to i 64GB się zapełnia bardzo szybko.
Jeżeli ktoś będzie chciał bardzo modować tego nowego potworka to w stajni warto mieć 128GB i to też nie będzie jakiś porywający wynik.
W jedynkę grałem na dwóch kompach, jeden z 32gb ramu drugi z 64 i ten z 32 zapchał się ultra szybko.
Dwójka to "lepsze" wszystko więc i wymagania samej gry przewyższą jedynkę, te rzeczywiste a nie na papierze, który przyjmie co się da.
Dobrze, że kości ramu są stosunkowo tanie bo gra warta inwestycji w sprzęt.

12.06.2023 13:12
👎
4.1
1
sabaru
19
Generał

To znaczy że te całe modyfikacje są kiepsko albo w ogóle nie są zoptymalizowane i szkoda się nawet brać za nie bo kto to widział żeby pakować specjalnie do modów 128GB ramu.

post wyedytowany przez sabaru 2023-06-12 13:13:31
12.06.2023 17:04
4.2
zanonimizowany1245771
54
Konsul

sabaru to nie wina modów tylko silnika gry który jest zasobożerny i najwidoczniej nie radzi sobie optymalnie z tak dużo ilością obiektów i zdarzeń jakie są odtwarzane jednocześnie na raz. Mody najczęściej są to są dodatkowe assety które wprowadzają np nowe pojazdy, zaklęcia, mapki, budynki, itd i opierają się na zasobach zaprojektowanych już przez twórców i rzadko kiedy ingerują w rdzeń i szkielet samej gry (a tym sa silniki napędzające gry). Mody najczęściej też powstają na modkitach i api dostarczanych przez samych twórców gry gwarantujące możliwość modyfikowania i wprowadzania własnych assetów które potem silnik gry używa.

post wyedytowany przez zanonimizowany1245771 2023-06-12 17:07:44
12.06.2023 13:13
5
odpowiedz
sabaru
19
Generał

Czyli na konsolach wielkość miasta będzie ograniczona?

12.06.2023 13:44
6
odpowiedz
epilepsja
50
Pretorianin

Miejsce na dysku potrzebne : 50 GB

12.06.2023 14:48
Uruk-Hai666
😂
7
odpowiedz
Uruk-Hai666
51
Generał

Bez 1TB RAMu się nie obędzie.

12.06.2023 17:17
Lukdirt
8
odpowiedz
Lukdirt
132
Senator

W moim przypadku najważniejsza kwestia to procesor - czy nowa wersja Cities odpali na procesorach nieobsługujących AVX (czyli na procesorach z 1 generacji).

Bo jedynka nawet jako tako działała.

12.06.2023 17:56
CHRISU66
👍
9
odpowiedz
CHRISU66
17
Chorąży

Uff dobrze że przy składaniu komputera zainwestowałem w te minimum 32gb 3600mhz na przyszłości ale te 2080ti i Rx 6800 XT w rekomendowanych robi wrażenie a to niby tylko City Builder

12.06.2023 18:28
Herr Pietrus
10
odpowiedz
Herr Pietrus
230
Ficyt

Każdy, kto grał w Cities Skylines 1, ten wie, że 16 GB to za mało, jak chce zbudować miasta na jeszcze większe skali.

Ze wszystkimi DLC to nie starcza w dowolnej skali.

Wróć, nie mam wszystkich DLC i tylko ok. 10 obiektów z Warsztatu. Do tego małe miasto. 16 GB starcza na styk - z teksturami na medium. Z kilkoma assetami więcej i teksturami na high gra się już sypała. A nie będę ustawiał nastu GB pliku wymiany...

W sumie pograłbym jeszcze czasem, tylko kupowanie teraz DDR4 nie ma sensu :(

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2023-06-12 18:31:58
12.06.2023 20:51
metro_stalker
11
odpowiedz
metro_stalker
45
Pretorianin

A może taniej wyjdzie przy dobrym internecie granie w to w chmurze? Jakieś GeForce Now czy coś w tym stylu.

13.06.2023 11:10
😢
12
odpowiedz
justynj
11
Centurion

No coop no buy

Wiadomość Wymagania sprzętowe Cities Skylines 2 cieszą i niepokoją na przyszłość