Czy to nowy wymiar fotorealizmu w grach? FPS Unrecord wygląda obłędnie
Grafika jest miejscami zjawiskowa. Oczywiście widać tonę sztuczek deweloperskich wykorzystanych do uzyskania tego efektu, ale mimo wszystko znakomicie to wygląda.
Ja jednak jestem dziwny bo chętnie wymieniłbym ten fotorealizm na maksymalizację interakcji z otoczeniem, na jak najlepszą fizykę oraz AI wrogów.
A tak to mamy idealnie zamrożone otoczenie które mnie osobiście nie kręci. Wolę ciągle Red Faction Guerilla xD
Zanim zacząłem czytać odpaliłem film. Kurde na pierwszy rzut oka myślałem że ktoś to bardzo dobrze zmontował i to jest realizm. A tu proszę to jest gra wtf xD Chyba jest to pierwszy film który oszukał mój mózg bo serio wygląda to jak realizm a nie gra. Fajnie że powstają jeszcze takie fajne eksperymenty. Szkoda że dzisiaj twórcy idą na łatwiznę i trzymają się schematów. Jak dla mnie ta gra to może być nowa generacja strzelanek. Do obserwacji to idzie jak nic :)
to nie gra tylko jakiś gówno render, który nigdy nie wyjdzie jako pełnoprawny tytuł podobnie jak ILL.
Był taki czas, że filmy kupowało się oglądając okładki pudełek. Były tam wielkie hasła na zdumiewających tłach, coby uwagę konsumentów zająć. I ten trend nigdy nie wygasł. Zamiast okładek są dzisiaj teasery.
To nie przejdzie, już była o tym mowa pod koniec tamtego roku, zę takie gry realne nie będą możliwe, ze względu na bezpieczeństwo w realnym zyciu.
fotorealizm powinien wystepowac tylko w wyscigach i symulatorach.
w FPSach fotorealizm, wedlug mnie, zawsze bedzie wygladac gorzej niz nawet odrobine "stylizowana" grafika.
i mowiac stylizowana nie mam na mysli od razu cel shadingu czy czegos takiego - chodzi tutaj nawet o zwiekszona saturacje kolorow, bardziej zaznaczone kontury, etc.
no i za fotorealizmem musi isc 100% naturalnosc animacji, bo inaczej robi sie jeszcze dziwniej.
Dlaczego ? A gry typu strategie ekonomiczne Platformówki, detektywistyczne, rtsy ? Nienawidzę przeszkód, jeżeli będzie to dobrze zrobione. I nawet elementy fantasy nie gryzły by się z tym, bo jak widzimy po najnowszych filmch, mamy technologię żeby sprawić iż taki smok, Centaur, czy co tam jeszcze wyglądały realistycznie. O A taki RPG w uniwersum lotr w fotorealizmie? Biorę od razu. Ktoś musi wyznaczać nowe standardy i przesuwać granicę, bo grafika coraz bardziej hamuje w postępie. Wiedzmin 3 był szałem. Podobnie rdr2. Cyberpunk już natomiast nie zrobił takiego skoku. Minęły kolejne 3 lata i niema nic co by można było by uznać za kolejny krok do przodu, ale taki spory.
W symulatorach to jeszcze rok-dwa i będzie w przypadku statycznej pogody bez zmiany pór dnia, paradoksalnie dzięki temu wku....cemu UE z fatalną optymalizacją. Choć może nie tylko, bo to, co czasem tworzą goście w prymitywnym silniku stareńkiego AC (i to przy zmianie pór dnia - nocne oświetlenie jest rewelacyjne)... Odpowiednie kolory assetów (mega istotne, z tego względu najbardziej realistyczne do tej pory było MotoGP 18)), tekstury, jakiś sprytny filtr "kamerkowy" z HDR w starym znaczeniu tego terminu i voila!
https://www.youtube.com/watch?v=fJUKJs4eN3w
Na pełny cykl dobowy niestety musimy chyba czekać, tak jak w reszcie gier, na RTXDL, RTXGI, RTAO,
Albo internet 100 Gb, dyski SSD PCIE-5 po 100 TB z DirectStorage i podmianka wypalonego oświetlenia co kilka sekund przy zmianie cyklu dobowego :D
BTW - Zabawne, że tak kapitalnie wyszły im jedynie warunki pochmurne, podczas gdy płaskie rozproszone światło było zwykle zabójcze dla realizmu oświetlenia w grach. A tu w deszczu zazwyczaj pięknie, w słońcu przesycona pocztówka.
A czy to nie jest tak, że ktoś nagrał video i udaje, że robi grę? :P
Też mi się wydaje że tak może być. Tym bardziej że zamazana twarz jest tego co zostaje zastrzelony ten niby bot.
Przecież ostatnio wszyscy płakali że taka grafa jest nie do przyjęcia bo jest zbyt realistyczna a gra ma pozostać grą teraz ktoś pokazał to samo tylko w 1080p i już wam realizm nie przeszkadza?
Ile waza textrury?
Jedna mapka przy takich rozdzielczosci textur to pewnie 500GB wazy.
Wiec jako demko, ciekawostke, pokaz mozliwosci moze byc. Ale jak cala gre zrobic to chyba by z 100TB by wazyla.
Ludzie to jest nagranie z nałożonym filtrem i dodanymi efektami.
A ludzie łykają to jak pelikany już widać po ruchu że to nagranie.
Ludziom każda bajkę można wcisnąć
małe niedoświadczone studio
Unrecord zrobi tak realistyczną graficznie grę jeszcze z doskonałą mechaniką poruszania XD.
Studio doskonale wiedziało że pokazując takie nagranie ludzie zwrócą uwagę na grafikę to jest po prostu zwrócenie na siebie uwagi.
Jeszcze dodam że 1 Kwietnia juz był
Ale widać że jeszcze ktoś zaspał i sobie przypomniał.
Dokładnie, to jest strasznie podejrzane, że mało znane studio tworzy grę z najlepszą grafiką na świecie i uwaga: nawet się tym nie chwali xD. W ogóle nie podjerzane
Właśnie, jeszcze bardziej podejrzane jest, że animacje takie przekozackie są. Jest to video nagrane normalnie, a nie materiał z gry.
Wszyscy tak się tym ekscytują, a nikt nawet nie wspomina o wynalazcy tej techniki 3d... SŁABE... TO JEST FOTOGRAMETRIA.. pierwszymi osobami, które zastosowały ją w grafice 3D byli ludzie z Better Reality Studio w Krakowie.. https://vimeo.com/87460613 .... wystarczy spojrzeć na Vimeo Better Reality 3D Scan ... klipy z 2014 .... .... nazywa się to THORSCAN wymyślony stworzony i zaimplementowany przez Krzysztofa Plonke ...... https://youtu.be/6TEAtyUYZy8 .... WSTYD .. że nawet rodzima strona o grach nie była wstanie wspomnieć o tym słowa w całym artykule
Fotogrametria aktualnie jest bardzo popularnym sposobem przenoszenia obiektów z prawdziwego świata do gier. Wiele gier z tego korzysta już teraz, więc nie jest to coś nowego.
Tu bardziej rozchodzi się o sam efekt foto-realistyczności poprzez użycie filtrów i efektów, a także perspektywy, ruchu kamery jak i co najważniejsze - animacji.
Im gra ma lepszą grafikę tym mniej mi się chce w nią grać. W 95% przypadków gry z grafiką mają klimat do 4 liter.
Mam to samo. Crysis zapoczątkował tą modę na ładną graficzkę a gimbusy na to lecą.
O masakra, aż nieprawdopodobne jak to wygląda. Nie sądzę jednak, że ta gra wyjdzie.
Inna sprawa, że mam wrażenie, że to nagrane kamerą sceny z lekkim dodatkiem renderu, a nie żadna grafika.
Edit: Od 1:06 widać kiepskie cienie, więc nie wszystko tam jest idealne i być rzeczywiście, to grafika, a nie film i jeszcze jeden moment 1:33 - światło latarki i postać.
https://youtu.be/5qvVNzsJyB0?t=66
Jak powiekszycie obraz to widać że to dobrze obrobione tekstury w pomniejszeniu wygląda ekstra.
Przez chwilę myślałem, że mowa o tej grze, bo też były ochy i achy jaka to grafika realistyczna.
https://youtu.be/qvktv0orPZM
Dokładnie o tym mówię .. ludzie się tak tym ekscytują a to nie jest nic nowego .. poza tym jak się przyjrzeć dokładnie pojedynczym klatką z tego trailera zaczynasz widzieć że jest to prerenderowane otoczenie a postacie są jakby wpasowane w warstwy tak jak to się robiło gry w latach 90 ... a perspektywa ruch kamery to jest nic ... to jest tylko granie iluzja .. a animacije .. jakie animacjie .. to jest skan .. tu nie ma zadnych animacji .. i dlatego jest to robione w takich "opuszczonych" lokalizacjach bo tam najlepiej działają takie skany fotogrametrii .. gdzie dużo matowych powierzchni .. jak przyuważysz jak upadają ci "przestępcy" oni wogole nie maja cienia pod soba a jak maja jest on plaski nie pasujacy do podloza .. dlatego ten "ruch" kamery jest taki chaotyczny aby wlasnie oszukac odbiorce .. ;p
mowie dla mnie nic nowego nic rewolucyjnego ...
The Vanishing of Ethan Carter uzywal wlasnie THORSKAN Krzysztofa Plonki
https://www.newscientist.com/article/dn25860-buttonmasher-photorealism-takes-gaming-deeper/
wieksze wrazenie zrobil na mnie Restart game Project z 2018 ktory sie nie ziscil
https://twitter.com/i/status/1119223512760291329
Kiedyś w końcu ktoś zrozumie, że grafika nie jest najważniejsza i zaczną robić ciekawe gry, z ciekawymi mechanikami, a nie ładnie wyglądające wydmuszki?
Niektórzy za to muszą zrozumieć, że przed skomentowaniem dobrą praktyką jest zapoznanie się z komentowanym materiałem.
Tak, zapoznałem się i o grze nic nie wiadomo. Nie ma inwestora, wymagań sprzętowych, a sam gameplay może być prerenderowana scenka. Coś jeszcze?
Ty tak specjalnie czy niechcacy?
Od drugiego akapitu masz w co celują twórcy i nie jest to grafika.
Scenaria wygląda rzeczywiście jak ze zdjęcia, ale we współczesnej grafice największy problem jest z realistycznym ukazaniem ludzi. Właściwie nigdzie się to do tej pory nie udało (nieźle wygląda to w nadchodzącym squelu Senua's Sacriface, ale wciąż daleko od ideału), a na tym nagraniu nie dość, że postacie mają jakieś dziwnie migające i niewidoczne twarze, to jeszcze ani razu nie widzimy ich z naprawdę bliska, więc pewnie mocno się gryzą z "fotorealistycznym" tłem.
Wymagania wcale nie muszą być spore. Większość elementów tej "mapy" to prerenderowane statyczne światło (ale ciężko bez przyglądania się szczegółom rozróżnić). Problem się zaczyna z np. "autami", "neonami" jak w CP77. Jak scena jest mała to można sobie pozwolić na więcej szczegółów i dokładniejsze tekstury i mniej tym samym używanego RAMu z karty graficznej.
Nawet bez włączonego RT On już Unreal Engine już od dawien dawna górował w statycznym oświetleniu. Obłędne są szczegóły i spasowanie materiałów. Ilość tekstur może zabić ram w GPU. Podobne "realistyczne" wrażenie miałem dawno temu z Dead Island 1. Dopiero jak się wyszło z lepiej dopracowanego pomieszczenia do mniej "zadbanego" miejsca widać było różnicę.
Tak, dużo zależy czy postawią na Lumen czy na Statyczną tradycję:
Tu jest dobre porównanie, gdzie jedno to RT Off (Statyczny render) drugie RT On (Lumen):
https://www.youtube.com/watch?v=uejPOKQ7T0U
Ja bym podsumował tak wynik. Dynamiczny Raytracing nadal nie wyrabia z jakością nawet w małym pokoju.
Problemem zawsze jest dynamiczna pogoda, ale czy warto poświęcać dla niej jakość i raczej w większości przypadków da się problem obejść.
*poprawię się - Lumen to jeszcze nie RTGI raytracing, tylko konkurent. Ale jak się porówna zdjęcia do tego samego jakość Lumen vs RTGI to jest lepiej z GPU. W każdym razie i tak lepiej Lumen sobie radzi niż "odszumiana jakość" z tym samym poziomem FPS.
Dynamiczna pogoda i tak będzie głównie widziana przy chmurach czy przyspieszeniu dużym czasu i dalej widać kierunek wciskania dynamicznego oświetlenia, a wyłączaniu jakby, aby podkreślić jakość RT On - statycznego.
Dla tych co myślą że to super grafa, mylą się.
W wielu miejscach poligony można liczyć zamkniętymi oczami
jak np. tutaj ->
Jest spoko niskiej jakości elementów, sporo filtrów oraz płaskie oświetlenie ładnie wszystko maskuje.
I tak nie jest to fejk, 95% assetów pochodzi z tego miejsca:
https://www.unrealengine.com/marketplace/en-US/product/construction-site-vol-1-supply-and-material-props?sessionInvalidated=true .
Nie ma czym się podniecać.
To jest prawdziwy "next-gen". Wiadomo pewnie jeszcze wiele wody w Wiśle upłynie zanim to wszystko dopracują, ale nawet teraz wygląda oszałamiająco. Odpaliłem filmik wiedząc, że to ujęcia z gry i nadal jestem pod wrażeniem. Jasne, jest tu dużo sztuczek devów, takowe są stosowane zawsze. Moim zdaniem, owszem - jest się czym podniecać bo na ten moment nie mamy nic co osiąga taki poziom fotorealizmu.
I takiej grafikinja oczekuję . Nie dziwne, że nie wychodzi na konsole. Kolejny ex PC only. W koncu to konsolowcy będą zazdrościć. HL Alyx pokazał jacy oni są na prawdę. Teraz gra nie wychodzi na VR, to pewnie konsolowcy będą jeszcze bardziej nieznośni i przy premierze pojawi się tona zawiści z ich strony :/
Kolory, modele, tekstury oraz dopieszczone oświetlenie, zapewne statyczne, bez cyklu dnia i nocy - i dzieje się magia :) Fakt, UE nawet bez Lumen jest dobry w światełko, nie trzeba RTGI by osiągnąć taki efekt jak się puści GI statycznie, a tu w pomieszczeniu pewnie jeszcze sporo wypalili.
Pamiętacie Mirror's Edge, zwłaszcza Catalyst? :)
Do tego mistrzowskie użycie filtrów a'la gówno kamerka. Ten sam efekt robił kapitalne wrażenie w Kane and Lynch 2. A kiedy to było? :)
Po oglądnięciu na telefonie napisałbym że wygląda ładnie, później dla potwierdzenia sprawdziłem trailer jeszcze raz na komputerze i szczerze nie mam zielonego pojęcia czym wszyscy się zachwycają. Jasne jest trochę bardzo wysokiej jakości fotogrametrii z niezłym wypalonym oświetleniem, ale jest też masa niskiej jakości modeli i tekstur, duża część oświetlenia po prostu nie istnieje, tak samo jak Ambient Occlusion. Wszystko to dopieszczone podskakującą, kamerą i milionem filtrów żeby tych gorszych assetów i braków w oświetleniu nie było tak widać, no oczywiście trzeba jeszcze dodać jakiś dziwny efekt który wygląda jak Ziarno filmowe przeskalowane w DLSS/FSR2 (może to rzeczywiście przeskalowane ziarno). Jak gameplay nie będzie ciekawy to nic z tej gry nie wyjdzie.
jesli mieli by robić Condemned 3 to chyba tylko w takim stylu graficznym :)