Cyberpunk 2077 zachwyca na kolejnej prezentacji RT Overdrive
Najnowsza i najpotężniejsza konsumencka karta graficzna na rynku za 9 tysięcy złotych nie jest w stanie zapewnić stałych 60 FPS w natywnej rozdzielczości w 3 letniej grze z włączonym efektem "RT: Overdrive"...
Raczej:
"Najnowsza i najpotężniejsza konsumencka karta graficzna na rynku za 9 tysięcy złotych nie jest w stanie zapewnić stałych 60 FPS w natywnej rozdzielczości w 3 letniej grze z... włączoną najnowszą, pionierską technologią renderingu oświetlenia która do tej pory nigdy nie została użyta na tak wielką skale w grze komputerowej, która to jest ciągle dopracowywana i podnosi poziom grafiki o wiele poziomów wyżej, a jej optymalne zastosowanie może dać nam wręcz wymarzony, fotorealistyczny obraz który do tej pory był uzyskiwany w profesjonalnych programach renderujących."
Ludzie wy nadal jesteście takimi ignorantami? W końcu twórcy nie przejmują się ograniczeniami konsol na które tak narzekacie i dostajemy coś z kolejnej generacji, jak nie z epoki.
No fajnie, tylko jaki ułamek graczy tego doświadczy?
Według Steama, 4090 posiada...0.25% użytkowników. Poprzedni high end, RTX 3090: 0.43%.
Jak na razie, RT to fajny, dodatkowy bajer dla wąskiego grona użytkowników. Nie warty zakupu absurdalnie drogiej (dla przeciętnego gracza) karty graficznej.
Co nie zmienia faktu, że RT i PT to przyszłość. Ten drugi to wciąż odległa przyszłość... chociaż.. są już zdaje się małe demka, gdzie działa to szybciej niż tradycyjne oświetlenie... ReSTIR itp. bajery... no, ale w dużych grach szybko tego nie zobaczymy, przynajmniej nie w 60 kl na 4070 :P
Z DLSS radzi sobie w 4K, a DLSS jakość wygląda lepiej niż natywna rozdziałka, więc po co grać na wyłączonym ?
Akurat z tym ma rację że czasem gry w 4h Q wyglądają lepiej niż natywna. Ma to związek z wygładzaniem krawędzi.
Ale czy wprowadzanie nowoczesnych technologii musi być od razu dla wszystkich?
Najważniejsze że po ostatnim 10-cio letnim zastoju w końcu coś się ruszyło i gry zaczynają faktycznie brnąć coraz bliżej fotorealizmu. Jeśli nie teraz to w przyszłości będzie można to sprawdzić w już istniejącej produkcji. Niektórzy mogą już teraz w przyzwoitej płynności.
To że niewarty zakupu bardzo drogiej karty graficznej to wiadomo, ale nie oznacza to że przez to nie możemy zacząć otrzymywać czegoś więcej niż do tej pory. Tym bardziej że najwyraźniej się to opłaca.
Co do DLSS to potwierdzam że potrafi lepiej wygładzić krawędzie i wyostrzyć obraz niż inne standardowe sposoby AA bez użycia SI. Ale podkreślam - nie wszędzie. Wszystko zależy od implementacji.
Nvidia reklamuje swoje karty jak może więc inwestuje czas z CDPR w Cyberpunka. Szkoda tylko że tą pracę odczuje ułamek części graczy. CDPR mógłby popracować nad optymalizacją gry na słabsze podzespoły/konsole ponieważ dotyczyło by to większej ilości graczy. No ale hajs musi się zgadzać.
Według poniższej analizy (link) PS4 dalej się bardzo dobrze sprzedaje.
Zapewne z powodu relatywnie wysokich cen nowych konsol.
A minęły już 3 lata od premiery PS5 i 10 od premiery PS4.
Miliony graczy dalej zostają na PS4. To olbrzymia baza potencjalnych klientów, z której studia nie chcą (jeszcze) rezygnować.
https://www.vgchartz.com/article/455749/ps5-vs-ps4-sales-comparison-november-2022/
Przygotowałem nagłówek na wtorek.
Cyberpunk 2077 rozczarowuje-gracze narzekają na patch RT Overdrive.
fajnie że pracują tam tacy młodzi ludzie wiele lat jeszcze przed nimi ciężkiej pracy aby dostarczać nam świetne gry :)
Tylko po co im aż tyle ramu, 32gb to już max, do tego 4 kości będą działać wolniej niż 2 bo są większym obciążeniem dla kontrolera pamięci i nie może on osiągnąć swojej max prędkością jak przy klasycznym dual-channel
RT to przekręt i twórcy gier na prośbę Nvidii oszukują jeszcze w ten sposób, że aby te zmiany były bardziej widoczne to poprawiane jest to czego oficjalnie nie dotyczy ten RT czyli np. ostrzejsze tekstury przez co gra z RT wydaje się dużo ładniejsza niż bez włączonego RT, a to oświetlenie w niektórych momentach jest tak żałosne, że to nic innego niż ReShade tylko robiony bardziej profesjonalnie i większym nakładem pracy, z tą różnicą, że ReShade nie ucina wydajności.
https://www.youtube.com/watch?v=fgEkFKrPSFM
Jak patrzę na lepsze ustawienie graficzne RT i te wymaganie...
Od razu trochę przypomina mi Crysis (pierwotna wersja, nie remastered). Na 100% możliwości graficzne Crysis też musiałem poczekać na lepszy PC, bo obecne komputery PC za rozsądne ceny nie dają radę.
Ogarnie to tylko komputer na ktorego stac nielicznych. Ja tam zostaje przy starym RT na 3070 w 1440p
Z DLSS pociągnie w 4K. Masz quality, które wygląda lepiej niż natywna rozdzielczość. Granie bez DLSS Quality (które ma się nijak do normalnego DLSS) to bezsens w dzisiejszych czasach