Co Blizzard wyniósł z bety Diablo 4? Oto lista planowanych zmian
,, samotne potwory. Będą one wyszukiwać gracza, aby pomóc mu wykonać zadanie zabicia wszystkich,, Ciekawe samonaprwadzajace się potwory.
Żadnej wzmnianki o naprawieiu level scaling np, mam setny poziom wróciłem do pierwszego aktu i co spotykam warga też na setnym pziomie. Wogóle nie będzie czuć siły postaci i jaka jest potęzna nasz postać. A wystarczyło żeby Blizzard obniżył poziom warga do 95 pzoiomu.
Tyle fajnych newsów ostatnio było w necie na temat np. Tekkena 8 a na GOLu tylko Diablo i Diablo. Niedługo jak developer Blizzarda pierdnie na podcaście to będzie o tym news.
Pewnie dlatego że jak ten news o pierdnięciu na podcaście będzie miał 10x tyle wyświetleń co ten fajny o Tekkenie.
mam setny poziom wróciłem do pierwszego aktu i co
I nic moby będą pękać jak zapałki, bo tu poziom trudności gry jaki ustawiasz określa jak dużo dmg i jak dużo hp mają moby, a nie poziom postaci :P
Potwory skaluja sie do lvl postaci ale płaczki nie biąrą pod uwagę tego że postać rośnie w siłę wraz z nowymi przedmiotami i mocami i będzie róznica w sile widoczna.
brak wzmianki o naprawieniu nieograniczonego teleportu Wizzarda, więc pewnie zostało :)
nic też nie napisali o wcześniej wspomnianym QoL z osobną zakładką dla gemów w inventory, więc pewnie też zostanie po staremu.
Generalnie informacje mocno lakoniczne, bez konkretów o ile % coś zmniejszają, o ile % coś zwiększają itp.
Balans będą jeszcze zmieniać i to pewnie kilka razy, chyba wciąż trwa jest zamknięta beta dla wybranych. Najważniejsze że fixa zrobili na cancel-animation bugu co zwiększał AS rogalowi :)
Z zasięgiem skilli to muszą popracować bo spory problem będzie.
O zakładce na gemy wypowiadali się na twitterze, na premierę powinna już być.
Procenty na razie nie wiele powiedzą. Przede wszystkim musza robić balans pod endgame a nie na poziom który na premierę będzie się miało przez 15min.
Saborcat -> to nie tak do końca w becie grałem barbem i necro. W wielkim skrócie barb, jak i droot z tego co oglądałem, to takie drewno na niskich poziomach że masakra. Necro gałem i jest świetnie, wizz to OP taki że masakra. Źle zrobili system, legendarki powinny zacząć lecieć po skończeniu kampanii wtedy mogliby zrobić balans dla postaci bez legendarek, bo barbem i drootem to narazie grać sie nie da ofc patrząc na bete. Wiadomo że endgame jest najważniejszy, ale jak spierd... balans na niskich poziomach to niektórzy wybiorą refunda, a nie dojdą do endgame :P
Jak nic nie zmienią to ja pierwszą postać robie necro/wizz bo po ch... mam się katować barbem którym chce grać, jak będe mógł sobie odpowiednie aspecty z dungów wydropić i wystartować barbem z 3 legendarkami :) i mieć bezstresowe wbijanie poziomów.
Nie miałem żadnego problemu z survi Barbem, te 10% mam w dupie, mechaniki są trudne tylko jak je widzisz za pierwszym razem, później 0 problemu. Problem barba jest taki że na boss fightach ma długie przestoje przy mechanikach, każdy range po prostu masakruje bossy z daleka. Brakuje barbowi generatora dystansowego, jak Weapon Throw w D3 wtedy płynność walk z bossami byłaby lepsza. Ja z miłą chęcią pograłbym barbem jakby gra była wymagająca, ale taka nie jest, cała trudność polega na tym że twoja postać ssie na niskim lvl, a 90% dmg biore dlatego że ingoruje mechaniki żeby walkę przyśpieszyć.
Tak czy siak granie barbem po przygotowaniu sobie sprzętu innymi postaciami to jest pójście na łatwiznę. Skoro gra nie jest wymagająca to czemu nie zaczynać golasem? Poza tym nie wiemy jak postacie będą ostatecznie zbalansowane na premierę i co będzie później.
Po dwóch tygodniach to chyba nie. Raczej po kilku miesiącach będzie nowa zawartość. Nie przypominam też sobie żeby resetowała się postać którą zrobiłeś w poprzednich odsłonach Diablo.
Nie przypominam też sobie żeby resetowała się postać którą zrobiłeś w poprzednich odsłonach Diablo.
Bo się nie resetuje, ale ja gram tylko sezony, postacie niesezonowe kompletnie mnie nie interesują, poza początkiem gry gdzie nie mam wyboru, bo nie ma sezonu :)
ja bym poprosił o jakiegoś linka, gdzie padło info z datą startu pierwszego sezonu, bo te 10 dni też mi trochę nie pasuje
edit. linka znalazłem gdzie ktoś to uwzględnił
http://www.vhpg.com/diablo-4-updates/
Oto lista planowanych zmian
Brak wymaganego połączenia z internetem na PC
Brak mikropłatności
Rezygnacja ze wszystkich naleciałości MMO
Podsumowując dostaniemy żywe D1/D2 z nową historią i świetną grafiką!
spoiler start
Chcielibyście kurna co nie?!
spoiler stop
Nie, nie chcielibyśmy.
Naście lat waszego płakania a Diablo jak było ZAWSZE grą online tak jest i dziś. Tylko technologia i dostęp do neta się zmienił więc teraz są w stanie to zrobić jeszcze lepiej niż w D2.
Diablo stało się kultowe i długo żyjące właśnie dzięki graniu online na battlenecie. Deal with it. Nie ma nic lepszego od siekania potworów z inną osobą
Jedyny powód dla którego Diablo 2 miało opcję gry solo było to, że technologicznie świat na to nie pozwalał. Cała gra jest skonstruowana pod granie z innymi.
Diablo 3 też ma opcję solo. Natomiast w Diablo 4 ci wszyscy ludzie biegający dookoła tylko psują klimat. Nie rozumiem, zresztą, jak można tworzyć klimat jakiejkolwiek grozy w grupie ludzi. To jak horror w kinie, gdzie najlepiej sprawdzają się elementy komediowe.
zawsze? od diablo 3 nie ma singla to i 4 tez nie ma :D
mimo ze jestem graczem d1 i d2 to rozumiem zabieg przez ktory nie ma singla czy tam offline mode. mamy XXI wiek.
jedynie co bym chcial to opcje robienia solo sesji :D
Jest kilka dobrych zmian lecz jednak:
- Nic nie wspomniano o naprawie wycieków z RAM/VRAM - niepokojące.
- Nic o wyższym poziomie trudności (najlepiej aby dodano trzeci poziom trudności dostępny od startu) - grało się tak łatwo że aż nudnie.
- Nic o zwiększeniu poziomu skomplikowania i różnorodności lochów
- Nic o zmniejszeniu powtarzalności bosów w lochach
- Nic o zmianach w wyświetlaniu statystyk przedmiotów - chaotyczne rozłożenie i nie raz nie mieszczą się na ekranie i trzeba przewijać
Mam nadzieję że do premiery zajmą się chociaż niektórymi z wyżej wymienionych problemów.
User Interface Changes
Players will now see the chat displayed on the left side of the screen when using the centered action bar configuration.
Diablo 4 will allow players to map the Move and Interact inputs to one button, while the Primary Attack input is mapped to a secondary button.
The in-game font has been replaced with a new serif font.
tutaj masz wszystkie zmiany opisane:
https://gamingintel.com/blizzard-confirms-diablo-4-changes-after-open-beta-dungeons-classes-more/
Premiera gry będzie zaledwie pierwszym krokiem na drodze balansowania klas. Możecie spodziewać się kolejnych aktualizacji, które będą modyfikować ten fundament Diablo IV.
Źródło: https://www.gry-online.pl/newsroom/diablo-4-beta-zaowocowala-zmianami-blizzard-slucha-graczy/z924b10
Dla mnie najgorsze co można zrobić to zmienić balans po wydaniu gry gdy już zaczynasz swobodnie posługiwać się wybranymi umiejętnościami nagle BUM i coś co sprawiało Ci frajdę zaczyna irytować.
Zmiana balansu między skillami i postaciami nadaje świeżości grze. Casuale jak (prawdopodobnie) ty i tak nie odczują różnicy. Ludzie, którzy będą spędzać setki godzin w tej grze będą zachwyceni.
Poza tym, Blizz w każdej grze tak robi od lat.
W Diablo II jakoś nie zauważyłem takich zmian a grałem kilkaset godzin.
Taka "świeżość" odrzuciła mnie od Path of Exile po ponad 100 godzinach dobrej zabawy.
Może i jestem "Casualem" ale to że się nie odczuwa tej różnicy to nieprawda (no chyba że zmiany dotyczą postaci czy umiejętności z których się nie korzysta ale przecież nie o takiej sytuacji mówiłem).
Balans jest jednak bardzo ważny. Inaczej jedna klasa i build może stać się najsilniejsza w całej grze. To dopiero psuje.
W Diablo 2 balansowanie trwało wiele miesięcy, a to jeszcze nie był koniec. Tak samo jak w StarCraft i WarCraft. Właściwie nigdy nie dochodzi do ostatecznego końca.
Jakaś klasa i jakiś build zawsze będzie najsilniejszy. Zrobienie idealnego balansu jest praktycznie niemożliwe. Dlatego blizz już dawno temu się z tym pogodził i zwyczajnie co jakiś czas wymieniają te najsilniejsze buildy.
Przy czym, to jest coś co odczują tylko hardkorowcy grający na najwyższym poziomie z reguły.
W Diablo 2 grałeś kilkaset godzin i nie zauważyłeś takich zmian. A za chwilę piszesz, "ale to że się nie odczuwa tej różnicy to nieprawda" ewidentnie potwierdzając to co napisałem.
A twoje odczucia i tak nie zmieniają to faktu, że te zmiany były. Co kilka patchy całkiem spore. Patrz chociaż jak meta się pozmieniała kiedy wprowadzili premie do umiejętności wynikające z maxowania innych. Dodanie głupiego nowego słowa runicznego zmienia top metę często.
Niewiem bracie co Ci się tam potwierdziło bo skoro zmiany w Path of Exile poczułem na tyle że grę sobie odpuściłem a grając w Diablo II nic takiego nie poczułem to gdzie tu widzisz to swoje "potwierdzenie". Pisałeś że "casuale" nie odczują różnicy i w Diablo II faktycznie jej nie odczułem ale w Diablo III czy PoE już tak więc zapytam jeszcze raz. Co Ci się bracie potwierdziło?
No i pomyśl, traktujesz mnie jako "casuala" a piszesz o "premiach" i "słowach runicznych" których "casual" nie ogarnia!?
Level scaling w rpg to jakas kpina... zeby swiat i wszystko skalowalo sie pod ciebie... Ale wazne ze casual bedzie szedl przed sobie i bil sobie mobki nie zaprzatajac sobie glowy ekwipunkiem levelem skillami itp.
Są jednak tylko dwie opcje. Albo level scaling, albo liniowość, czyli idziesz jak po sznurku. Osobiście wolę ograniczony level scaling.
Bracie, jest dużo więcej opcji! Chociażby to że świat od początku jest wymieszany rożno poziomowymi przeciwnikami na całej jego rozciągłości i tylko od Twojego poziomu/umiejętności zależy czy dasz radę czy musisz uciekać, albo grupowanie przeciwników i poziomowane tylko tego typu który Cię pokonał. To pierwsze z brzegu pomysły na zróżnicowanie które ani nie są powiązane z Twoim poziomem ani nie są liniowe. A dla mniej zamkniętych umysłów można wymyślać wiele innych.
Powodzenia z balansowaniem klas w grze z otwartym światem ograniczonym jedynie siłą stworów. Na takie rzeczy to sobie można pozwalać w grach SP.
Po pierwsze bracie to tylko pierwsze z brzegu przykłady na to że jest mnóstwo różnych rozwiązań, więc niema co analizować ich tutaj na forum pod kątem faktycznego ich wykorzystania.
A po drugie wydaje mi się że albo nie doceniasz Graczy albo masz zbyt zamknięty umysł by dostrzec możliwości wykorzystania takiego rozwiązania. Pisząc o otwartym świecie dosłownie nikt ci niczego nie może zablokować a ewentualnie zmusić do kombinowania jak coś ominąć - to czy byłoby to z korzyścią dla rozgrywki zależy wyłącznie od implementacji.
Ja rozumiem bracie że balansowanie to twój konik ale wyciągasz zbyt daleko idące wnioski.
Tylko że właśnie w tym rzecz że nie miałbyś żadnych stref o wyższym/niższym poziomie przeciwników gdzie mógłbyś "bezpiecznie urosnać w siłę" bo dosłownie wszędzie miałbyś przedział poziomowy od 1-max. Wydaje mi się że za bardzo trzymasz się tego co już znasz i próbujesz to sobie z wizualizować w jakimś konkretnym tytule a to nie o to chodzi. Sposobów implementacji jest mnóstwo na każde zagadnienie nawet tak oczywiste jak np. otwieranie drzwi. Już samo to jak zdefiniujesz przeciwników w obrębie takiego rozwiązania może mieć spory wpływ na odbiór choć sama koncepcja pozostaje nienaruszona. Pomijam też fakt że "poziom przeciwnika=/=stopień trudności". Ale szczerze nie bardzo widzę powód do dyskusji nad tym bo ani ja ani twórcy Diablo czego takiego nie wprowadzą.
fajnie tak rzucać rozwiązaniami, które kupy się w ogóle nie trzymają.
Rozwiązanie z "przemieszaniem levelowym" przeciwników od 1-100 brzmi tak absurdalnie, że nie dziwota, że takiego systemu nie wdrożył żaden z twórców odkąd istnieje h''n''s. Masz level 30, biegasz, ubijasz stwory 25-35 a tu 5 metrów dalej grupa szkieletów level 97... :D
Dziękuję za kolejny nius o Diablo. Dla nich tutaj wchodzę!
Skalowania nigdy nie lubiłem. Może w D4 się przekonam.
Dawno żadna gra mnie tak nie nakręciła. Ostatnią był chyba Hearthstone. Teraz czuję hype i taką chęć grania, że nie wiem czy znajdę czas na ogarnięcie swoich synów. Z jednym cisnąłem betę w koopie na ps4, więc przynajmniej ten nie przepadnie ;-)
Wygląda na to ze najważniejszego nie poprawią, czyli kamery, która jest za nisko ehh.
akurat w tej kwestii nie byłoby problemu żeby dogodzić każdemu - ot dajesz manualne przybliżanie/oddalanie kamery przy czym masz limity na max oddalenie/max przybliżenie i każdy może sobie wybrać dowolne ustawienie widoku w tym zakresie.
Jeszcze trochę do premiery zostało a wysokość kamery to pewnie pikuś. Mam taką nadzieję, bo też mi to trochę psuło fun z gry. Za małe pole widzenia jak na h''n''s.
Ja bym w tym zakresie nic nie robił bo uważam że jest dobrze. W mieście fajny pomysł że kamera lekko się obniża aby lepiej dostrzec detale w budynkach, oraz naszą postać, innych graczy i NPC. Miałem taki dyskomfort kiedy pierwszy raz zagrałem w PoE. Mocno mi to przeszkadzało. Teraz odpalam to nawet się nad tym nie zastanawiam.
Z tymi wydarzeniami w podziemiach to pałkę przegli mocno. Z jednej skrajności w drugą (10 na 60%). Teraz jak wejdziesz do podziemi to prawie pewne będzie że zawsze pojawi się jakieś wydarzenie a gracze zaczną pisać że nasrali tych wydarzeń a wszystkie się powtarzają po 2 godzinach gry.
Gierka jeszcze nie wyszła, a tu taki lament. Będzie wiele patchów przed nami, nawet po premierze.