Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Gracze toczą spór o endgame w Diablo 4, wywołali debatę wśród hardkorowych grinderów

06.06.2023 11:54
DocHary
😂
1
3
DocHary
72
Unclean One
Image

Domyślam się, że ci nielubiący być "odrywanymi od grindu" nie lubią być odrywani od krzesła w ogóle.

post wyedytowany przez DocHary 2023-06-06 11:56:26
06.06.2023 11:59
Drackula
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Drackula
238
Bloody Rider

endgame, czyli rozgrywkę toczącą się już po zakończeniu głównej kampanii.

Lol, mozna skonczyc kampanie na tier1 swiata i tam dalej grac ale na pewno nie bedzie to endgame. O endgame w pewnym sensie mozna mowic dopiero od tier 3.

06.06.2023 13:40
2.1
wiesiugeralto
24
Konsul

Zgoda. Ponieważ żeby moc brac udział w aktywnościach endgamowych trzeba wejść na koszmar

post wyedytowany przez wiesiugeralto 2023-06-06 13:40:43
06.06.2023 12:19
3
3
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1376576
5
Generał

Około Diablowe pogadanki i dyskusje oraz wiadomości na temat tej gry w ostatnich dniach pokazują mi w jak dużym dołku jest branża.

06.06.2023 16:03
K4cz0r93
3.1
K4cz0r93
176
Drummer

Nie nazwałbym tego dołkiem. Jest po prostu CHOLERNIE różnorodna i rozwydrzona. Nie da się wszystkich zadowolić i dogodzić. Kiedyś w takie Diablo grali głównie nerdzi i zapaleńcy. Obecnie Ci, którzy 20 lat temu byli nerdami co grali po minimum 10h dziennie, mają rodziny, obowiązki i nie mają czasu na granie.

06.06.2023 12:21
Laktyka
💩
4
odpowiedz
2 odpowiedzi
Laktyka
25
Centurion

Dzięki waszym wiadomościom o D4 w liczbie 4+ dziennie nie pozostaje nic innego jak odsubskrybować tę grę na portalu. Mniej spamu dostaję na pocztę.

06.06.2023 13:21
Edziek
😐
4.1
Edziek
45
Generał

Ok

06.06.2023 16:03
K4cz0r93
4.2
K4cz0r93
176
Drummer

Dzięki za info, made my day.

PS. Rzeczywiście, dziwne że Diablo 4 jest teraz w centurm uwagi, które dziś ma swoją oficjalną premierę - seria-legenda, która dostała dopiero swoją czwartą pełnoprawną część po 27 latach istnienia.

post wyedytowany przez K4cz0r93 2023-06-06 16:04:39
06.06.2023 12:30
Polterghost
5
odpowiedz
Polterghost
52
Pretorianin

W adventure mode w Diablo 3 moby też się skalowały i jakoś nikt nie miał problemu.

06.06.2023 12:52
DocHary
🤡
6
odpowiedz
1 odpowiedź
DocHary
72
Unclean One

Czepiają się skalowania? A co z napojami? Jakąż to traumę przeżyłem, jak w D3 odebrano mi możliwość kolekcjonowania i żonglowania flaszeczkami. Ciągły stres przed wyczerpaniem zapasów, układałem w głowie całe algorytmy w celu optymalnego ułożenia szkła w pasie, a tu cyk, odebrano mi to wszystko.

06.06.2023 14:06
6.1
wiesiugeralto
24
Konsul

.

post wyedytowany przez wiesiugeralto 2023-06-06 14:07:39
06.06.2023 13:15
John_Wild
😒
7
4
odpowiedz
3 odpowiedzi
John_Wild
41
Okropnie_Wściekły_Dzik

Kiedy awansuję i ulepszam swój ekwipunek, świat wokół mnie jednocześnie awansuje razem ze mną. Względna moc mojej postaci w porównaniu do zawartości zawsze pozostaje mniej więcej taka sama. Więc jaki to ma sens?
To dyskwalifikuje D4 całkowicie :(

06.06.2023 16:04
Ravn79
7.1
Ravn79
25
Pretorianin

Przeciwnicy skalują się do poziomu, ale nie do ekwipunku i aktualnych umiejętności. Nadal większość zależy od gracza.

06.06.2023 22:06
7.2
grabeck666
83
Senator

Dyskwalifikuje to tego gościa co to napisał bo to debilizm totalny.

Świat się scaluje do lvlu, tylko i wyłącznie. A na siłę postaci wpływa też masa innych rzeczy i ewidentnie widać jak się zaczyna przelatywać przez content.
Chociażby dlatego sobie odpalasz potem Tier III świata zamiast II, bo się staje zwyczajnie za prosty, lub też pushujesz dungeony gdzie storki mają lvl 130+ gdzie twój maks to 100).

I tak niestety wygląda czytanie tego co randomy na redditach itd piszą.

07.06.2023 17:52
John_Wild
😊
7.3
John_Wild
41
Okropnie_Wściekły_Dzik

grabeck666 Ok, ok rozumiem :) Wiem już jak to wygląda, niżej też koledzy wytłumaczyli. Wszytko jest jak najbardziej w porządku :)

06.06.2023 13:43
8
odpowiedz
13 odpowiedzi
wiesiugeralto
24
Konsul

Otwarty świat bez skalowania byłby bez sensu gdybyśmy chcieli wracać w stare krainy. Czuć moc postaci jeśli się dobrze buduje swoją postać. Mój barb robi pogrom na t3 co nie zmienia faktu że musi się też pilnować bo jak elita siada afixy ucieczka to jedyne wyjscie

06.06.2023 13:47
John_Wild
8.1
3
John_Wild
41
Okropnie_Wściekły_Dzik

Otwarty świat bez skalowania byłby bez sensu gdybyśmy chcieli wracać w stare krainy. No właśnie nie. Gdy mamy zbyt słabą lub niedoposażoną postać to wracamy w odwiedzone już krainy. Dobijamy wtedy poziomy i szukamy lepszych przedmiotów dla naszej postaci. Tak powinno być moim zdaniem.

post wyedytowany przez John_Wild 2023-06-06 13:48:26
06.06.2023 13:54
Drackula
8.2
Drackula
238
Bloody Rider

Tutaj mozesz farmic trash moby jak nie dajesz rady elitom lub bosom. Z trashy tez leci loot. Ewentualnie robisz eventy dla drzewa szeptow, gwarantowany loot canajmniej zolty.

06.06.2023 14:08
8.3
1
wiesiugeralto
24
Konsul

John ale skalowanie w niczym nie przeszkadza, czuć moc postaci wraz z progressem. Są tylko przestoje gdy zmieniasz tier świata na większy. Ale ubierasz się i znowu idziesz nawalać jak burza chyba, że masz gownobuild to wtedy jest problem

06.06.2023 14:41
Polterghost
8.4
Polterghost
52
Pretorianin

John_Wild I potem co? Siedzisz ciągle zamknięty w jednej lokacji bo jest na twoim poziomie? Do tego wracamy do liniowej fabuły bo nigdzie nie możesz pójść przez to, że masz za niski level.

06.06.2023 15:07
John_Wild
😊
8.5
John_Wild
41
Okropnie_Wściekły_Dzik

Polterghost A kto Ci każe siedzieć? Masz słabszą postać, ale chcesz próbować walczyć w trudniejszych rejonach mapy , to idź i walcz. Może sie uda. Jak nie to powtarzaj słabsze lokacje aż odpowiednio dopakujesz postać.
Do tego wracamy do liniowej fabuły bo nigdzie nie możesz pójść przez to, że masz za niski level. Bzdura. Nie jestem zwolennikiem zamykania map na konkretny level lub konkretna moc postaci(jak to robi często Ubisoft). Nie powinno się uniemożliwiać graczom zapuszczać się słabszą postacią w trudniejsze rejony o czym pisałem już wcześniej.
Nie znam nazw rejonów w D4 ale podam przykłady. "Zimne równiny - zalecany poziom 10-25", "Bagna - zalecany poziom 30-40" . Co nie ma oznaczać, że postacią na 25 poziomie nie mamy szans na mapie z mobkami o poziomie 30-40 stym. Ma być ciężko, ale powinno to być wykonalne.
Przy czym nie chodzi mi to endgame. Chodzi ogólnie o konstrukcje świata.

post wyedytowany przez John_Wild 2023-06-06 15:27:13
06.06.2023 15:24
Polterghost
8.6
1
Polterghost
52
Pretorianin

John_Wild No gra mi każe siedzieć bo jest tylko 1 czy 2 lokacje na dany poziom. Nawet jeśli mógłbyś bić moby o 10 leveli wyższe to i tak jesteś ograniczony do danego obszaru a później nie masz powodu żeby wracać do starych lokacji, bo po co bić moby z 5 levela? Jedyne co to daje to ograniczenie swobody w wyborze lokacji do levelowania postaci i zmienia progres w liniowy.

06.06.2023 15:33
Drackula
8.7
Drackula
238
Bloody Rider

Obecny scalling bylby problemem jakby nie bylo tierow swiata. W d4 akurat te wprowadzaja najwiecej zmian w obszarach i problem scallingu znika. Juz nie pobijesz wszystkiego na pale bo elity dostaja aury itp. Scalling jednoczesnie nie zamyka cie w danym obszarze i masz pewna swooned w tym jak chcesz grac.
Mobek 50 poziomu na tier 1 to juz nie to samo co mobek 50 poziomu na tier 3.
Poza tym obecna mechanika sprawdza sie w sytuacji gdzie czesto masz obok sobie graczy z duza roznica poziomow.

06.06.2023 15:34
John_Wild
8.8
John_Wild
41
Okropnie_Wściekły_Dzik

Polthergost Ale dostęp do rejonów powinien swobodny i zależeć jednie od postępów w fabule. Chodzi o to by była możliwość sprawdzenia się na silniejszych mapach słabszą postacią oraz dopakowywania postaci tak by w późniejszej fazie dało się swobodnie grać. Progres postaci powinien być wyczuwalny dzięki naszenu powolnemu o cierpliwemu ulepszaniu postaci. Nie jestem pewien czy się rozumiemy :) Miłego grania :)
Drackula O to to. Właściwie to wyjaśniłeś całą sytuację, pisząc o skalingu w obszarach tierów. To ma sens :)

post wyedytowany przez John_Wild 2023-06-06 15:42:09
06.06.2023 15:38
Polterghost
8.9
Polterghost
52
Pretorianin

John_Wild Czyli liniowa fabuła i przechodzenie wszystkiego w tej samej kolejności w kółko byłoby lepsze?

06.06.2023 15:46
John_Wild
8.10
John_Wild
41
Okropnie_Wściekły_Dzik

Polthergost Nie. Nie zrozumieliśmy się. Drackula wyjaśnił temat. Mobek 50 lvl na tier 1 to nie to samo co mobek 50 lvl na tier 3. I to jest ok :)
Drackula A czy tiery można dowolnie zmieniać gdy jesteśmy za słabi? Nawet kosztem postępów w fabule na danym poziomie?

06.06.2023 15:54
Drackula
8.11
Drackula
238
Bloody Rider

Mozesz zmieniac, ale tier 3 i 4 musisz najpierw odblokowac, a tego na poziomie 30 nie zrobisz chyba ze ktos cie bedzie boostowal.

Inna sprawa ze masz capa na itemy. Tak wiec jesli nawet bys chcial levelowac na tier 2 do poziomu 100, to poziom itemkow zatrzyma sie na 42. (Tu sie moge lekko mylic bo jeszcze tego dokladnie nie sprawdzalem)

06.06.2023 16:00
John_Wild
😊
8.12
John_Wild
41
Okropnie_Wściekły_Dzik

Ok :) To, że trzeba tiery odblokować to oczywiste. Cap itemow to też nie problem.
A ile jest tierów obecnie?

06.06.2023 16:14
Drackula
8.13
Drackula
238
Bloody Rider

4ry i nie sadze abysmy 5 ty szybko zobaczyli. Juz teraz zapowiada sie masa grindu

06.06.2023 13:55
ODIN85
😊
9
odpowiedz
ODIN85
35
Senator

Chciałbym mieć tylko takie problemy.

06.06.2023 14:34
Ergo
10
odpowiedz
Ergo
99
Generał

Cóż mogę powiedzieć. Wasz kolega Piotr Maciejczak bardzo dobrze podsumował to Diablo w materiale na swoim kanale. :)

06.06.2023 14:59
Zdzichsiu
11
odpowiedz
8 odpowiedzi
Zdzichsiu
142
Ziemniak

Narzekać na endgame w grze, która nie jest dostępna na rynku nawet 24 godziny (bo oficjalną premierę ma dziś, a nie w zeszły piątek), to szczyt piwniczenia. Come on, PoE wyrobienie jakościowego endgame'u zajęło lata. To oczywiste, że Diablo 4 nie będzie go miało "na już". Teraz grą mają się cieszyć normalsi chcący przejść kampanię i po prostu pobawić się grą. Diablo 4 nawet pierwszego sezonu nie ma aktywnego.

Gra przejdzie zmiany balansowe i jest to zupełnie normalne. Jedyny faktyczny zarzut to skalowanie.

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2023-06-06 15:05:41
06.06.2023 15:19
Ergo
11.1
Ergo
99
Generał

Zdzichsiu

Okej, ciężko się nie zgodzić, ale powiedz mi ile lat minęło od premiery Diablo 3? Mało czasu mieli aby zrobić w miarę dobry end game co by ludzie nie skończyli jak teraz niektórzy, że w 3 dni wszystko ogarneli i nie mają co robić?

A no tak, trzeba było myśleć nad mikroplatnosciami, a nie nad ciekawym end gejmem....

06.06.2023 15:35
Zdzichsiu
11.2
Zdzichsiu
142
Ziemniak

Ergo
Nie ma znaczenia, ile czasu minęło od premiery Diablo 3. W tym czasie powstawało główne Diablo 4. Endgame zazwyczaj powstaje po stworzeniu gry, choć zapewne w tym przypadku twórcy już go dawno zaplanowali i teraz kończą.

To wina tylko i wyłącznie tych, którzy grali po 20h dziennie, by ukończyć grę na 60 godzin w 3 dni. Zdecydowana większość graczy będzie dłużej grać w kampanię. Serio, nad endgamem warto się głowić dopiero, jak ruszy pierwszy sezon. Po prostu nie opłaca się dla garstki maniaków odsłaniać wszystkich kart w 15h po premierze gry.

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2023-06-06 15:40:23
06.06.2023 15:57
11.3
wiesiugeralto
24
Konsul

Ale Ty pijesz do promila ludzi którzy przegrindowali tą grę siedząc 22h dziennie. Natomiast end game w tej grze jest duzo lepszy niż ten z Diablo 3 a mówiąc bardziej szczegółowo ulepszony

06.06.2023 17:29
Ergo
11.4
1
Ergo
99
Generał

Przecież tę grę ogarnie niedzielny gracz w tydzień dwa.
Na mikropłatności to mieli czas, ale na jakiś ciekawszych end gamę już nie, nieźle priorytety. :)

06.06.2023 18:27
Zdzichsiu
11.5
Zdzichsiu
142
Ziemniak

Ergo
No i dlatego sezon pierwszy staruje w lipcu. Akurat kiedy niedzielny gracz skończy kampanię ;)

06.06.2023 21:22
Ergo
11.6
1
Ergo
99
Generał

Zdzichsiu

Zwrócę im honor gdy ten pierwszy sezon będzie miał jakąś ciekawą zawartość, niestety mam co do tego duże wątpliwości.

06.06.2023 22:11
11.7
grabeck666
83
Senator

Rofl.

Ergo

Dotarłeś do end game, że się wypowidasz o nim? Widziałeś te ich ogarnięte mikropłatności?

Bo po tym co piszesz to ewidentnie widać, że nie.

08.06.2023 00:06
11.8
1
PiotrCNS
16
Chorąży

No musiało być porównanie z PoE, tylko jest wielka różnica między darmową grą którą na początku tworzyło " troje " ludzi w piwnicy, a grą którą tworzyło jedno z największych studiów na świecie i która kosztuje min. 70 euro. Tak, PoE też miało mało zawartości na początku, ale i tak początkowe PoE było lepsze niż obecne Diablo IV. Twój argument z PoE to inwalida.

06.06.2023 15:43
😁
12
1
odpowiedz
YoYo
59
Centurion

Na szczęście D4 to nie całe moje życie - pogram tyle aż mi się znudzi i ruszę poszukać kolejnej przygody gdzie indziej :-D

06.06.2023 17:50
FranticWolf
13
odpowiedz
FranticWolf
21
Centurion

Prawda jest taka, że nie da się zadowolić każdego. Co by nie wymyślili, to i tak płacz będzie z którejś strony.

06.06.2023 18:14
14
1
odpowiedz
RoZy
19
Chorąży

Przecież dopiero trwa wczesny dostęp i to normalne, że balansują rozgrywkę... jeszcze z 3-4 miesiące pewnie będą w miarę jak ludzie będą odkrywać mechaniki o których developerzy nie pomyśleli :)

06.06.2023 22:55
😂
15
odpowiedz
openforu0
67
Pretorianin

Jak przypisać emotki do 3 koła w grze? Czy musze dokupić to w DLC ?

06.06.2023 23:04
16
odpowiedz
kaagular
80
Generał

Na endgame to poczekamy ze trzy lata. Jedyna co jest absolutną tragedią to skalowanie świata do poziomu gracza. Za takie pomysły to powinni z roboty wywalać. To samo co w WoWie, w którego w ogóle nie ma co teraz grać...

06.06.2023 23:44
17
3
odpowiedz
Friedman
24
Centurion

Skalowanie levelów to pójście na łatwiznę ze strony programistów. Ze strony gracza to nigdy nie kończąca się nudna sieczka. Elden Ring było pod tym względem ciekawe, a przecież to nic odkrywczego., że świat jest zróżnicowany. No ale dziś się prezentuje ludziom jednolitą papkę. Niby wszystko inne, a jednak takie samo.

07.06.2023 07:51
18
odpowiedz
MleczarUs
0
Centurion

I dobrze, że gra jest wolniejsza. Jak chcą gówno rozgrywkę jak w PoE to niech klepią w mapy w PoE nawet i całe dnie, tylko portal / mapa / portal. Jak dobry chińczyk, tylko żeby im na nowy rok chiński na pewno zrobili nowe dekoracje.

07.06.2023 08:06
Bllazer
19
odpowiedz
Bllazer
118
Konsul

skalowanie ma plusy i minusy. co zauważyłem -są zadania na czas i na przykład nie wyrabiamy sie, farmimy lepszy sprzęt wracamy do tego samego zadania i zamiast efektownie i szybko zakonczyć event nie możemy bo mobki zeskalowały razem z nami. czy dobrym rozwiązaniem byłoby skalowanie ale ograniczone do pewnego poziomu?

07.06.2023 16:53
20
odpowiedz
2 odpowiedzi
Theddas
179
Mighty Pirate

Na premierę to pierwsze Diablo które ma jakikolwiek endgame sensowny, nie miało go ani D1, ani D2, ani D3.

Przypomnę, że w D3 na premierę były 4 poziomy trudności i w każdym graliśmy fabułę od nowa i to koniec aktywności był. Można było na inferno zostać i tam młócić mobki w akcie 3 i 4 (bo w 1 i 2 były za słabe i nie leciały wszystkie pożądane itemy), that's all.

Miało to swój urok w czasach D2 co przypomniało niedawno świetne D2R, ale już w czasach D3 trąciło myszką dlatego w D3 w ostatnich latach było już zupełnie inną grą niż na premierę, a w obecnych czasach Blizz zostałby zrównany z ziemią za coś takiego, zatem cieszmy się z tego co jest i że będzie ulepszane.

ALE

Zdecydowanie powinien być wybór czy chcemy grać ze scalingiem mobów czy bez, tak jak czy chcemy softcore czy hardcore - scaling jest niestety dla wielu graczy w tym dla mnie słabym rozwiązaniem, właśnie przez brak poczucia progresu innego rodzaju niż "all gear". Głównie odczuwamy to podczas levelowania postaci i przechodzenia fabuły, czyli ile, raz czy dwa per postać max? Nie widzę tutaj problemu zatem by bylo to opcjonalne, duża część graczy wtedy by sobie zrobił bez scalingu, dane lokacje byłyby trudniejsze, inne łatwiejsze, jak w początkowym D3 czy jak w D2, co w tym złego?

A w endgame scaling i tak nie ma znaczenia, bo max lvl postaci to 100, a mobki lecą w górę bez ograniczeń gdy gra się na T4, zatem wtedy już tylko build + gear + umiejętności + fart się liczą. Ale chodzi o ten etap przed 50., a nawet przed setnym levelem czy tam przed T4 po prostu.

08.06.2023 08:07
Bllazer
20.1
Bllazer
118
Konsul

zasadniczo masz racje. podam przyklad: (z mojej gry) buty z dodatkowym ładunkiem do odskoku i bonusem do prędkości ruchu wydropiło mi dopiero na 50 levelu. przez 50 leveli męczyłem sie z każdym bosem. mobki skalują ale itemy w pewnym etapie nie wypadają juz lepsze,to random i jak żle trafisz to będzie dropiło śmieciem a twoja postac będzie miała coraz trudniej. wiem bo miałem już tak dwa razy. dodam jeszcze otych butach- miałem do 50 levelu buty 30 poziomu bo nic lepszego nie wypadało! Drackula -było tak,dropiło wszystkim tylko nie butami z bonusem do predkości poruszania sie.a potem w ciagu kilku godzin wypadło z 3-4.(jakies tam buty wypadały ale tak jak wspomiałem bez bonusa do prędkości)

post wyedytowany przez Bllazer 2023-06-08 12:41:29
08.06.2023 10:15
Drackula
20.2
Drackula
238
Bloody Rider

Bllazer nie ogarniasz mechanik jeszcze ;)

Osobiscie nie wierze w to ze przez 20 poziomow nie wypadl ci lepszy itemik.

Ale nawet jesli tak bylo to z niepotrzebnej legendarki wyciagasz aspekta, wkladasz na jakis faint zolty itemik i juz nasz zamiennik na ten niby niwypadajacy itemik.
Poza tym mozesz 5 razy ulepszyc kazdy przedmiot.

07.06.2023 17:16
leaven
21
2
odpowiedz
leaven
146
Konsul

Fakt, że skalowanie potworów jest totalnie bez sensu. Cały czas walczymy z tak samo silnym przeciwnikiem. W 1 i 2 po jakimś czasie czuło się zdobytą moc i dawało to satysfakcję. Ze skalowaniem walka jest dobra na pół godziny, godzinę a potem nuży. Dwa razy dotąd zginąłem dlatego, że z nudów bezwiednie zamknęły mi się powieki, a potwory to zaraz wykorzystały :)

08.06.2023 08:51
22
odpowiedz
FSB znowu nadaje
28
Konsul

Dlaczego gra singiel player miałaby mieć jakiś end game?
99% posiadaczy D3 ukończyło kampanię i zapomniało o tej grze.
Dalsze granie i tak nie ma sensu. Co to za "end game" w którym walczymy z rng o zwiększenie naszych cyferek i to marne zwiększenie.

post wyedytowany przez FSB znowu nadaje 2023-06-08 08:52:11
Wiadomość Gracze toczą spór o endgame w Diablo 4, wywołali debatę wśród hardkorowych grinderów