Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Unreal Engine 5 jest idealny do mrocznych gier; Layers of Fear to udowodni

27.04.2023 22:26
RedFade
1
3
RedFade
47
Centurion

No fajnie wygląda, szkoda, że to gra od Bloober, nie ma na co czekać

27.04.2023 22:40
Link
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Link
18
Generał

RedFade
Tylko że stworzyli także Observer, Medium i Blair Witch, a to są gry dla mnie interesujące i nie żałuję poświęcony czasu na to.

27.04.2023 23:41
👍
2.1
zanonimizowany1378531
15
Senator

Zgadza sie. Medium jest w topce moich ulubionych pointklikowych gier z ciezkim klimatem.

27.04.2023 22:43
basil698
3
2
odpowiedz
basil698
72
Pretorianin

Życzę dobrze, ale nie wierzę w coś wybitnego. Layersy to licha seria.

28.04.2023 00:06
Szefoxxx
4
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
Szefoxxx
81
Doradca

Lumen i RT to dokładnie to samo.

Goście w zasadzie zrobili filmik w którym "chwalą się", że skorzystali z podstawowych funkcji silnika...

Chwalić to się można system FLESH z DI2, a nie, nie zrobieniem niczego swojego...

28.04.2023 11:15
Persecuted
4.1
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

Chwalą się tym, że zrobili naprawdę dobrze wyglądającą grę, przy okazji wskazując jakimi narzędziami się posłużyli do uzyskania poszczególnych rezultatów.

Narzędzia same w sobie jeszcze niczego nie gwarantują, wystarczy popatrzeć jak wygląda np. przeciętna japońska gra na Unreal Engine.

Czego jak czego, ale akurat dobrego ogarniania UE to Blooberowi odmówić nie można, a ich gry na tym silniku zawsze wyróżniały się wizualnie. The Medium to nawet obecnie jedna z najładniejszych gier na UE 4.0.

28.04.2023 18:04
Szefoxxx
4.2
Szefoxxx
81
Doradca

Nikogo nie obchodzi wykaz standardowych technik, nie zrobili nic wyróżniającego się.

28.04.2023 02:36
dzony85
👍
5
odpowiedz
dzony85
48
Generał

Uwielbiam takie gry przygodowe horror, to najlepszy gatunek dla mnie. Fajnie to wygląda, tylko oby gry nie zepsuli jak 2 części, bo to była porażka. Dla tych co lubią takie klimaty a nie grali polecam obowiązkowo Madison, kosa gra :)

28.04.2023 09:33
6
odpowiedz
Jaya
62
Generał

Z jednej strony może to najlepsze miejsce na lumen'a - zamknięte pokoje i poruszające się elementy środowiska, z drugiej strony bardziej bałbym się demka "realistycznego dworca" i strasznego graffitti niż tego czegoś.

Dużo było smaka z innych amatorskich produkcji gdzie dużo lepiej/przekonująco generowali/dopasowali światło.

Brakuje mi w tym video immersji. Mam wrażenie, że wszystko jest bajkowe w stylu nielubianego przeze mnie klimatu z Bioshock. Może immersyjna jest dynamika tego światła, ale daleko temu do fotorealizmu. Może filtry by zmienili nawet jakimś reshade i by załatwiło to dobry klimat.

W każdym razie z dotychczasowych porównań lumen vs static bake lightning - ciągle byłbym za opcją static. (choć granica jest już być może bliska do wystarczającej optymizacji tego rozwiązania).

Ja może by mnie do Lumena przekonali w UE5? Nieimmersyjny świat - fantasy. Bo na razie to jest tylko wciskanie kitu, bo zabierają 40% immersji tu, a dodają 20% immersji tam i przy porównaniach ciężko dostosować wymagania sprzętowe.

Im więcej tego dynamicznego światła, ruchomych cząstek tym bardziej chyba grzałaby się karta graficzna, albo więcej widać byłoby artefaktów. Kto to wie?

Retro gra fps/fantasy to dobre może lepsze nawet pole na wodotryski raytracingowe. Tam też w miarę mała mapa i dało by radę pokombinować dużo bardziej z abstrakcją i nie być zjechanym za brak immersji, przy dynamicznej akcji.

Horror game to raczej - powolna akcja - gdzie najbardziej ruszałaby się tylko pogoda.

post wyedytowany przez Jaya 2023-04-28 09:40:06
28.04.2023 11:18
Persecuted
7
odpowiedz
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

Jak zwykle wygląda pięknie, ale pewnie tradycyjnie nie będzie w niej za dużo rozgrywki.

Wiadomość Unreal Engine 5 jest idealny do mrocznych gier; Layers of Fear to udowodni