Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Futurebeat RTX 3070 vs RX 6800 wydajność ray tracingu zaskakuje dwa lata po premierze

14.04.2023 12:44
xkxtx
😂
1
xkxtx
160
Stone Cold

RTX 3070 vs RX 6800: wydajność Ray tracingu

i pokaze 1 screena podczas gdy w wideło jest tego wincyj co pokazuje ze faktycznie czerwoni wygrywaja

piatek piateczek pjontuniu, i byle do fajrantu w pudelku

14.04.2023 12:48
2
odpowiedz
Twoja stara 1993
52
Generał
Wideo

Mówił już dawno o tym Techliptona RADEONY starzeją lepiej.
Warto też zobaczyć przykład
https://youtu.be/NhIPbDOgwxQ

Ale RTX Jest lepsza karta do Raytracingu jednak jego największa wada jest 8Gb vram i taki Radeon ma w tym przewagę.

post wyedytowany przez Twoja stara 1993 2023-04-14 12:53:45
14.04.2023 12:49
😂
3
odpowiedz
8 odpowiedzi
Darkuss
53
Pretorianin

Fajny ten test, taki nie za wiarygodny...
Gość wybrał do testów gry, które w znikomym stopniu, czyli na niewielu polach wykorzystują RT.

A RT można użyć w:
- odbicia lustrzane
- światło
- przenoszenie koloru z odbitego fotonu od przedmiotu na następny przedmiot
- globalne oświetlenie
- cienie
- okluzja otoczenia
- długie cienie
- itd.

Np. taki CP2077 wykorzystuje RT na wielu płaszczyznach, stąd potrzebuje więcej mocy GPU.
A wymienione gry, to raczej wykorzystują nikły procent potencjału RT, stąd nie potrzebują mocnego GPU w obliczeniach RT.
Ale można zmanipulować ludzi niezaznajomionych z technologią RT, że Radeony lepiej sobie radzą od Nvidii w obliczeniach RT. Tylko pozostaje pytanie, czy ten test czasem nie jest opłacony przez AMD?... :D

14.04.2023 12:56
Last_Redemption
3.1
Last_Redemption
47
Senator

Tyle, że cyberpunk jest wyjątkiem jeżeli chodzi o wykorzystanie rt

Może jeszcze Control fajnie wykorzystuje rt i na tym koniec

Ta technologia to szmelc obecnie

14.04.2023 13:02
3.2
BlackTone
36
Generał

Last_Redemption Co to za bzdury opowiadasz , a co z Spidermanem , Metro Exodus , Forza Horizon , Fortnite

14.04.2023 13:04
dzl
3.3
1
dzl
103
John Yakuza

Darkuss

No i co z tego, że tensory nvidii lepiej radzą sobie z RT, skoro gry będą działać gorzej, bo zwyczajnie brakuje VRAMU.

Last_Redemption

Powiem Ci, zależy od gry, a tych, w których RT to coś więcej niż kosmetyka jest na prawdę mało. Jedynie Metro Exodus EE i Dying Light 2 przychodzi mi na myśl, szczególnie ta druga gdzie RTGI robi kapitalną robotę.

14.04.2023 13:57
Link
3.4
1
Link
18
Generał
Wideo

Last_Redemption
dzl
To mało widzieliście.

Popatrz na Watch Dogs: Legion, kiedy padał deszcz.
https://www.youtube.com/watch?v=DfUHlhQFBJE
https://www.youtube.com/watch?v=eee4vvBpOkE

The Medium
https://www.youtube.com/watch?v=-Q41KGcOy_4

I mnóstwo gry takich jak Returnal. Nie wymienię gry razem z gameplay, bo zaraz wychodzę do pracy.

O Portal RTX nie wspomnę.

Może RT niewiele daje w wielu grach, ale robi to odczuwalna różnica i to bardzo. To na lepsze.

Więc cieszmy się, że mamy taki RT w tej chwili. To zawsze coś. Prawda?

Zresztą, RT jest młoda technologia, więc to oczywiste, że nie mamy zbyt wielu gry, co dobrze wykorzystują te technologii.

14.04.2023 14:10
3.5
mariusx78
38
Konsul

...... No i jeszcze Watch Dogs Legion, Deathloop, Shadow of the Tomb Rider, Far Cry 6, Wolfenstein Young Blood, Battle Field 5, tyle że moim zdaniem, w niektórych tytułach warto ustawić RT na medium, i nie chodzi tu o odciążenie komputera, tylko o to, że odbicia wtedy wyglądają bardziej naturalnie. W Cyberpunku to niekiedy jest gruba przesada, wszystko odbija jak lustro, nawet asfalt. Wiadomo, że się chwalą nową technologią, ale jednak dla mnie to jest przegięcie. W Watch Dogs Legion RT na medium wygląda całkiem dobrze i naturalnie.

post wyedytowany przez mariusx78 2023-04-14 14:18:20
14.04.2023 17:51
Last_Redemption
3.6
Last_Redemption
47
Senator

Zapomnialem o Metro,

W sumie Spider-Man mial chyba najbardziej pozyteczne RT bo te budynki naprawde wiele zyskaly dzieki odbiciom, Metro wygladalo wspaniale nawet bez tego

Fortninte = kreskowkowa grafika, totalnie zbedne RT
Forza miala chyba tylko podczas powtorek czy cos, chyba ze zle kojarze

14.04.2023 19:33
dzl
3.7
1
dzl
103
John Yakuza

Link

Mi nie chodziło, że gier z RT jest mało, bo nie jest, tylko o to jaki wpływ na prezentacje w tych grach ma RT.

Tak, kałuże w WD Legion wyglądają bardzo ładnie, ale to tylko kałuże, RT nie zmienia oprawy do tego stopnia, że gra wygląda inaczej, po prostu ładniej, dlatego to nazywam kosmetyką i dlatego przytoczyłem przykłady Metro i Dying Light bo w nich różnica jest na prawde kolosalna i widać dopiero zalety RT.

O Portalu natomiast celowo nie wspomniałem, bo tam jest pełny Path Tracing i nowe assety specjalnie przygotowane na potrzeby technologi więc to nie jest tyle implementacja RT w grze, co remaster w RT.

14.04.2023 23:26
Link
3.8
Link
18
Generał

dzl
^ Spoko.

tylko o to jaki wpływ na prezentacje w tych grach ma RT.
Nic dziwnego. Większości gracze nie mają dość dobre karty graficzne na tyle, by móc wykorzystać pełny potencjału RT. Karty są strasznie drogie. Twórcy uznali, że nie opłaca się robić gry, gdzie RT będzie niezbędny dla prawidłowe działanie, bo inaczej będą zbyt mało graczy na tyle, by móc zwrócić koszty produkcji. Dlatego RT jest tylko miły dodatek. Na razie. Drugi powód jest to, że starsze konsoli takich jak PS4 nie obsługują RT.

Ale niedługo to się zmieni. Nie bez powodu dodatek do Cyberpunk 2077 i Horizon 2 nie będzie dostępny dla starsze konsoli. Inni twórcy gier pójdą za nimi śladem. To tylko kwestia czasu.

To mi się przypomina czasy Voodoo 3Dfx.

Prawda? Miłego grania.

post wyedytowany przez Link 2023-04-15 00:48:50
14.04.2023 13:14
Szefoxxx
4
odpowiedz
2 odpowiedzi
Szefoxxx
81
Doradca

Jaka wydajność RT, co za bzdury, jedna gra, RE, który nie ma żadnego rt tylko jakiś konsolowy odpowiednik, który nic nie zmienia i z lupą trzeba szukać gdzie jest zmiana...

Ale reszta niestety wydaje się zgadzać, niestety dla 3070, co prawda 6800 był zawsze wydajniejszy nieco, już od premiery, ale tu przewaga wydaje się wyższa.

Szkoda tylko, że manipulujecie i nie pokazujecie wszystkich gier z tego testu, a tylko te które wam pasują do tezy najbardziej.

14.04.2023 14:36
4.1
Rtecki
11
Chorąży

Od 3070, nieznacznie nawet Rx 6700 XT jest wydajniejszy.

15.04.2023 12:37
4.2
Benekchlebek
19
Generał

Co ty pi..dolisz ? 6700xt to ledwo poziom 3060 ti przy czym najczęściej to GeForce jest o jakieś 2-5% szybszy, a ty wkręcasz że jest szybszy od 3070. Dawno nie czytałem takich bzdur

14.04.2023 13:22
Ard'aenye
5
odpowiedz
Ard'aenye
70
Pretorianin

Dziwnym trafem wszystkie gry, które się krztuszą na 8GB VRAM. Wystarczy zjechać z teksturami na High i sytuacja się znacznie poprawia. Inna kwestia, że tu nie ma żadnego testu RT, w faktycznym RT ADM niestety leży i kwiczy. Inna sprawa, ze RTX-a 3070 na pewno bym nie kupił ze względu na właśnie 8 GB VRAM co już zaczyna być hamulcem w nowych grach.

14.04.2023 13:27
6
odpowiedz
1 odpowiedź
TraxPL
45
Konsul

Jaki test w RT? xD z wklejonych tu wykresów jedyną grą w której RT był włączony był RE4 xDD Cała reszta jest bez włączonego RT a niektóre jak last of us nawet go nie wspierają w ogóle xD A 3070 został ubity przez Nvidie już w dniu premiery za mało ilością VRAMu 8 gb starczało już wtedy w 2020 ledwo do full hd a wersją 16GB nigdy nie wyszła bo kopacze wywindowali ceny i Nvidii się nie chciało.

14.04.2023 14:03
mikos365
6.1
mikos365
31
Chorąży

GRYOnline.plRedakcja

Masz rację, w newsa wkradły się nie te wykresy - już powinno być dobrze :)

14.04.2023 13:58
tromec
7
odpowiedz
1 odpowiedź
tromec
125
SuperNaturalny

Gra ma dzialać płynnie bez spadków a nie świecić się jak psu jajeczka. Chore czasy gdzie każdy tylko patrzy na takie pierdoły, które nie wnoszą nic do gameplayu a dodatkowo obciążają procesory graficzne. Pomyśleć że po świecie chodzą takie osobniki, które nawet skreślają grę z powodu braku wodotrysków graficznych...

22.04.2023 02:36
7.1
P.Cynglowsky
13
Legionista

Dokładnie tak! Zahamować natychmiast ewolucję grafiki w grach i cofnąć się do 2010, a może nawet do lat 90. Wtedy też były gry, i też się grało, a nie to co teraz, jakieś fotorealistyczne grafiki, fabuły, animacje nagrywane kamerami, aktorzy, assety z miliardów polygonów. Komu to potrzebne? Kiedyś to było, pasjans windowsowy, saper, jakiś tetris. To był gry! Działały elegancko, wszystko jak trzeba. A teraz? Tylko jakieś wymagania, wielkie światy, wydziwianie, grafiki 3d... Młodzi to tylko wymyślają jakieś niepotrzebne głupoty, zamiast normalnie do fabryki na 3 zmiany i piwo po pracy przed telewizorem.

14.04.2023 20:21
8
odpowiedz
Cubi__
92
Pretorianin

Nie jestem fanboy''em żadnej z firm. Zawsze kupuję kartę taką, która dla mnie jest lepsza. Teraz mam właśnie rtx3070 i myślałem nad rtx4070, ale jeśli przy włączonych teksturach na ultra i przy włączonym RT na FHD potrafi wziąć ponad 14 GB pamięci na karcie graficznej, to na dzień dzisiejszy, w rozsądnych pieniądzach z 16GB VRAM''u jest tylko RX6800. Pominę już RT,ale jeśli za najładniejsze tekstury płacimy ponad 14GB zużyciem pamięci karty graficznej, to bez sensu jest kupowanie z mniejszą niz 16GB VRAM''u. Takie jest moje subiektywne zdanie. 12GB jest na chwilę

15.04.2023 13:23
9
odpowiedz
1 odpowiedź
Agrabel
4
Legionista

Proponuję pooglądać na yt testy jaka jest różnica między REZERWACJĄ (ALOKACJĄ) pamięci VRAM przez kartę a faktycznym zużyciem. W popularnych programikach widać, że karta zużywa podczas gry 8 z 8GB VRAM a faktycznie zużywa 4.5 GB tylko programy pokazują zarezerwowany VRAM a nie używany. Karta będzie alokować zawsze jak najwięcej VRAM nawet mając 24GB VRAM do dyspozycji programy pokażą zajęte 90% podczas gdy gra faktycznie będzie zużywać 6GB. Ale boom na jak najwięcej Vramu trwa. Co z tego ze będzie 16GB VRAM jak zadusimy GPU. Oglądając wiarygodne testy faktycznego zużycia 90% gier ma faktyczne zużycie 4-7 GB Vramu na ultra. Ale lepiej powtarzać pierdolety na internetach że mininimum to 12-16GB

15.04.2023 13:28
9.1
Znubionek
49
Generał

Agrabel
?? przeciez masz pokazane na wykresach ze rtx 3070 sie wlasnie dusi bo ma tylko 8 gb vramu. z czym ty masz problem, po co takie bzdury piszesz? 8 gb to za malo na next genowe gry.

15.04.2023 13:50
10
odpowiedz
1 odpowiedź
Agrabel
4
Legionista

Masz prawo do swojej opinii. Ale idąc tym tokiem myślenia. Rtx 3060 12gb DDR6 będzie lepszym wyborem niż 3070 Ti 8GB GDDR6X. No nie. Bo mamy jeszcze coś takiego jak wydajność GPU, szyne(przepustowość) i typ Vramu. Zużycie VRAM na ultra GTA V - 4.5 GB, RDR2 6-7GB. Kolejna sprawa jak mam uzasadnić ze jakas gra wymaga odemnie 12GB VRAM wyglądając gorzej niż Gra z przed 2 lat wymagająca 6GB VRAM. Lenistwem optymalizacji? Silnikiem? To nie gry wymagają 16GB VRAM tylko producentom Się nie chce optymalizować. Równie dobrze możemy dość do 24 GB VRAM wykorzystywanego przez grę która będzie wyglądać jak crysis 1. Im ludzie będą mieli więcej VRAM tym więcej developerzy będą winić ich za za mała ilość VRAM przez swój brak optymalizacji. Przykład the last of US.

15.04.2023 20:29
10.1
Znubionek
49
Generał

Agrabel
Rtx 3060 12gb DDR6 będzie lepszym wyborem niż 3070 Ti 8GB GDDR6X. No nie.
w wielu grach bedzie radzil sobie lepiej ten 3060 bo nie bedzie go vram az tak limitowal.
Zużycie VRAM na ultra GTA V - 4.5 GB, RDR2 6-7GB.
a w gta san andreas 50 mb, no i co tego? po co w ogole to zdanie napisales?
Kolejna sprawa jak mam uzasadnić ze jakas gra wymaga odemnie 12GB VRAM wyglądając gorzej niż Gra z przed 2 lat wymagająca 6GB VRAM. Lenistwem optymalizacji? Silnikiem? To nie gry wymagają 16GB VRAM tylko producentom Się nie chce optymalizować.
a czemu niektore kobiety 40-letnie wygladaja lepiej niz 20-letnie?
ty czlowieku widzisz co w ogole piszesz? porownujesz jakies gollumy czy inne byle jakie gry do najlepszych gier i dziwisz sie ze maja rozna jakosc?
Równie dobrze możemy dość do 24 GB VRAM wykorzystywanego przez grę która będzie wyglądać jak crysis 1. Im ludzie będą mieli więcej VRAM tym więcej developerzy będą winić ich za za mała ilość VRAM przez swój brak optymalizacji. Przykład the last of US.
moze wez sobie poczytaj czym sa konsole i ile obecnie maja ramu. te same gorzkie zale czytalem 10 lat temu jak typy z gtx 560 ti 1gb plakaly ze im nowe gry sie nie odpalaja a przeciez jakos tomb raider im dziala.

15.04.2023 13:56
11
odpowiedz
Agrabel
4
Legionista

Chodzi mi też o to że im więcej VRAM będzie dostępne w kartach graczy, tym gorzej optymalizowane będą gry z brakiem znaczącej poprawy jakości.

15.04.2023 14:49
12
odpowiedz
Tymberus
2
Junior

"potężny RTX 4070 zachwyca wysoką wydajnością i nie straszy aż tak bardzo ceną (3199 zł)"
Potężny? Zachwyca? RTX4070 to wydajność 3080, w cenie 3080. W dwa lata po premierze 3080. I z VRAM będzie dokładnie to samo co w tym artykule, po dwóch latach będzie już mało.

post wyedytowany przez Tymberus 2023-04-15 14:50:26
Futurebeat RTX 3070 vs RX 6800 wydajność ray tracingu zaskakuje dwa lata po premierze