Oto RTX 3070 ze zmienną ilością VRAM - jednym palcem ustawisz 16 GB
Bardzo ciekawy test.
To świetnie pokazuje, jak zbyt mało ilości pamięci VRAM ogranicza potencjału karty RTX 4000 i stanowi "wąski gardło" dla wyższe rozdzielczości. Ray tracing i niektóre elementy graficzne też potrzebują więcej VRAM.
Nie warto kupić RTX 4060 Ti z marne 8 GB na słabsze szyny dla 1080p... Nawet 12 GB VRAM dla RTX 4070 to za mało dla samego 1440p.
Bo nic nie wiadomo, czy nowe gry AAA będą potrzebować coraz więcej VRAM gdzieś w przyszłość.
O skopane optymalizacje gry nie wspomnę.
A 12GB jest wystarczające do 1440p na dzień dzisiejszy
Nowe gry multiplatformowe AAA będą musiały brać pod uwagę to że PS5 ma 12.5GB pamięci przeznaczonej na gry reszte na system i Xbox series X ma chyba 10GB na gry więc gry na PC nagle nie będą wymagać 16GB vram do 1080p
A przy skopanych optymalizacjach to nawet 4090 nie pomoże
A 12GB jest wystarczające do 1440p na dzień dzisiejszy
Wiem i oczywiście masz rację. Nie kupuję RTX 3060 12 GB tylko po to, by grać na 4K. Każdy wybiera karty wedle potrzeby, o ile jeśli cena jest uczciwa (choć niestety nie jest). Ale pytanie tylko, jak długo to potrwa?
Nowe gry multiplatformowe AAA będą musiały brać pod uwagę to że PS5 ma 12.5GB pamięci przeznaczonej na gry reszte na system i Xbox series X ma chyba 10GB na gry więc gry na PC nagle nie będą wymagać 16GB vram do 1080p
Też masz rację. Ale chyba że niektórzy lubią modyfikować gry na PC, by upiększyć jeszcze bardziej, a to może mieć wpływ na zapotrzebowanie VRAM. Czasami gry na PC są ładniejsze niż na konsoli. Mylę się?
No, God of War i Spider-Man na PC dostali więcej opcji graficzne niż na konsoli. No, Cyberpunk 2077 dostał też path tracing. Więc to nie samo co wersji konsolowe.
Pożyjemy i zobaczymy. Miłego grania.
Ugabuga ktos sie skapnal w koncu ze Nvidia robi konsumentow w konia i wydaje wykastrowane Karty Graficzne...
W re4 jak podkrecalem graphic quality (w tym cięższe paczki textur, rt na max) to potrafilo mi wciągnąć te 10gb vramu przy rozdzielczości 1080p xD. I to nie był nawet najwyższy próg VRAMU jaki można było zarezerować dla tej gry, bo było ich jeszcze na które by już pamieci nie starczylo by. I ta gra tyle realnie vramu konsumowala przy bardziej wymagajacych widoczkach. Z Re Village to samo.
Prawda jest taka ze nowe rtxy powinny oferowac nastepujące ilości vramu ze względu na to że sam ue5 też jest pod tym względem wymagający: 4050 12gb, 4060 16gb, 4060ti 16-20gb, 4070 24gb, 4070ti 24-28gb, 4080 32gb, 4090 48gb. Bo w sumie na co porządny rdzeń jeśli karta będzie ograniczana czymkolwiek innym. Nowe karty która już mogą nie być wystarczające xD.