Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Futurebeat Silnik Unreal Engine 5.2 w końcu rozwiąże ogromny problem obecnych gier

16.05.2023 19:25
Szefoxxx
1
14
Szefoxxx
81
Doradca

Tylko, że to bzdury, ani to ogromny problem, ani gier, ani ich nie przyspieszy.

To wyłącznie problem partaczy twórców, którzy nie testują swoich gier na PC.

Jest pełnio gier na UE i wielu innych silnikach, gdzie nie ma żadnych tego typu problemów, żadnych.

Wniosek jest więc oczywisty, skoro w innych grach nie ma problemu to znaczy, że się da.

A jeżeli nie działa tak jak powinno to znaczy, że zawinili twórcy, nie silnik, szczególnie TLOU pc to piękny przykład partactwa.

16.05.2023 20:04
XboxOneS
2
9
odpowiedz
XboxOneS
62
RE FAN

Ogromne problemy obecnych gier, to optymalizacja.

16.05.2023 20:21
dzl
3
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
dzl
103
John Yakuza

opcję, która pozwoli zniwelować jeden z większych problemów graczy na PC i znacznie skróci czasy ładowania gier. DX12 PSO Precaching, bo o niej mowa, to właściwie ulepszona wersja Pipeline Static Object. Modyfikacje w tym przypadku dotyczyły pamięci podręcznej. Od teraz silnik pozwala na pominięcie elementów rysunkowych, jeśli ich obiekty PSO nie są jeszcze gotowe. Dzięki temu czas ładowania shaderów, może ulec skróceniu.

Mała wtopa merytoryczna. PSO precaching ma na celu zautomatyzowanie procesu zbierania i budowania shaderów od strony developera (na UE 4 jest to czynność manualna) i nie ma przełożenia na czasy ładowania.

W teorii ma to po prostu wyeliminować shader stuttering jaki ma chociażby Jedi Survivor (mikroprzycięcia gry na ekranie pojawia się nowy shader).

16.05.2023 21:20
JaneDoe
3.1
1
JaneDoe
23
Marność nad marności

GRYOnline.plTeam

Hej, dzięki za zwrócenie uwagi. Poprawione :)

17.05.2023 07:20
dzl
3.2
dzl
103
John Yakuza

Nie ma za co. :)

16.05.2023 22:54
Link
4
odpowiedz
2 odpowiedzi
Link
18
Generał

Szefoxxx
To fakt. Sony i twórcy portu PC za bardzo się pośpieszyli. W ogóle nie postarali się za bardzo, jeśli chodzi o testowanie gier na PC.

To samo można powiedzieć o EA Games i twórcy Jedi.

17.05.2023 10:56
MasterOfMotivation
4.1
MasterOfMotivation
6
Pretorianin

Jedi Survivor przynajmniej jakoś wygląda, chodząc jak gówno. TLOUPC wyglada jak guwno i chodzi jak guwno

17.05.2023 17:26
Link
4.2
1
Link
18
Generał

MasterOfMotivation
Co nie zmienia to faktu, że Jedi w dniu premiery był tymczasowo niegrywalny. Nie każdy może w to zagrać, nawet jeśli ma dobry komputer. Więc co za różnica.

17.05.2023 09:25
tgolik
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
tgolik
143
Generał

Szefoxxx
To "partactwo" deweloperów jednak z czegoś musi wynikać skoro problem dotyczy większości nowych gier na PC. Myślę, że twórcy weszli na wyższy poziom szczegółowości gier i nagle okazało się, że to co do tej pory było mało zauważalne teraz trwa wielokrotnie dłużej. Shadery dłużej się kompilują, sprzęt dusi się pod naporem danych, tworzą się kolejki w wąskich gardłach systemu i mamy stuttering i szarpnięcia po wejściu do nowych lokacji.

post wyedytowany przez tgolik 2023-05-17 09:26:47
17.05.2023 10:58
Herr Pietrus
5.1
1
Herr Pietrus
230
Ficyt

A sprzęt się wcale nie rozwija? Te gry dlawia nie tylko starsze karty, ale też najnowsze potwory... To partactwo i tyle, tym bardziej, że wszystkie wymienione gry są MAŁE w porównaniu z sandboxami od Ubisoftu i jako proste korytarzówki powinny spokojnie działać na dwóch poprzednich generacjach, bo nie ma tam ani rewolucyjnej geometrii (Nanite), ani światła (poza RT), ani cieni, ani fizyki, ani systemów animacji...

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2023-05-17 11:00:55
18.05.2023 20:15
Szefoxxx
5.2
1
Szefoxxx
81
Doradca

Ta twoja wypowiedz niczym się nie różni od spychologii twórców, to wasza wina, bo chcecie dopracowane gry...aha

17.05.2023 10:55
MasterOfMotivation
6
1
odpowiedz
1 odpowiedź
MasterOfMotivation
6
Pretorianin

A rozwiążę tragiczną fabułę, płytkie dialogi, copypaste gameplay i normickie agendy wplecione do gry? Nie? A szkoda.

18.05.2023 20:27
AIDIDPl
😁
6.1
AIDIDPl
179
PC-towiec

Rozwiążą, za pomocą AI, która wygeneruje historię, dialogi itd. Czyli człowiek będzie robił jeszcze mniej, ale za to będzie lepiej.

Futurebeat Silnik Unreal Engine 5.2 w końcu rozwiąże ogromny problem obecnych gier