Dead Island 2 odpłaca się za zaufanie, sprzedaż ciągle imponuje
Jakiś czas temu ukończyłem grę. Jeśli bym miał wskazać gdzie doszlifować grę:
- więcej unikalnych kart dostępnych tylko dla wybranych postaci, aby był większy sens tworzenia buildów
- lepsze wyjaśnienie statystyk - do tej pory nie wiem jak "matematycznie" działa "zręczność", a przynajmniej nie miałem ochoty wg tego interfejsu nigdzie grzebać/przypominać sobie.
Łatwiej byłoby gdyby gdzieś były postawione cyfry np. z tempem regeneracji elementów rzucanych 150%, szybkość ataku 150%,... widoczne od razu przy wyborze postaci.
- 100% odporności zombiaków zamieniłbym np na 50% odporności na element. 100% odporności zniechęca do gry w jakiegokolwiek HnS. Jeśli by postawić na lepszą immersję to trzeba by rozbić obrażenia na fizyczne i np. elektryczne. Ogólnie procenty to zbytnie uproszczenie nie dające realistycznego potencjału, znajdą się lepsze rozwiązania.
- niby taki płonący i zombie nie ma sensu, ale jeśli już gra dodała te "żywiołaki", to może przydałoby się poprowadzić fabułę bardziej w stylu fantasy. Naukowe wyjaśnienia przez te "żywiołaki" już nie mają zbyt sensu, oprócz ewentualnie drogi fabularnej z Doom'a.
- podobnie można powiedzieć o stole warsztatowym. Całe to dodawanie żywiołów do broni nie ma sensu. I tak największą przyjemność oddają obrażenia cięte i obuchowe i eksplozje (fizyczne). Reszta zwłaszcza np. kwas nie działa wizualnie tak jak by się chciało. Uderzenie kwasem masakruje całe ciało zombiaka równomiernie, zamiast punktowo/rekursywnie, gdzie potencjalnie odpadła by kończyna, albo przestała być funkcjonalna, a kałuża kwasu topiła by stopy.
Bardziej do gry pasowałyby jakieś magiczne kryształy, a nie psudonaukowe perpetum mobile.
Dobra decyzja bo gra wyszla dopracowana na premiere co w tym roku nieczesto sie zdarza i jak dla mnie nest lepsza niz DL2 czego sie zupelnie nie spodziewalem i wzialem wersje na ps5 zeby przejsc i sprzedac. Chyba kupie ja jeszcze raz jak wyjdzie razem z dlc na Steam.
Dead Island 2 jest po prostu bardzo dobrą grą tak jak pierwsza część grając w dwójkę czuć ten klimat pierwszej odsłony warto było tyle czekać i osobiście się nie zawiodłem.
Grę przeszedłem i bawiłem się świetnie, gra robi dobrze to do czego została zaprojektowania czyli rozwalania zombi plus czuć klimat pierwszej części, jednak po przejściu gry zainstalowałem ponownie DL2 aby zobaczyć co tam techland dodał nowego do sowiej gry i jedynie mogę napisać wprost, DI2 przy DL2 to istna przepaść jeśli chodzi o rozgrywkę, już samo poruszanie się postaci czy starcia z zombiakami dają tyle frajdy i wyzwania ze nie wiem czy wrócę ponownie do DI2 aby dokończyć misje poboczne
Grę kupiłem na premierę (wersja pc) i nie miałem żadnych problemów z płynnością, bugów itp. Grałem na najwyższych ( sprzęt: ryzen 5 3600, rtx 2060 super, 16Gb ram 3200mhz) i fps miałem na poziomie 70-100.
Jeśli chodzi o gameplay to cóż, nie jest to wybitna gra, duża powtarzalność ale mimo wszystko grało się dobrze, fajny klimat LA, dla mnie to było jak letnie wakacje z rozawalaniem zombie, nie wymagałem od tej gry nie wiadomo czego i dostałem to czego się mniej więcej spodziewałem.
Grę oceniłem na 5,5 czyli wg skali gra średnia, przy czym uważam że to jest dobra gra średnia.