RTX 3070 vs RX 6800: wydajność ray tracingu zaskakuje dwa lata po premierze
RTX 3070 vs RX 6800: wydajność Ray tracingu
i pokaze 1 screena podczas gdy w wideło jest tego wincyj co pokazuje ze faktycznie czerwoni wygrywaja
piatek piateczek pjontuniu, i byle do fajrantu w pudelku
Mówił już dawno o tym Techliptona RADEONY starzeją lepiej.
Warto też zobaczyć przykład
https://youtu.be/NhIPbDOgwxQ
Ale RTX Jest lepsza karta do Raytracingu jednak jego największa wada jest 8Gb vram i taki Radeon ma w tym przewagę.
Fajny ten test, taki nie za wiarygodny...
Gość wybrał do testów gry, które w znikomym stopniu, czyli na niewielu polach wykorzystują RT.
A RT można użyć w:
- odbicia lustrzane
- światło
- przenoszenie koloru z odbitego fotonu od przedmiotu na następny przedmiot
- globalne oświetlenie
- cienie
- okluzja otoczenia
- długie cienie
- itd.
Np. taki CP2077 wykorzystuje RT na wielu płaszczyznach, stąd potrzebuje więcej mocy GPU.
A wymienione gry, to raczej wykorzystują nikły procent potencjału RT, stąd nie potrzebują mocnego GPU w obliczeniach RT.
Ale można zmanipulować ludzi niezaznajomionych z technologią RT, że Radeony lepiej sobie radzą od Nvidii w obliczeniach RT. Tylko pozostaje pytanie, czy ten test czasem nie jest opłacony przez AMD?... :D
Tyle, że cyberpunk jest wyjątkiem jeżeli chodzi o wykorzystanie rt
Może jeszcze Control fajnie wykorzystuje rt i na tym koniec
Ta technologia to szmelc obecnie
Darkuss
No i co z tego, że tensory nvidii lepiej radzą sobie z RT, skoro gry będą działać gorzej, bo zwyczajnie brakuje VRAMU.
Last_Redemption
Powiem Ci, zależy od gry, a tych, w których RT to coś więcej niż kosmetyka jest na prawdę mało. Jedynie Metro Exodus EE i Dying Light 2 przychodzi mi na myśl, szczególnie ta druga gdzie RTGI robi kapitalną robotę.
To mało widzieliście.
Popatrz na Watch Dogs: Legion, kiedy padał deszcz.
https://www.youtube.com/watch?v=DfUHlhQFBJE
https://www.youtube.com/watch?v=eee4vvBpOkE
The Medium
https://www.youtube.com/watch?v=-Q41KGcOy_4
I mnóstwo gry takich jak Returnal. Nie wymienię gry razem z gameplay, bo zaraz wychodzę do pracy.
O Portal RTX nie wspomnę.
Może RT niewiele daje w wielu grach, ale robi to odczuwalna różnica i to bardzo. To na lepsze.
Więc cieszmy się, że mamy taki RT w tej chwili. To zawsze coś. Prawda?
Zresztą, RT jest młoda technologia, więc to oczywiste, że nie mamy zbyt wielu gry, co dobrze wykorzystują te technologii.
...... No i jeszcze Watch Dogs Legion, Deathloop, Shadow of the Tomb Rider, Far Cry 6, Wolfenstein Young Blood, Battle Field 5, tyle że moim zdaniem, w niektórych tytułach warto ustawić RT na medium, i nie chodzi tu o odciążenie komputera, tylko o to, że odbicia wtedy wyglądają bardziej naturalnie. W Cyberpunku to niekiedy jest gruba przesada, wszystko odbija jak lustro, nawet asfalt. Wiadomo, że się chwalą nową technologią, ale jednak dla mnie to jest przegięcie. W Watch Dogs Legion RT na medium wygląda całkiem dobrze i naturalnie.
Zapomnialem o Metro,
W sumie Spider-Man mial chyba najbardziej pozyteczne RT bo te budynki naprawde wiele zyskaly dzieki odbiciom, Metro wygladalo wspaniale nawet bez tego
Fortninte = kreskowkowa grafika, totalnie zbedne RT
Forza miala chyba tylko podczas powtorek czy cos, chyba ze zle kojarze
Mi nie chodziło, że gier z RT jest mało, bo nie jest, tylko o to jaki wpływ na prezentacje w tych grach ma RT.
Tak, kałuże w WD Legion wyglądają bardzo ładnie, ale to tylko kałuże, RT nie zmienia oprawy do tego stopnia, że gra wygląda inaczej, po prostu ładniej, dlatego to nazywam kosmetyką i dlatego przytoczyłem przykłady Metro i Dying Light bo w nich różnica jest na prawde kolosalna i widać dopiero zalety RT.
O Portalu natomiast celowo nie wspomniałem, bo tam jest pełny Path Tracing i nowe assety specjalnie przygotowane na potrzeby technologi więc to nie jest tyle implementacja RT w grze, co remaster w RT.
^ Spoko.
tylko o to jaki wpływ na prezentacje w tych grach ma RT.
Nic dziwnego. Większości gracze nie mają dość dobre karty graficzne na tyle, by móc wykorzystać pełny potencjału RT. Karty są strasznie drogie. Twórcy uznali, że nie opłaca się robić gry, gdzie RT będzie niezbędny dla prawidłowe działanie, bo inaczej będą zbyt mało graczy na tyle, by móc zwrócić koszty produkcji. Dlatego RT jest tylko miły dodatek. Na razie. Drugi powód jest to, że starsze konsoli takich jak PS4 nie obsługują RT.
Ale niedługo to się zmieni. Nie bez powodu dodatek do Cyberpunk 2077 i Horizon 2 nie będzie dostępny dla starsze konsoli. Inni twórcy gier pójdą za nimi śladem. To tylko kwestia czasu.
To mi się przypomina czasy Voodoo 3Dfx.
Prawda? Miłego grania.
Jaka wydajność RT, co za bzdury, jedna gra, RE, który nie ma żadnego rt tylko jakiś konsolowy odpowiednik, który nic nie zmienia i z lupą trzeba szukać gdzie jest zmiana...
Ale reszta niestety wydaje się zgadzać, niestety dla 3070, co prawda 6800 był zawsze wydajniejszy nieco, już od premiery, ale tu przewaga wydaje się wyższa.
Szkoda tylko, że manipulujecie i nie pokazujecie wszystkich gier z tego testu, a tylko te które wam pasują do tezy najbardziej.
Co ty pi..dolisz ? 6700xt to ledwo poziom 3060 ti przy czym najczęściej to GeForce jest o jakieś 2-5% szybszy, a ty wkręcasz że jest szybszy od 3070. Dawno nie czytałem takich bzdur
Dziwnym trafem wszystkie gry, które się krztuszą na 8GB VRAM. Wystarczy zjechać z teksturami na High i sytuacja się znacznie poprawia. Inna kwestia, że tu nie ma żadnego testu RT, w faktycznym RT ADM niestety leży i kwiczy. Inna sprawa, ze RTX-a 3070 na pewno bym nie kupił ze względu na właśnie 8 GB VRAM co już zaczyna być hamulcem w nowych grach.
Jaki test w RT? xD z wklejonych tu wykresów jedyną grą w której RT był włączony był RE4 xDD Cała reszta jest bez włączonego RT a niektóre jak last of us nawet go nie wspierają w ogóle xD A 3070 został ubity przez Nvidie już w dniu premiery za mało ilością VRAMu 8 gb starczało już wtedy w 2020 ledwo do full hd a wersją 16GB nigdy nie wyszła bo kopacze wywindowali ceny i Nvidii się nie chciało.
Gra ma dzialać płynnie bez spadków a nie świecić się jak psu jajeczka. Chore czasy gdzie każdy tylko patrzy na takie pierdoły, które nie wnoszą nic do gameplayu a dodatkowo obciążają procesory graficzne. Pomyśleć że po świecie chodzą takie osobniki, które nawet skreślają grę z powodu braku wodotrysków graficznych...
Dokładnie tak! Zahamować natychmiast ewolucję grafiki w grach i cofnąć się do 2010, a może nawet do lat 90. Wtedy też były gry, i też się grało, a nie to co teraz, jakieś fotorealistyczne grafiki, fabuły, animacje nagrywane kamerami, aktorzy, assety z miliardów polygonów. Komu to potrzebne? Kiedyś to było, pasjans windowsowy, saper, jakiś tetris. To był gry! Działały elegancko, wszystko jak trzeba. A teraz? Tylko jakieś wymagania, wielkie światy, wydziwianie, grafiki 3d... Młodzi to tylko wymyślają jakieś niepotrzebne głupoty, zamiast normalnie do fabryki na 3 zmiany i piwo po pracy przed telewizorem.
Nie jestem fanboy''em żadnej z firm. Zawsze kupuję kartę taką, która dla mnie jest lepsza. Teraz mam właśnie rtx3070 i myślałem nad rtx4070, ale jeśli przy włączonych teksturach na ultra i przy włączonym RT na FHD potrafi wziąć ponad 14 GB pamięci na karcie graficznej, to na dzień dzisiejszy, w rozsądnych pieniądzach z 16GB VRAM''u jest tylko RX6800. Pominę już RT,ale jeśli za najładniejsze tekstury płacimy ponad 14GB zużyciem pamięci karty graficznej, to bez sensu jest kupowanie z mniejszą niz 16GB VRAM''u. Takie jest moje subiektywne zdanie. 12GB jest na chwilę
Proponuję pooglądać na yt testy jaka jest różnica między REZERWACJĄ (ALOKACJĄ) pamięci VRAM przez kartę a faktycznym zużyciem. W popularnych programikach widać, że karta zużywa podczas gry 8 z 8GB VRAM a faktycznie zużywa 4.5 GB tylko programy pokazują zarezerwowany VRAM a nie używany. Karta będzie alokować zawsze jak najwięcej VRAM nawet mając 24GB VRAM do dyspozycji programy pokażą zajęte 90% podczas gdy gra faktycznie będzie zużywać 6GB. Ale boom na jak najwięcej Vramu trwa. Co z tego ze będzie 16GB VRAM jak zadusimy GPU. Oglądając wiarygodne testy faktycznego zużycia 90% gier ma faktyczne zużycie 4-7 GB Vramu na ultra. Ale lepiej powtarzać pierdolety na internetach że mininimum to 12-16GB
?? przeciez masz pokazane na wykresach ze rtx 3070 sie wlasnie dusi bo ma tylko 8 gb vramu. z czym ty masz problem, po co takie bzdury piszesz? 8 gb to za malo na next genowe gry.
Masz prawo do swojej opinii. Ale idąc tym tokiem myślenia. Rtx 3060 12gb DDR6 będzie lepszym wyborem niż 3070 Ti 8GB GDDR6X. No nie. Bo mamy jeszcze coś takiego jak wydajność GPU, szyne(przepustowość) i typ Vramu. Zużycie VRAM na ultra GTA V - 4.5 GB, RDR2 6-7GB. Kolejna sprawa jak mam uzasadnić ze jakas gra wymaga odemnie 12GB VRAM wyglądając gorzej niż Gra z przed 2 lat wymagająca 6GB VRAM. Lenistwem optymalizacji? Silnikiem? To nie gry wymagają 16GB VRAM tylko producentom Się nie chce optymalizować. Równie dobrze możemy dość do 24 GB VRAM wykorzystywanego przez grę która będzie wyglądać jak crysis 1. Im ludzie będą mieli więcej VRAM tym więcej developerzy będą winić ich za za mała ilość VRAM przez swój brak optymalizacji. Przykład the last of US.
Rtx 3060 12gb DDR6 będzie lepszym wyborem niż 3070 Ti 8GB GDDR6X. No nie.
w wielu grach bedzie radzil sobie lepiej ten 3060 bo nie bedzie go vram az tak limitowal.
Zużycie VRAM na ultra GTA V - 4.5 GB, RDR2 6-7GB.
a w gta san andreas 50 mb, no i co tego? po co w ogole to zdanie napisales?
Kolejna sprawa jak mam uzasadnić ze jakas gra wymaga odemnie 12GB VRAM wyglądając gorzej niż Gra z przed 2 lat wymagająca 6GB VRAM. Lenistwem optymalizacji? Silnikiem? To nie gry wymagają 16GB VRAM tylko producentom Się nie chce optymalizować.
a czemu niektore kobiety 40-letnie wygladaja lepiej niz 20-letnie?
ty czlowieku widzisz co w ogole piszesz? porownujesz jakies gollumy czy inne byle jakie gry do najlepszych gier i dziwisz sie ze maja rozna jakosc?
Równie dobrze możemy dość do 24 GB VRAM wykorzystywanego przez grę która będzie wyglądać jak crysis 1. Im ludzie będą mieli więcej VRAM tym więcej developerzy będą winić ich za za mała ilość VRAM przez swój brak optymalizacji. Przykład the last of US.
moze wez sobie poczytaj czym sa konsole i ile obecnie maja ramu. te same gorzkie zale czytalem 10 lat temu jak typy z gtx 560 ti 1gb plakaly ze im nowe gry sie nie odpalaja a przeciez jakos tomb raider im dziala.
Chodzi mi też o to że im więcej VRAM będzie dostępne w kartach graczy, tym gorzej optymalizowane będą gry z brakiem znaczącej poprawy jakości.
"potężny RTX 4070 zachwyca wysoką wydajnością i nie straszy aż tak bardzo ceną (3199 zł)"
Potężny? Zachwyca? RTX4070 to wydajność 3080, w cenie 3080. W dwa lata po premierze 3080. I z VRAM będzie dokładnie to samo co w tym artykule, po dwóch latach będzie już mało.