Najlepszy tolkienowski mod do Total War z nową wersją
Z tym największym modem, to nie przesadzał bym. To jest nieoficjalne rozwinięcie moda, który przestał być rozwijany. Twórcy TATW (Third Age Total War) przestali przy nim działać na poziomie 3.2, a zwłaszcza kiedy pojawiły się submody umożliwiające znacznie więcej niż podstawka moda. TATW 4.8 także nie jest największym modem, już działa w wersji standalone, pod względem ilości grywalnych Frakcji. Tutaj prym wiedzie Divide and Conquer, który w Grudniu zeszłego roku uzyskał wersję V5, która wciąż wymaga usprawnień i poprawek i jest dostępna do pobrania wyłącznie na serwerze discord Divide and Conquer. Aczkolwiek znacznie więcej możliwości mam, przy ogrywaniu DaC AGO (AI Gameplay Overhaul), które dodaje znacznie więcej możliwości i mechanik, niż choćby TATW 4.8.. Dla przykładu mogę dodać że w DaC AGO możemy jako Dunedainowie Aragorna utworzyć Arnor a następnie zjednoczyć się z Gondorem, jak to miało miejsce w Powrocie Króla pod sam koniec. W przypadku TATW 4.8 tego nie uświadczymy, twórca nie ma tej mechaniki i skryptów w planach. Ponadto w trakcie prac jest kilka innych modów związanych z Śródziemiem Tolkiena, które po wyjściu publicznym mogą przebić to co oferuje obecnie modyfikacja opisana w artykule. Znam osobiście trzy, Dac AGO v3, Third Age: Fall of Arnor oraz Conflicts of Eriador. AGO v3, to będzie rozwinięcie tego co już mamy przy wersji 2.1. Natomiast Fall of Arnor, jak sama nazwa wskazuje, będzie dotyczyć okresu Upadku Królestwa Dunedainów w Eriadorze i także Wojny Domowej w Gondorze. Conflicts of Eriador, za to skupia się na Regionie Eriador i pierwszej wojnie Dunedainów, Elfów z Czarnoksiężnikiem z Angmaru, który dopiero co stworzył swoje Królestwo. Wraz z tymi dwoma modami pojawia się szersza oferta dla graczy, którzy chcą zbudować swą potęgę w Śródziemiu, a znudziła im się już Wojna o Pierścień.