Wymagania sprzętowe Lords of the Fallen - Unreal Engine 5 ma swoje potrzeby
I tak sa one przyzwoitsze w porownaniu do takiego TLOR gollum. Niezoptymalizowane dema / probki technologiczne skompilowane na tym silniku potrafia bardziej obciazyc karte.
Naprawde w zalecanych tylko RTX 2080 z 8GB RAM? Wow, jestem pod wrazeniem...
Och Ach przecież graficzne ta gra wygląda Ok ale nie przypomina jakoś super grafikę.
"Robimy grę na UE5 więc musi być wymagająca!".
Ok, ale przydało by się jeszcze żeby jakoś wybitnie przy okazji wyglądała, co wam się ewidentnie nie udało.
Dokładnie. Rozumiem że wymagania rosną, ale to wcale nie wygląda lepiej niż gry które mają 3, 4 lata.
Unreal Engine to nie tylko dobry silnik, ale też, a może przede wszystkim, świetne narzędzia, które są bardzo łatwe w obsłudze i z wersji na wersji są jeszcze lepsze i łatwiejsze. I też o tym w tym chodzi. Pamiętam jak wychodziło DX12 i był płacz "no ale jak to, przecież te gry wcale nie chodzą lepiej niż na DX11". Ale dla producenta ważne jest też to, że w DX11 coś co wymagało 257 linijek kodu, w DX12 wymagało dosłownie jednej linijki. I tu jest podobnie.
Ale dla producenta ważne jest też to, że w DX11 coś co wymagało 257 linijek kodu, w DX12 wymagało dosłownie jednej linijki. I tu jest podobnie
Nie chce Ci psuć humoru ale podobnie jak z Vulkanem vs OpenGL - programowanie na dx12 jest dużo bardziej skomplikowane niż na dx11 i wymaga dużo więcej pracy oraz umiejętności programisty, który się tym zajmuje. :)
Inna sprawa, że ludzie nie są świadomi jak wielkim zakładnikiem swojej wielkości jest Unreal. Nawet najprostsza gra na UE4 lub UE5 będzie miała swoje wymagania bo "holuje" za sobą cały silnik wraz z jego architekturą. Mityczna, przywoływana przez wszystkich "znawców" optymalizacja nie ma tu nic do rzeczy, bo prosta aplikacja rysująca oteksturowanego quada z prostym shaderem będzie na kodzie napisanym specjalnie pod to zajmować np 2 mega i pójdzie w "milionie" FPS na każdym ziemniaku a na Unrealu będzie miała np 300 mega i będzie chodzić w 60 i będzie miała wymagania minimalne dla danej wersji silnika.
Ue5 nie ma swoich potrzeb, używając tych samych rzeczy co w ue4, ue5 jest zauważalnie wydajniejszy, dopiero max możliwości się przesunął.
Więc jak widzicie grę na ue5 która nie ma przynajmniej podstawowych wymagań na poziomie gier ue4 to od razu wiadomo, że lali na optymalizację.
Gdyby gry były takie same, tak.
Ale właśnie dzięki UE5 deweloperzy używają lepszych modeli (więcej poligonów), texture, efektów, itp. co sprawia że i tak wymagania idą w górę.
2080 do wysokich w 1080p? XDD Zapowiada się kolejny potworek optymalizacyjny
Pewnie do 1440p wypuszczą zalecane rtx 4080
A co jest złego w tej karcie? gorzej wyglądające gry miały jeszcze mocniejszą grafikę w rekomendowanych.
Co jak co ale 2080 jest 5letnią kartą, rtx 3060ti jej dorównuje, więc nie sądzę żeby to było ogromne wymaganie jak na najwyższe ustawienia graficzne
Oddis Tak zgadzam się RTX2080 to 5letnia karta jednak trzeba brać pod uwagę że to była topowa karta do 4K nie najwydajniejsza ale z myślą o graniu w 4K.
Tragicznie nie jest ale chcąc w dzisiejszych czasach grać na kompie za 4000zł trzeba się będzie wspomóc niestety DLSS lub FSR
już taki GTX1070 będzie w niskich wymaganiach
UE5 to wymówka, po prostu nie chcą tracić czasu na optymazliację, wychodza z założenia ze gracza sobie włączą dlssy i inne bajery. Nie radzę preorderować, ta gra to bedzie potworek...
Aha. No okej.
W takim razie na najniższych ustawieniach musi wyglądać lepiej niż Wiedźmin 3 na Ultra i RDR2 na High.
Jako że temat gry na UE5 i i jej wymagań, pozwolę się o coś zapytać.
Mamy obecną generację konsol w pełni, a PCty już stały się o wiele potężniejsze od konsol. Dlaczego do tej pory mamy tak mało wysokobudżetowych gier na UE5? Xbox360 dostał swego Gears od War na UE3 zaraz po premierze konsoli, jego następca Xbox One dostał również wcześnie Gears 4 na UE4. Dlaczego nadal nie mamy gier na UE5?
Bo trzeba się przystosować
Po za tym jeszcze nie widziałem żadnej rewolucji graficznej w już wydanych tytułach U5
śmiem powiedzieć że to dalej U4
Tu inny silnik ale jak by były takie twarze teraz w grach to wtedy będzie rewolucja
https://youtu.be/eXYUNrgqWUU