Mój starszy ma jeszcze ciągnik t-25 i trzeba w nim wymienić wałek odbioru mocy. Jednak ma problem z jego odkręceniem. Próbowałem znaleźć jakiś filmik jak to zrobić ale ciężko coś znaleźć. Na tym filmiku jest coś takie pokazane ale samego ściągnięcia gościu nie pokazuje. W minucie 3:58 dokładnie jest to pokazane.
[link]
Po odkręceniu i zdjęciu tej flanszy(czy jak to nazwać..) na której jest uszczelnienie, widać łożysko.
Możliwe* że ono tam siedzi na wcisk, musisz to siłą wyciągnąć. Najlepszy były jakiś ściągacz. Nie znam się :D to dalej musisz sobie coś wykombinować. Ale na moje oko, ten wałek trzymany jest przez łożysko.
Na filmiku łożysko wchodzi luźno, bez użycia siły, ale wątpię że tak powinno być. Wszystko powinno być spasowane, bo jak będzie luz i bicie to uszczelniacz za chwilę znowu będzie do wymiany.
Właśnie chciałbym wiedzieć jak to dokładniej się ściąga. Ojciec próbował to zdejmować ale za nic nie chce zejść, a boi się większej siły to wkładać żeby czegoś przypadkiem nie urwać.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2588394.html
Z tego co widze to tam sporo trzeba rozebrać zanim się WOM wyciągnie
Pytanie czy ta "obręcz" z otworami jest zintegrowana z tym wałkiem? Film niestety jest chamsko ucięty i jedynie co widać że potem już tego nie ma. Czy w tym otworach są śruby? I jeśli faktycznie jest tam łożysko to bez ściągacza najlepiej trzyramiennego się nie obejdzie. Tylko tu napotykamy kolejny problem, bo musiałby mieć bardzo długie ramiona. Są takie wersje przedłużane lub z doczepianymi łapkami. Ewentualnie dla ułatwienia sprawy może się też przydać separator do tego ściągacza.
Odkręć mocowanie wałka odbioru mocy znajdujące się na skrzyni biegów. Aby to zrobić, należy odkręcić śruby mocujące klamry mocującej, która utrzymuje wałek w miejscu.
Zdejmij klamrę mocującą wałek odbioru mocy i przesuń ją w kierunku koła zapasowego.
Wałek powinien teraz swobodnie obracać się w łożysku. Jeśli jest on zbyt ciasny, można użyć młotka, aby delikatnie uderzyć w końcówkę wałka, aby się poluzował.
Teraz wałek odbioru mocy można wyjąć z łożyska.
Aby zamontować nowy wałek, należy wykonać te same kroki w odwrotnej kolejności.
Wałek odbioru mocy w ciągniku T-25 jest mocowany przy użyciu klamry mocującej, więc należy pamiętać, aby ją zdemontować przed próbą usunięcia wałka.
Zdejmij klamrę mocującą wałek odbioru mocy i przesuń ją w kierunku koła zapasowego.
O kurła.
Odkręcasz flanszę, jak jest przylepiona to odklejasz ją młotkiem. Teraz wałek powinien wyjść razem z łożyskami, ale oczywiście sam nie wyjdzie. Najlepiej dospawać do wałka kawałek śruby np. 14 czy 16 i walić ściągaczem bezwładnościowym.
Jak nie wychodzi to podepnij zewnetrzny walek i wal mlotem w obudowe krzyzaka lekko obracajac. Musi wyjsc, nie ma innej opcji.