Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Wymagania sprzętowe Lords of the Fallen - Unreal Engine 5 ma swoje potrzeby

30.05.2023 11:11
1
zanonimizowany1245771
54
Konsul

I tak sa one przyzwoitsze w porownaniu do takiego TLOR gollum. Niezoptymalizowane dema / probki technologiczne skompilowane na tym silniku potrafia bardziej obciazyc karte.

post wyedytowany przez zanonimizowany1245771 2023-05-30 11:13:17
30.05.2023 11:14
👍
2
1
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1378531
15
Senator

Naprawde w zalecanych tylko RTX 2080 z 8GB RAM? Wow, jestem pod wrazeniem...

30.05.2023 15:33
Kasiencja
😐
2.1
Kasiencja
24
Chorąży

"Tylko" ??? Ale widzisz, że to są ustawienia wysokie w 1080p? Więc ultra w 1440p to będzie 4070 minimum? Kiepska optymalizacja i tyle.

30.05.2023 11:25
3
2
odpowiedz
Twoja stara 1993
52
Generał

Och Ach przecież graficzne ta gra wygląda Ok ale nie przypomina jakoś super grafikę.

30.05.2023 11:31
kriegaffe
4
odpowiedz
3 odpowiedzi
kriegaffe
39
Pretorianin

"Robimy grę na UE5 więc musi być wymagająca!".

Ok, ale przydało by się jeszcze żeby jakoś wybitnie przy okazji wyglądała, co wam się ewidentnie nie udało.

30.05.2023 11:53
Little Joe
4.1
Little Joe
193
Silent Man

Dokładnie. Rozumiem że wymagania rosną, ale to wcale nie wygląda lepiej niż gry które mają 3, 4 lata.

30.05.2023 12:37
4.2
TobiAlex
200
Legend

Unreal Engine to nie tylko dobry silnik, ale też, a może przede wszystkim, świetne narzędzia, które są bardzo łatwe w obsłudze i z wersji na wersji są jeszcze lepsze i łatwiejsze. I też o tym w tym chodzi. Pamiętam jak wychodziło DX12 i był płacz "no ale jak to, przecież te gry wcale nie chodzą lepiej niż na DX11". Ale dla producenta ważne jest też to, że w DX11 coś co wymagało 257 linijek kodu, w DX12 wymagało dosłownie jednej linijki. I tu jest podobnie.

30.05.2023 13:59
4.3
5
Rufjan
51
Konsul

Ale dla producenta ważne jest też to, że w DX11 coś co wymagało 257 linijek kodu, w DX12 wymagało dosłownie jednej linijki. I tu jest podobnie

Nie chce Ci psuć humoru ale podobnie jak z Vulkanem vs OpenGL - programowanie na dx12 jest dużo bardziej skomplikowane niż na dx11 i wymaga dużo więcej pracy oraz umiejętności programisty, który się tym zajmuje. :)

Inna sprawa, że ludzie nie są świadomi jak wielkim zakładnikiem swojej wielkości jest Unreal. Nawet najprostsza gra na UE4 lub UE5 będzie miała swoje wymagania bo "holuje" za sobą cały silnik wraz z jego architekturą. Mityczna, przywoływana przez wszystkich "znawców" optymalizacja nie ma tu nic do rzeczy, bo prosta aplikacja rysująca oteksturowanego quada z prostym shaderem będzie na kodzie napisanym specjalnie pod to zajmować np 2 mega i pójdzie w "milionie" FPS na każdym ziemniaku a na Unrealu będzie miała np 300 mega i będzie chodzić w 60 i będzie miała wymagania minimalne dla danej wersji silnika.

post wyedytowany przez Rufjan 2023-05-30 14:01:28
30.05.2023 12:45
ODIN85
5
odpowiedz
ODIN85
34
Senator

Coś małe te potrzeby. Poczekajmy do wymagań 4k.

30.05.2023 12:57
Szefoxxx
6
odpowiedz
2 odpowiedzi
Szefoxxx
81
Doradca

Ue5 nie ma swoich potrzeb, używając tych samych rzeczy co w ue4, ue5 jest zauważalnie wydajniejszy, dopiero max możliwości się przesunął.

Więc jak widzicie grę na ue5 która nie ma przynajmniej podstawowych wymagań na poziomie gier ue4 to od razu wiadomo, że lali na optymalizację.

30.05.2023 13:23
6.1
JK.96
67
Pretorianin

Gdyby gry były takie same, tak.

Ale właśnie dzięki UE5 deweloperzy używają lepszych modeli (więcej poligonów), texture, efektów, itp. co sprawia że i tak wymagania idą w górę.

01.06.2023 14:58
Szefoxxx
6.2
Szefoxxx
81
Doradca

To nieprawda, jeżeli nie używają nanite, to nic się w kwestii modeli, tekstur itp. nie zmienia.

Ba ta sama gra z UE4 sportowana na UE5 w tych samych ustawieniach powinna być wydajniejsza. Zakładają, że nie używają nowości obecnych tylko w ue5.

30.05.2023 13:10
7
odpowiedz
3 odpowiedzi
Szproto
54
Pretorianin

2080 do wysokich w 1080p? XDD Zapowiada się kolejny potworek optymalizacyjny

Pewnie do 1440p wypuszczą zalecane rtx 4080

30.05.2023 13:21
BlurekPL
7.1
1
BlurekPL
137
Generał

A co jest złego w tej karcie? gorzej wyglądające gry miały jeszcze mocniejszą grafikę w rekomendowanych.

30.05.2023 14:47
7.2
Oddis
2
Junior

Co jak co ale 2080 jest 5letnią kartą, rtx 3060ti jej dorównuje, więc nie sądzę żeby to było ogromne wymaganie jak na najwyższe ustawienia graficzne

30.05.2023 17:44
7.3
Twoja stara 1993
52
Generał

Oddis Tak zgadzam się RTX2080 to 5letnia karta jednak trzeba brać pod uwagę że to była topowa karta do 4K nie najwydajniejsza ale z myślą o graniu w 4K.

Tragicznie nie jest ale chcąc w dzisiejszych czasach grać na kompie za 4000zł trzeba się będzie wspomóc niestety DLSS lub FSR

już taki GTX1070 będzie w niskich wymaganiach

30.05.2023 14:42
8
2
odpowiedz
FrankerZ
89
Generał

UE5 to wymówka, po prostu nie chcą tracić czasu na optymazliację, wychodza z założenia ze gracza sobie włączą dlssy i inne bajery. Nie radzę preorderować, ta gra to bedzie potworek...

30.05.2023 15:05
😉
9
odpowiedz
zanonimizowany1349061
16
Generał

Aha. No okej.
W takim razie na najniższych ustawieniach musi wyglądać lepiej niż Wiedźmin 3 na Ultra i RDR2 na High.

30.05.2023 16:37
10
odpowiedz
1 odpowiedź
niesmiertelny21
67
Pretorianin

Jako że temat gry na UE5 i i jej wymagań, pozwolę się o coś zapytać.
Mamy obecną generację konsol w pełni, a PCty już stały się o wiele potężniejsze od konsol. Dlaczego do tej pory mamy tak mało wysokobudżetowych gier na UE5? Xbox360 dostał swego Gears od War na UE3 zaraz po premierze konsoli, jego następca Xbox One dostał również wcześnie Gears 4 na UE4. Dlaczego nadal nie mamy gier na UE5?

30.05.2023 17:51
10.1
Twoja stara 1993
52
Generał
Wideo

Bo trzeba się przystosować
Po za tym jeszcze nie widziałem żadnej rewolucji graficznej w już wydanych tytułach U5
śmiem powiedzieć że to dalej U4

Tu inny silnik ale jak by były takie twarze teraz w grach to wtedy będzie rewolucja
https://youtu.be/eXYUNrgqWUU

30.05.2023 17:52
UrBan_94
😂
11
1
odpowiedz
UrBan_94
43
Geralt z Rivii

Przecież to są bardzo przystępne wymagania, a jak zwykle jest płacz.

01.06.2023 19:44
12
odpowiedz
Conduit
3
Legionista

Ceny komputerów obsługujących takie gry są absurdalne.

Wiadomość Wymagania sprzętowe Lords of the Fallen - Unreal Engine 5 ma swoje potrzeby