WRC 9 | XONE
Dobrze, że na grę wydałem tylko kilkanaście Zeta w promocji, w przeciwnym wypadku byłbym nieziemsko wkurzony. Gra jest średnio grywalna, i pisze to z perspektywy osoby grającej na padzie, nie na kierownicy. Myślałem że to w WRC 7 auto zachowuje się nieprzewidywalnie, ale ta część (ósemkę pominąłem, nie grałem) przebija ja pod każdym względem i to w negatywnym znaczeniu. Jedyny plus jest taki że auto po wyjechaniu na pobocze nie robi gwałtownych podskoków kończących się często dachowaniem. Niestety, ale gra m dużo więcej wad niż zalet:
1. Auto strasznie nerwowo reaguje na gałki i przyciski kontrolera, ciężej je opanować niż w WRC 7.
2. Wciąż zdarza się że najechanie na wystający kawałek skały kończy się wywaleniem auta w kosmos, a trafienie w drewniany słupek zaawansowanymi, nieodwracalnymi uszkodzeniami.
3. Nawet na niskich poziomach trudności mam olbrzymi problem z wygrywaniem odcinków specjalnych i całych rajdów, i to w sytuacji kiedy po wielokrotnym powtórzeniu danego oesa udaje mi się przejechać go bezbłędnie. Mam wrażenie że gra dodaje skrycie kilka sekund kary do czasu przejazdu za każdy błąd.
Cóż, ta edycja WRC ma też kilka fajnych rozwiązań, jak drzewko rozwoju, zarządzanie zespołem, treningi i reperacje samochodu, itp. Coz z tego, kiedy spieprzony dokumentnie model jazdy na padzie całkowicie odbiera przyjemność z rozgrywki. Jakoś przebrnąłem przez mistrzostwa Junior WRC, WRC 2, WRC 3, a w połowie sezonu WRC stwierdziłem że szkoda dalej się męczyć i to odinstalowałem. Oby KT nigdy już nie dostało licencji na oficjalną grę rajdowa. Codemasters potrafi to dużo lepiej, w każdym razie z ich gier czerpałem zawsze dużo większą przyjemność. Nawet z Dirt Rally, i to na padzie, zauważcie państwo.
Batatais, kupiłeś sobie Ósemkę? Model jazdy jaki tam znajdziesz jest czytelny, przyjazny, zachowanie auta zgodne z oczekiwaniami. WRC 10 poznałem dosyć dobrze i powiem, że model jazdy w tej grze jest taki jak opisałeś w WRC 9.