Recenzja Star Wars Jedi: Survivor - epicki sequel bez mocy optymalizacji
Czy już nikt nie potrafi gier zoptymalizować? Grafika jak z 2017 roku a gry chodzą coraz gorzej. Te opóźnianie premier nic nie daje.
No i fajnie na PS5 powinno śmigać bez problemu. Juz nie mogę sie doczekać grania i platynowania ;)
Powinno ale nie będzie, na PPE, CD-Action i Gram są te same błędy w wersji na PS5 przy słabej oprawie graficznej ---->
Tylko jak masz na playu grafę haha;)
Tekstury wyglądają jak na low (screeny na stronie CD Action) , a sama gra wygląda na tytuł sprzed kilku lat , podczas gdy na PC gra wygląda REWELACYJNIE.
Na PC wygląda tak samo słabo. Gra ma momenty, że wygląda ładnie, w innych jest średnio.
Czy już nikt nie potrafi gier zoptymalizować? Grafika jak z 2017 roku a gry chodzą coraz gorzej. Te opóźnianie premier nic nie daje.
kup konsolę przestań gwiazdorzyć ;)
Ruscy potrafia. Atomic Heart smigalo nawet na zirmniaku. W kraju maja burdel i odciety dostep do wszystkiego a gre potrafia dopracowac. Czego nie rozumiesz.
Przez "pełny raytracing" można rozumieć coś co wykona się np w dzień u producenta gry i jest zapisane/pobierany z internetu jako grafika. W grze takie światło wymaga dużo mniejszego zużycia procesora, jednak jeśli by chcieć wprowadzić dzień i noc, to muszą być 2-takie rendery i albo wybierasz skopaną dokładność promieni z RT On.
Zazwyczaj i tak da radę zastąpić pogodę, odbicia gracza w lustrze technikami RT Off i nawet obraz będzie wyraźniejszy. Kojarzę porównania CP77 raytracingu PC z konsolami w tym samym temacie. Na konsolach nie ma często raytracingu, ale wciskają raczej kit, aby żeby zwiększyć sprzedaż. SSR i inne techniki mają więcej zalet. Zwłaszcza, że liczy się dynamika gameplayu, a nie tylko sam ficzer dla jego istnienia.
W dodatku przez RT On często zmniejszane są detale/szczegóły, zbyt wyraźnie tekstury/obiekty zmniejszają jakość. Robi się to po to aby z tymi średnimi detalami statycznymi ktokolwiek mógł włączyć RT On.
Po co optymalizować gry jak jest DLSS i FSR. Nvidia zapoczątkowała ten trend, który był fajny w zamyśle ale jak ze wszystkim w połączeniu z ludzką naturą (w tym przypadku chciwość i lenistwo) mamy taki efekt.
Jak z backtrackingiem?
Dalej jest tego sporo jak w pierwszej czesci?
Polskie recenzje
gryonline : 7.5/10
ppe 8.5/10
gram 8/10
polygamia 7/10
cdaction 8.5/10
naekranie 8/10
android 8.5/10
filmweb 8/10
eurogamer pl 7/10
Aha, czyli bez pośpiechu. Poczekam aż połatają tę grę i z ceny trochę zejdzie. Spoko, mam w co grać póki co :)
Polska branża oceniła srogo na MC 87/100 czyli 5 oczek wyżej niż FO.
https://www.metacritic.com/game/playstation-5/star-wars-jedi-survivor
10/10
https://www.videogameschronicle.com/review/star-wars-jedi-survivor-2/
10/10
https://www.cgmagonline.com/review/game/star-wars-jedi-survivor-review-ps5/
9.3/10
https://www.gameinformer.com/review/star-wars-jedi-survivor/capturing-the-fantasy
9/10
https://www.ign.com/articles/star-wars-jedi-survivor-review
9/10 (co ciekawe gryonline w wersji zagranicznej wystawiły 9/10)
https://www.gamepressure.com/editorials/reviews/star-wars-jedi-survivor-review-galactic-masterpiece/zf627
9/10
https://www.destructoid.com/reviews/review-star-wars-jedi-survivor/
Gdyby nie slide show i grafika z PS4 dałbym 8.5-9. Gameplayowo jest świetna, platformy i zagadki przeciągną cię na maksa, zawartości od groma - technicznie mizeria.
Alex, co tak wybiórczo podajesz te linki? :) Myszka ma scroll - jak zjedziesz w dół, to zobaczysz też pełno pomarańczowych ocen od światowych mediów :)
wybrałem najwyższe aby pokazać że takie też gra dostaje mimo że średnia obecnie to 8.5/10
Ale jak RE4 Remake oscylował w 92-93/100 to wyciągałeś oceny najniższe albo jedno z niższych tylko z popularnego serwisu xDD Niezły cyrk
z tego samego powodu aby pokazać że były też oceny niskie a nie tylko huraoptymistyczne niesione na fali hype.
Może i z tego samego powodu, ale nie tego, który opisałeś tylko żeby połechtać swoje ego. Dla TLOU czy GoWa nigdy byś takich negatywnych recenzji nie wyciągał na światło dziennie.
Gra Ci się podoba: Wyciągasz recki z najwyższymi ocenami, zapierasz się, że inni się nie znają i to pretendent do gry roku (ile już ich wyszło w 2023, będzie z 10? xD), a tak w ogóle to najlepiej ograć na PS5.
Gra Ci się nie podoba: Wyciągasz recki z najniższymi ocenami, zapierasz się, że inni się nie znają i to zwykły crap albo nudny średniak.
Ocena wyjściowa na OpenCritic czy Metacritic nie ma tu nic do gadania, po prostu czasem pomaga Ci w byciu "alternatywnym" bardziej, a czasem mniej xD
No dokładnie. Tak jak exy z PS4!
https://www.gry-online.pl/recenzje/recenzja-gry-the-order-1886-piekna-liniowa-i-na-jeden-raz/z62839
gdyby to był ex to byś zbierał język z podłogi ;) Najładniejsze obecnie gry to Horizon FW, Ragnarok i Part I. Jak tylko pojawił się Part I na PC z miejsca wskoczył do grona najładniejszych gier na PC, tak samo jak wcześniej Horizon DZ. Sony akurat jeśli chodzi o gry ekskluzywne dopieszcza oprawę A/V do granic możliwości konsoli.
Jak tylko pojawił się Part I na PC z miejsca wskoczył do grona najładniejszych gier na PC
To teraz odleciales mocno
jak nie będziesz odpalał Part I na ziemniaku to docenisz grafikę. Zostawia daleko w tyle wszystko co jest obecnie na PC czy tego chcesz czy nie :)
Grałem też na PS5 i wygladało to identycznie co u mnie, wiec nie wiem o jakim ziemniaku mowa xD
Grafa w Part I jest na poziomie rimejków Residentów czyli jest dobra, moze nawet bardzo, ale zdecydowanie nie są to najładniejsze gry (TLOU jedynie pod wzgledem mimiki postaci i tzw drobnych detali jest top)
Pierwsze etapy są bardzo ładne (za wyjatkiem tego w którym gonimy Roberta), ale czym dalej w las tym jest gorzej. Zimowy etap wyglada wrecz biednie, jesień lepiej ale tez tyłka nie urywa
Te screeny, które dodał alex tylko to potwierdzaja, Callisto czy Plaga 2 wyglada o klase lepiej
epicki sequel bez mocy optymalizacji
Czego mnie to nie dziwi, wszystkie duże tytuły AAA na PC leżą pod tym względem, jedynie z ostatnich premier remake Residenta 4 wypadł bardzo dobrze i o ironio Dead Island 2, po którym raczej nikt się tego nie spodziewał
Dead Island 2 to nie wiem akurat czy aż tak dobrze jak RE4R
U mnie gdzie w Dying Light 2 (otwarty świat i generalnie o wiele więcej rzeczy się dzieje na ekranie) utrzymuje się na poziomie 90-100fps przy ustawieniach Ultra a Dead Island 2 przy Wysokich czasem potrafił chrupnąć poniżej 60fps.
Minus z innej recki:
- ''Gra nie została dostosowana do klawiatury i myszki.''
MASAKRA.
Czy oni sa poważni? xD
Oni są niepoważni, bo skoro wydają grę na PC to ich obowiązkiem jest dodać obsługę M+K.
Ty i inni jesteście za to szaleni i niepoważni grając w takie gry na K+M, gdzie pad kosztuje 200 zł. Jest na to określenie - masochizm.
Typowa premiera gry PeCetowej w dzisiejszych czasach niestety.
Bez RTX 4090 i procesora za minimum 2k nie podchodź.
A po zobaczeniu ocen na MetaCritic już chciałem zamawiać ale jednak się wstrzymam do momentu aż chociaż na konsolach poprawią wydajność.
Ustaw sobie konsolową jakość/wydajność/rozdzielczość na PC to do tego wystarczy sprzęt z niższej lub średniej półki.
srednia ocen 86/100 czyli wyglada na must have
ja tam zagram nawet na srednich czy na jakich tam bedzie dzialac sie sprawdzi w abonamencie
Poprzednia część mi się nie podobała i jak tutaj jest to samo to kolejne parę groszy zaoszczędzone w tym roku.
No kiepsko, inaczej bym nie narzekał, a ocena byłaby wyższa :)
ale warto wziąć parę rzeczy pod uwagę:
- ma wyjść patch na PC poprawiający optymalizację - nie wiadomo na ile im się to uda
- w wielu mniejszych lokacjach, wnętrzach jest spoko - przy przemierzaniu tych największych przestrzeni na dwóch dużych planetach lubi chrupać i przy przejściach do cutscenek
Ale dyskomfort jest na tyle duży i na tyle częsty, że trudno machnąć na to ręką i nazwać "sporadyczne ścinki". W tej chwili to "notoryczne ścinki".
Trzeba poczekać aż połatają. Szkoda. Długi weekend zapowiada się słabo jeżeli chodzi o pogodę. Można by było zagrać. Trudno. Innym razem.
W tej lokacji to nawet na PS3 by działało znakomicie ;)
z tego co przeczytałem gra na PS5 działa w dwóch trybach 30@4K i 60@1440p razem z RT więc na PC nie ma opcji aby gra działała słabo na 2080ti/3070/3080 i w górę bo 2080ti to poziom mniej więcej GPU które jest w PS5. Oczywiście na PC pewnie dało się wybrac więcej opcji poczynając od cieni po elementy cząsteczkowe ale jak znam życie szczególnie w grach crossplatformowych od EA to EA stara się aby ich gry wyglądały praktycznie identyczne na każdej platformie. Różnica więc pewnie wynika głównie z tego że na PC nie trzyma na słabszym sprzęcie 60fpsów w 4K z RT. Raczej jednak nikt nie powinien tego wymagać od kart poniżej 4070 w górę.
DM - sam sprawdzę niestety dopiero 28 na premierę. Mam wersje PS5 i PC ale raczej dużych różnic się nie spodziewam wizualnych.
https://youtu.be/M19UaZ9xOq0?t=628
Tak znakomicie, że tekstury wyglądają jak na low na PC;)
PS5 to ekwiwalent 2070. Czyli ''tak sobie'' jak na dzień dzisiejszy.
FHD na high, coś w tym stylu.
Zacytuję naszego redaktora, który sprawdzał tą pierwszą lokację na RTX 4090:
"tylko sprawdziłem, dzialało turbo źle i tyle" ;)
Być może denuvo zżera połowę klatek, być może lokalnie im nie wyszło, gdy mapa ma 10 pięter i rozciąga się tak daleko, że bez szybkiej podróży albo kangura nie da rady jej przejść
NOWAHUTANACZASIE - tekstury będą identyczne na PS5/XBOX/PC różnice mogą o ile będą to tylko w cieniowaniu i cząsteczkach oraz oczywiście w ilości klatek. M.in. dlatego też i kupiłem na PS5 bo nie spodziewam się dużych różnic (ale oczywiście sprawdzę bo za darmo mam na PC w abonamencie)
DM - ciężko mi się ustosunkować bo nie grałem ale nie znam żadnej gry na której by w 4K klękła 4090 czy nawet 4080. Są to karty właściwie przy tym co oferuje rynek overpower. Nadal za mało do zabawy w 8K ale przy wsparciu DLSS3.0 w niektóre gry w 8K można spokojnie pograć (choć wtedy 8K jest umowne).
NOWAHUTANACZASIE - PS5 to ekwiwalent 2070 oczywiście że to nieprawda PS5 ma wydajność GPU 10,28 Tflopa a biorąc pod uwagę wewnętrzną strukturę budowy konsoli można założyć że realnie wydajność jest większa o 20-30% względem tego samego co można uzyskać na PCtach.
2080 ma 10,1Tflopa
2080TI ma 13.45
dopiero 3070-3080-3080Ti przeskakują PS5 (20,4 / 29,8 / 35,7)
4080 ma 48,74
4090 ma 82,58
W tym roku to na pewno nic nie klęknie przed 4090. 2024 też raczej cudów nie będzie.
Kerdevstesa - w tym roku to nawet mało co klęknie przed 3080 czy 3080TI nie mówiąc już o 4080 czy 4090. 4090 jest kartą tak overpower że obstawiam wymiana na serię 5xxx wynikać będzie tylko z ewentualnego zapotrzebowania na nową technologię.
oczywiście że to nieprawda PS5 ma wydajność GPU 10,28 Tflopa
Tak spoko tylko, ze zarowno PS5 jak i XSX maja GPU od AMD, a tam teraflopy sa calkiem inaczej przeliczane, wiec takie porównanie mozesz sobie wsadzic
https://www.techpowerup.com/gpu-specs/radeon-rx-6650-xt.c3898
To GPU ma podobna moc co to z PS5
Tak spoko tylko, ze zarowno PS5 jak i XSX maja GPU od AMD tylko te zdanie jest prawdziwe / AMD nic nie przelicza inaczej Tflops wylicza się poprzez
2 × taktowanie rdzenia × liczba procesorów strumieniowych / 1 000 000 / w przypadku AMD wyliczany był takt z boost ale było to przy PS4 przy PS5 jest wyliczany zegar bazowy tak samo po stronie AMD jak i NV dodatkowo na sposób komunikacji CPU/GPU ma wpływ wewnętrzna budowa. Osobą kwestią jest też to że oba GPU obsługują FSR 2.0 i dodatkowo mają metody rekonstrukcji obrazu. Oczywiście karty graficzne w komputerach też ale w przypadku konsoli wszystko jest optymalizowane do jedne zamkniętej specyfikacji więc możesz spokojnie założyć że nigdy nie uzyskasz takiego samego wyniku na podobnie wydajnym GPU. Wydajnościowo możesz założyć że jest to 6700XT ale to tylko założenie.
Jeszcze nie mam tej gry ale dostałem już dużo wiadomości fatalna Optymalizacja na pc i konsoli tak samo było z The Last of Us™ Part I jak można kupować dobre gry jak Optymalizacja jest fatalna
Nigdy nie miałem w zwyczaju kupować gier za pełną cenę na premierę i to chyba zostanie w miarę jak coraz bardziej twórcy mają wywalone na stan techniczny przy premierze. Praktycznie wszystkie gry jakie teraz wychodzą powinny mieć przynajmniej miesiąc opóźnienia na łatanie i optymalizację a w niektórych przypadkach nawet więcej. To nie denuvo jest problemem, ono zjada trochę klatek, ale najgorsi są wydawcy, którzy poganiają do jak najszybszego wypuszczenia gry przez co standardem są okropne premiery. Niestety grom za słabo się obrywa za zły stan, ostatnio Mass Effect Andromeda został faktycznie zjechany a tak wszystkie babole jakie po tym wychodziły zarabiały i tak krocie.
czy, któryś z Pl sklepów zaczął już wysłkę? chciałbym zamówić i fajnie byłoby mieć gierkę juz jutro....
Bardzo wazne pytanie:
Czy sa wreszcie jakies konkretne znajdzki nadajace sens eksploracji??
Pierwsza czesc mi obrzydzila szukanie czegokolwiek jak po roz dziesiaty odblokowalem poncho albo kolor miecza.
Takie istotniejsze to na pewno apteczki/stymy i kryształy zwiększające pasek mocy. A tak, to głównie jakieś echa, opowieści z dawnych czasów o Lore i skarby, za które można kupować fryzury, brody, ubrania, części BD-1, części miecza i blastera, piosenki do słuchania w kantynie, otworzyć sekretne drzwi w sklepiku
Czyli mniej więcej to do co w pierwszej części. Szkoda.
To jeżeli teraz już jest mowa o złej optymalizacji to boję się myśleć co będzie na premierę za chwilę. To The Last of Us na PC to przy tym pikuś !
to ten tay tracing do niczego nie potrzebny dodający kilka odbić źle zoptymalizowany i nie współpracujący poprawnie ze starszą technologią.
Czyli po prostu więcej tego samego, tylko wydane jako nowa gra, dla fanów uniwersum zapewne spoko, dla reszty raczej nic ciekawego.
"Czasem, będąc już prawie u celu, przychodzi nam wracać się połowę drogi" - w połączeniu z bardziej rozległymi poziomami niż w jedynce obawiam się jeszcze bardziej upierdliwego backtrackingu. Szkoda też, że nie skasowali soulsowej mechaniki odradzania się przeciwników po odpoczynku.
Męczę pierwszą część i bardziej od upierdliwych sekwencji zręcznościowych wkurza mnie właśnie backtracking, który w połączeniu z fatalną mapą, momentami mnie odrzuca.
Szkoda też, że nie skasowali soulsowej mechaniki odradzania się przeciwników po odpoczynku.
Czyli najlepszego co miała pierwsza część. W połączeniu z najwyższym poziomem trudności <3
mehow91 to już kwestia gustu. Mi się ta mechanika nie podoba zarówno w Jedi jak i w Elden Ring. Odbiera mi to uczucie czyszczenia mapy które bardzo lubię. Ponadto w Jedi brakuje mi sensu w tym. Odpocząłeś i co się stało ? Była dostawa szturmowców? Brakuje mi sensownego wyjaśnienia tej mechaniki.
Czyli standardowo, poczekać pół roku, rok aż stanieje, zostanie naprawione i wtedy kupić. Jedynka mi się strasznie podobała i w dwójkę z chęcią zagram ale nie za te cenę i nie w 30 klatkach na low.
Alex znowu odjechał xD. Na necie są gameplaye z RTX4090 które nawet w 1440p ma spadki do 50fps. Karta wykorzystuje 35-65% mocy i niewiadomo dlaczego bo z prockami problemów nie ma. Optymalizacja? Dno dna!
Autor recenzji sam się zaorał:
"Pisząc o optymalizacji, muszę zaznaczyć, że grałem w przedpremierową wersję, bez patcha Day 1"
Jaki jest sens oceniać wersję beta gry?.
Taki że grafa i optymalizacja to tylko część składowa końcowej oceny.
Takie Rdr2 też dostawało 10 chociaż miało pełno bugów i glitchy a przy premierze gry na pc nawet niektórym nie odpalało.
Czym się zaorałem niby?
To wydawca gry decyduje, jaką wersję przekazuje do recenzji - nie ja. "Zaorałbym się" jakbym miał pełno wersji do wyboru i wybrał właśnie tę jedną, niedziałającą...
Skoro dowiedziałem się wcześniej, że będzie patch, to z obowiązku muszę poinformować, że będzie i nabywcy zagrają w inną wersję gry - ale wcale nie jest gwarantowane, że łatka cokolwiek naprawi.
Przeciez chyba wszystkie recki przed premiera sa na podstawie wersji bez patcha Day1 wiec nawet nie musial tego dodawac. Ja bym tylko zasugerowal zeby podawac od razu konfiguracje pc na ktorym sie gralo plus rozdzielczosc zeby nie trzeba bylo sie dopytywac, bo to wiele tlumaczy. Jesli ktos gral na 4090 to slaba optymalizacja mogla mu nie przeszkadzac tak bardzo jak w przypadku 3070 autora.
taknaprawde?:
Czy ty jesteś normalny chyba po to dostaje się do recenzji by ocenić grę przed premierą jeśli gra ma błędy to się ich nie ukrywa.
Poprzednia część była masakrycznie nudna, zawierała uciążliwy backtracing (jest polskie słowo na to określenie?), mapa była nieczytelna a krainy wielopoziomowe i jeszcze ta walka w stylu souls pasująca tam jak. A tu jeszcze więcej tych samych wad, więc czekam na cenę do 50 zł.
Propsy dla recenzenta za wystawienie oceny adekwatnej do stanu technicznego gry. Na PS5 w trybie performance momentami wygląda bardzo słabo (dużo gorzej niż poprzednia część), a i tak potrafi przycinać.
oczywiście że to nieprawa wygląda o wiele lepiej niż poprzedniczka chyba dawno nie grałeś, ja sobie odświeżyłem na PS5 FO przed S.
Sorry, ale nie. Momentami na PS5 jest taka pikseloza, że aż się przypomina Cyberpunk zaraz po premierze - ma to miejsce w dużych lokacjach, jak np. prolog. W dobrych momentach gra wygląda podobnie jak wersja na PS5 Fallen Order, ale nawet w trybie performance nie lubi zamulić i przycinać.
Czy to normalne, że ta gra przy każdym uruchomieniu na nowo optymalizuje przez kilka minut pliki gry (kompiluje shadery)? Za każdym razem (a nie tylko po zmianie sterowników czy aktualizacji).
Przecież to jakaś katastrofa.
Poszperałem w Sieci i widzę, że wiele osób ma ten problem. :(
Zaskakujące ale Jedi: Fallen Order bardziej mi się podobał. Ilość czasu potrzebne na przejście, skondensowanie historii, ilość parkuru, ilość zagadek logicznych - generalnie proporcje. Jedynie gorzej było z backtrackingiem (do około 40% gry po później znów Fallen Order był lepszy niż ta nowa odsłona).