Jak będą rozszerzane fabuła i świat Diablo 4 po premierze? Blizzard tłumaczy
Czy sezony oznaczają że jeśli nie zagrasz w nie w określonym czasie - to wszystko z nich przepada i zostanie zastąpione czymś nowym? Czy może taki kontent sezonowy będzie czekał na Ciebie do ogrania w swoim tempie i czasie? Jeśli ten ostatni wariant to OK. Jeśli ten pierwszy to trochę szkoda. Trzeba też żyć w realu, czasami trzeba się skupić na czymś ważniejszym i odstawić gry - szkoda gdyby coś wartościowego przepadało w grze bezpowrotnie.
sezony będą trwały około 3 miesiące i jak nie zagrasz w danym sezonie to wszystkie "nagrody sezonowe" przepadają.
Tak było od zawsze.
W Path of Exile każdy sezon to nowy dodatek / mechanika, tak jak to teraz planuje D4. Tylko jest jedna zasadnicza różnica - w PoE jeśli taki dodatek się sprawdzi to zostaje i tak co 3-4 miesiące cegiełka po cegiełce od lat buduje się solidna gra. Ciekawe pomysły mają, no ale dobrze że planują chociaż jeszcze duże rozszerzenia - bo wśród gier Blizzarda zawsze były z najwyższej półki.
na którymś dev streamie Blizz mówił, że mechaniki z poprzednich sezonów będą recyklingowane co x sezonów. Co prawda nie spodziewałbym się zostawienia nawet tych udanych mechanik na stałe, ale nigdy nic nie wiadomo. Z pewnością z każdym kolejnym sezonem end game byłby bardziej rozbudowany o ile mechaniki zostaną zaprojektowane tak, żeby ze sobą nie kolidowały.
Tia a potem mamy bałagan i osoba nowa musi ogłądać 100h filmików na YT bo POE ma naćpane mechanik bez ładu i składu
Sargos Deres -> w D3 było podobnie tylko ze względu na to że gra praktycznie nie była wspierana i większość sezonów to był re-balans klas, gearu, to niewiele z tych sezonów w grze zostało poza cyferkami :)
jedyne co zostało dodane to Kostka Kanai'ego i to przy okazji Patcha, nie jako sezonowa mechanika, bo takich Blizzard nie dodawał. Każdy sezon to był tylko rebalans klas i mobów. Dopiero ostatni sezon wrzucił to nowe drzewko skilli
to mam nadzieje, że w sezonach D4 mechaniki będą bardziej rozbudowane, bo petrified scream to coś co można dodać w jakimś patchu i mimochodem o tym wspomnieć :)
Wszystko to wygląda bardzo satysfakcjonująco, już nie mogę się doczekać.
PS.
Powstaje scena w Diablo. MSI wsparło poczynania powstawania kanału i zrzesza wiernych fanów z YouTube na kanale MSI Titans.
Dzisiaj o 20:00 na Twich pierwszy stream.
Meh, nie lubię takich rozwiązań. Typowy mechanizm, który poniekąd przymusza do regularnego grania poprzez odczucie, że można coś stracić. Jedna z wielu współczesnych metod na przyciągnięcie do gry poprzez "uzależnienie", a nie dobrą zabawę. Nie zaprzeczam, że komuś się to może podobać, ale mnie jako typowo off-line'owego gracza to jednak zniechęca.
Mechaniki sezonowe będą sezonowe, zapewne część z nich zostanie w grze, trudno powiedzieć, czy w każdym sezonie dodadzą coś, co będzie warte tego, żeby w grze zostało. :) Jednak podejrzewam, że te, które zostaną będą to bardziej takie, które rozbudowują grę np. jakiś specjalny nowy typ ewentów, dungeon itp. Tak jak było w D3 z np. petrified scream, followerem i paroma innymi, które po sezonie zostały w grze na stałe. Co do minikampanii fabularnych raczej na bank po sezonie zostaną w grze, to content, który grę rozbudowuje co ma znaczenie dla sporej liczby ludzi.
Co do minikampanii fabularnych raczej na bank po sezonie zostaną w grze
Raczej tak, choć pewności mieć nie można czy Blizzard nie będzie chciał zrobić z tego eventów czasowych, tak jak to miało miejsce z Darkness over Tristram w Diablo 3, gdzie co roku przez ~1msc można w ramach trójki odegrać historie z jedynki