Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Futurebeat Ponad 300 gier ma już wsparcie NVIDIA DLSS

21.05.2023 17:26
1
zanonimizowany1376576
5
Generał

Możemy więc spodziewać się, że omawiana technologia w niedalekiej przyszłości może stać się standardem w grach

Biorąc pod uwagę fakt, że wymagania gier wzrastają wraz z premierą nowych podzespołów szczególnie kart graficznych, a nie postępu technologicznego, lepszej grafiki w grach to niestety tak.

post wyedytowany przez zanonimizowany1376576 2023-05-21 17:27:07
21.05.2023 18:03
diaboł
2
odpowiedz
6 odpowiedzi
diaboł
167
boss

DLSS przydał by się w ATS/ETS2 bo na lapku na ultra zaczyna spadać do 30 klatek :) na 1070

21.05.2023 19:09
Adissons
2.1
3
Adissons
20
Legionista

Na 1070 nie masz dostępu do DLSS, jedynie FSR 2.0

21.05.2023 19:09
2.2
3
premium220858959
10
Legionista

1070 nie obsluguje dlss

22.05.2023 00:09
2.3
sabaru
19
Generał

W moim przypadku problemem w ETS2 są światła drogowe te które są widoczne w miastach nocą. Jak tylko się włączą jak się ściemni to klatki z 75 FPS spadają do 30. Ale jak się je wyłączy co o dziwo gra działa normalnie.

diaboł

22.05.2023 01:46
2.4
Tasdeadman
52
Generał

Działanie ATS/ETS to nie jest problem karty graficznej tylko procesora i tu ci żaden DLSS by nie pomógł.
Warto pamiętać, że to jest dość przestarzała technologia silnika który powstał w 1999 roku i jest po prostu rozwijany ale jego obecna wersja i tak ma ponad 10 lat a rozwijają go tylko w SCS, które nie jest zbyt dużym studiem i w momencie wypuszczania ETS2 nad silnikiem to pracowało tam może kilka osób.
U mnie na RTX 2070 Super FPSy potrafią lecieć na mordę, bo gra nie ogarniała dużej ilości świateł odbitych w lusterku. Do tego kanał alfa (czyli efekty graficzne przezroczystości) jak za dawnych lat, nie są liczone na karcie graficznej tylko na procesorze.

22.05.2023 10:18
2.5
sabaru
19
Generał

Tasdeadman - w tym sęk że u mnie właśnie problemem jest karta graficzna. Mam GTX 1060 6GB i po wielu testach odkryłem że główną przyczyną spadków FPS są światła drogowe te które świecą się nocą w miastach. Jak się je całkiem wyłączy to jest praktycznie stała liczba FPS. Testowałem tą grę na lepszej karcie i tam już takiego problemu nie było.
Jaki masz procek? Mój to i7-10700k.

post wyedytowany przez sabaru 2023-05-22 10:20:08
22.05.2023 19:04
2.6
Tasdeadman
52
Generał

sabaru Jak ostatni raz grałem miałem i7-9700k, obecnie R7 5800x3d i w innych grach działa dużo lepiej ale w ETS/ATS jeszcze nie grałem.

21.05.2023 18:34
Tromek
3
odpowiedz
1 odpowiedź
Tromek
43
Pretorianin

Do ETS2 chciałbym żeby kiedyś dodali RTX ON i DLSS 3

21.05.2023 20:34
3.1
noobmer
48
Generał

To dopiero gra zarżnie PCty xD

21.05.2023 21:30
4
odpowiedz
6 odpowiedzi
toyminator
81
Senator

Czy uważacie, że to jedna z najlepszych technologii na nowszych kartach?

21.05.2023 23:11
Link
4.1
Link
18
Generał

toyminator
Tak, uważam, że to jedna z najlepszych technologii, jakie nam przytrafiają.

Mam RTX 3060. Z włączony RT (nie Overdrive) Cyberpunk 2077 chodzi ledwo gdzieś na 30 FPS, ale dzięki DLSS 2 mam 50-60 FPS na Ultra i wygląda świetnie.

Od razu przypomina moja pierwsza karta Voodoo 3Dfx, gdzie Tomb Raider z roku 1996 nie tylko nie ma pikseli, ale również animacji chodzi płynnie.

22.05.2023 05:39
keeper_4chan
4.2
keeper_4chan
104
Generał

CUDA i Tensorów w GTX używam do czego innego.
Lecz dobrze to pokazuje, że grafika w grze nie musi być odwzorowana 1:1 i każdy piksel nie musi być renderowany w skomplikowanej scenie.

22.05.2023 09:04
Persecutor
4.3
Persecutor
44
Tosho Daimosu

XeSS Intela jest lepszy, bo oferuje najlepszą jakość i jest otwartym rozwiązaniem dostępnym na każdym sprzęcie. Do uruchomienia XeSS wystarczy grafika serii GF 10xx, tak więc jak ktoś chce może sobie przetestować np w Wieśku 3 :) Dziwne jak zwykle nie ma oficjalnej listy gier wspierających :P ale tu dwie z internetu
https://steamdb.info/tech/SDK/Intel_XeSS/
https://www.build-gaming-computers.com/xess-supported-games.html

Nie da się niestety bezpośrednio porównać najnowszego DLSS 3, bo dedykowane XeSS grafiki intela są zbyt słabe :D Niezmienia to faktu że na kartach Nvidii XeSS osiąga wyniki podobne do DLSS 2.

post wyedytowany przez Persecutor 2023-05-22 09:05:18
22.05.2023 10:27
4.4
toyminator
81
Senator

Ale jak to działa? W sensie macie ledwo 30 FPS na maksa. Zarzynacie kartę. Włączacie DLSS i nagle macie więcej, i karta nie zarzyna? Czy jednak DLSS tak naprawdę pomaga, ale zarzyna kartę? Albo to po prostu jakiś ciekawe proces którego nie pojmuję ;D I taka technologia im pasuje? Praktycznie wystarczy kupić nowszą kartę z tym, i nie trzeba zmieniać długo.Bo jak gra chodzi normalnie, to nie trzeba używać DLSS. A jak gra będzie za mocna, to cyk DLSS ,i ciągniemy dalej. Albo jest sens używać DLSS jak właśnie mamy lekko 60 FPS? Czy to w jakiś sposób odciąża kartę jeszcze bardziej?
Bo ogólnie widzę że przydaje się najbardziej, jak chcemy grać z RT.

post wyedytowany przez toyminator 2023-05-22 10:31:23
22.05.2023 11:19
Persecutor
4.5
1
Persecutor
44
Tosho Daimosu

Ale jak to działa?

Przy DLSS grafika renderuje obraz w niższej rozdzielczości, a następnie przeskalowuje go do tej wyświetlanej na monitorze. Wynik więcej FPS w wyższych rozdzielczościach, kosztem większej/mniejszej straty jakości obrazu, tu zależy od technologi i profilu. DLSS i XeSS ma algorytmy oparte na obliczeniach AI-podobnych, FSR to zwykły upscaling, dopiero wersja 3 ma mieć podobne algorytmy co konkurencja. Ogólnie ja mocno kibicuje Intelowi ich rozwiązanie to lepsza jakość, otwarta technologia dla wszystkich, czyli na każdej grafie która obsługuje instrukcje DP4a można to odpalić.

post wyedytowany przez Persecutor 2023-05-22 11:24:53
22.05.2023 15:31
adam11$13
4.6
1
adam11$13
124
EDGElord

Dzięki DLSS jestem w stanie grać w 2k przy zachowaniu minimum 60 klatek oraz wysokich ustawień graficznych na staruszkowym już RTX 2060. Zdecydowanie jest to jedna z najgenialniejszych technologii ostatnich lat.

post wyedytowany przez adam11$13 2023-05-22 15:32:00
22.05.2023 01:40
5
odpowiedz
1 odpowiedź
Elementchaosu
26
Chorąży

DLSS I RT to obecnie jedyne technologie które deklasują konkurencję. Wiadomo radeoniarze będą mówili że rt to zbędny bajer a fsr działa tak samo jak dlss ale to bzdura. Testowałem obie topowe karty AMD i NVIDII w pracy i jednak wciąż fsr raczkuje. Druga sprawa jak się od początku gra z rt to można tego nie zauważyć ale jak się wyłączy rt to wrażenie że gra się na jakimś PS4. Osobiście sam kiedyś byłem zagorzałym fanem czerwonych ale od czasu premiery pierwszych rtxów nie widzę żadnego sensu w kupowaniu kart AMD. Mam nadzieję że Intel rzuci rękawice zielonym bo obecnie AMD technologicznie jest dwie generacje w tyle softwareowo a cenowo jakoś nie odstają od kart nvidii

22.05.2023 09:08
Persecutor
5.1
Persecutor
44
Tosho Daimosu

FSR nie działa tak samo jak DSLL czy XeSS, efekt podobny ale kompletnie inna droga obrana żeby ten efekt osiągnąć, dopiero FSR 3 ma być podobny do obu wcześniej wymienionych.

22.05.2023 09:25
6
odpowiedz
Jaya
62
Generał

Wolałbym, żeby FSR prześcignęło DLSS.

AMD nie wygra żadnego wyścigu bez porównywalnego FSR do DLSS. Raytracing istnieje głównie przez DLSS. Ten Raytracing wcale nie daje jakiś oszałamiających efektów w porównaniu do starej szkoły (stara szkoła przez wiele lat dobrze nadganiała raytracing i wręcz w wielu miejscach wyprzedza go poziomem wyraźnych detali). AMD mogłoby wygrać wyścig zbrojeń przez to, że dla NVidii były by zwiększane detale RT ON, a dla AMD inne detale np. level of detail czy lepsze tekstury na tym ULTRA, albo super fizyka, gdy obecnie auto w CP77 nie wyprzedzi malucha bo jest ograniczone do możliwości doczytywania detali.

Obecnie może Overdrive zamienia trochę styl wizualny, ale jakby przyzwyczaić już oczy graczy doszło by do momentu, że wcale ten Overdrive nie daje większej liczby detali, tylko zamienia detale miejscami. W dodatku overdrive wcale nie jest tak często widoczny jak się wydaje. Często daje się jako porównanie główne miejsca gdzie widać efekt, a finalnie większość gry będzie może odczuwalna, ale nie na tyle, żeby zmieniać kartę (dla starej już gry, w dodatku kupionej przez wiele osób przez hype).

Jakby zrobili dobry tryb w CP77 - nieskończonej zabawy inaczej bym gadał. Sandbox trochę nie jest dobrze skonstruowany - nawet immersja na miarę GTA5 nie ratuje gry - bo braku celów pod koniec gry. Skyrim, Fallout 4, gry MMO, ETS2 - są dużo lepiej pod względem nieśmiertelności zaprojektowane (choć CP77 zrobił postęp w stosunku do Wiedzmina 3) Dla tych trybów może bym pomysłał o zmianie szybszej procesora, a potem karty. Wiele gierz RTX On jest przynudnawa obecnie, żeby do nich wracać.

post wyedytowany przez Jaya 2023-05-22 09:28:20
22.05.2023 09:43
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
Sunkrest0
12
Chorąży

Ciesze się, że upscaling się spopularyzował chociaż gdy technologia raczkowała to liczyłem na to, że będzie to dodatek który przedłuży żywotność GPU a nie switch który pomoże developerom wypuszczenie gry wcześniej poprzez ograniczanie optymalizacji do minimum.

Swoją drogą - sam nie mogę się zdecydować pomiędzy RX 7900 XT i RX 4070 TI. U zielonych 12gb ramu jest dla mnie nie do przełknięcia (zamierzam grać też w 4k na TV) bo w ogóle nie jest future proof a u czerwonych skopana wydajność w VR i gorszy software (brak dlss 3) są dla mnie nie do zaakceptowania. Gdyby tylko te ceny były niższe, ech...

22.05.2023 10:36
7.1
toyminator
81
Senator

Bądź mną i nie graj na 4k ;D Ale rozumiem chęć super hiper grafiki jest silniejsza ;) Gram już tyle lat, i grafika robi wrażenie przez pierwszą godzinkę. Potem ma się to w gdzieś. Nie zwraca się na to uwagi. Chyba że jakaś krótka scenka w grze, nowa lokacja jest przedstawiana, To wtedy jest ekspozycja na światło i cienie. A potem znowu do zbierania fantów.

22.05.2023 15:06
7.2
Kuba_3
191
Generał

Mam 4070 Ti i obecnie wszystko na tej karcie działa w 4K, oczywiście trzeba używać DLSS ale z poziomu kanapy na TV 55 cali, roznica miedzy obrazem natywnym a DLSS Quality i Balanced jest praktycznie niewidoczna, nawet Performance wyglada zupełnie ok, dużo lepiej niż np zmiana rozdzielczośći na 1080p.

Tu swoją drogą widać jak skutczne jest DLSS, bo tryb Performance też skaluje z 1080p do 4K, a roznica miedzy nim a zmianą rozdzielczości TV na 1080p (co przecież skaluje się dobrze, bo dokładnie 4:1 piksela) jest gigantyczna.

Ale jeśli chcesz mieć pewność plus więcej RAM, to musisz celować bardziej w 4080.

post wyedytowany przez Kuba_3 2023-05-22 15:10:25
22.05.2023 11:55
8
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany558287
180
Senator

Osobiście uważam, że nie jest to zbyt pozytywne dla graczy. Powoduje tylko, że i tak już leniwi twórcy gier mogą mocniej olewać proces optymalizacji, bo i po co skoro mają technologię, która polepszy działanie gry. Technologia ma wiele pozytywów, ale niestety finalnie lepiej byłoby dla nas, aby nigdy nie powstała.

22.05.2023 16:54
Vissegard
8.1
Vissegard
41
Centurion

Przyjdzie czas że PS5 będzie niedomagało to i twórcy wezmą się za optymalizacje gier multiplatformowych

22.05.2023 17:26
8.2
Kuba_3
191
Generał

Już niedomaga, co widać po tym, ze gry musza działać w 1080p żeby osiągnąć 60 klatek, lub nie oferują 60 fps w ogóle.

22.05.2023 20:03
Rumcykcyk
8.3
Rumcykcyk
120
Głębinowiec

Ja uważam, że bez DLSS też byli leniwi. Pamiętam jak kupiłem 980ti i grałem w wieśka 3. Kto pamięta ten wie jak wszystko działało czyli na granicy płynności.

Futurebeat Ponad 300 gier ma już wsparcie NVIDIA DLSS