Fotorealistyczne Unrecord to oszustwo? Nowy film ma rozwiać wątpliwości
To niech pokaza jakis krotki making off albo screeny z Unreala jak to niby stworzyli.
Większa ściema od The Day Before.
Każdy normalny gracz pozna, że to ściema ale akcjonariusz albo giga wydawca nie i na to twórcy liczą.
Wiadomość została zaktualizowana o nowy materiał z procesu produkcji. Bardzo ciekawy.
Na tych stalowych beczkach widać szum z RT, podobnie z odbiciami na przedniej szybie busa na końcu tego magazynu, które są w niskiej rozdziałce.
Po prostu cały zwiastun zrobiono w pełnym RT.
No niezbyt. To równie dobrze może być ziarno filmowe. Użyli po prostu do wszystkiego fotogrametrii i mamy efekt.
Kładąc na szali koszty produkcji gry i naszą globalną reputację – gdyby Unrecord było oszustwem, byłoby to oszustwo na wielką skalę. Dlatego, logicznie rzecz biorąc, nie jest [oszustwem – dop. red.]
Źródło: https://www.gry-online.pl/newsroom/unrecord-tworcy-przekonuja-o-autentycznosci-gry/zc24c03
Tlumacza sie jak pisowcy - "to nie jest oszustwo bo to by bylo bez sensu"
xDDDD
Btw, JAKA globalna reputacja, wydaliscie chociaz jakas DUZA GRE na cokolwiek?
Grafika to jedno, ale mi jakoś nie pasują te ruchy kamery, które nie zawsze wydają się być zsynchronizowane z ruchem broni naszej postaci, która powinna być przecież przyklejona mniej więcej do centrum ekranu. O ile w przypadku VR coś takiego nie jest niczym dziwnym, bo tam ruchy głową (kamerą) i rękami (bronią) nie są ze sobą zespolone, tak w przypadku tradycyjnego sterowania nie da się tego tak łatwo obejść. No chyba, że przyciskiem można uwolnić kamerę od broni (jak np. w Star Citizen), ale po demie trudno to stwierdzić, także dlatego, że na ekranie nie ma celownika, więc ciężko śledzić rzeczywiste ruchy kamery i broni.
Akurat osobny ruch kamery i broni to bardzo stara technika stosowana od lat w bardziej realistycznych strzelankach, jak Operation Flashpoint, Arma, Hell Let Loose, Escape from Tarkov, Insurgency, Squad itd. Tutaj widzę, że po prostu podkręcili ruch bronią o 200%, ale przy celowaniu przez przyrządy celownicze, broń "przykleja" się do środka ekranu standardowo do tego typu strzelanek. Twórcy nie użyli niczego czego wcześniej w grach by już nie było, po prostu połączyli różne mniej, popularne elementy i zrobili jak widać przekonywujące wrażenie na ludziach, ze to coś rzeczywistego.
Nie chodzi o to, że czegoś takiego wcześniej nie było, tylko o niekonsekwencję, bo czasem kamera podąża za bronią (i robi to z różną prędkością), a czasem nie, a wszystko to jakby kontekstowo (inaczej niż w innych produkcjach, gdzie ręcznie "uwalnianą" przez gracza kamerę).
Pisałem o tym w poprzednim poście że to ludzie łykają to jak pelikany i niestety jest pełno artykułów większość dała się nabrać co widać nawet u twórców filmiku większości pozytywne i komentarze.
Ludzie dają się strasznie nabierać.
Ok, nowy materiał powinien zamknąc nam gęby. Aczkolwiek nadal jest mi ciężko uwierzyc.
Na pierwszy rzut oka to faktycznie wygląda na realne nagranie z jakiego wyreżyserowanego filmiku czy coś, ale ludzie, przyjrzyjcie się uważnie. Przecież widać wyraźnie, że to wszystko faktycznie gra i to w real-time, a nie jakiś super duper render. Klasycznie technika fotogrametrii jakichś starych fabryk bo tam najlepiej to wychodzi gdzie jest dużo "detali" na ścianach, ale same pomieszczenia są duże i puste. Oczywiście najbardziej w oczy rzucają się modele przeciwników i ich ragdoll, no niestety tam "realizm" trochę kuleje. Odpowiednie filtry plus widok z "body cam" dodają efektu, ale na Boga, żeby aż bić pianę, że to niemożliwe do stworzenia i musi być to fake to naprawdę niektórzy mało znają się na możliwościach kreatywnych ludzi, albo dawno nie opuszczali swojego pokoju i nie wiedzą jak wygląda rzeczywistość. Już dawno temu krążyło po sieci demo technologiczne tej techniki, teraz ktoś chce zrobić pełnoprawną grę z tego i to mi się podoba. Dodać jeszcze jakieś elementy paranormalne i zrobić duchowego spadkobiercę serii F.E.A.R. i to kupuję.
typ se wzial asset budynku i zrobil taka kamere by wygladalo jak z jakiegos liveleaka i to wystarczylo by dzbany z gola nie wierzyly ze to jest prawdziwa grafika xDD wy graliscie w ogole kiedys w jakas gre? w to tez nie wierzycie? https://www.youtube.com/watch?v=rf045VYP3z4
tylko, że to nie chodzi wylącznie o fotorealizm ale ruchy postaci. Bo jak zrobić ruch, w którym broń nie jest połączona z ruchem kamery
poza tym sry, ale to twoje wygląda mniej realnie od tamteggo.
bo to moje jest sprzed 8 lat, typie xD
a co jest trudnego w zrobieniu tego ruchu? slyszales moze o grach vr?
A to jest VR?
bo to moje jest sprzed 8 lat, typie xD
i? Przecież to ty dzwonisz i porównujesz te dwie rzeczy.
Rtecki
I znów - ruch w armie tak nie wygląda - tutaj wygląda to tak, jakby jednocześnie można byłoby ruszać rękami i kamerą w różne strony. Bardzo jestem ciekawy czy nie sa to przypadkiem skrypty po prostu imitujące różne drgania.
skrypty po prostu imitujące różne drgania
w sensie head bobbing i recoil broni? no faktycznie, potezna technologia z przyszlosci xd
Bo jak zrobić ruch, w którym broń nie jest połączona z ruchem kamery
Losowe odchylenia w zdefiniowanym zakresie kątów i odległości?
Losowe odchylenia w zdefiniowanym zakresie kątów i odległości?
No tak też strzelam patrząc na to, że przy każdym przeładowaniu postać patrzy w inną stronę.
Uwielbiam jak nagle pojawia się milion specjalistów mówiących, że to przecież nic takiego i specjalnego :D Pokażcie mi pozycję z realistycznym strzelaniem to zamknę mordę i będę się kajać.
"jak zrobić ruch, w którym broń nie jest połączona z ruchem kamery"
ArmA z TrackIR to oferuje.
aż cięzko uwierzyć w taką grafikę ? unreal dał narzędzia a ludzie teraz tworzą z nich cuda, kiedyś myśleli, że w tv to ludzi zmniejszyli i ich tam wsadzili :D
Niech dadzą demo jakieś, choćby z tym co mają to uwierzę bo dalej nie chce mi się wierzyć że to nie jest jakiś fotomontaż.
Fotomontaż XDDDDDDDDDDDDDDDDD jakbym swojego 67 letniego ojca słyszał. A tam gdzie macie faktycznie CGI to wierzycie, że to real :V B+K=beka
Mój szwagier tworzy rendery w 3dsmaxie jako architekt i też wyglądają jak zrobione zdjęcia jakiegos pokoju w realu a to wszystko w programie zrobione. Niestety boomerzy i zaszczepieni tak mają.. :/ Jak coś oszukuje ich zamknięty umysł w pewnych schematach to znaczy, że "fejk" i teoria spiskowa.
Co innego rendery robione w 3ds max a co innego robione takie modele do gry. To są dwie różne sytuacje.
okej, juz wiem czemu gadasz takie glupoty. jestes jednym z tych, ktorzy włączyli myslenie.
wszystko jasne.
A co mnie to interesuje ile renderuje jedną klatkę? On pracuje w Londynie. Ma wbite. Jego projekty wyglądają jak zdjęcia zrobione aparatem z obiektywem których suma wynosi 60 000zł. Wszystko to są grafiki. Druga rzecz. Co dwie różne sytuacje? Chodzi o to czy się da czy nie. Co to ma do rzeczy. Jeśli UE5 ma takie technologie i tekstury mają 8k to widocznie da się uzyskać taki efekt.
kwestia, ze grafika nie wyglada dobrze;
na pierwsze ogladniecie filmu - moze; juz na poczatku ten z dupy kontrast (prawie zerowy) mnie zastanawial; to nie wyglada dobrze technicznie, jak sie przyjrzycie po chwili; smoke and mirrors
raczej to ze gość lata i strzela do niczego przez całą ,,gre'' przesądza kwestie fejkowatości ; d
Czy to prawdziwy, czy nie, to już mniej ważne. Ważniejsze jest to, czy nasze PC udźwigną na to i czy nie dadzą znowu downgrade?
W końcu kiedyś inni pokazali nam Get Even w wersji E3 i zostało okrzyknięty o fotorealizmu:
https://store.steampowered.com/app/299950/GET_EVEN/
Oraz Kingdom Come, jeśli chodzi o las i też samo mówi o fotorealizmu:
https://store.steampowered.com/app/379430/Kingdom_Come_Deliverance/
i inne gry.
A ostatecznie dali downgrade i tak wyglądają, jakie są w tej chwili. Bo wtedy nasze PC są zbyt słabe na fotorealizmu. Ile są takich gry na E3? Ile można?
Z tego powodu zachowam dystansu do takich pokazów, dopóki nie wydadzą gry w wersji ostatecznej. Czy komputery U WIĘKSZOŚCI gracze mają wystarczające mocy na to? Oto jest pytanie. Czas pokaże.
Moim zdaniem jest to jak najbardziej możliwe. Widać, że wszędzie użyto fotogrametrii. Scena była skanowana przy stałym oświetleniu, które potem odwzorowali 1:1 więc wygląda to mega realistycznie. Gdyby był cykl dnia i nocy ze zmieniającym się oświetleniem to cały urok by prysł. Widać to po scenach z latarką gdzie jej promień nie wygląda już tak świetnie, brakuje GI itp.
No, nie wiadomo. Nagranie monitora z edytorem, widocznej klawiatury i myszki mogłoby im jeszcze bardziej pomóc rozwiać wątpliwości.
Fakt faktem, pełno jest demek graficznych na Unrealu. Matrix też wyglądał realistycznie, Titanic tak samo i cała reszta poskanowanych domów i mieszkań też. Część z tych dem można ściągnąć i przetestować u siebie na kompie.
O i to się nazywa nextgenowa grafika. Pytanie tylko czy w takim kształcie trafi do rąk graczy czy skończy się tylko na szumnych fragmentach w sieci a sama gra nigdy nie zostanie ukończona.
Ta gra to będzie przełom graficzny, podobny do tego gdy w 2004 powstały takie tytuły jak Half-Life 2 / Doom 3 / Far Cry. Nareszcie jakaś rewolucja :).
Ja tylko przypomnę, że ten las:
Został zrobiony w grze Dreams...na ps4...przez zdolnego gracza...3 lata temu.
Tak, nie jest to poziom tego filmiku z artykułu, ale weźcie pod uwagę że to jest prosty edytor na ps4.
Demo technologiczne pewnie łatwo zrobić. Gorzej wykonać całą grę w takim środowisku z uwzglednieniem fizyki świata oraz AI botów