Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Czy to nowy wymiar fotorealizmu w grach? FPS Unrecord wygląda obłędnie

19.04.2023 21:36
Xsardass
1
Xsardass
149
The Next Pirate King!

Grafika jest miejscami zjawiskowa. Oczywiście widać tonę sztuczek deweloperskich wykorzystanych do uzyskania tego efektu, ale mimo wszystko znakomicie to wygląda.

Ja jednak jestem dziwny bo chętnie wymieniłbym ten fotorealizm na maksymalizację interakcji z otoczeniem, na jak najlepszą fizykę oraz AI wrogów.

A tak to mamy idealnie zamrożone otoczenie które mnie osobiście nie kręci. Wolę ciągle Red Faction Guerilla xD

19.04.2023 22:11
Rumcykcyk
2
odpowiedz
Rumcykcyk
120
Głębinowiec

Wygląda jak żywa.

19.04.2023 22:17
IIIIIIIIIIIIII
😍
3
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
IIIIIIIIIIIIII
70
Generał

Zanim zacząłem czytać odpaliłem film. Kurde na pierwszy rzut oka myślałem że ktoś to bardzo dobrze zmontował i to jest realizm. A tu proszę to jest gra wtf xD Chyba jest to pierwszy film który oszukał mój mózg bo serio wygląda to jak realizm a nie gra. Fajnie że powstają jeszcze takie fajne eksperymenty. Szkoda że dzisiaj twórcy idą na łatwiznę i trzymają się schematów. Jak dla mnie ta gra to może być nowa generacja strzelanek. Do obserwacji to idzie jak nic :)

19.04.2023 22:18
tRikson
3.1
tRikson
70
Pretorianin

to nie gra tylko jakiś gówno render, który nigdy nie wyjdzie jako pełnoprawny tytuł podobnie jak ILL.

19.04.2023 23:28
Owlman
3.2
Owlman
26
Centurion

tRikson Znasz jakieś nieoficjalne przecieki z pierwszej ręki, czy po prostu miałeś potrzebę sobie pokłamać?

19.04.2023 22:18
HETRIX22
4
2
odpowiedz
HETRIX22
203
PLEBS

Na pewno będzie downgrade

19.04.2023 22:41
5
odpowiedz
1 odpowiedź
Hominivorax
4
Junior
19.04.2023 23:02
dzony85
5.1
4
dzony85
48
Generał

No słabo to wygląda, widać że jednak te 12 lat robi robotę.

19.04.2023 22:42
6
2
odpowiedz
boy3
112
Senator

Grafika ładna, ale pamiętajmy ze nie ona jest najważniejsza

19.04.2023 22:42
7
1
odpowiedz
zanonimizowany1381691
13
Centurion

Był taki czas, że filmy kupowało się oglądając okładki pudełek. Były tam wielkie hasła na zdumiewających tłach, coby uwagę konsumentów zająć. I ten trend nigdy nie wygasł. Zamiast okładek są dzisiaj teasery.

19.04.2023 23:01
dzony85
👍
8
odpowiedz
dzony85
48
Generał

To nie przejdzie, już była o tym mowa pod koniec tamtego roku, zę takie gry realne nie będą możliwe, ze względu na bezpieczeństwo w realnym zyciu.

19.04.2023 23:31
zielele
9
odpowiedz
3 odpowiedzi
zielele
149
Legend

fotorealizm powinien wystepowac tylko w wyscigach i symulatorach.

w FPSach fotorealizm, wedlug mnie, zawsze bedzie wygladac gorzej niz nawet odrobine "stylizowana" grafika.

i mowiac stylizowana nie mam na mysli od razu cel shadingu czy czegos takiego - chodzi tutaj nawet o zwiekszona saturacje kolorow, bardziej zaznaczone kontury, etc.

no i za fotorealizmem musi isc 100% naturalnosc animacji, bo inaczej robi sie jeszcze dziwniej.

20.04.2023 06:05
9.1
MewsoNs
68
Generał

Dlaczego ? A gry typu strategie ekonomiczne Platformówki, detektywistyczne, rtsy ? Nienawidzę przeszkód, jeżeli będzie to dobrze zrobione. I nawet elementy fantasy nie gryzły by się z tym, bo jak widzimy po najnowszych filmch, mamy technologię żeby sprawić iż taki smok, Centaur, czy co tam jeszcze wyglądały realistycznie. O A taki RPG w uniwersum lotr w fotorealizmie? Biorę od razu. Ktoś musi wyznaczać nowe standardy i przesuwać granicę, bo grafika coraz bardziej hamuje w postępie. Wiedzmin 3 był szałem. Podobnie rdr2. Cyberpunk już natomiast nie zrobił takiego skoku. Minęły kolejne 3 lata i niema nic co by można było by uznać za kolejny krok do przodu, ale taki spory.

post wyedytowany przez MewsoNs 2023-04-20 06:09:02
20.04.2023 20:21
Herr Pietrus
😁
9.2
Herr Pietrus
229
Ficyt
Wideo

W symulatorach to jeszcze rok-dwa i będzie w przypadku statycznej pogody bez zmiany pór dnia, paradoksalnie dzięki temu wku....cemu UE z fatalną optymalizacją. Choć może nie tylko, bo to, co czasem tworzą goście w prymitywnym silniku stareńkiego AC (i to przy zmianie pór dnia - nocne oświetlenie jest rewelacyjne)... Odpowiednie kolory assetów (mega istotne, z tego względu najbardziej realistyczne do tej pory było MotoGP 18)), tekstury, jakiś sprytny filtr "kamerkowy" z HDR w starym znaczeniu tego terminu i voila!

https://www.youtube.com/watch?v=fJUKJs4eN3w

Na pełny cykl dobowy niestety musimy chyba czekać, tak jak w reszcie gier, na RTXDL, RTXGI, RTAO,

Albo internet 100 Gb, dyski SSD PCIE-5 po 100 TB z DirectStorage i podmianka wypalonego oświetlenia co kilka sekund przy zmianie cyklu dobowego :D

BTW - Zabawne, że tak kapitalnie wyszły im jedynie warunki pochmurne, podczas gdy płaskie rozproszone światło było zwykle zabójcze dla realizmu oświetlenia w grach. A tu w deszczu zazwyczaj pięknie, w słońcu przesycona pocztówka.

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2023-04-20 20:37:39
20.04.2023 20:43
Herr Pietrus
9.3
Herr Pietrus
229
Ficyt
Wideo

Ach, Ride 4 jest w sumie jeszcze lepsze :)
https://www.youtube.com/watch?v=WUkwH9WmmBA

19.04.2023 23:47
10
3
odpowiedz
1 odpowiedź
Gosen
162
Generał

A czy to nie jest tak, że ktoś nagrał video i udaje, że robi grę? :P

20.04.2023 20:25
10.1
sabaru
19
Generał

Też mi się wydaje że tak może być. Tym bardziej że zamazana twarz jest tego co zostaje zastrzelony ten niby bot.
Gosen

19.04.2023 23:48
😂
11
odpowiedz
Kępes
102
Konsul

Przecież ostatnio wszyscy płakali że taka grafa jest nie do przyjęcia bo jest zbyt realistyczna a gra ma pozostać grą teraz ktoś pokazał to samo tylko w 1080p i już wam realizm nie przeszkadza?

20.04.2023 00:43
Bociek69
😂
12
odpowiedz
Bociek69
44
Byle do Wiosny

Ile waza textrury?

Jedna mapka przy takich rozdzielczosci textur to pewnie 500GB wazy.

Wiec jako demko, ciekawostke, pokaz mozliwosci moze byc. Ale jak cala gre zrobic to chyba by z 100TB by wazyla.

20.04.2023 06:56
13
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
Twoja stara 1993
52
Generał

Ludzie to jest nagranie z nałożonym filtrem i dodanymi efektami.
A ludzie łykają to jak pelikany już widać po ruchu że to nagranie.

Ludziom każda bajkę można wcisnąć
małe niedoświadczone studio
Unrecord zrobi tak realistyczną graficznie grę jeszcze z doskonałą mechaniką poruszania XD.

Studio doskonale wiedziało że pokazując takie nagranie ludzie zwrócą uwagę na grafikę to jest po prostu zwrócenie na siebie uwagi.

Jeszcze dodam że 1 Kwietnia juz był
Ale widać że jeszcze ktoś zaspał i sobie przypomniał.

post wyedytowany przez Twoja stara 1993 2023-04-20 07:24:27
20.04.2023 07:14
HETRIX22
13.1
2
HETRIX22
203
PLEBS

Dokładnie, to jest strasznie podejrzane, że mało znane studio tworzy grę z najlepszą grafiką na świecie i uwaga: nawet się tym nie chwali xD. W ogóle nie podjerzane

post wyedytowany przez HETRIX22 2023-04-20 07:14:42
20.04.2023 08:12
13.2
zanonimizowany1353630
20
Konsul

Właśnie, jeszcze bardziej podejrzane jest, że animacje takie przekozackie są. Jest to video nagrane normalnie, a nie materiał z gry.

20.04.2023 20:08
JeicamPL
13.3
JeicamPL
83
This Unit have a Soul

Każdy moment przeładowania ma całkowicie inną animacje, pierwsze wrażenie wow, ale po obejrzeniu całego nagrania to na pewno nie jest gameplay gry.

20.04.2023 07:37
14
odpowiedz
1 odpowiedź
SethSamson
31
Legionista
Wideo

Wszyscy tak się tym ekscytują, a nikt nawet nie wspomina o wynalazcy tej techniki 3d... SŁABE... TO JEST FOTOGRAMETRIA.. pierwszymi osobami, które zastosowały ją w grafice 3D byli ludzie z Better Reality Studio w Krakowie.. https://vimeo.com/87460613 .... wystarczy spojrzeć na Vimeo Better Reality 3D Scan ... klipy z 2014 .... .... nazywa się to THORSCAN wymyślony stworzony i zaimplementowany przez Krzysztofa Plonke ...... https://youtu.be/6TEAtyUYZy8 .... WSTYD .. że nawet rodzima strona o grach nie była wstanie wspomnieć o tym słowa w całym artykule

post wyedytowany przez SethSamson 2023-04-20 07:38:34
20.04.2023 08:14
animatiV
14.1
3
animatiV
96
Generał

Fotogrametria aktualnie jest bardzo popularnym sposobem przenoszenia obiektów z prawdziwego świata do gier. Wiele gier z tego korzysta już teraz, więc nie jest to coś nowego.
Tu bardziej rozchodzi się o sam efekt foto-realistyczności poprzez użycie filtrów i efektów, a także perspektywy, ruchu kamery jak i co najważniejsze - animacji.

post wyedytowany przez animatiV 2023-04-20 08:15:18
20.04.2023 07:38
15
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1380412
19
Pretorianin

Im gra ma lepszą grafikę tym mniej mi się chce w nią grać. W 95% przypadków gry z grafiką mają klimat do 4 liter.

24.04.2023 05:26
15.1
lazarus
19
Chorąży

Mam to samo. Crysis zapoczątkował tą modę na ładną graficzkę a gimbusy na to lecą.

20.04.2023 07:51
Wronski
😂
16
odpowiedz
Wronski
24
Generał

Juz widze jak ta gra wychodzi jak swinia niebo zobaczy...

20.04.2023 08:34
uberg
😱
17
odpowiedz
uberg
75
Konsul
Wideo

O masakra, aż nieprawdopodobne jak to wygląda. Nie sądzę jednak, że ta gra wyjdzie.

Inna sprawa, że mam wrażenie, że to nagrane kamerą sceny z lekkim dodatkiem renderu, a nie żadna grafika.

Edit: Od 1:06 widać kiepskie cienie, więc nie wszystko tam jest idealne i być rzeczywiście, to grafika, a nie film i jeszcze jeden moment 1:33 - światło latarki i postać.

https://youtu.be/5qvVNzsJyB0?t=66

post wyedytowany przez uberg 2023-04-20 08:54:40
20.04.2023 08:48
A.l.e.X
18
odpowiedz
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

Jak powiekszycie obraz to widać że to dobrze obrobione tekstury w pomniejszeniu wygląda ekstra.

20.04.2023 08:57
BloodPrince
19
1
odpowiedz
BloodPrince
177
Senator
Wideo

Przez chwilę myślałem, że mowa o tej grze, bo też były ochy i achy jaka to grafika realistyczna.
https://youtu.be/qvktv0orPZM

20.04.2023 09:01
20
1
odpowiedz
SethSamson
31
Legionista

Dokładnie o tym mówię .. ludzie się tak tym ekscytują a to nie jest nic nowego .. poza tym jak się przyjrzeć dokładnie pojedynczym klatką z tego trailera zaczynasz widzieć że jest to prerenderowane otoczenie a postacie są jakby wpasowane w warstwy tak jak to się robiło gry w latach 90 ... a perspektywa ruch kamery to jest nic ... to jest tylko granie iluzja .. a animacije .. jakie animacjie .. to jest skan .. tu nie ma zadnych animacji .. i dlatego jest to robione w takich "opuszczonych" lokalizacjach bo tam najlepiej działają takie skany fotogrametrii .. gdzie dużo matowych powierzchni .. jak przyuważysz jak upadają ci "przestępcy" oni wogole nie maja cienia pod soba a jak maja jest on plaski nie pasujacy do podloza .. dlatego ten "ruch" kamery jest taki chaotyczny aby wlasnie oszukac odbiorce .. ;p

mowie dla mnie nic nowego nic rewolucyjnego ...

The Vanishing of Ethan Carter uzywal wlasnie THORSKAN Krzysztofa Plonki
https://www.newscientist.com/article/dn25860-buttonmasher-photorealism-takes-gaming-deeper/

wieksze wrazenie zrobil na mnie Restart game Project z 2018 ktory sie nie ziscil

https://twitter.com/woa7h

https://twitter.com/i/status/1119223512760291329

20.04.2023 09:05
Ergo
21
odpowiedz
4 odpowiedzi
Ergo
98
Generał

Kiedyś w końcu ktoś zrozumie, że grafika nie jest najważniejsza i zaczną robić ciekawe gry, z ciekawymi mechanikami, a nie ładnie wyglądające wydmuszki?

20.04.2023 09:44
21.1
Alacer
121
Konsul

Niektórzy za to muszą zrozumieć, że przed skomentowaniem dobrą praktyką jest zapoznanie się z komentowanym materiałem.

20.04.2023 10:06
Ergo
21.2
Ergo
98
Generał

Tak, zapoznałem się i o grze nic nie wiadomo. Nie ma inwestora, wymagań sprzętowych, a sam gameplay może być prerenderowana scenka. Coś jeszcze?

20.04.2023 11:03
21.3
Alacer
121
Konsul

Ty tak specjalnie czy niechcacy?
Od drugiego akapitu masz w co celują twórcy i nie jest to grafika.

20.04.2023 12:27
Ergo
21.4
1
Ergo
98
Generał

Mhm, a mówi ci coś gra Get Even? Tyle w temacie. Takie gry są płytkie i ubogie w mechaniki. Już samo zdanie "nacisk na fabułę" mówi że to będzie marna korytarzowa gierka, coś jak The Order, może nawet gorsza.

20.04.2023 09:21
22
odpowiedz
Elyandel
2
Junior

Scenaria wygląda rzeczywiście jak ze zdjęcia, ale we współczesnej grafice największy problem jest z realistycznym ukazaniem ludzi. Właściwie nigdzie się to do tej pory nie udało (nieźle wygląda to w nadchodzącym squelu Senua's Sacriface, ale wciąż daleko od ideału), a na tym nagraniu nie dość, że postacie mają jakieś dziwnie migające i niewidoczne twarze, to jeszcze ani razu nie widzimy ich z naprawdę bliska, więc pewnie mocno się gryzą z "fotorealistycznym" tłem.

20.04.2023 09:46
23
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
Jaya
62
Generał

Wymagania wcale nie muszą być spore. Większość elementów tej "mapy" to prerenderowane statyczne światło (ale ciężko bez przyglądania się szczegółom rozróżnić). Problem się zaczyna z np. "autami", "neonami" jak w CP77. Jak scena jest mała to można sobie pozwolić na więcej szczegółów i dokładniejsze tekstury i mniej tym samym używanego RAMu z karty graficznej.

Nawet bez włączonego RT On już Unreal Engine już od dawien dawna górował w statycznym oświetleniu. Obłędne są szczegóły i spasowanie materiałów. Ilość tekstur może zabić ram w GPU. Podobne "realistyczne" wrażenie miałem dawno temu z Dead Island 1. Dopiero jak się wyszło z lepiej dopracowanego pomieszczenia do mniej "zadbanego" miejsca widać było różnicę.

post wyedytowany przez Jaya 2023-04-20 09:50:16
20.04.2023 10:09
mirko81
😉
23.1
mirko81
70
Slow Gaming

Może lepiej chodzić niż Tlou

20.04.2023 10:59
23.2
Jaya
62
Generał
Wideo

Tak, dużo zależy czy postawią na Lumen czy na Statyczną tradycję:

Tu jest dobre porównanie, gdzie jedno to RT Off (Statyczny render) drugie RT On (Lumen):
https://www.youtube.com/watch?v=uejPOKQ7T0U

Ja bym podsumował tak wynik. Dynamiczny Raytracing nadal nie wyrabia z jakością nawet w małym pokoju.

Problemem zawsze jest dynamiczna pogoda, ale czy warto poświęcać dla niej jakość i raczej w większości przypadków da się problem obejść.

20.04.2023 12:13
23.3
Jaya
62
Generał

*poprawię się - Lumen to jeszcze nie RTGI raytracing, tylko konkurent. Ale jak się porówna zdjęcia do tego samego jakość Lumen vs RTGI to jest lepiej z GPU. W każdym razie i tak lepiej Lumen sobie radzi niż "odszumiana jakość" z tym samym poziomem FPS.

Dynamiczna pogoda i tak będzie głównie widziana przy chmurach czy przyspieszeniu dużym czasu i dalej widać kierunek wciskania dynamicznego oświetlenia, a wyłączaniu jakby, aby podkreślić jakość RT On - statycznego.

20.04.2023 10:29
24
odpowiedz
zanonimizowany1349061
16
Generał
Image

Dla tych co myślą że to super grafa, mylą się.
W wielu miejscach poligony można liczyć zamkniętymi oczami
jak np. tutaj ->
Jest spoko niskiej jakości elementów, sporo filtrów oraz płaskie oświetlenie ładnie wszystko maskuje.

I tak nie jest to fejk, 95% assetów pochodzi z tego miejsca:
https://www.unrealengine.com/marketplace/en-US/product/construction-site-vol-1-supply-and-material-props?sessionInvalidated=true .

Nie ma czym się podniecać.

post wyedytowany przez zanonimizowany1349061 2023-04-20 10:30:26
20.04.2023 14:06
25
odpowiedz
Marv
34
Pretorianin

To jest prawdziwy "next-gen". Wiadomo pewnie jeszcze wiele wody w Wiśle upłynie zanim to wszystko dopracują, ale nawet teraz wygląda oszałamiająco. Odpaliłem filmik wiedząc, że to ujęcia z gry i nadal jestem pod wrażeniem. Jasne, jest tu dużo sztuczek devów, takowe są stosowane zawsze. Moim zdaniem, owszem - jest się czym podniecać bo na ten moment nie mamy nic co osiąga taki poziom fotorealizmu.

20.04.2023 14:08
26
odpowiedz
Benekchlebek
19
Generał

I takiej grafikinja oczekuję . Nie dziwne, że nie wychodzi na konsole. Kolejny ex PC only. W koncu to konsolowcy będą zazdrościć. HL Alyx pokazał jacy oni są na prawdę. Teraz gra nie wychodzi na VR, to pewnie konsolowcy będą jeszcze bardziej nieznośni i przy premierze pojawi się tona zawiści z ich strony :/

post wyedytowany przez Benekchlebek 2023-04-20 14:11:12
20.04.2023 14:17
Herr Pietrus
27
odpowiedz
Herr Pietrus
229
Ficyt

Kolory, modele, tekstury oraz dopieszczone oświetlenie, zapewne statyczne, bez cyklu dnia i nocy - i dzieje się magia :) Fakt, UE nawet bez Lumen jest dobry w światełko, nie trzeba RTGI by osiągnąć taki efekt jak się puści GI statycznie, a tu w pomieszczeniu pewnie jeszcze sporo wypalili.
Pamiętacie Mirror's Edge, zwłaszcza Catalyst? :)

Do tego mistrzowskie użycie filtrów a'la gówno kamerka. Ten sam efekt robił kapitalne wrażenie w Kane and Lynch 2. A kiedy to było? :)

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2023-04-20 14:25:13
20.04.2023 17:35
Legion 13
28
odpowiedz
Legion 13
158
The Black Swordsman

Po oglądnięciu na telefonie napisałbym że wygląda ładnie, później dla potwierdzenia sprawdziłem trailer jeszcze raz na komputerze i szczerze nie mam zielonego pojęcia czym wszyscy się zachwycają. Jasne jest trochę bardzo wysokiej jakości fotogrametrii z niezłym wypalonym oświetleniem, ale jest też masa niskiej jakości modeli i tekstur, duża część oświetlenia po prostu nie istnieje, tak samo jak Ambient Occlusion. Wszystko to dopieszczone podskakującą, kamerą i milionem filtrów żeby tych gorszych assetów i braków w oświetleniu nie było tak widać, no oczywiście trzeba jeszcze dodać jakiś dziwny efekt który wygląda jak Ziarno filmowe przeskalowane w DLSS/FSR2 (może to rzeczywiście przeskalowane ziarno). Jak gameplay nie będzie ciekawy to nic z tej gry nie wyjdzie.

20.04.2023 17:44
29
odpowiedz
A_wildwolf_A
221
Senator

jesli mieli by robić Condemned 3 to chyba tylko w takim stylu graficznym :)

Wiadomość Czy to nowy wymiar fotorealizmu w grach? FPS Unrecord wygląda obłędnie