Premiera Cyberpunk 2077 RT Overdrive, warto rzucić okiem na tę analizę
Na Digital Foundry i nie tylko jest masa porównań w których widać jak poprawnie zaimplentowany ray tracing robi rzeczy nieosiągalne dla zwykłej rasteryzacji i całkowicie zmienia wygląd gry ale mimo to i tak zawsze znajdzie się jakiś dzban, który musi ponarzekać że nikomu to niepotrzebne bo to wszystko można osiągnąć odpowiednimi sztuczkami przy użyciu rasteryzacji a wszystko to spiseg Nvidii i twórców gier żeby kupować nowe GPU.
Zdążyłem pograć jakieś 10-15 minut przed wyjściem do roboty. Ładne to :) Niech to dopracowują, bo naprawdę spoko jak każdy model w grze, czy to stolik, czy zwykły śmieć na ulicy, rzuca cień.
Po co już 5 news o lekkim ficzerze który dotknie zawrotne 0.1% graczy bo tylu ma te karty,
a piszecie, jakby to było co najmniej nowe dlc do gry?
O tylu grach W OGÓLE nie ma 5 newsów, a tu o jakimś patchku piszecie jakby odmieniało to generację konsol xD
Tymczasem prawie nikt nie ma tych kart i na nich Cp ma np 18 fps maks z tym nowym ficzerem...przecież to bez sensu
To się nazywa postęp kolego i to, że teraz dotknie 0.1% graczy nie ma znaczenia bo zapewne za kilka lat dotknie to większości graczy, którzy będą zbierać szczęki z podłogi.
Do tej pory mieliśmy ray tracing (śledzenie promieni wymieszane z rasteryzacją) co nie dawało jakiegoś spektakularnego efektu wow. Path tracing to już pełne śledzenie promieni z tego co słyszałem w cyberpunku z maksymalnie dwoma odbiciami, co już powinno dać naprawdę dobry efekt wizualny co w sumie potwierdza film od Digital Foundry.
Spoko mnie też śmieszy bełkot marketingowy jakby odkryli lek na raka. A czemu 5 newsów ? Odpowiedź na to pytanie jest bardzo proste. Cyberpunk ma tu specjalne miejsce w sercu każdego redaktora i psychofana na tym portalu. Od grudnia 2020 uznali że nic nie wyszło godnego uwagi. Dlatego jesteśmy atakowani tylko tym jednym tematem. Musisz też wiedzieć że masz prawo pisać o grze ale jedynie w samych pozytywach. Dlatego masz dwa wyjścia do wyboru. Zacisnąć zęby i klaskać dalej do każdej informacji. Omijać szerokim łukiem każdy artykuł z przedrostkiem cyber i raz na kilka miesięcy odwiedzać portal.
Pisza tez o Zeldzie na Nintendo ktore tu posiada chyba jeszcze mniej niz 0.1% graczy wiec nie zapomnij napisac redakcji ze to bez sensu :)
Piszą o tym, o czym ludzie chcą czytać - nawet jeśli mija się to z deklaracjami czytelników w komentarzach. Skoro odbiorcy generują wyświetlenia przy artykułach o CP2077, to na to zapotrzebowanie trzeba odpowiedzieć, aby reklamy mogły generować dochód. Na tym polega model biznesowy każdego portalu informacyjnego bez paywalla i trudno się o to obrażać.
Koleś. Uruchomiłem to na 3070 TI i z DLSS jakość osiągam 30 klatek a w DLSS wydajność to mam pomiędzy 50 a 60 klatek na sekundę.
Karty z serii RTX 40xx ma 10x więcej graczy niż to podałeś. Tryb RTX overdrive działa również na kartach z serii RTX3080 i RTX3070, w trybie konsolowym czyli około 30FPS w 1080p.
Chyba ten ficzer powinnien się nazywać RT Overkill nie Overdrive xD
niuws o Cp2077, krypto reklama DF''a
i cyk dniówka odhaczona.
fajna ta robota w gol''u taka niezbyt wymagająca :D
w ogóle ta aktualizacja wprowadziła coś więcej bo jeżeli pobierałem 19 GB tylko dla opcji graficznej z której nie skorzystam to bóg wie zabij mnie
Powiem wam to czego Digital Foundry wam nigdy nie powinien mianowicie wymagania gier to dzisiaj totalna ściema i mogłoby ich zupełnie nie być, a RT Overdrive w Cyberpunku to nic innego jak podwaliny aby cały czas mieć w zanadrzu pretekst do wydawania i sprzedawania nowych kart graficznych.
Dokładnie tak. Trafiłeś w sedno. Ja ciągle o tym piszę. To jest zwyczajna reklama, marketing i nakręcanie rynku zbytu. No...., tyle że Nvidia im kupę kasy za to daje.
Po PS4 widzieliśmy jak wymagania to ściema i nie potrafiła uciągnąć połowy tego co było na PC.
Na Digital Foundry i nie tylko jest masa porównań w których widać jak poprawnie zaimplentowany ray tracing robi rzeczy nieosiągalne dla zwykłej rasteryzacji i całkowicie zmienia wygląd gry ale mimo to i tak zawsze znajdzie się jakiś dzban, który musi ponarzekać że nikomu to niepotrzebne bo to wszystko można osiągnąć odpowiednimi sztuczkami przy użyciu rasteryzacji a wszystko to spiseg Nvidii i twórców gier żeby kupować nowe GPU.
uzyskać pewnie można tylko po co tworzyć sztuczne światłocenie przy olbrzymim nakładzie pracy jak są możliwości aby uzyskać to w locie. PT to przyszłość w następnej generacji zbliżenia się do czystego fotorealizmu.
News dla posiadaczy bentleyów. Całej reszcie nic nie wnosi. A i posiadacze Bentleyów mają 18 fps xD
A komu to potrzebne?
Na dzień dzisiejszy musisz wydać grube tysiące a potem i tak masz 18 fps. Po co to komu?
Liczy się gameplay a tutaj są braki.
Super że w końcu PT można zobaczyć nie tylko w Minecraftcie.
Pamiętam jak przed premierą gry wszyscy sobie wyobrażali jak pięknie może wyglądać Night City w CP2077 z RT wraz z tymi wszystkimi neonami. Twórcy dotrzymali słowa i zaoferowali nam nawet PT - idealna gra do tego :) Ale oczywiście teraz znajdą się osoby które nie wiedzą po co im to, w końcu sprawdzi to tylko promil osób. Osobiście mając jedynie GTX970 i potem GTX1660S śledziłem każdą nowinkę poprawiającą grafikę w grach , pomimo tego że nie miałem szans tego odpalić. To jest po prostu interesujące.
Bo to kryptoreklama mega drogich kart na które i tak większości nie stać. A tłuką newsy jakby to miałby być mesjasz gier, ten patch. Mały ficzer dla nielicznych, a mowa jakby to zmieniało gaming
W dodatku co to jest, że musisz wywalić grube tysiące na to by w ogóle to uruchomić a i tak działa to potem jak kupa (18 fps!!!). Sami ludzie z 4xxx mówią że to w zasadzie słabo działa. A to się tak mocno reklamuje.. no bo masz kupić!
Jeśli chodzi o technologię PT w czystej formie w grze takiego formatu to absolutnie fenomenalnie to wykonano, jeśli zaś chodzi o sam odbiór grafiki to jednak Horizon FW stoi o klasę wyżej mimo że nie ma implementacji RT. W ogóle obecnie pełna dominacja po stronie Sony jeśli chodzi o oprawę graficzną w grach.
Nazwijcie mnie szaleńcem, ale na 3070 ten tryb działa bez utraty szybkości działania i gra wygląda faktycznie ładniej. Wszystko wydaje się mieć więcej głębi i jest bardziej soczyste.
Nazywam cię szaleńcem.
Masz nawet w newsie napisane, że do działania nowego trybu RT musisz mieć 3090 albo którąś z 4xxx.
To by zresztą tłumaczyło czemu nie utraciłeś szybkości działania, skoro to ci po prostu nie działa.
Tasdeadman -> uruchomić można i na słabszych kartach niż 3090, ta karta to zwyczajnie minimum żeby jakoś to chodziło pod kątem płynności. Natomiast inna sprawa to brak utraty klatek, coś na pewno jest tutaj nie tak.
Pograłem trochę dłużej, właściwie aż do teraz i rzeczywiście- są lokacje gdzie gra bardzo zwalnia, ale są lokacje gdzie działa płynnie. I zapewniam że ten tryb działa na tej karcie. Wielokrotnie włączałem i wyłączałem by porównać różnice. Różnice widać gołym okiem.
Działa wam tryb fotograficzny po tej aktualce? Robi screena, ale zapisany plik ma 0B i nie da się go otworzyć. Nie działa niezależnie czy jest włączony path tracing, ray tracing czy wyłączone całkowicie bajery z oświetleniem.
Wersja gog, najnowsze stery do grafiki.
Gra kupiona na premierę, skończona po miesiącu, do tej pory żadnych dlc, tylko jakieś pierdoły, łącznie z tym g.
Ziew...
3 lata sobie głowę prałem żeby kupić wieśka 3 bo mnie setting mocno odrzuca, rzygam jak widzę średniowiecze ale kompilacje tekstów z wieśka mnie nagieły. No i wyszło tak jak myślałem kibel totalny ta gra żeby nie dialogi i fabuła/poboczne. A tu akurat trafili w mój gust, fury, miasto. To sobie z kolei już 2 lata łeb piorę żeby nie kupować bo kiedyś naprawio. Co już naprawili? wersja psx
Nie.
Hmmm.... To poczekam na GTA6, przejdę se i akurat może wyjdzie wersja ps5