Metro Exodus cieszy się ogromną popularnością, to dobry prognostyk na przyszłość
Ograłem 2 razy Exsodus. Na ps 5 po next gen patch gra na dualsense robi bardzo duże wrażenie. Bardzo dobrze wykorzystali zdolności pada. Dzięki temu strzelanie było na najwyższym poziomie. Czekam z niecierpliwością na exsodus 2. Nie mniej jednak wolałbym nową historię z nowymi bohaterami. Wg mnie historia jest już zakończona i nie ma sensu robić coś jeszcze tam.
Bardzo dobra gra, ale system karmy to lipa. Żeby dostać dobre zakończenie nie można zabijać ludzi, najgorsze to było w tym rozdziale pustynnym gdzie byli ci niewolnicy, tam to już w ogóle była masakra z ogarnięciem do kogo strzelać a do kogo nie. Dobrze że chociaż do mutantów można strzelać.
Ale zdecydowanie warto się postarać o najlepsze zakończenie bo jest świetnie zrobione, wzruszająca scena i ta muzyka
System karmy to złoto, za każdym razem trzeba się dwa razy zastanowić, czy jest sens kogoś zaatakować. Wystarczy trochę wczuć się w rozgrywkę żeby wiedzieć, kogo powinno się zabić, a kogo lepiej zostawić. Nawet jeśli ktoś jest wrogi wobec nas to nie oznacza, że powinniśmy mu coś robić
Szczerze powiedziawszy chciałbym ujrzeć strategie, może rpg może coś na kształt Wasteland, Fallout?
Lub wręcz stworzenie platformy w której w ramach płatnych pełnych DLC dodawali by coś typu przekształcenia dostępnych już różnych książek z uniwersum. Dajmy na to, jedno DLC to pełnokrwista rozgrywka związana z "korzeniami niebios" Tullio Avoledo inne to np. DLC poświęcone 3 książkom Diakowa itd.
To uniwersum ma potencjał a twórczości z której można czerpać w tym temacie jest na pęczki.
Nie wiem, może:
- Dobrze odwzorowane metro jako mapa z dzikimi terenami czy to wokół miasta czy też dalszymi ekspedycjami. Korzystając z książek jakie mamy.
- Możliwość zarządzania daną stacją, osadą itd
- Masę zadań spójnych z światem przedstawianym i już przez nas poznanym.
Porządnie zrobione, krwiste, mroczne i ciężkie, takie jak całe uniwersum.
To dlatego ,e oprócz niesamowicie immersyjnego gameplayu to istny fabularny majstersztyk. Przy scenariuszu pracował autor książek metro i to czuć w całej narracji. Techland powinien się od nich uczyć jak powinna gra single wyglądać i sposób przekazania historii
A ja powiem szczerze nie zachwyciłem się ani trochę exodusem. Ograłem ale był dlamnie męczący,bardzo mocno odbiegał od klimatu metra. Bardziej pod mad maxa - czego od tej serii nie oczekuje. Oczytalem się sporo książek zarówno głównego nurtu jak i wybitnych pobocznych - skłaniałbym się mimo wszystko ku kolejnej części w otwartej przestrzeni metra i powierzchni nad. Bez liniowych przejsc(tzn,ograniczenie do minimum fabularnego). Taki klimat faktycznie zrobiłby wrażenie