Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Diablo 4 nie jest nieskończone; twórca zdradza, co nas czeka na „końcu” gry

22.04.2023 11:14
2
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
dobaczenko
50
Konsul

Jak dla mnie to słaby design jeśli wymaga pracy zespołowej.

22.04.2023 11:04
pieterkov
1
pieterkov
151
Senator

To taki trochę słaby design jak grę trzeba przechodzić 5 razy. Poza tym poziomy bossów się przecież skalują...

22.04.2023 11:14
2
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
dobaczenko
50
Konsul

Jak dla mnie to słaby design jeśli wymaga pracy zespołowej.

22.04.2023 23:20
Illuminackiretpalianinnajezdzcazdalekiegokosmosu
😒
2.1

MMO hack and lag

23.04.2023 00:39
2.2
1
Darthian
7
Legionista

w oryginalnym tekście nigdzie takie stwierdzenie nie pada, więc znowu GOL zaimponował "tłumaczeniem"

22.04.2023 11:26
HumanGhost
3
odpowiedz
6 odpowiedzi
HumanGhost
129
Senator

pracy zespołowej

Co do biurwy?! To będę musiał grać z innymi graczami żeby w ogóle ukończyć fabułę?

22.04.2023 12:38
3.1
tumir88
25
Centurion

W hack & slashe nie gra się dla fabuły... Fabułłe traktuje się jak zło konieczne, byle by do endgamu robić to co tygrysy lubią najbardziej, ciachać hordy potworów i farmić itemki.

22.04.2023 13:52
Cygi
3.2
3
Cygi
26
Pretorianin

tumir88

W hack & slashe nie gra się dla fabuły...

Rozumiem, że wypowiedziałeś się za siebie a nie w imieniu wszystkich?

22.04.2023 14:19
3.3
2
zanonimizowany1376576
5
Generał

W hack & slashe nie gra się dla fabuły

Czyli Diablo 4 może być słabą grą bo widać, że tutaj Blizzard mocno poszedł w fabułę.

22.04.2023 20:06
3.4
zanonimizowany1245771
54
Konsul

Cygi
W hack & slash opowiedziana historia, lore i wydarzenia są pretekstem do rozpoczęcia rzezi dużych grup potworów a tematem przewodnim jest zazwyczaj kataklizm po którym następuje najazd sił zła (bądź innej grupy jakby sie nazywali tam oponenci) i wszyscy są zmuszenie do walki o przetrwanie lub/i przystosowania się do "życia" na nowych warunkach. Nasza postać jest superbohaterem (lub antybohaterem) mogący rozwalać w drobny mak wielkie grupy przeciwników i to w graczu pokłada się pewne nadzieje. I to miał na myśli tumir88 pisząć że "w hack & slash nie gra się dla fabuły", co nie oznacza że opowieść musi być zła, w poe w wiekszości była taka sobie ale można było znaleść tam ciekawe wątki albo ich niewielką część np o Daresso i Marveil, Atziri itd jeśli chciało się czytać to ścianę tekstu.

post wyedytowany przez zanonimizowany1245771 2023-04-22 20:06:53
23.04.2023 07:44
Cygi
3.5
Cygi
26
Pretorianin

VortexSky

Grając w h'n's-y gram dla fabuły i jestem pewien, że nie jestem jedyny.
Już samo to sprawia, że jego oświadczenie zostało roztrzaskane.
A pisząc takie rzeczy to on myślał, że jak on tak robi, to robią tak wszyscy.

To tak nie działa.

23.04.2023 12:22
3.6
tynwar
87
Senator

Ja też gram w h&s dla fabuły, aczkolwiek dla mnie ważniejsze w tym gatunku jest gameplay i siekanie potworów. Nie mniej jednak fabuła nie jest też bez znaczenia, bo też jest ważna, może nie najważniejsza, ale jednak ważna. Ważne też by było, żeby h&s miał jakąś w miarę ok fabułę i żeby te rzeczy się współgrały. Gra tylko na tym zyskuje, bo co to za puste h&s, w którego tylko się siecze i w którego gra się dla mordobicia?

post wyedytowany przez tynwar 2023-04-23 12:23:09
22.04.2023 11:32
4
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany507776
65
Pretorianin

"Główną nagrodą ma być poczucie spełnienia i satysfakcji z pokonania najbardziej wymagającego bossa."
Masło maślane, satysfakcję to miałem po ubiciu Ishina z Sekiro czy Gaela z DS3, tu to raczej będzie (mimo zapewnien że będzie inaczej) bezmyślne rzucanie spelli do momentu az wypadna kolejne potiony I uczucie zmeczenia bicia bossa.

post wyedytowany przez zanonimizowany507776 2023-04-22 11:33:58
22.04.2023 13:05
Marder
4.1
Marder
257
Senator

Jak można porównywać soulslike do H&S? Inne gry to inna satysfakcja. Proste.

23.04.2023 03:12
4.2
grabeck666
83
Senator

A walczyłeś z jakimś world bossem w becie?

22.04.2023 11:59
THeMooN85
5
1
odpowiedz
6 odpowiedzi
THeMooN85
127
Eternally Querulous

Standard w Diablo... walka trudna za pierwszym razem... za dziesiątym i setnym ten boss będzie na pierda. I jak zwykle Blizzard będzie robił to co zawsze... zwiększy poziom trudności, doda kolejny, nazwie go nie wiem "Horror", albo "Apokalipsa", albo "Agonia" i tak dalej i tak dalej. Potem jakieś endless dungeony i znów coraz twardsi wrogowie i coraz potężniejsze itemki... a finalny boss... stanie się banalny i śmieszny.

22.04.2023 12:06
5.1
taryel
8
Legionista

No tak, bo w innych grach nieblizzardowskich kiedy przechodzisz grę drugi raz, boss końcowy jest zawsze inny. Dodatkowo w endgame masz co sezon inne gry przez 10 lat za tę samą cenę. Ludzie już wam się całkiem w głowach poprzewracało od tego wymyślania i ciągłego atakowania gry, która jeszcze nie wyszła.

22.04.2023 13:03
Marder
5.2
Marder
257
Senator

Fakt w dupach się poprzewracało. Wszystkie gry działają na identycznej zasadzie od dekad a od Diablo 4 oczekuje się cudów.

22.04.2023 13:27
Amadeusz ^^
5.3
5
Amadeusz ^^
208
of the Abyss

Fakt w dupach się poprzewracało. Wszystkie gry działają na identycznej zasadzie od dekad a od Diablo 4 oczekuje się cudów.

Czekamy 12 lat na kontynuację, jednej z najlepiej sprzedających się gier w historii, a zarazem prekursora gatunku.

Liczenie że D4 zrobi krok do przodu to powinna być oczywista oczywistość, bo konkurencja ostro odjechała w temacie walk z bossami (nie ma nawet porównania).

Także oczekiwanie na to że poziom trudności będzie wynikał z przemyślanej i dobrze zaprojektowanej walki z wieloma ciekawymi mechanikami (a nie wykręceniu HP x1000 i dmg x50 w stylu D3) powinno być absolutnym minimum, i nie ma nic wspólnego z przewracaniem się w dupach.

No chyba że chcemy żeby gatunek się cofał w rozwoju.

post wyedytowany przez Amadeusz ^^ 2023-04-22 13:27:45
22.04.2023 13:30
5.4
zanonimizowany1264254
60
Konsul

Też bez przesady z tym zaznaczeniem, że gra jeszcze nie wyszła. Była beta otwarta i zamknięta, co chwile Blizzard podaje informacje, więc to nie tak, że ludzie nie mają skąd mieć powodów do krytyki... tak już abstrahując od komentarza Moona, bo dla mnie to też nietrafny przytyk.

22.04.2023 16:08
Marder
5.5
Marder
257
Senator

Amadeusz ------ Masz krok do przodu. Wielki otwarty świat i pewna próba połączenia H&S i MMO. O oprawie wizualnej nie mówię bo to raczej oczywiste. A o jakiej innej walce z bossami mówisz to nie mam pojęcia. Gdzieś powstał jakiś H&S gdzie trzeba parować, blokować, robić uniki i combosy?

post wyedytowany przez Marder 2023-04-22 16:10:26
23.04.2023 00:59
5.6
TraxPL
46
Konsul

Amadeusz ^^

O jakie walce z bossami u konkurencji masz na myśli? W poe jest gorzej niż w d2 pod tym względem głównie przez nieczytelność oprawy i obrażenia zadawane przed animacjami ataku. Grim Dawn też niczego specjalnego w dziedzinie walk z bossami nie oferuje. Z tego co widziałem te w d4 jak na razie od strony mechanicznej wyglądają dobrze. Jaką konkurencje miałeś na myśli Soulsy? Tam rzeczywiście walka z bossami stoi na wysokim poziomie.

22.04.2023 14:46
6
odpowiedz
1 odpowiedź
tybet2
155
Generał

Kilku podejść? Tylko? Myślałem że kilkudziesięciu jak np. raidy w wowie (chociaż te akurat są na 20 osób co znacznie trudność) - wtedy to by oznaczało że to jest trudne

22.04.2023 22:03
Michas.
😂
6.1
Michas.
86
Pretorianin

Wow porównujesz do D4, napawdę?

22.04.2023 16:23
John_Wild
😢
7
1
odpowiedz
7 odpowiedzi
John_Wild
41
Okropnie_Wściekły_Dzik

Coraz gorzej. Żeby ukończyć fabułę trzeba grac z innymi ludźmi. Tragedia. Po prostu śmierć serii i koniec pewnej epoki :(

post wyedytowany przez John_Wild 2023-04-22 16:24:02
22.04.2023 17:07
7.1
tumir88
25
Centurion

No tragedia, trzeba się socjalizować z innymi ludźmi a nie być odludkiem... Normalnie koniec świata... Męczą mnie te ciągłe narzekania singląwców pod artykułami o multiplayerze.

22.04.2023 17:14
7.2
3
zanonimizowany1291595
39
Legend

Żeby ukończyć fabułę trzeba grac z innymi ludźmi.
Nie, nie trzeba. Nie wierz we wszystko, co czytasz.

22.04.2023 23:03
John_Wild
👎
7.3
2
John_Wild
41
Okropnie_Wściekły_Dzik

tumir88 No tragedia, trzeba się socjalizować z innymi ludźmi a nie być odludkiem... Normalnie koniec świata... Męczą mnie te ciągłe narzekania singląwców pod artykułami o multiplayerze. Pyerdoli mnie to co Ciebie męczy. I pyerdoli mnie socjalizowanie sie z ludźmi. W Diablo chciałbym grac sam. W najczarniejszych piekielnych koszmarach nie śniło mi się, że Diablo to będzie gra multiplayer. I nie miała prawa taką być. I ja nie narzekam ... Ja po prostu w to nie zagram :)

23.04.2023 03:14
7.4
grabeck666
83
Senator

Jak wychodziła trójka to też wszyscy hejterzy wieścili śmierć serii :D

23.04.2023 11:10
John_Wild
7.5
1
John_Wild
41
Okropnie_Wściekły_Dzik

Mnie akurat trójka bardzo się podobała i podoba nadal. Tam można grać solo :)

23.04.2023 12:08
7.6
tynwar
87
Senator

hejtowano, bo rzekomo gra była zbyt cukierkowa, chociaż miała akurat zwyczajną grafikę, która też zbytnio wiele się nie różniła od poprzedniczek. Może była nieco mniej mroczna, bo była trochę jaśniejsza i w zasadzie tyle. D3 dalej jest przyzwoite, nie ma co brać pod uwagę tego całego bezmyślnego hejtu, bo z rzeczywistością mają bardzo mało wspólnego.

A ludzie jak widać, dalej nie ogarniają, że przemienianie części z serii typowo singleplayer, w multiplayera prawie nigdy dobrze nie wychodzi. Ba, co więcej, zwykle multiplayerowe cechy gry obniżają ogólną jakość gry. Idealnym przykładem są min. fallout 76 i TESO. To już nie są gry mające wiele wspólnego z poprzedniczkami, może poza oczywistymi rzeczami jak świat i historia. Zupełnie inaczej się gra i jest to zdecydowanie na duży minus, bo nie tego oferowały poprzedniczki.

post wyedytowany przez tynwar 2023-04-23 12:11:30
23.04.2023 18:12
7.7
grabeck666
83
Senator

Ani F76 ani TESO nie są żadnymi poprzedniczkami a i gdzie F76 jest 'ok' ze sporą bazą graczy i dobrymi opiniami to TESO jest w top gier MMO więc żaden argument przez ciebie użyty nie jest trafiony.

To że czegoś nie lubisz nie oznacza, że to spadek jakości.

Co więcej, Ani D2 ani D3 nie było grą 'typowo singleplayer'. Miałeś możliwość grania na singlu ale obydwie były robione pod multi. Tak samo jak i w D4.

Więc chyba nieogarniającym tutaj jesteś ty. A nie "ludzie".

22.04.2023 16:44
Mitsukai
8
1
odpowiedz
Mitsukai
242
Internet is for Porn

Oryginalny tekst po angielsku ma zupełnie inny wydźwięk niż ta przeklejka na polski.
Mowa jest o dungeonach a nie fabule i nigdzie nie pada stwierdzenie o grze w grupie - final boss of the Nightmare dungeons.

post wyedytowany przez Mitsukai 2023-04-22 17:12:28
22.04.2023 19:17
9
odpowiedz
2 odpowiedzi
MewsoNs
69
Generał

Narzekacie na coś normalnego, bez jaj. A w zasadzie jest kilka innych rzeczy do poprawy, jak interfejs, powtarzalność dungow I piwnic. To tak na szybko. Open world jest super, ale szkoda, że nie jest bardziej unikalny. Zakładając,że przy wykorzystaniu levl scallinfu będziemy odwiedzać wielokrotnie każdym obszar możemy domniemywać, że reszta świata również będzie jednolita, lecz że zmienionym tylko settingiem. To duży minus.

23.04.2023 12:15
9.1
1
tynwar
87
Senator

Ok, a więc skoro zmienianie gier z serii typowo singleplayer, w multiplayer jest normalką, to zróbmy to z wszystkimi. Ani oryginalności, ani przyzwoitej jakości to nie zapewni. Pewnie, bo przecież gry przekształcane w mp nie traciły na jakości jak choćby TESO czy fallout76(chociaż może nie do końca jakość, ale na pewno jakość pod względem sp, bo w te gry całkiem inaczej się gra, a nie o to chodziło w tych seriach), a dodatkowo nie tracą oryginalności, klimatu.

post wyedytowany przez tynwar 2023-04-23 12:15:56
24.04.2023 08:59
9.2
MewsoNs
69
Generał

Ale właśnie diablo zawsze miało w sobie multi. W 3 zmieniło się to, że powstał wymog always online. Tak w pewnej mierze rozumiem oburzenie ludzi przez.slaby internet itp., ale żeby teraz przy 4 mieć o to samo pretensje ,kiedy mamy duzo lepszy dostęp do internetu i kiedy mnóstwo gier zmieniło nurt, aby iść w kierunku właśnie gry usługi. Nie jest to idealne rozwiązanie ( czasami złe), bo tak - psuje nieco immersje, ale za to masz ciągle wsparcie i rozwój. Coś za coś. Bardziej jestem oburzony o elementy mikro transakcji i bycia online w takich grach jak AC, czy srodziemie.

post wyedytowany przez MewsoNs 2023-04-24 09:00:40
22.04.2023 19:20
Qverty
10
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Qverty
40
w olejku lub w pomidorku

Ta, tydzień po premierze ludzie będą robić solo-runy na najwyższym poziomie trudności i mielić tego bossa w sekundy.

Zawsze jest takie pierdololo devów - uuu ale to będzie wyzwanie uuu.

post wyedytowany przez Qverty 2023-04-22 19:21:00
22.04.2023 20:37
dzid3c
10.1
dzid3c
80
Pretorianin

Jedni narzekają że muszą bić bossa w party drudzy że po miesiącu bedą go solować. Nigdy nie dogodzisz. Rekomendowali bić Ashave (world bossa) w party 12 osób a i tak znaleźli się ludzie co ją solowli. Więc wszystko zależy od builda i skilla.

22.04.2023 23:27
11
odpowiedz
Angrenbor
126
PC Gaming Master Race

twórca zdradza, co nas czeka na końcu gry
Napisy?

23.04.2023 00:39
12
2
odpowiedz
4 odpowiedzi
Darthian
7
Legionista

Fajnie, że w oryginalnym tekście nigdzie nie pada o tym, że potrzebna jest "praca zespołowa", ani że ten boss jest bossem grupowym...
Następnym razem jak już tłumaczymy czyjeś wypowiedzi to może jednak warto to zrobić 1:1, a nie dodawać jakieś swoje epitety, wpychając je w usta developera, szczególnie jeśli dotyczy to designu w grze.

23.04.2023 01:00
12.1
2
TraxPL
46
Konsul

Bo nie jest bossem grupowym, znowu jakieś urojenia są na golu. To zwykł solo boss lub ewentualnie do zrobienia w coopie jeśli mamy z kim. Oprócz world bossów nie ma w D4 żadnych walk które będą grupować wielu graczy.

23.04.2023 01:18
12.2
Darthian
7
Legionista

TraxPL ja to wiem, Ty to wiesz
gol tego nie wie i ludzie, którym nie będzie się chciało szukać oryginalnej wypowiedzi albo obczaić grę będą wierzyć źle przetłumaczonemu artykułowi

23.04.2023 03:17
12.3
grabeck666
83
Senator

Aż przeczytałem tą wiadomość i macie rację.

A to akurat ultra wielka gafa GOLa, bo już widać jaki hejt jest w komentarzach przez głupie dwa słowa, które GOL sobie wymyślił.

23.04.2023 12:11
Persecutor
😂
12.4
Persecutor
44
Tosho Daimosu

Klikane być musi, kto by patrzył na prawdziwe informacje :)

23.04.2023 07:49
kochamonike
13
odpowiedz
1 odpowiedź
kochamonike
7
Legionista

To jest finałowy boss w endgame! Do przejścia fabuły na pewno wystarczy gra samemu i raczej na pewno w finałowej walce będzie to Lilth. Ten boss to dla ludzi, którzy będą grali po fabule, ile też z nich dotrwa do setnego poziomu, pewnie garstka patrząc na to ile ludzi w to zagra i patrząc na ogólne statystki w grach ile ludzie je kończy.

Co nowa wiadomość o Diablo to płacz i szlochanie i to wypowiadają się Ci co zarzekają się że nie kupią a pewnie pierwsi w kolejce na serwery będą czekać. Kolejna sprawa to cena, 300 zł za podstawkę, a nie 500 jak niektórzy piszą. Nikt nie zmusza do kupowania wersji Ultimate. Poza tym ta cena nie jest duża bo nawet spędzenie w tej grze 300 godzin przekłada się na: 1 zł = 1 godzina zabawy. Ja sam w Diablo, całej serii spędziłem tysiące godzin i nie żałuję ani złotówki. To jest jeden z rodzajów spędzania wolnego czasu, relaksu. Takie porównanie, patrzyliście na ceny wydarzeń kulturalnych? Ostatnio byłem w teatrze, dwa bilety i 280 zł zapłaciłem, za 2 godziny spektaklu, 2 godziny! Bawiłem się wybornie i wiem, że to porównanie nie jest do końca prawidłowe ale tu i tu płacimy za coś co daje nam odpocząć od pracy, od codzienności. W przypadku Diablo 4 300 zł przy zabawie na tysiące godzin to nic! Wolę to niż grę za 100 zł na 8 godzin, choć i te 100 zł to nierealne teraz!

23.04.2023 13:57
Cygi
13.1
2
Cygi
26
Pretorianin

Co nowa wiadomość o Diablo to płacz i szlochanie i to wypowiadają się Ci co zarzekają się że nie kupią a pewnie pierwsi w kolejce na serwery będą czekać.

Krytyka =/= płacz i szlochanie.

Wypowiadam się i zarzekam się, że nie kupię tego produktu na premierę, tym samym nie będę czekał pierwszy w kolejce na serwerach.

Zrewiduj swoją "pewność siebie".

23.04.2023 09:50
14
odpowiedz
1 odpowiedź
bolojolo
2
Junior

Jak zwykle skamlace i narzekajace dzieci XXI wieku. Troche optymizmu male karaluchy. Gra sie dobrze zapowiada.

23.04.2023 12:30
14.1
nicosław
30
Centurion

Dzieci, bo nie połykają ze smakiem blizzardowskiej lagi? Bardzo mi przykro, ale to nie jest już firma będąca synonimem jakości, a życie dawnym przeświadczeniem o jej umiejętnościach nie sprawia, że jesteś mądrzejszy. Wręcz przeciwnie.

23.04.2023 10:58
😁
15
1
odpowiedz
1 odpowiedź
A_wildwolf_A
222
Senator

Główną nagrodą ma być poczucie spełnienia i satysfakcji z pokonania najbardziej wymagającego bossa.

HAHAHAHAHAHAHAAHHHAA

23.04.2023 11:17
Persecutor
15.1
Persecutor
44
Tosho Daimosu

Co w tym śmiesznego? W Lost Arku masz Guardian Raids, które można robić w 4 osoby, ale można też robić solo, niektóre są banalne, a niektóre niesamowicie trudne, zrobienie samemu tych trudnych jest naprawdę świetnym uczuciem. Zakładam oczywiście, że taki challenge robi się na poziomie gearu bossa, bo to niesztuka pójść i go ubić jak się ma 2 tiery lepszy gear. :P Tak samo zrobienie Towera na odpowiednim tierze gearu daje wiele satysfakcji, bo wiesz że sporo ludzi nie dało rady tego zrobić :P

post wyedytowany przez Persecutor 2023-04-23 11:20:27
24.04.2023 01:20
16
1
odpowiedz
Krzychu40
3
Junior

Nie ma co narzekać zapłacisz za battle passy i inne smieci i każdy boss padnie od pierdnięcia, moim zdaniem wymóg zabijania w drużynie to zagrywka psychologiczna która ma zachęcić jele... znaczy sie graczy zeby wygladac/byc tak silnym jak kolega z drużyny, seria spadla na dno szamba już przy immortal a teraz jeszcze w tym dnie kopie dziurę

Wiadomość Diablo 4 nie jest nieskończone; twórca zdradza, co nas czeka na „końcu” gry