Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Futurebeat Star Wars Jedi Survivor na PC brakuje mocy - recenzja techniczna

05.05.2023 17:56
1
LukaszRei
57
Pretorianin

"Na szczęście, to nie tak, że Star Wars Jedi: Ocalały jest niegrywalnym kawałkiem kodu. Ale zdecydowanie mogłoby być lepiej."
Niestety dopiero po kilku łatkach stał się grywalny, a i tak dalej nie jest w takim stanie w jakim powinien być produkt, wypuszczony do sprzedaży.

05.05.2023 18:10
pieterkov
2
odpowiedz
5 odpowiedzi
pieterkov
150
Senator

Kolejna gra z denuvo, kolejna porażka technologiczna. Poczekamy zobaczymy. usuną denuvo, wydadzą 10 patchy, obniżą cenę o 60% - może wówczas się da szansę.

05.05.2023 18:21
ODIN85
2.1
3
ODIN85
34
Senator

Na konsolach też lipa a tam nie ma Denuvo,więc?

05.05.2023 18:41
2.2
zanonimizowany1291595
39
Legend

Gdzie lipa? Na PS5 nie narzekam.

05.05.2023 18:46
2.3
zanonimizowany1376576
5
Generał
Wideo

Na PS5 nie narzekam.

Dla jednego 100 klatek to i będzie za mało, a dla drugie niecałe 30 będzie dobre i nawet tego nie zauważy zwłaszcza jak ktoś jest niedzielny graczem https://www.youtube.com/watch?v=dfz4j1ORhgM

05.05.2023 19:19
2.4
1
zanonimizowany1251414
15
Generał

konewko01 niedzielnym graczem? Ty weź się Kran puknij w głowę. xDD

05.05.2023 20:08
MAJOT14
2.5
MAJOT14
121
Sim racer

konewko01 - Sam gram na PS5 i o ile jest w miarę to wciąż jest lipa, a mówię tu o trybie wydajności. 60 FPS to trzyma dosłownie w kilku pojedynczych sytuacjach, tak to cały czas czuć te 40-50 FPS z mniejszymi lub większymi dropami. Cutscenki zablokowane na 30 FPS to też dziwny pomysł.

Jest to o tyle "zabawna" sytuacja, że tryb wydajności jest renderowany w 648p do 864p (w zależności od sytuacji) i skalowany do 1440p. Tak, gra na obecnej generacji konsol ma problem z utrzymaniem 60 FPS w rozdzielczości (natywnej, bez skalowania) najbardziej popularnej 15-20 lat temu...

Oprócz tego dochodzi tam flickering (chociaż poprawiło się mocno po patchu z 2 maja), którego chyba nigdy realnie nie zauważałem jeszcze na konsoli.

Tragedii nie ma (w porównaniu do wersji PC), ale to wciąż nie powinno wyjść w takim stanie.

05.05.2023 18:45
3
odpowiedz
5 odpowiedzi
AlienShooter
191
Generał

Wina Unreala. Własnie dlatego zmartwił mnie news,że Redzi porzucają autorski silnik na rzecz tego dziadostwa.

Ten silnik jest dobry na pokazówki, a nie na gry, bo się go dosyć ciężko optymalizuje. To już unity jest lepszym wyborem.

05.05.2023 19:21
3.1
zanonimizowany1281263
56
Konsul

Bzdura, wina denuvo i lania na pc (nie dziwię im się, skoro gry sprzedają się na konsolach). UE ma już na starcie dobrą optymalizację i dużo narzędzi ułatwiających optymalizację, a unity to mniej złożony silnik i trochę przegrywa już w przedbiegach bo ma wolniejszy kod maszynowy, więc im bardziej złożona gra, tym będzie w gorszym położeniu. Ale byłoby fajnie jakby ciągnęli tego potworka red engine i zrobili z wiedźmina 4 taki koszmar techniczny jak z cyberpunkiem i to tylko dlatego, że epica nie lubimy, co nie?

06.05.2023 10:27
3.2
Teqnixi
95
Pretorianin

inceltears: Ale on ma rację. UE 4 jest w miarę ok na korytarzowe gry ale już open worldy (a te planety w grze są olbrzymie) wymaga dużej modyfikacji. Nawet jak się to niektórym udało np. w Days Gone to po wielu poprawkach i na premierę gra też była w opłakanym stanie. Taki Dead Island chodzi fajnie ale mapy malutkie a grafika mało szczegółowa w porównaniu do Jedi Survivor. Red Engine to super silnik tylko pewnie o pracownika ciężko jak musi się każdy nowy tego uczyć. Nie wiem jak będzie z UE5, może lepiej.

post wyedytowany przez Teqnixi 2023-05-06 10:28:20
06.05.2023 10:43
😂
3.3
marcinr258
20
Pretorianin

niby 176 level a takich bzdur nie czytałem już dawno. silnik na pokazówki :D popatrz se na przykład na the finals na u5 i się już otrząśnij z tych bzdur powielanych w internecie. silnik zrobili na pokazówki... to sie zdziwisz pod koniec roku

06.05.2023 14:15
3.4
zanonimizowany1281263
56
Konsul

Nie chce mi się wam tłumaczyc, bo wy nie macie wiedzy, tylko zagraliście w 3 gierki i uważacie ze rozumiecie w ogóle koncepcję silnika, optymalizacji i cokolwiek.
W skrocie:
Redengine był do d***, bo wymagał masy coraz to większych nakładów pracy i szkoleń pracowników, które uniemożliwiały pracę nad grami, a te nakłady pracy i stopień jego niedostosowania do potrzeb studia rosły w tempie pewnie n!
Nie ma nic w UE, że jest dobry pod korytarzowe gierki a pod open world już nie. A jak tak to proszę argumenty.
Unity to znacznie prostszy silnik, ma wolniejszy kod maszynowy, który przed kompilacja jest chyba jeszcze tłumaczony, ogólnie UE można lepiej zoptymalizować i w odróżnieniu od unity nadaje się pod większe projekty. Nie ma tak że wrzucisz cokolwiek w silnik i samo zadziała, gra zawsze wymaga przeprojektowania pewnych modułów.
Jak do waszych główek docierają tylko przykłady gierek to proszę, atomic heart działa super a jest open worldem.

09.05.2023 15:50
3.5
Teqnixi
95
Pretorianin
Wideo

inceltears: Tym bardziej mnie się nie chce tego tłumaczyć. Ale obejrzyj sobie https://www.youtube.com/watch?v=Zae5vHrQQ8A&t=1890s zwłaszcza fragment prowadzącego o tym, że wg niego CP2077 miażdży graficznie wszystko co zrobiono na UE4 i że strasznie żałuje, że porzucają ten silnik. Oczywiście w komentarzach znajdą się tacy co podzielają twoje zdanie to możesz im tam dopisać, żeby się czuli raźniej. Można mieć rożne zdanie o DF ale i tak darzę ich większą estymą niż opnie randomka na tym forum. Ja prywatnie uważam, że niektóre levele w Jedi Survivor wyglądają lepiej od CP2077.

05.05.2023 19:08
4
odpowiedz
1 odpowiedź
bolek2018
79
Generał

Bzdura w komentarzach na konsoli PS5 nie ma praktycznie żadnych problemów a na PC gra jest praktycznie nie grywalna.

05.05.2023 19:32
Soulcatcher
4.1
1
Soulcatcher
275
ESO

Premium VIP

jest grywalna zapewniam cię :)

05.05.2023 19:29
Soulcatcher
5
odpowiedz
11 odpowiedzi
Soulcatcher
275
ESO

Premium VIP

Image

Mam:
- i9-9900K CPU @ 3.60GHz
- 64 GB RAM
- RTX 2080 Ti
- dyski NVMe 970 EVO Plus

Gram na ustawieniach jak na screenie.
Gra nie chodzi w 60 FPS, ale na to mam za słabą kartę graficzną grając w 4K, ale chodzi dosyć płynnie w okolicach 30 FPS, czasami mniej czasami więcej. Dla mnie to jest komfortowe.
Ale z całą pewnością nie mam żadnych przycinek.
Gra się bardzo płynnie.
Sugeruje zastąpienie starego SATA dyskami NVMe, bo SATA jest za wolna do tego zestawu.
Co do AMD, hmm ... każdy ma to co lubi.
Zestaw nie jest zły ale widocznie coś jest nie tak skoro nie działa.
Sugeruję grać na niższej rozdzielczości albo zmienić ustawienia gry.

Ja jestem bardzo zadowolony z tej świetnej gry.

ps. co oczywiście nie usprawiedliwia istniejących lub nie problemów technicznych z grą - ja ich nie mam ale nie neguję że inni je mają.

ps2. znalazłem jeden, słownie jeden błąd w grze, jestem w 20%, jedno Force Echo mi się nie pojawiło.

post wyedytowany przez Soulcatcher 2023-05-05 19:31:05
05.05.2023 20:16
mikos365
5.1
mikos365
31
Chorąży

GRYOnline.plRedakcja

Swoją drogą to ciekawe spostrzeżenie, może twórcy powinni w wymaganiach doprecyzować, że w wymaganiach zalecanych chodzi o dysk SSD NVMe, bo obecnie jest po prostu "dysk SSD". Może tutaj kryje się część problemu ;)

05.05.2023 20:29
quark
5.2
4
quark
66
Generał

Ale głupoty o tym SSD. Stuttering który tak często występuje w ostatnich grach nie ma nic wspólnego z szybkością dysku.

05.05.2023 20:54
Soulcatcher
😁
5.3
Soulcatcher
275
ESO

Premium VIP

mikos365 taki sam dysk SSD podpięty na SATA jest bardzo szybki ale wielokrotnie wolniejszy niż podpięty na NVMe.

Ale oczywiście to idiotyczne założenie że trzeba mieć NVMe aby nie przycinało jeżeli ma się 32GB RAM.

Jakkolwiek :)
Nowe konsole na których tak nie przycina mają NVMe jeżeli się nie mylę.

05.05.2023 21:02
Soulcatcher
5.4
Soulcatcher
275
ESO

Premium VIP

quark to jest temat rzeka i moglibyśmy sobie długo i kulturalnie na ten temat porozmawiać, ale muszę wrócić do Jedi Survivora :)
Polecam ci natomiast przestudiowanie jakie obciążenie dla procesora, magistrali i całego systemu przy intensywnym odczycie danych generuje SATA a jakie NVMe.
Dla mnie naprawdę nie jest to aż tak oczywiste że zbyt wolny transfer z dysku nie powoduje "przycinanie się" ponieważ nie chodzi o zbyt małą ilość danych tylko o to jak bardzo intensywny odczyt spowalnia resztę zestawu w wypadku SATA.
Wręcz powiedziałbym że to dosyć oczywisty związek przyczynowo skutkowy.
Zestaw w podany w materiale nie zapewni 60FPS w 4k ale powinien zapewnić w miarę płynną rozgrywkę, a jeżeli tak nie jest to SATA jest najbardziej prawdopodobnym podejrzanym.

Aż się boję pomyśleć jak w takim razie ta gra musi chodzić na średniej klasy zestawach i powoli zaczynam wierzyć w problem opisywane przez ludzi.

06.05.2023 01:54
5.5
TraxPL
45
Konsul

spoiler start

quark

spoiler stop

W niektórych przypadkach ma.

06.05.2023 11:24
DM
5.6
DM
218
AFO Neptune

GRYOnline.plTeam

Grałem z dysku NVMe, 32 GB RAM w WFHD i miałem masakryczne przycięcia do pojedynczych wartości przy przejściach do cutscenek...

06.05.2023 15:42
Raptor77
5.7
Raptor77
19
Drifter
Image

Odpalałem gre na 2óch kompach - na obu chodziła ok, nic nie przycinało

jeden to 7600x + 3080 12GB + 32GB i SSD NVMe - 2560x1080 - 0 przycięć

drugi 7800X3D, 4090, 64GB, NVMe - 4k epic też bez przycięć (4090 UV na 2700/945mV)

post wyedytowany przez Raptor77 2023-05-06 15:55:34
06.05.2023 16:17
Soulcatcher
5.8
Soulcatcher
275
ESO

Premium VIP

DM jakie to dyski?

06.05.2023 16:43
DM
5.9
DM
218
AFO Neptune

GRYOnline.plTeam

970 EVO 1TB

06.05.2023 17:04
Soulcatcher
5.10
Soulcatcher
275
ESO

Premium VIP

DM no to powinieneś mieć dobrze.
Czasami ludzie mylą złącza M2 z typem NVMe PCIE3, bo na M2 sa też dyski SATA i nawet podobnie wyglądają.

Mi po 14 godzinach grania Jedi Survivor nie przycięło ani razu, a przycięcia zdarzały mi się np. w Hogwarts Legacy.
Nie piszę tego aby się chwalić, tylko warto poszukać przyczyny.

06.05.2023 17:09
Soulcatcher
5.11
Soulcatcher
275
ESO

Premium VIP

Image

np. taki, to jest wolny dysk SATA wyglądający jak NVMe.
ten ze zdjęcia jest mniej więcej 6 razy wolniejszy niż NVMe

post wyedytowany przez Soulcatcher 2023-05-06 17:10:58
05.05.2023 20:23
6
odpowiedz
Ratanok
48
Konsul

Dzisiaj ukończyłem grę na moim laptopie z Ryzenem 4800h, GTX 1660ti i 16 GB Ram. Daleko mu do dobrego sprzętu na dzisiejsze standardy a i tak grało mi się przyjemnie na średnio-niskich. Oczywiście miałem spadki płynności ale nie na tyle dużo i nie w momentach by rozgrywka była utrudniona. Co dziwne zdarzały się one nieraz w miejscach, które nie porażały efektownością. Nie były to otwarte lokacje, z masą obiektów a nierzadko małe, zamknięte obszary. Nie wiem ile miałem klatek. Dla mnie było to wystarczające ale na pewno dla wielu graczy było by to za mało.

05.05.2023 21:11
mirko81
7
odpowiedz
1 odpowiedź
mirko81
70
Slow Gaming

Po kiego grzyba 4k. Trzeba było zrobić test w 1440p. Żadne szybkie NVME nic tu nie zmieni.
Widze że bez 4k nie da się już grać. 4k i 20 fps to jest osiągnięcie XXI wieku. Buhaha

post wyedytowany przez mirko81 2023-05-05 21:13:32
05.05.2023 23:06
Soulcatcher
7.1
Soulcatcher
275
ESO

Premium VIP

w 1440p nie ma co testować bo wiadomo że na takim komputerze będzie chodziło szybko

06.05.2023 00:47
8
odpowiedz
3 odpowiedzi
kikiko18
34
Centurion

Albo się starzeje, albo świat zdziczał. Za czasów PS1, PS2 i komputerów w tym czasie, jakoś nie zwracałem uwagi na to czy gra działa w takiej czy innej rozdzielczości, czy ma 30, 50 czy 1000 FPS. Poprosu się grało. Teraz ludzie narzekają "bo nie natywna rozdzielczość, bo skalowanie, bo 59, a nie 60fps, bo dlss, bo sranie w banie". Kur.. zamknij się i graj, a nie narzekaj że za mało fpsów na konsoli. Na starym kompie grałem w obliviona w 20 FPS i jakoś dało się grać. Teraz ? 1fps mniej i padaka w internecie bo optymalizacja zjebana. Ludzie... ileż można czytać narzekania. Przerywnik filmowy w 30fps a sama gra w 54... boże miej ten naród w opiece.

06.05.2023 03:08
8.1
Hominivorax
4
Junior

Wtedy ludzie grali na ekranach crt i cały ten syf nie walił po oczach…

06.05.2023 09:22
8.2
1
taffer33
36
Centurion

Ale co się denerwujesz, to ich problem... Dla mnie np płynność zaczyna się od 25 klatek, toteż obstawiam że mój laptop z ryzenem 4800h i rtx 2060 który kupiłem w 2020 roku starczy mi jeszcze śmiało na jakie 3 lata... Wolę po prostu cieszyć się gra niż płakać, że benchmark pokazal 59 fpsow zamiast 60 i nawet nie uruchamiać gry.

06.05.2023 10:36
Slasher11
8.3
Slasher11
190
Legend

Na tym polega postęp, jak masz coś lepszego to nie chcesz wracać do archaicznych rozwiązań. Dla mnie 54fps jest niegrywalne, a 30fps to tylko jako nieśmieszny żart można traktować

06.05.2023 10:36
Link
😉
9
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Link
18
Generał
06.05.2023 12:04
ODIN85
9.1
ODIN85
34
Senator

Już nieaktualne po ostatnim patchu.

06.05.2023 12:06
Link
😜
9.2
Link
18
Generał

ODIN85
Wiem, ale niektórzy już zdążyli stworzyć zabawne memy. Czasami warto jest obejrzeć. ;)

06.05.2023 12:53
😂
10
odpowiedz
zanonimizowany1376576
5
Generał
Wideo

"Bzdura w komentarzach na konsoli PS5 nie ma praktycznie żadnych problemów"

Nawet zatwardziali konsolowcy którzy nie mają klapek na oczach sądzą inaczej

https://www.youtube.com/watch?v=1bOMUwMeS6Y

post wyedytowany przez zanonimizowany1376576 2023-05-06 12:53:54
06.05.2023 15:58
Raptor77
11
odpowiedz
Raptor77
19
Drifter
Image

może problemem jest ilość ramu jaką zjadają shadery ? po zabawie w StarCitizen mam ustawiony cache dla shaderów na 10GB - domyślnie jest bez ograniczeń - może dlatego nie mam przycięć ?

w 4k, ustawienia epickie zajetość ramu ok. 22GB, na GPU 15GB

post wyedytowany przez Raptor77 2023-05-06 15:59:37
07.05.2023 10:30
wafel_15_84
12
odpowiedz
2 odpowiedzi
wafel_15_84
74
Konsul

Kolejny przykład gry która wygląda słabo,rozgrywka średnio,działa beznadziejnie ale mimo to bardzo dobrze się sprzedaje,brawo.

07.05.2023 10:50
12.1
Teqnixi
95
Pretorianin

Wygląda pięknie a gra się w nią jeszcze lepiej ale trzeba zagrać, żeby się przekonać zamiast pisać smutne komentarze. Bardzo dobrze, że się dobrze sprzedaje

post wyedytowany przez Teqnixi 2023-05-07 10:50:38
07.05.2023 17:44
ODIN85
12.2
ODIN85
34
Senator

Twarze postaci pobocznych to drama. Trochę to wkurza przy dopracowanej całej reszcie.

Futurebeat Star Wars Jedi Survivor na PC brakuje mocy - recenzja techniczna